© ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νέο πωλητήριο και διαδρομές: Τι άλλαξε στην Ακρόπολη

Με την έναρξη του Ιουνίου, απομακρύνθηκαν οι μπουλντόζες και οι λαμαρίνες από τον Ιερό Λόφο, αποδίδοντας στο κοινό τα νέα σημεία.

Έχουμε μπει επισήμως στους θερμότερους μήνες του χρόνου και το μνημείο-λίκνο του πολιτισμού βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τα τουριστικά γκρουπ που καταφτάνουν (όλο και αυξανόμενα) στην πρωτεύουσα, αφήνοντας όμως μέχρι στιγμής ανάμεικτες εντυπώσεις: απ’ τη μία, τα αρχαιοελληνικά ιδεώδη, η δημοκρατία, το κλέος, και από την άλλη οι ουρές μέσα στον ήλιο, τα κομπρεσέρ και οι λαμαρίνες των εργοταξίων που «κοσμούσαν» μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα διάφορα σημεία στον Ιερό Λόφο της Ακρόπολης και τον Άρειο Πάγο, λαμβάνοντας απογοητευτικά σχόλια και ειρωνεία.

Κάποιος εξωτερικός παρατηρητής, με μία δόση άγνοιας ή απλής λογικής, θα υπέθετε ότι όλες αυτές οι εκκρεμότητες θα έπρεπε να είχαν διευθετηθεί πολύ πριν φτάσει ο Ιούνιος και η τουριστική «μηχανή» της χώρας ανεβάσει στροφές (πόσο μάλλον όταν παράλληλα έχει αυξηθεί το εισιτήριο για τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης στα 30€). Ένας Αθηναίος, από την άλλη, δεν είναι αχάριστος – γνωρίζει ότι το καλό πράγμα αργεί να γίνει και δηλώνει οριακά ενθουσιασμένος που ολοκληρώθηκαν τα έργα πριν φτάσουμε Αύγουστο και διακοπούν εκ νέου λόγω καύσωνα.

Τι, όχι; Πάντως, το Υπουργείο Πολιτισμού έδειξε τον πρέποντα ενθουσιασμό για την ολοκλήρωση των εργασιών στον χώρο της Ακρόπολης, διοργανώνοντας την 1η του Ιουνίου μία εορταστική εκδήλωση μετά μουσικής και χορών, σε συνεργασία με το γκρουπ Encardia που παίζει τραγούδια του Ιταλικού Νότου.

Όπως δήλωσε η Λίνα Μενδώνη, «το Υπουργείο Πολιτισμού αποδίδει τη δέουσα σημασία στον αρχαιολογικό χώρο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στη χώρα μας, ένα παγκόσμιο πολιτιστικό και ιστορικό τοπόσημο με έργα που διευκολύνουν την προσβασιμότητα και βελτιστοποιούν την εμπειρία των εκατομμυρίων επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό».

Το πωλητήριο και οι νέες διαδρομές

Η εκτυφλωτική δύναμη του Παρθενώνα ακτινοβολεί και πάλι απρόσκοπτα από το ψηλότερο σημείο της πόλης, στην κορυφή του Ιερού Λόφου, όπου οι επισκέπτες συναντούν πλέον νέες αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις για διαδρομές περιήγησης.

Ακρόπολη πωλητήριο © ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Συγκεκριμένα, αποδόθηκαν στο κοινό:

  • Νέο πωλητήριο: Σε σχέδια του αρχιτεκτονικού γραφείου Flux, με μεγάλα γυάλινα ανοίγματα και ένα δέντρο το οποίο προϋπήρχε και επιλέχθηκε να διαπερνά την οροφή του νέου οικήματος (αντί να κοπεί), το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης εκπληρώνει τον στόχο της ενσωμάτωσης στο τοπίο και της «γείωσης». Βρίσκεται λίγο πριν τα εκδοτήρια και την είσοδο των Προπυλαίων.
  • Το νέο διαμορφωμένο πλάτωμα στα νότια του βράχου του Αρείου Πάγου.
  • Η πευκόφυτη πλαγιά στα νότια του πλατώματος (ανοίγει για πρώτη φορά).
  • H αποκατεστημένη διαδρομή στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης, η οποία οδηγεί σε σημαντικά μνημεία, όπως η Κλεψύδρα, τα ιερά σπήλαια, η απόληξη της οδού των Παναθηναίων, το ιερό της Αφροδίτης και του Έρωτα.

Έπειτα από τα παραπάνω και την ολοκλήρωση στο σπουδαίο κεφάλαιο που λέγεται Ακρόπολη, σειρά έχουν άλλα κομμάτια του τουριστικού παζλ τα οποία ακόμη εκκρεμούν παρότι το ημερολόγιο δείχνει αρχές Ιουνίου: ας πούμε, η επαναλειτουργία του τραμ μέχρι το Σύνταγμα για την εξυπηρέτηση της άμεσης μετεπιβίβασης με κατεύθυνση τα νότια προάστια και τις κοντινές παραλίες της Αττικής, αλλά και τα έργα στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς Αθηνών ή στον Κεραμεικό.

Αλλά, όπως είπαμε, δεν είμαστε αχάριστοι: το καλό πράγμα αργεί να γίνει.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.