Pablo Gallardo/Redferns/Getty Images/Ideal Image
CLUBBING

Λίγο πριν έρθει ο Solomun στην Αθήνα, θυμόμαστε το πιο επικό Boiler Room της ιστορίας

Το πιο διάσημο gig στην ιστορία του θεσμού έχει τον Βόσνιο Dj στα decks, ενώ από πίσω του ξετυλίγεται όλη η μαγεία. Σαν μια σύγχρονη τραγωδία του Σαίξπηρ, θα έλεγε κανείς.

Αυτή τη στιγμή, στον αχαλίνωτο ωκεανό που λέγεται Youtube υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες dj sets κινηματογραφημένα και ανεβασμένα στο κανάλι του Boiler room, μιας πλατφόρμας που ψάχνει από το 2010 τους «άσσους» της ηλεκτρονικής μουσικής σε όλο τον κόσμο. Πίσω στο έτος 2015, ο βετεράνος σήμερα Solomun –ο οποίος επιστρέφει στην Αθήνα αυτές τις μέρες, συγκεκριμένα το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου στην ανοιχτή αρένα του Lunar Space για μια ολονύχτια «οπτικοακουστική οδύσσεια», όπως σημειώνουν οι διοργανωτές– βρισκόταν ξεκάθαρα πάνω στο κύμα:

Ο Βόσνιος από το Αμβούργο είχε κερδίσει τον τίτλο του Dj of the Year από το έγκριτο μουσικό περιοδικό Mixmag το 2012, ενώ αμέσως μετά του ανοίχτηκε η χρυσή πόρτα της Ίμπιζας και έγινε απευθείας το not-to-be-missed όνομα στο νησί των clubbers. Ακολούθησαν περισσότερες διακρίσεις, περισσότερα residencies, μέχρι που αναγνωρίστηκε στον κύριο με το μούσι και το απλησίαστο coolness ότι επαναπροσδιόρισε την ευρωπαϊκή house μουσική με το στυλ του. Για τον Mladen Solomun, η μουσική δεν είναι απλά ένα εργαλείο για να «κάνεις τον κόσμο να χορεύει»· «η μουσική είναι ένα ταξίδι», το οποίο οφείλει να διαφέρει όπως η κανονική ζωή: να έχει αποχρώσεις, στιγμές και αναμνήσεις που μένουν.

Αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν πλησιάζει τη φήμη που του κληροδότησε (τουλάχιστον για το ευρύ κοινό) εκείνο το upload.

Το Boiler Room με το απολαυστικό dj set του Solomun στο Τουλούμ, εκτοξεύτηκε απροσδόκητα γρήγορα, με ταχύτητα πιο ραγδαία από οποιοδήποτε άλλο gig στην ιστορία του θεσμού, έτσι που κάποια στιγμή πέρασε εκείνο του Carl Cox και εκείνο του Richie Hawtin, και ανέβηκε στην κορυφή. Σήμερα, μετράει 62 εκατομ. προβολές, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα, τελικά. Το θέμα είναι ότι, από ένα σημείο και μετά, το υλικό της μαγνητοσκόπησης χάραξε τη δική του πορεία στο παγκόσμιο ίντερνετ, γέννησε memes, ατάκες, inside jokes, παράπλευρες ιστορίες και πόσα ακόμη.

Και όλα αυτά ξεκίνησαν από έναν blogger ονόματι Jack Dolan που ένα χρόνο αργότερα από το upload αποφάσισε να αναλύσει διεξοδικά, σκηνή-σκηνή, το υλικό, παραλληλίζοντας το set του Solomun με μια σύγχρονη τραγωδία του Σαίξπηρ.

Ένα dj set σαν σύγχρονη τραγωδία (με την καλή έννοια)

«Πατήστε pause σε οποιαδήποτε στιγμή του βίντεο και θα δείτε μπροστά σας μια σκηνή που θυμίζει διονυσιακή εκδοχή του του Μυστικού Δείπνου του Ντα Βίντσι με όλους τους αποστόλους να μεταμορφώνονται σε ελκυστικές γυναίκες με ρούχα παραλίας», έγραφε στην εισαγωγή ο αρθρογράφος πριν ξεκινήσει την ανάλυση. Η ιδέα για τον παράδοξο παραλληλισμό ανάμεσα στο σύμπαν του Σαίξπηρ και εκείνη τη νύχτα στο Τουλούμ, όπως εξήγησε, προήλθε από μια απλή αλλά κομβική παρατήρηση που είχε ήδη σημειωθεί σε σχόλιο κάτω από το βίντεο.

Ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί χαρακτήρες και επιμέρους ιστορίες που συμβαίνουν όσο ο Solomun παίζει χαλαρός μουσική.

Για να μπεις στο κλίμα, αρκεί να πατήσεις σίγαση και να δεις το βίντεο από την αρχή. Θα παρατηρήσεις ότι ο Solomun, ενώ ακολουθεί σωματικά τον ήχο, στο πρόσωπο παραμένει ανέκφραστος, αλλά σίγουρος, ακλόνητος, σαν ένας «dead pan Σωτήρας». Και ενώ στα πρώτα λεπτά δεν συμβαίνει κάτι το ιδιαίτερο πέρα από ένα feelgood ζέσταμα του κόσμου που φαίνεται έτοιμος και πεπεισμένος να παραδοθεί στο set («όπως σχεδόν σε όλες τις σπουδαίες ιστορίες, θέλει λίγη ώρα μέχρι να σε αρπάξουν»), σταδιακά πίσω από τον Solomun ξετυλίγεται όλη η μαγεία.

Υπάρχει ο «τύπος με το λευκό μπλουζάκι και τις ωτοασπίδες» που κάθεται πάντα σε απόσταση ασφαλείας και παρατηρεί, όπως οι σκωπτικοί χαρακτήρες με τα βιτριολικά σχόλια στα έργα. Υπάρχει η «γυναίκα που χορεύει κουνώντας κυματιστά το χέρι της», προσφέροντας την απαραίτητη κωμική εκτόνωση όπως συμβαίνει σε κάθε τραγωδία που σέβεται τον εαυτό της. Υπάρχει η (κανονική) αδερφή του Solomun, μια άλλη «Μαγδαληνή», υπάρχει ο Σοφός, ο Μορφέας και το «Καπέλο».

Πρόκειται, να τονίσουμε, για ψευδώνυμα που δόθηκαν από τους χρήστες του YouTube, κάτω στα σχόλια, ανάλογα με τη δράση και τον ρόλο τους σε αυτό το επικό set.

«Όπως τόσες άλλες τραγικές ιστορίες ανεκπλήρωτης αγάπης, έτσι και αυτή δεν έχει τέλος», σχολιάζει ο Jack Dolan κλείνοντας την ανάλυσή του έπειτα από περίπου 1500 λέξεις για το δίωρο set. «Υπάρχουν διάφορες απόψεις για το τι συνέβει στον χώρο, όταν έκλεισαν οι κάμερες, αλλά σύμφωνα με τον Solomun απλά γύρισαν ανάποδα το τραπέζι και συνέχισαν να παρτάρουν για ακόμη 8 ώρες».

Κάτι το οποίο πρόκειται να ζήσουν, χωρίς καμία αμφιβολία, όσοι δώσουν το «παρών» στη μεγάλη επιστροφή του Solomun μπροστά στους Αθηναίους.

***INFO

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου

Lunar Space: Σπυρου Πολυκράτη 6, Αθήνα 17778

Εισιτήρια ΕΔΩ