ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Smart forfour: είναι αυτό που λέει το όνομα του

Έξυπνο για τέσσερις λοιπόν και η εξυπνάδα εδώ έγκειται στο ότι το νέο smart forfour έχει υιοθετήσει όλα τα στοιχεία που κάνουν το fortwo μοναδικό.

Το τηλεοπτικό σποτ του smart forfour το έχετε δει; Ξέρετε εκείνο που ο οδηγός γυρίζει προς τα πίσω και τρομάζει όταν βλέπει κάποιον να κάθεται, καθώς είναι βέβαιος πως οδηγεί το fortwo. Το smart fortwo που είναι συνώνυμο του smart και που αποτελεί τη βάση και για το μεγαλύτερο smart forfour.

To smart forfour λοιπόν μοιάζει με το διθέσιο fortwo, από όποια πλευρά και αν το δεις, καθώς και την ίδια ενδιαφέρουσα μάσκα με το μικρό διαθέτει και στο ίδιο πλαίσιο βασίζεται, το περίφημο Tridion, που αφενός ξεχωρίζει χρωματικά και αφετέρου προσφέρει –παρά τις μικρές συνολικά εξωτερικές διαστάσεις- υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Φωτογραφία: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Το smart forfour, τα έχει όλα πίσω. Κινητήρα και κινητήριους τροχούς δηλαδή, μια διάταξη που σήμερα χρησιμοποιείται σε όλο και λιγότερα μοντέλα, αλλά συμβάλλει στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης κατασκευής και ενός ξεχωριστού προφίλ.

Όπως περιμένετε η αισθητική του εσωτερικού διακρίνεται από νεανικό και φρέσκο στυλ, καθώς και απ’ την πρακτική του διάσταση που εδώ τονίζεται τόσο από το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που είναι επαρκές ακόμα και για (σχετικά) μικρά ταξίδια –αν πάντως ρίξετε πίσω καθίσματα και την πλάτη αυτού του συνοδηγού έχετε ωφέλιμο μήκος 2,22(!) μέτρων- όσο και από τον τρόπο που ανοίγουν οι πόρτες: διάπλατα, σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών. Έτσι μπαίνει αλλά και βγαίνει κανείς άνετα, ενώ οι χώροι για τους πίσω είναι ικανοποιητικοί, πάντα με τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας, μιας και το μήκος του smart forfour δεν ξεπερνά τα 3,50 μέτρα.

Η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν, μιας όλα βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις, ενώ βολική είναι και η τοποθέτηση του ηχοσύστηματος στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Μάλιστα προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος τα κλασικά πρόσθετα δύο όργανα των Smart ενοποιήθηκαν σε ένα και μετακινήθηκαν αριστερά του πίνακα οργάνων. Όπου και παραμένουν ευανάγνωστα.

Στο ερώτημα πόσο πρακτικό είναι το τετράθυρο smart forfour μέσα στην πόλη η απάντηση είναι πολύ. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο –η διάμετρος στροφής του, δηλαδή ο χώρος που χρειάζεται για να στρίψει επιτόπου, είναι μόλις 8,65 μέτρα. Κινείται λοιπόν άνετα και στα πιο μικρά στενά, για να σταθμεύσει δεν χρειάζεται πολύ περισσότερο χώρο από το μήκος του, ενώ ο οδηγός του έχει και πολύ καλή ορατότητα γύρω γύρω.

Παράλληλα ακολουθεί χωρίς κανένα πρόβλημα την κίνηση της πόλης, με τον 3κύλινδρο των 999 κυβικών και των 71 ίππων στο πίσω μέρος του να ανεβάζει εύκολα στροφές με αυτόν το χαρακτηριστικό ήχο, που γίνεται πιο έντονος όσο τον πιέζεις ψηλά. Στην ουσία δεν υπάρχει λόγος για αυτό, μιας και είναι αρκετά ψυχωμένος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου και καλύτερα αποδίδει και οικονομικός αποδεικνύεται. Αν αποφασίσετε πάντως να αφήσετε την πόλη δεν υπάρχει θέμα ακόμα και αν ο τελικός προορισμός σας δεν είναι δίπλα.

Πόσα θα χρειαστείτε για να αποκτήσετε το smart forfour που είναι πλέον 100% Smart; Από 10.353 ευρώ για τη βασική έκδοση των 61 ίππων, από 12.196 για αυτή των 71, ενώ η turbo των 900 κυβικών και των 90 ίππων ξεκινά από 13.200 ευρώ, πάντα με απόσυρση. Εκτός από τη βασική έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν και οι Passion, Prime και Proxy, η κάθε μια με το δικό της στυλ και τα δικά της στοιχεία, καθώς και μια αρκετά μεγάλη λίστα αξεσουάρ.