OPINIONS

Η νέα διαφήμιση των Goody’s είναι μια εικαστική τελειότητα

Και το ομολογώ, μου αρέσει πολύ.

Πολλά ακούστηκαν για τη νέα διαφήμιση των Goody’s, λίγα ήταν εκείνα που μίλησαν για την αισθητική της αρτιότητα.

Το κάθε still από το βίντεο είναι προσεγμένο με χειρουργική ακρίβεια και όσο το ξαναβλέπεις παρατηρείς λεπτομέρειες που δεν είχες προσέξει.

Θυμίζει βίντεοκλιπ ή φωτογράφιση μόδας.

Το κινούμενο σχέδιο παίζει επίσης μεγάλο ρόλο σε όλες τις σκηνές. Η εικόνα μετατρέπεται πολλές φορές σε animated και το ανάποδο, όπως στην περίπτωση του μονόκερου ή στα αστεράκια στο λαιμό της κοπέλας, που σε μεταφέρουν στην επόμενη σκηνή. Άλλες φορές ξεπετάγονται απλά μικρά σχεδιάκα πάνω στην εικόνα.

Είναι όμως η αισθητική το παν; Και ναι και όχι.

Σίγουρα αυτή τη διαφήμιση δεν ήθελε να μείνει μόνο σε αυτή. Ήθελε να μιλήσει για όλα όσα μας απασχολούν σήμερα και κυρίως για το ζήτημα της αποδοχής του εαυτού σου και του άλλου. Το πέτυχε απόλυτα μέσα από την εικόνα.

Είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών. Είναι όμως χάρμα ώτων;

Το voice-over προκάλεσε θα λέγαμε τις περισσότερες αντιδράσεις. Η επαναλαμβανόμενη χρήση του ‘έμπαινες;’ θεωρήθηκε παρεξηγήσιμη και cringy από πολλούς (επίσης εδώ να πω, ότι έχουμε εννοείται φτάσει στο σημείο που η ίδια η λέξη “cringy” είναι πια πολύ cringy -τελευταία φορά που τη χρησιμοποιώ).

Αυτό βέβαια συμβαίνει, γιατί όλες οι αργκό λέξεις που γίνονται μόδα είναι από μόνες τους παρεξηγίσιμες και cringy. Και ειδικά η γλώσσα των εφήβων. Δεν πάμε μακριά. Δείτε το παλιό σας προφίλ στο HI-5, στο Joy, στα παλιά μηνύματα του κινητού (αν για κάποιο λόγο τα έχετε κρατήσει) και οι παραδοσιακοί ας δούνε απλά το παλιό τους ημερολόγιο. Αν είσαι έφηβος όπως και να μιλάς, θα είναι cringy (συγγνώμη αν είσαι έφηβος και το διαβάζεις αυτό, σε λίγα χρόνια θα με καταλάβεις).

Το μήνυμα της διαφήμισης είναι πέρα από τη γλώσσα.

Γιατί αυτό είναι που θέλει να πει. Ότι δεν έχει σημασία ο τρόπος που διαφέρεις από τον άλλον, σημασία έχει να διεκδικείς τον χώρο σου.

Να μπαίνεις.

Εκτός λοιπόν από το εικαστικό και το νοηματικό επίπεδο, το σποτ έχει ένα σωρό άλλες όμορφες λεπτομέρειες που δεν παρατηρείς με την πρώτη.

Η αγαπημένη μου ίσως σκηνή είναι αυτή στο δάσος.

Μια λεπτομέρεια, που δεν πρόσεξα την πρώτη φορά που είδα τη διαφήμιση, είναι το ζευγαρι που ανοίγει και σκεπάζεται με ένα σεντόνι, στο οποίο είναι ραμμένος ο κόσμος.

<3

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ;

Τρία κορίτσια πλησιάζουν με άγριες διαθέσεις.

Ένα χρυσό αμάξι με πινακίδα ‘I own’ είναι παρκαρισμένο στη μέση του δρόμου πάνω σε μπάρα και διάβαση. Τα κορίτσια βγάζουν τα ρόπαλά τους και έχουμε ένα από τα καλύτερα still του σποτ. Προφανώς η χρήση των ροπάλων και του χρυσού αμαξιού γίνεται ποιητική αδεία, για να τονίσει το δίκιο της μίας πλευράς και την απερισκεψία της άλλης και όχι για να προάγει τη βία.

Σε διαφήμιση Goody’s είμαστε.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΕ ΠΑΙΡΝΕΙ

Μεταφερόμαστε σε μια άλλη σκηνή. Ένας μεγαλύτερος και πιο μεγαλόσωμος ετοιμάζεται να επιτεθεί σε έναν αδύναμο, γιατί εκεί μπορεί. Σκηνές που όλοι έχουμε δει ή ζήσει στα σχολεία.

Ο μικρός έχει μεγαλώσει τώρα και ο νταής έγινε γατάκι.

ΜΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ

Ακολουθούν 6 στιγμιότυπα αληθινής μαγείας.

Vogue-dy’s.

ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ

Λίγο πριν το τέλος όλες οι ιστορίες επαναλαμβάνονται με animation. Να κάτι που σίγουρα δεν παρατηρείς με την πρώτη.

ΤΑ GOODY’S ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΕΤΣΑΠ

Ένα κεσεδάκι δεν είναι ποτέ αρκετό. Αυτο σκέφτηκα με την τελευταία σκηνή.

Τι, όχι;

ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ομολογώ: Μου αρέσει το καινούριο της Στικούδη
Eίναι καλός ή κακός ηθοποιός ο Nicolas Cage;