LONGREADS

Όλα τα κείμενα που πρέπει να διαβάσεις για τον LeBron James

Η πιο πολυσυζητημένη μεταγραφή της τελευταίας 4ετίας γέννησε αμέτρητες αναλύσεις. Για τον Λεμπρόν, για τα media, για την επιχειρηματικότητα, για το image branding και, α ναι, για το ΝΒΑ. Σου συγκεντρώσαμε τα απαραίτητα.

Πριν μια βδομάδα, έτσι απογευματάκι Παρασκευής ήταν, που ο Λεμπρόν Τζέιμς ανακοίνωσε με ένα γραπτό πρώτου προσώπου στο Sports Illustrated, την απόφασή του να συνεχίσει την καριέρα του (και, φυσιολογικά, να την τελειώσει) εκεί από όπου ξεκίνησε, στους Cleveland Cavaliers.

Αν και οι φήμες φούντωναν όλο και περισσότερο από τη στιγμή που οι Heat διαλύθηκαν στους φετινούς Finals από τους Spurs, η στιγμή που όντως αυτό που έμοιαζε με τρελό σενάριο έγινε πραγματικότητα, τα πάντα έμοιαζαν να σιώπησαν για λίγο, προτού γίνουν ξανά εκκωφαντικά. Μόνο που τώρα, όλες οι φωνές αφορούσαν αυτή τη μία ανακοίνωση. Ο τρόπος μάλιστα με τον οποίον έγινε (μια λιτή, συναισθηματική αφήγηση πρώτου προσώπου σε αντίθεση με την ενοχλητική τηλεοπτική εξτραβαγκάνζα προ τετραετίας) έδωσε το έναυσμα για ένα εκατομμύριο thinkpieces, που ανέλυσαν την απόφαση από κάθε πιθανή σκοπιά: μιντιακή, διαφημιστική, image-making, αθλητική, κοινωνική, ηθική.

Πώς λοιπόν υποδέχτηκαν τα διεθνή media την μεγάλη αυτή στιγμή;

Τώρα που η φασαρία κάπως κόπασε και ήδη πλέον έχουμε περάσει στη φάση που συζητάμε τις επόμενες κινήσεις που θα κάνουν οι Cavs με δεδομένη πλέον την παρουσία του Λεμπρόν, ήρθε η στιγμή να συγκεντρώσουμε τα καλύτερα αμερικάνικα κείμενα. Αν σου έχει ξεφύγει κάποιο από αυτά, αξίζει να το διαβάσεις για να έχεις μια όσο πιο ολοκληρωμένη εικόνα, του μπασκετικού γεγονότος της χρονιάς.

Φυσικά, για συνεχιζόμενη κάλυψη για τα πάντα περί ΝΒΑ, μπορείς να ακολουθείς την αρθρογραφία του NBA Greece.

Η ανακοίνωση

Αυτή τη φορά δεν υπήρχαν κάμερες, δεν υπήρχε ESPN, δεν υπήρχε σόου και θέαμα, δεν υπήρχε “i’m taking my talents”. Ήταν μόνο ο Λεμπρόν, σε μαύρο φόντο, κοιτώντας τους αναγνώστες στα μάτια και δηλώνοντας, “I’m coming home“. Δε γινόταν να μη διαβάσεις με ανανεωμένη αίσθηση συμπάθειας. (Sports Illustrated)

Πώς συνέβη

Ο Άντριου Σαρπ ακολουθεί στο Grantland ένα-ένα τα κρίσιμα σημεία που οδήγησαν σε αυτή την απρόσμενη μα τελικά τόσο λογική εξέλιξη. Από την καταστροφική σεζόν των Cavaliers μέχρι τους καταστροφικούς Finals των Heat, το απόλυτο χρονοδιάγραμμα της μεταγραφής της χρονιάς. (Grantland)

 

Η sports media οπτική

Το Advertising Age καταγράφει όλο το παρασκήνιο του πώς το SI έκλεισε το αποκλειστικό της χρονιάς (και όχι μόνο) εστιάζοντας μάλιστα στη σημασία που είχε η απόφασή του περιοδικού να μην αποκαλύψει από πριν το περιεχόμενό του επίμαχου άρθρου σε κανέναν διαφημιστή πριν τη δημοσίευση. (Advertising Age)

 

Το παρασκήνιο της μεταγραφής

Ο Άντριαν Βονιαρόφσκι του Yahoo Sports μιλάει με τον Νταν Γκίλμπερτ, αποκαλύπτοντας τις κρυφές λεπτομέρειες του πώς ο Λεμπρόν τα ξαναβρήκε με τον ιδιοκτήτη των Cavaliers και αποφάσισε να επιστρέψει στο Κλίβελαντ. (Yahoo! Sports)

 

Η ανάλυση της απόφασης σε αντιστοιχία με το “Decision”

Ο Τζος Λέβιν στο Slate εξηγεί με ποιο τρόπο ο Λεμπρόν αυτή τη φορά τα έκανε όλα σωστά, και το πώς η κουλτούρα μας απαιτεί από αθλητές να μιλούν όσο πειστικά και σωστά παίζουν στο γήπεδο. Το “I’m coming home” ήταν όλα όσα δεν ήταν το “Desicion”. (Slate)

 

