ΣΙΝΕΜΑ

O Tom Cruise επιστρέφει στον ουρανό: Πρώτο τρέιλερ για το σίκουελ του ‘Top Gun’

Ο σταρ εμφανίστηκε στο Comic-Con του Σαν Ντιέγκο παρουσιάζοντας τις πρώτες εικόνες του ‘Top Gun: Maverick’, από τον σκηνοθέτη του ‘Oblivion’.

Κι όμως, πετάει. Ξανά.

Το εμβληματικό ‘Top Gun’ του 1986 θεωρείται από πολλούς ως μια ταινία-σταθμός στην πορεία του Χόλιγουντ, ένα μπλοκμπάστερ που άλλαξε τη ροή του στουντιακού συστήματος, φέρνοντάς μας προς το σήμερα. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε την δίχως αμφιβολία άφιξη ενός σταρ πρώτου μεγέθους, του Tom Cruise που ως Maverick έσκισε τους ουρανούς όσο η ταινία έσκισε τα ταμεία.

Φήμες και σχέδια για σίκουελ του κλασικού φιλμ του Tony Scott ακούγονται κυριολεκτικά εδώ και δεκαετίες με πρότζεκτ να ναυαγούν, να ανασταίνονται και ξανά απ’την αρχή. Το ‘Top Gun: Maverick’, που αρχικά αναμενόταν για φέτος, θα γίνει παρόλαυτά πραγματικότητα, το 2020, όμως σήμερα έχουμε στα χέρια μας το πρώτο αποδεικτικό υλικό, πως αυτή η ταινία όντως υπάρχει.

Να το πρώτο τρέιλερ, που παρουσίασε στο Σαν Ντιέγκο ο ίδιος ο Cruise:

Στην ταινία, που μαζί με τον Cruise πρωταγωνιστούν οι Jennifer Connelly, Jon Hamm, Miles Teller και Ed Harris (με τον Val Kilmer επίσης να επιστρέφει ως Iceman), ο Maverick τα βάζει με όλο το σύστημα που τον βλέπει πια ως δεινόσαυρο. Όταν ο υψηλά ιστάμενος που παίζει ο Ed Harris τον ρωτά πώς είναι δυνατόν να είναι ακόμα πιλότος αντί να έχει το ρόλο, τη θέση, την πορεία που θα περίμενε από αυτόν το ίδιο το σύστημα, ο Cruise απαντά ψύχραιμα, στιβαρά: “Είναι ένα από τα μυστήρια της ζωής, κύριε.”

Η ιδέα του Cruise ως υποτιμημένο αουτσάιντερ έχει αρχίσει να λαμβάνει κεντρικότερη θέση στους ρόλους του τα τελευταία χρόνια, ειδικά μέσα από την εξέλιξη του franchise των “Mission: Impossible” υπό την καθοδήγηση του Chris McQuarrie, και το σίκουελ του ‘Top Gun’, πατώντας τόσο στη νοσταλγία όσο και το συναίσθημα προσωπικής εκπλήρωσης, μοιάζει να έρχεται να συμπληρώσει τη δική του παράγραφο σε αυτή την αφήγηση.

Μιλώντας για υποτιμημένα μεγαθήρια, σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Joseph Kosinski, ένας σφόδρα υποτιμημένος σκηνοθέτης με μοναδική αίσθηση οπτικής αποτύπωσης ειδικών εφέ σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο χολιγουντιανό σύστημα. Το ‘Tron: Legacy’ είναι από τις ομορφότερες ψηφιακές δουλειές της δεκαετίας και το ‘Oblivion’, η προηγούμενη συνεργασία του με τον Cruise, ένα μελαγχολικό sci-fi action που δείχνει πώς μπορείς να φερθείς στα εφέ σα να είναι μέρος της αισθητικής του κόσμου σου. (Πιο πρόσφατη ταινία του είναι το -επίσης υποτιμημένο!- ‘Only the Brave’, η αληθινή ιστορία μιας ομάδας πυροσβεστών που δεν αφήνει man tear στη θέση του.) Είναι μόνο δίκαιο που ένας σκηνοθέτης σαν τον Kosinski αναλαμβάνει τα ηνία από τον πρόωρα χαμένο, επίσης δραματικά υποτιμημένο, Tony Scott.

Στη μουσική ο Hans Zimmer έρχεται να πλαισιώσει τις κλασικές synth pop συνθέσεις του πρωτότυπου φιλμ. Να θυμίσουμε εδώ πως ο Kosinski στο ‘Tron: Legacy’ είχε δουλέψει με τους Daft Punk με αποτέλεσμα ένα από τα πιο σημαντικά σάουντρακ των ‘10s.

Όλα αυτά μας δημιουργούν μια κάποια γενικευμένη προσμονή. Ως τότε, ας θυμηθούμε την ανάγνωση του Quentin Tarantino για την ταινία.

Και ας μείνουμε με τη μία, μεγάλη, σημαντική απορία: Πόσο πολύ έκανε τα ίδια του τα stunts ο Tom Cruise *και* σε αυτή την ταινία;