ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Top Notch Gaming

Ποιος είναι ο Marcus "Notch" Persson και γιατί έβγαλε 75 εκ. δολάρια με το Minecraft!

Ακόμα και όταν τα πράγματα σοβαρέψουν, ο Marcus Persson δε χάνει το χιούμορ του. Όπως τον περασμένο Αύγουστο που κατηγορήθηκε ότι “δανείστηκε” τον τίτλο του “The Elder Scrolls” για το νέο του παχνίδι. Στο blog του απέρριψε τις αιτιάσεις ως γελοίες και προκάλεσε την αντίπαλη εταιρεία που απειλούσε με δικαστήρια να λύσουν τις διαφορές τους στο Quake III.

Στη συνέχεια έκανε μια μικρή κωλοτούμπα δηλώνοντας στο Wired ότι “αν η υπόθεση φτάσει στα δικαστήρια θα το παλέψει όσο χρειαστεί” για να παραδεχτεί λίγο αργότερα ότι η πρόκληση ήταν ένα στρατηγικό λάθος αφού… η Bethesda είχε στο payroll της πολλούς επαγγελματίες gamer. Οταν τελικά κέρδισε το πρώτο δικαστήριο έριξε ξανά το γάντι λέγοντας ότι η αναμέτρηση στο Quake πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως.

Αυτή η ανάλαφρη αντιμετώπιση της ζωής από το Notch, όπως είναι το nick του στο διαδίκτυο, συνοδεύεται από γένια πολλών ημερών, ένα βιντάζ καπέλο, μαύρα t-shirt με εξυπνάδες και διαφημίσεις ιστοσελίδων, ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, και -κράτα την αναπνοή σου- 75 εκατομμύρια δολάρια. Τόσα είναι τα χρήματα που του απέφερε το Minecraft, το game που αυτή τη στιγμή συζητάει όλο το internet. Όχι και άσχημα, ειδικά αν αναλογιστείς ότι οι μεγάλες εταιρείες ξοδεύουν εκατομμύρια για έναν και μόνο τίτλο!

Για να καταλάβεις, το Minecraft είναι το πιο ρετρό game που έχει κυκλοφορήσει από την δεκαετία του 80. Κυριολεκτικά, όμως. Το πιξελάρισμα της εικόνας προδίδει την απέχθεια του δημιουργού προς τα τέλεια γραφικά ενώ στο gameplay τα πράγματα είναι τόσο απλά που γίνονται ακταλαβίστικα. Εσύ διαμορφώνεις τον κόσμο σου αραδιάζοντας φράχτες, χτίζεις παλάτια τούβλο προς τούβλο, τρως ψωμί και παιδάκια για να κρατιέσαι σε καλή υγεία και χρημοποιείς με σύνεση τα εργαλεία σου γιατί κάποια -π.χ. τα πέτρινα τσεκούρια σπάνε πιο εύκολα από τα μεταλλικά. Οι τσάπες το ίδιο!

Στη συνταγή της επιτυχίας, μπαίνει και ένα πολύ ενδιαφέρον twist: Ζόμπι, φαντάσματα, εξαγριωμένοι ματσουλαραίοι, εκρήξεις ηφαιστείων και -άκουσον άκουσον- περιβαλλοντικές καταστοφές απειλούν να καταστρέψουν ότι με κόπους έχεις χτίσει. Οπως και στη ζωή τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Πρέπει να είσαι εκεί να αποτρέπεις τις απειλές, να επιδιορθώνεις τις καταστροφές, φυσικά να κρατάς το health bar στα πράσινα, και να προοδεύεις πιο γρήγορα από τους αντιπάλους σου όταν είσαι σε multiplayer mode. Oπως και στη ζωή, δεν υπάρχει undo! Έβαλες το τούβλο σε λάθος θέση; Τέλος! Σε πολλά videogame χτίζεις ελεύθερα αλλά λίγα είναι τόσο εθιστικά όσο το Minecraft.

Αυτά, ωστόσο, δεν εξηγούν από μόνα τους το success στόρι. Η ιστορία του Persson μάλλον παραπέμπει σε παιδί θαύμα. Ξεκίνησε να μαθαίνει τα μυστικά του προγραμματισμού πάνω σε ένα -καταλαβαίνεις για τη εποχή μιλάμε- Commodore 128. Ήταν μόλις 7. Τον επόμενο χρόνο είχε ολοκληρώσει ένα text adventure game (τύπου “άνοιξε σουσάμι”, “σκότωσε το ninja” και τέτοια) και από τότε δεν κοίταξε πίσω! Εργάστηκε για τέσσερα χρόνια σαν full time προγραμματιστής στην King.com προτού πάρει μεταγραφή για την πιο φιλελεύθερη Jalbum. Σταδιακά άρχισε να ασχοληθεί με τα δικά του project και να συμμετέχει στους 48ώρους διαγωνισμούς Ludum Dare με games που τελικά οδήγησαν στο Minecraft! “Συνηδειτοποίησα ότι το παιχνίδι άρεσε και ότι είχε τη δυναμική να γίνει κάτι μεγάλο, έτσι μείωσα τις ώρες σε 40% part-time. Ευτυχώς, οι άνθρωποι της Jalbrum ξέρουν  πως κάνεις ένα  μικρό χόμπι μια κανονική εταιρεία και έδειξαν κατανόηση,” εξήγησε στο pcgamer.com. Με τη βοήθεια ένός φίλου και τα χρήματα που έφερε το Minecraft έφτιαξε τη δική του εταιρεία, τη Majong!

Ο ίδιος, ωστόσο, αποδίδει την επιτυχία του Minecraft στις ατελείωτες ώρες που ξοδεύει αναπτύσσοντας το παιχνίδι και αλληλεπιδρώντας με την κοινότητα του! “Αυτό με βοηθάει να αποφασίσω ποια στοιχεία από μια ατελείωτη λίστα πρέπει να προσθέσω άμεσα Κάθε τόσο υπάρχει μια πραγματικά καλή πρόταση που πρέπει να προσθέσω ενώ μου υποδεικνύουν λάθη που έχω κάνει ή θα κάνω. Προσπαθώ να αφιερώνω πολύ χρόνο στο IRC μιλώντας με το σκληρό πυρήνα των παικτών. Χρειάζεται πολύ χρόνο αλλά αξίζει” εξηγεί στο gamasutra.com

Σήμερα, ο Marcus Persson σήμερα εξακολουθεί να μένει στη Στοκχόλμη. Συνεχίζει να αναπτύσει το Minecraft και πλην ενός νέου διαμερίσματος, τα 75 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται στον τραπεζικό του λογαριασμό σχεδόν ανέγγιχτα! Όχι και άσχημα για έναν έναν προγραμματιστή που μέχρι πριν ένα χρόνο είχε πρωινή δουλειά για να πληρώνει τους λογαριασμούς!