
Ένα νέο σημείο αναφοράς για ηθικές αγορές γεννιέται στου Ψυρρή
Το Impact Hub ξεκινά μια σειρά θεματικών pop up markets με επιλεγμένους δημιουργούς που παράγουν με όρους βιωσιμότητας και ηθικής. Το πρώτο είναι αφιερωμένο στη γυναικεία επιχειρηματικότητα.
- 7 ΜΑΡ 2025
Φτάνοντας αυτή τη στιγμή στον αριθμό 28 της οδού Καραΐσκάκη στου Ψυρρή, πριν ακόμη περάσεις την πόρτα, θα φτάσει από μέσα ένα κύμα ζωντάνιας που δείχνει ότι κάτι καλό συμβαίνει: κόσμος πηγαίνει και έρχεται με τσάντες στα χέρια, γνωρίζοντας από κοντά μια σειρά από ευσυνείδητες μικρές επιχειρήσεις με διαφορετικά προϊόντα, αλλά με ένα κοινό χαρακτηριστικό, το οποίο είναι ότι ανήκουν όλες σε γυναίκες που κάποτε εμπιστεύτηκαν το ένστικτό τους και χάραξαν τον δικό τους δρόμο, σε μια κοινωνία που με κάθε τρόπο προσπαθούσε να τους πείσει για το αντίθετο.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτή ήταν η αρχή της ιστορίας για τα πιο πολλά δημιουργικά brands που είδαμε να ξεπετάγονται από το αδιέξοδο της οικονομικής κρίσης και σήμερα ανθούν, έχοντας αναπτύξει το κοινό τους και το μοντέλο εργασίας τους, μέσα και από τις pop up αγορές που τιμάει σταθερά το κοινό της πόλης, αναζητώντας κάθε φορά ένα νέο όνομα που του είχε διαφύγει.
Γι’ αυτό το κοινό υπάρχει πλέον στο πρόγραμμα ακόμη ένα ραντεβού προς διερεύνηση: τα μηνιαία και κάθε φορά με διαφορετική θεματική pop up markets τα οποία διοργανώνει από εδώ και στο εξής το Impact Hub Athens στην έδρα του, στου Ψυρρή.
Το πρώτο από αυτά τρέχει μέχρι την Κυριακή (7-9/3) και παίρνοντας αφορμή από την Ημέρα της Γυναίκας είναι αφιερωμένο στη γυναικεία επιχειρηματικότητα, με ένα σύνολο από 10 επιλεγμένα brands να περιμένουν το κοινό, όπως το Blank! που αφηγείται ιστορίες μέσα από τυπώματα, το πληθωρικό Funny Radical Acne Scars και το Mary Rose που στηρίζει ευάλωτες γυναίκες.
Όπως μεταφέρουν τα μέλη της ομάδας του Impact Hub, για κάθε θεματικό market θα γίνεται μια προσεκτική επιλογή, με βασικούς πυλώνες τη δημιουργικότητα, τη βιωσιμότητα και την τοπική επιχειρηματικότητα. Δεν θα είναι ένα διευρυμένο, αλλά ένα στοχευμένο event. Με τα στοιχεία της ηθικής κατανάλωσης, του slow fashion και της βιωσιμότητας στην ταυτότητά του, στόχος είναι να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς ανάμεσα στους δημιουργούς-brands και το ευσυνείδητο κοινό που προτιμά να επιλέγει τις αγορές του με τα παραπάνω κριτήρια.
Άλλωστε, ο ευρύτερος στόχος παραμένει και πάλι η ανάπτυξη κοινοτήτων, το κοινωνικό αποτύπωμα, όπως είχαμε δει να υλοποιείται στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης:
Η ομάδα του Impact Hub, να θυμίσουμε, ήταν εκείνη η οποία ανέλαβε να «αναστήσει» από το μηδέν το κτίριο της Φωκίωνος Νέγρη ως έναν κόμβο κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, σε άμεση επαφή με την τοπική κοινωνία. Οι pop up αγορές είχαν αποτελέσει ένα από τα βασικά εργαλεία που αξιοποιούσε η ομάδα για να οικοδομήσει σχέσεις σύνδεσης της γειτονιάς με τον χώρο. Μάλιστα, μερικές από αυτές συνεχίζονται μέχρι σήμερα που η διαχείριση του ακινήτου έχει περάσει στον Δήμο Αθηναίων, όπως το εβδομαδιαίο Μποστάνι με φρούτα και λαχανικά από μικρούς παραγωγούς.
Στο μοντέλο που ακολουθούν, οι αγορές γίνονται αφορμή για δικτύωση, επαφή, ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ ανθρώπων που μοιράζονται ίδιες αξίες.
Στο πρώτο pop up market που είναι αφιερωμένο στη γυναικεία επιχειρηματικότητα, πάντα με κριτήριο παραγωγής την ηθική και τη βιωσιμότητα, συμμετέχουν οι Blank Studio, Raf the Rough, Funny Radical Acne Scars, Paav Creations, Nātural Soy Candles, Κear Skincare, Urban Muses Co, Nonsisajewels, Mary Rose.
Info: Μέχρι την Κυριακή (09/03), με ωράριο επίσκεψης 12.00-20.00.