Πώς το image branding καθορίζει την αφήγηση

Ο Ντρου Μάγκαρι στο Deadspin αναλύει την αντίθετη άποψη, σημειώνοντας πως πριν 4 χρόνια ο Λεμπρόν διαχειρίστηκε με λάθος επικοινωνιακό τρόπο μια σωστή απόφαση, ενώ αυτή τη φορά διαχειρίστηκε υποδειγματικά μια ‘λάθος’ απόφαση. (Deadspin)

 

Οι αντιδράσεις στο Κλίβελαντ

Το Vice μίλησε με μια ντουζίνα Απλών Ανθρώπων από το Κλίβελαντ θέτοντάς τους όλες τις ερωτήσεις που ο καθένας μας θα ήθελε να κάνει την επόμενη μέρα της επιστροφής του ασώτου υιού. Αν χαίρονται, αν συγχώρεσαν, αν μετανιώνουν, τι ελπίζουν κλπ. Συναρπαστικό το πόσο διαφορετικές είναι οι απαντήσεις. (VICE)

 

Πώς ο Λεμπρόν δεν έφυγε ποτέ από το Οχάιο

Μελοδραματικό σε σημεία αλλά πολύ ενδιαφέρον προφίλ από το ESPN, γεμίζει τα κενά ανάμεσα στο “Decision” και το “I’m coming home”, ξεκινώντας από τις τελευταίες μέρες του Λεμπρόν στους Cavs (και την σημαντική πληροφορία πως δεν ήθελε ούτε τότε να φύγει, παρά προσπάθησε να φέρει εκεί τον Γουέιντ και τον Μπος), περνώντας από τους δεσμούς που ποτέ δεν έσβησαν, μέχρι την Επιστροφή. (ESPN)

 

Η σημασία της απόφασης από την πλευρά των αθλητών

Το Esquire βάζει στην εξίσωση την περσινή συμφωνία μεταξύ ιδιοκτητών και παικτών, εξηγώντας πώς η σημασία και το μέγεθος του Λεμπρόν, συμβολίζουν την ενδυνάμωση των αθλητών έναντι των αφεντικών. (Esquire)

 

Η επιστροφή ως Συγχώρεση

Στους Times της Νέας Υόρκης μπορεί και να καπνίζουν και τίποτα περίεργα ή μπορεί απλά να είχαν τρελαθεί να ψάχνουν angle της ιστορίας που δεν είχε αναλυθεί αλλού, οπότε φτάσανε να μιλήσουν μέχρι και με καθηγητές και με ιερείς για τον Λεμπρόν και τη Συγχώρεση και την ειλικρίνεια. (NY Times)

 

Τα μαθήματα δημοσίων σχέσεων

Ο ‘βραβευμένος’ και με εμπειρία 20 χρόνων υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ Άρικ Χάνσον (έχει δουλέψει με ένα σωρό εταιρείες των 500 του Forbes) αναλύει στο σάιτ του πώς τα λόγια του Λεμπρόν Τζέιμς μπορούν να λειτουργήσουν ως χάρτης και υπόδειγμα στον τρόπο που κάθε CEO πρέπει να μιλά στους ανθρώπους της εταιρείας του ώστε να πιστέψουν σε αυτόν. (Communications Conversations)

 

H οπτική του legacy

Στο μικρο-σάιτ των Spurs του SB Nation, η απόφαση του Λεμπρόν αναλύεται υπό το πρίσμα της σύγκρισης με έναν άλλο θρύλο, τον Τιμ Ντάνκαν, και το πώς ο τρόπος που εκείνος έχει χτίσει γύρω του μια αυτοκρατορία να έχει αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για τον Τζέιμς. (SB Nation)

 

H καλλιτεχνική ιδιοφυία του Λεμπρόν

Ο Μπιλ Σίμμονς γράφει στο Grantland το κομμάτι με τίτλο “God Loves Cleveland” (μια ζωή θα περίμενε να χρησιμοποιήσει αυτή τη φράση) όπου αντλώντας από την ιστορία του μπάσκετ, από προσωπικές εμπειρίες και αναμνήσεις και από συνομιλίες με παλιούς κόουτς, αναλύει μια επιπλέον πτυχή του κινήτρου του Λεμπρόν για την επιστροφή του στο Κλίβελαντ: Την δυνατότητά του, ως καλλιτέχνη, να σχηματίσει γύρω του την -μπασκετική- παλέτα που εκείνος επιθυμεί. (Grantland)

 

Το παλιό προφίλ που εξόργισε τη Nike

Πώς αλλάζουν οι εποχές. Τώρα μιλάμε για θρίαμβο διαχείρισης image, αλλά πριν λίγα χρόνια ο Λεμπρόν και η Nike προσπαθούν απεγνωσμένα να τον παρουσιάσουν υπό θετική γωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία πλήρωσε τα έξοδα ενός δημοσιογράφου για να γράψει το προφίλ του, όμως το φανταστικό κείμενο που προέκυψε, εξόργισε τους ανθρώπους της. Μάλλον επειδή ζωγράφιζε τον Λεμπρόν ως κομπάρσο της ίδιας του της ιστορίας. Με αφορμή την επιστροφή στο Κλίβελαντ, το Deadspin εξασφάλισε την πρώτη δημοσίευση αυτού του ‘απαγορευμένου’ κειμένου. (Deadspin)

 

Για τη συνέχεια, θα περιμένουμε τη νέα σεζόν. Ως τότε, η κάλυψη όλων των θεμάτων ΝΒΑ (Λεμπρόν και μη) συνεχίζεται στο NBA Greece.