OPINIONS

H Eλένη Λουκά είναι το πρώτο τρολ της ελληνικής τηλεόρασης

Η Δώρα Τσαμπάζη γράφει για την Ελένη της καρδιάς μας που έκανε την επανεμφάνισή της κατά την επίσκεψη Αλαμουντίν στην Ελλάδα.

Εν έτει 2014 όλοι αυτοπροσδιορίζονται ως λίγο τρολ, κυρίως ιντερνετικά. Μια μόδα που γιγαντώθηκε κυρίως στο τουίτερ και τώρα όλοι, λίγο πολύ, έχουν μπει σε αυτό το ρόλο, με επιτυχία ή χωρίς. Καλό είναι το τουίτερ, δε λέω, μας έχει δώσει άπειρο γέλιο, αλλά τις περισσότερες φορές από ανώνυμους λογαριασμούς. Μισή χαρά δηλαδή.

 

Στην τηλεόραση τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Το να γίνεις τρολ δεν είναι τόσο εύκολο. Θέλει αρκετή προσπάθεια και στην ατσαλάκωτη ελληνική tv , τα τρολς  δεν ευδοκιμούν. Είναι σαν τα Στριγκόι, που από την πολλή λάμψη, τα μπότοξ και τα γκλίτερ, αδυνατούν να βγουν στο φως.

Υπάρχει ένα πρόσωπο που υπήρξε πρωτοπόρος τρολαρίσματος, όταν ακόμα οι λέξεις, ίντερνετ, vdsl, twitter, ήταν άγνωστες στο λεξιλόγιο του Έλληνα. Ήταν ένα επικό τρολ της ελληνικής τηλεόρασης. Μια πολυσχιδής προσωπικότητα, ένα άτομο γλυκομίλητο αλλά και με φαρμακερή γλώσσα όποτε χρειαζόταν, που το μόνο μέλημά του ήταν να επανέλθουμε όλοι στο δρόμο του Θεού και να φύγουμε από το δρόμου του διαβόλου. Η Ελένη Λουκά.

 

Η φιλόλογος Ελένη Λουκά με την γνωστή αμφίεση του κατηχητικού, μακριά φούστα, μακριά μπλούζα, τεράστιο φρύδι και τεράστιο γυαλί, ήταν πάντα πρώτη γραμμή στα τεράστια «πολιτισμικά» γεγονότα, όπως πρεμιέρες, μπουζούκια, τηλεοπτικές εκπομπές.

Η πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση χρονολογείται στο 1998, όταν ο Σάκης Ρουβάς έκανε πρεμιέρα με την περιβόητη φούστα τραγουδώντας το «Η καρδιά». Η οργή της Λουκά έπεσε πάνω στον Ψινάκη και στο Ρουβά που δέχτηκαν τα πυρά της και από τότε η Ελένη πέρασε ένα διάστημα που λάτρευε να τους τρολάρει σε κάθε τους επόμενο βήμα. Κανένας άλλος Έλληνας σταρ δεν είχε τραβήξει τόσο την προσοχή της, το δίδυμο αυτό ήταν του σατανά και έπρεπε να αφαντιστεί! «Κατά Ελένη Λουκά, Ευαγγέλιον».

 

Η Λουκά τότε, μάζευε πλήθος δημοσιογράφων γύρω της, και παρόλο που κυμαινόταν στα όρια του γραφικού, κατάφερνε να τρολάρει και περνάει το μήνυμα που θέλει, γιατί το υποστήριζε με όλο της το «είναι». Από την εμφάνισή της μέχρι τον εμπεριστατωμένο λόγο της. Ήθελες να την κοροϊδέψεις, αλλά χαιρόσουν να την βλέπεις να πετάγεται όπου υπάρχει κάμερα και να χαλάσει το λινκ.

Ακολούθησε η φλογερή της παρουσία στο δικαστήριο του Τζίμη Πανούση για την περιβόητη αφίσα με την ελληνική σημαία με το σφυροδρέπανο για την τότε παράστασή του «Της πατρίδας μου η σημαία». Και εκεί η Ελένη Λουκά, έδωσε για άλλη μια φορά ρεσιτάλ ερμηνείας με το γνωστό τροπάρι «Έχετε πάρει το δρόμο του σατανά, θα πάτε στην κόλαση».

 

Η περίοδος που έγινε μαϊντανός δεν άργησε να έρθει. Δεν θα μπορούσε να γλυτώσει από την παρέλαση των μεσημεριανάδικων που ξεκίνησαν τα επόμενα χρόνια. Τότε η Λουκά έπαψε να είναι τρολ και έγινε ένας καημένος μαϊντανός, έρμαιο των ορέξεων της κάθε παρουσιάστριας που ήθελε να την κάνει ακόμη ένα σούργελο της tv. Και η Λουκά έπεσε στην παγίδα. Μέχρι και τον Τρύφωνα Σαμαρά επιστράτευσαν για να της κάνει ολοκληρωτική ανανέωση , βάφοντάς την ξανθιά , κάνοντάς την ένα ακόμα τηλεοπτικό πειραματόζωο. Το τρολ Ελένη Λουκά αποτελούσε πια παρελθόν. Το κατάπιε η δημοσιότητα και η υπέρμετρη έκθεση.

