© iStock
ΠΟΛΗ

Τα νέα μέτρα που εφαρμόζονται για να μειωθεί η κίνηση στον Κηφισό

Γερανοφόρα οχήματα σε κατάσταση stand by και μοτοσυκλέτες σε σταθερή κίνηση στα δύο ρεύματα του Κηφισού, ώστε να γίνεται άμεσα η παρέμβαση της τροχαίας σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος. Αρκεί άραγε;

Κάθε χρόνο, δημοσιεύεται μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα δορυφορικών δεδομένων από την εταιρεία TomTom, σχετικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και τον χρόνο που χάνουμε κολλημένοι στην κίνηση: πέρσι, για παράδειγμα, οι Αθηναίοι οδηγοί έχασαν συνολικά 9.2 ημέρες (είτε 6,6 ημέρες, αν μιλάμε για τη μητροπολιτική περιφέρεια της πρωτεύουσας). Αρκεί η εμπειρία μας για να διαβεβαιώσουμε ότι σε αυτό ευθύνεται σημαντικά η λεωφόρος Κηφισού – ένα μόνιμα ανοιχτό τραύμα για τις ώρες αιχμής μέσα στην εβδομάδα.

Ποια είναι η αιτία αυτού του φαινομένου, που συνεχίζει να ταλαιπωρεί γενιές και γενιές; Πρώτα και κύρια ότι εκ των πραγμάτων, ελλείψει εναλλακτικής, ο Κηφισός διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερο όγκο οχημάτων, από εκείνο που κανονικά μπορεί να αντέξει, και μάλιστα έχοντας ανομοιομορφία στο πλάτος του ανά σημεία, όπως είχαν τονίσει σε ρεπορτάζ του OneMan έμπειροι συγκοινωνιολόγοι. Πρόκειται για τον βασικό άξονα Βορρά-Νότου, ο οποίος σχεδιάστηκε με σκοπό να εξυπηρετεί περίπου το 1/4 του σημερινού όγκου.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Μεταξύ μιας σειράς παραμέτρων που είχε παραθέσει τότε ο σύμβουλος έρευνας και τεχνολογίας σε συγκοινωνιακά θέματα Αλέξανδρος Δελούκα, ανέφερε και το γεγονός ότι «συμβαίνουν πολλά ατυχήματα – επειδή έχουμε μεγάλες επιταχύνσεις από τους οδηγούς και ελλιπή αστυνόμευση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης». Ατυχήματα και βλάβες καταλήγουν να απενεργοποιούν για ώρες μία ή δύο λωρίδες, αυξάνοντας την ταλαιπωρία στους οδηγούς. Αυτό ακριβώς το σημείο σκοπεύει να διορθώσει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκε ότι τέθηκαν μόλις σε εφαρμογή.

Τι αλλάζει στον Κηφισό

«Για να είμαστε εξαρχής ξεκάθαροι, η τροχαία δεν μπορεί να λύσει το ζήτημα κίνησης, αλλά εκείνο το οποίο μπορούμε να κάνουμε είναι να σκεφτούμε λύσεις και παρεμβάσεις που θα περιορίσουν την ταλαιπωρία των πολιτών», ανέφερε στην ΕΡΤ, σε απευθείας σύνδεση απ’ τη λεωφόρο Κηφισού, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, δίνοντας τις απαραίτητες διευκρινίσεις για τα νέα μέτρα που ισχύουν από σήμερα (2/10) με στόχο «να μειωθεί ο χρόνος απόκρισης της τροχαίας […] να υπάρχει άμεση εικόνα και αντίδραση των προβλημάτων στον κεντρικό οδικό άξονα της Αθήνας».

Συγκεκριμένα:

  • Σε δύο διαφορετικά σημεία επάνω στον Κηφισό (το ένα επάνω στη Γέφυρα Βρυούλων πριν την έξοδο της Αχαρνών και το άλλο στο ύψος των ΚΤΕΛ), εγκαθίστανται μόνιμα γερανοφόρα οχήματα της τροχαίας με οδηγούς, «ούτως ώστε να παρεμβαίνουν πιο γρήγορα και άμεσα», σε περίπτωση βλάβης είτε ατυχήματος.
  • Ταυτόχρονα, μοτοσυκλέτες της τροχαίας θα βρίσκονται μόνιμα επί ποδός στο ρεύμα ανόδου και καθόδου του Κηφισού, «για να έχουμε εγκυρότερη και πιο άμεση ενημέρωση στο πεδίο».

Αρκούν δύο γερανοφόρα και μία αστυνομική ομάδα δεσμευμένη για την κυκλοφοριακή ενημέρωση του Κηφισού, λίγο πριν τις εκλογές; Ούτε κατά διάνοια. Την πρεμιέρα, άλλωστε, του νέου μέτρου, ενώ ο Γ. Οικονόμου εξηγούσε τις αρμοδιότητες των νέων μονάδων, ο Κηφισός χτύπαγε «κόκκινο» στον χάρτη.