
Από το Netflix στο ελληνικό θέατρο: Ο Διονύσης Πιφέας είναι το Μικρό Ταρανδάκι
Λίγο πριν ανέβει μόνος στη σκηνή του Ιλίσια-Βολανάκης για την παράσταση Baby Reindeer (Μικρό Ταρανδάκι), σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, ο νεαρός ηθοποιός παραδέχεται ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ θεατρικής δράσης και stand-up comedy.
- 16 ΟΚΤ 2025
Απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου, με σημαντικές συνεργασίες στο βιογραφικό του (Ελένη Ευθυμίου, Θάνο Παπακωνσταντίνου, Ελένη Μπόζα κ. ά), ο Διονύσης Πιφέας καλείται τη φετινή θεατρική σεζόν να αναμετρηθεί με έναν «επικίνδυνα» απαιτητικό ήρωα σε μία ιστορία μάλιστα, που πριν δύο χρόνια έγινε το απόλυτο τηλεοπτικό viral – είχε προηγηθεί το θεατρικό virality του έργου.
Ο λόγος για το Baby Reindeer (Μικρό Ταρανδάκι) του Richard Gadd, από τις μεγαλύτερες, πρόσφατες θεατρικές και τηλεοπτικές επιτυχίες, που ανεβαίνει προσεχώς για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης σε σκηνοθεσία του Μάκη Παπαδημητρίου.
Ο Διονύσης Πιφέας -μόνος στη σκηνή- θα ερμηνεύσει τον κεντρικό ήρωα της γνωστής πλέον ιστορίας· μίας ιστορίας γεμάτης εμμονή και ψυχικό φόρτο, χτίζοντας έναν χαρακτήρα στον οποίο το χιούμορ μετατρέπεται σε άμυνα, το stand-up στοιχείο ανοίγει πληγές και το θέατρο αγγίζει τις σκιές των πιο μυστικών φόβων.
Το Baby Reindeer ξεκίνησε την πορεία του τον Αύγουστο του 2019 στο Fringe Festival του Εδιμβούργου, όταν ο Richard Gadd ανέβηκε στη σκηνή με ένα αυτοβιογραφικό one-man show, αφηγούμενος την ασταμάτητη και τρομακτική καταδίωξή του από μία επίμονη stalker.
Η ιστορία του ξεκίνησε το 2016, όταν ο Gadd, επίδοξος κωμικός και εργαζόμενος σε μπαρ για τα προς το ζην, αποφάσισε να κεράσει τσάι σε μία θλιμμένη πελάτισσα, τη Μάρθα, η οποία και άρχισε να τον καταδιώκει, παρενοχλώντας τόσο τον ίδιο όσο και την οικογένειά του. Στη διάρκεια των έξι χρόνων που ακολούθησαν, ο Gadd έλαβε από τη Μάρθα 41.071 email, 350 ώρες φωνητικών μηνυμάτων, 744 tweets, 46 μηνύματα στο Facebook, 106 σελίδες επιστολών και περίεργα δώρα. Πολλά από αυτά χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια στο έργο.
Ο Δημήτρης Πιφέας εξομολογείται πώς προέκυψε η συμμετοχή του σε αυτή την παράσταση: «Τη σειρά την είδα πολύ καιρό πριν καν υπάρξει η προοπτική της παράστασης. Γύρω στον Οκτώβριο του 2024 δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον Μάκη Παπαδημητρίου για να περάσω ακρόαση για τον μονόλογο. Μετά από μερικές συναντήσεις και ένα διάστημα περίπου 1-2 μηνών με ενημέρωσε ότι θα συνεργαστούμε».
Μιλώντας για την προετοιμασία του, ο νεαρός ηθοποιός εξηγεί ότι ακολούθησε πιστά τις οδηγίες του Μάκη Παπαδημητρίου και της Σεσίλ Μικρούτσικου, οι οποίες και κινήθηκαν σε μια πιο παιγνιώδη κατεύθυνση, με έμφαση στο stand-up comedy. Αυτό μάλιστα έδωσε την ευκαιρία να ενσωματωθούν σαρκαστικά στοιχεία στην ιστορία, κάνοντάς την ταυτόχρονα αστεία και σκοτεινή.
«Ο Μάκης και η Σεσίλ εστίασαν την προσοχή τους σε τεχνικά χαρακτηριστικά της δουλειάς μας κι όχι σε βιωματικά, τα οποία συνήθως οδηγούν στην “τρελά”, δηλαδή στην έντονη σωματική και ψυχική κόπωση του ηθοποιού κατά τη διάρκεια της παράστασης και το κόστος που απορρέει είναι μεγάλο και σωρευτικό με το πέρας αυτής. Κάποιες φορές όμως ανατρέξαμε σε τραγικές και επώδυνες ιστορίες του παρελθόντος, μόνο όμως για να εντοπίσουμε την κωμωδία που γεννάται μέσα από τον πόνο του παθόντα», εξηγεί.
Όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια των προβών και της ερμηνείας, ο Δημήτρης Πιφέας παραδέχεται ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ θεατρικής δράσης και stand-up comedy. Η ιστορία που αφηγείται είναι φρικιαστική και ανατριχιαστική, αλλά το χιούμορ και ο σαρκασμός την απομακρύνουν από την άμεση τραγικότητα, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα αντίθεση που χρειάζεται πολύ προσοχή στην απόδοση.
Πώς αντιλαμβάνεται το θέμα της εμμονής και της καταδίωξης στην εποχή μας; «Μόνο θεωρητικά, καθώς δεν έχω ζήσει κάτι αντίστοιχο ούτε μέσω κάποιου προσώπου του στενού μου κύκλου και δεν θέλω και το απεύχομαι», απαντά. «Η εμμονή και η καταδίωξη αισθάνομαι ότι είναι ίδια ανεξαρτήτως της εποχής που συμβαίνει. Η διαφορά βρίσκεται στον τρόπο που εκφράζονται από τους δράστες και τα θύματα και στους τρόπους που χρησιμοποιούνται. Κάποτε δεν υπήρχε το ίντερνετ και δεν ήταν το ίδιο εύκολη η πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες των ανθρώπων».
***
Baby Reindeer (Μικρό Ταρανδάκι)
Σκηνοθεσία – Μετάφραση: Μάκης Παπαδημητρίου
Κίνηση – Βοηθός σκηνοθέτη: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σκηνικό – κοστούμια: Άννα Ζούλια
Φώτα: Ιωάννα Αθανασίου, Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Με τον Διονύση Πιφέα
Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών.
Info: Πρεμιέρα: 20 Οκτωβρίου. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, Παπαδιαμαντοπούλου 4, Αθήνα. Τηλ. 210-7210045. Προπώληση εδώ.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.