Πέρασε ένα διάστημα που την χάσαμε. Μπορεί να συνέπεσε με το τέλος της μεσημεριανής ζώνης από την τηλεόραση, μπορεί και η ίδια να κατάλαβε ότι το παράκανε, μπορεί και να μην πουλούσε άλλο πια. Αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ. Η Λουκά σταμάτησε να βγαίνει σε εκπομπές, αλλά δεν σταμάτησε να βγαίνει στους δρόμους, να συμμετέχει σε διαδηλώσεις, να κάνει κηρύγματα στα gay prides, να πετάγεται σε λινκ ειδήσεων προσπαθώντας να αποκτήσει κάτι από την παλιά αίγλη του τρολ.

Φτάνουμε στο 2014. Έχουμε ξεχάσει την ύπαρξη της Λουκά, ο τηλεοπτικός χρόνος που της έχει δοθεί τα τελευταία 7 χρόνια είναι μηδενικός έως και ελάχιστος. Είμαστε στην εποχή που ο Λάκης Γαβαλάς κυκλοφορεί με σκουλαρίκια και βαμμένα νύχια, η Κοντσίτα Βουρστ με το μούσι βγαίνει νικήτρια στη Γιουροβίζιον και η Λουκά δεν είναι πουθενά να βάλει μία τάξη. Να δώσει μια ευχάριστη πινελιά. Πουθενά.

Μέχρι που η πιο εκκεντρική σταρ του κόσμου “Lady Gaga” καταφθάνει στο «Ελ. Βενιζέλος» ως ημίγυμνη Αφροδίτη. Έξω από το ξενοδοχείο της ξενυχτούν ανήλικα αγόρια φανατικοί θαυμαστές της που περιμένουν για ένα της νεύμα. Η Ελένη Λουκά δεν μπορεί να το αφήσει να περάσει έτσι αυτό. Κάνει την εμφάνιση της και φωνάζει και στην Lady Gaga ότι είναι όργανο του σατανά. Την ώρα που κάνει κήρυγμα, κάποιοι βγαίνουν μαζί της selfie. Καλή η προσπάθεια Ελένη, αλλά πάλι δεν σε πήραν στα σοβαρά.

 

Κι έρχεται η στιγμή για το δυναμικό come back. Αυτό το come back που κανείς δεν το έβλεπε να’ρχεται, γι’ αυτό και συνέβη κιόλας. Η ψιλόλιγνη Αμάλ Αλαμουντίν έρχεται στην Ελλάδα για να μας επιστραφεί ο θησαυρός μας, η τεράστια πολιτισμική κληρονομιά μας (by the way δεν είδα να τονίζεται και πολύ ότι η Αμάλ πρότεινε να στείλουμε άλλα αγάλματα  στη θέση των Ελγίνειων). Η κυρία Κλούνεϊ, πιο δημοφιλής από την Κέιτ Μίντλετον, με στυλ που μόνο με αυτό της Τζάκι Κένεντυ μπορείς να το συγκρίνεις, η ψιλομύτα Αμάλ που είχε ύφος  πολλών καρδιναλίων,  πέφτει θύμα της Ελένης Λουκά. Όμως η Λουκά, αλλάζει τροπάρι αυτή τη φορά, δεν μιλάει για σατανά, δεν μιλάει για την κόλαση, αλλά με το φαφούτικο πλέον στόμα της ορμάει και φιλάει την «σωτήρα» Αμάλ Αλαμουντίν, χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανένα άτομο από την προσωπική της ασφάλεια.

 

Πόσο τεράστια και επική στιγμή, μόλις συνέβη! Η ατσαλάκωτη Αλαμουντίν, θύμα ενός ελληνικού τρολ που μέχρι τότε είχε ασχοληθεί μόνο με το Ρουβά και τον Ψινάκη. Η Λουκά φίλησε το μάγουλο που φιλάει ο Κλούνεϊ! Το dna της Λουκά, διαπέρασε το μαγουλό της Αμάλ και σε λίγες ώρες επρόκειτο να κοιμηθεί μαζί με τον Τζορτζ Κλούνεϊ! Αν αυτό δεν είναι η νούμερο ένα παγκόσμια τηλεοπτική τρολιά, τότε δεν είναι τίποτα.

Ανταλλάσσω απόψεις για την Ελένη Λουκά και στο @doratsambazi