REVIEWS

Το Council θέτει υποψηφιότητα για το adventure game της χρονιάς

Δολοπλοκίες στην αυλή του Lord Mortimer.

Υπάρχει μια σοφή λαϊκή παροιμία που λέει “όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα μικρό καλάθι”. Κακά τα ψέμματα όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε παραμυθιαστεί από ένα τρέιλερ ή από τις βαρύγδουπες δηλώσεις του εκάστοτε developer και περιμένουμε με ανυπομονησία ένα game που εντέλει αδυνατεί να σταθεί αντάξιο των προσδοκιών μας. Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της Big Bad Wolf, εταιρείας ανάπτυξης του The Council, βλέπουμε τολμηρές δηλώσεις του τύπου “The Council is a new twist on the episodic narrative adventure genre”, “The Council is an episodic thriller like no other” κτλ.

Ύστερα από όσα έχουν δει τα μάτια μας τα τελευταία χρόνια ήμασταν κάπως επιφυλακτικοί, εντούτοις οι όποιες αμφιβολίες είχαμε εξανεμίστηκαν στο πρώτο μισάωρο, καθώς το The Council είναι αυτό ακριβώς το οποίο μας υπόσχονται οι δημιουργοί του. Κοινώς ένα αφηγηματικό Adventure που φέρνει την επανάσταση στον χώρο του και καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς.

Έπαυλη στον ωκεανό

H παρθενική δημιουργία της Big Bad Wolf, η οποία απαρτίζεται από έμπειρους πρώην developers της Ubisoft, της Cyanide και άλλων γαλλικών εταιρειών, διεξάγεται στο λυκόφως του 17ου αιώνα και συγκεκριμένα το 1793. Εσείς αναλαμβάνετε τον έλεγχο του Γάλλου Louis de Richet, μέλους της αινιγματικής μυστικής οργάνωσης της “The Golden Order” και καλείστε να αναζητήσετε τα ίχνη της μητέρας σας, της οποίας η τύχη αγνοείται μετά την επίσκεψή της στην οικία του Lord Mortimer.

O μυστηριώδης Lord Mortimer έχει χτίσει την βίλα του σε μια βραχονησίδα στη μέση του ωκεανού και κατά καιρούς καλεί εκεί διάφορες επιφανείς προσωπικότητες. Όταν επισκεφθείτε και εσείς το νησί θα βρεθείτε ανάμεσα στον πρώτο πρόεδρο των Η.Π.Α, George Washington, τον Ναπολέοντα, έναν επιφανή καρδινάλιο της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, μια αγγλίδα δούκισσα κτλ. Να σημειώσουμε ότι το The Council στηρίζεται τόσο σε πραγματικά, όσο και σε φανταστικά ιστορικά γεγονότα. Η γραμμή που χωρίζει την πραγματικότητα από την φαντασία είναι θολή, ενώ τα αινιγματικά κίνητρα του Lord Mortimer, καθώς και τον υπολοίπων καλεσμένων δημιουργούν ένα πέπλο μυστηρίου που θα σας ιντριγκάρει και θα κεντρίσει αμέσως το ενδιαφέρον σας.

Το σενάριο μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις κατά την διάρκεια του τετράωρου playthrough μας και πλέον μετά το cliffhanger φινάλε του ανυπομονούμε για τη συνέχεια. Εδώ θα θέλαμε ένα σχόλιο σχετικά με τη διάρκεια του πρώτου επεισοδίου, την οποία και βρήκαμε εξαιρετικά χορταστική. Αν δούμε κάτι ανάλογο και στα επόμενα τέσσερα επεισόδια, τότε δεν αποκλείεται η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού να αγγίξει τις 20 ώρες.

Με δεδομένο ότι υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές εκδοχές της ιστορίας ένα playthrough δεν αρκεί, οπότε θα χρειαστεί να παίξετε 2-3 φορές το πρώτο επεισόδιο για να δείτε όλες τις πιθανές εκδοχές. Σε αντίθεση με τα Adventures της Telltale Games, στα οποία η εξέλιξη της ιστορίας είναι προκαθορισμένη, το The Council -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- δείχνει να διαφοροποιείται, αν και θα χρειαστεί να περιμένουμε να κυκλοφορήσουν όλα τα επεισόδια για να δούμε το αντίκτυπο των αποφάσεων μας.

Πραγματικό role-playing

Το στοιχείο που κάνει την διαφορά θα λέγαμε στο The Council είναι τα πλούσια RPG στοιχεία του. Στο ξεκίνημα της περιπέτειάς σας καλείστε να διαλέξετε το class σας, μέσα από τρεις πιθανές επιλογές, detective, diplomat και occultist. H επιλογή σας καθορίζει τα αρχικά σας skills, αλλά και το γενικότερο playstyle σας. Για παράδειγμα, ως occultist έχετε περισσότερες γνώσεις στον αποκρυφισμό και στις επιστήμες, καθώς και την δυνατότητα να κάνετε lockpicking. Αντίθετα αν παίξετε ως diplomat έχετε μεγαλύτερο proficiency στα social skills και στην πολιτική.

Ανάλογα με τα skills που έχετε στο ρεπερτόριο σας παρουσιάζονται και οι ανάλογες επιλογές στους διαλόγους. Λόγου χάρη αν το etiquette σας είναι χαμηλό δεν γνωρίζετε πως να συμπεριφερθείτε σε ένα επίσημο δείπνο, ενώ αν είναι χαμηλό το linguistics σας δεν μπορείτε να διαβάσετε κείμενα στα λατινικά ή σε άλλες γλώσσες. Τα skills σας παίζουν καθοριστικό ρόλο και στην επίλυση των διαφόρων γρίφων, οι οποίοι πάντως δεν έχουν μόνο μια λύση. Συνήθως σας παρέχονται 2-3 εναλλακτικές επιλογές, οπότε είναι μάλλον απίθανο να μην έχετε πρόσβαση σε κάποιο από τα απαιτούμενα skills.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμός στα skills που μπορείτε να μάθετε, καθώς κάθε φορά που ανεβαίνετε level κερδίζετε skill points με τα οποία μπορείτε να μάθετε νέα skills ή να αναβαθμίσετε αυτά που έχετε ήδη στην κατοχή σας. Μπορείτε επίσης να ανεβάσετε το level των skills σας διαβάζοντας διάφορα βιβλία ή δίνοντας τις κατάλληλες απαντήσεις στους διαλόγους.

Δύο ακόμη μηχανισμοί που χρήζουν ιδιαίτερης αναφοράς είναι τα Confrontations και τα Effort Points. Κατά την διάρκεια των Confrontations έρχεστε σε ευθεία αντιπαράθεση με τους διάφορους NPC και θα πρέπει να δώσετε τις κατάλληλες απαντήσεις στους διαλόγους. Για να δώσετε την κατάλληλη απάντηση θα πρέπει προηγουμένως να έχετε συνθέσει το ψυχολογικό προφίλ του εκάστοτε NPC, να γνωρίζετε δηλαδή τα immunities και τα weaknesses τους.

Να σημειωθεί ότι για να χρησιμοποιήσετε το εκάστοτε skill θα χρειαστεί να ξοδέψετε και τα κατάλληλα Effort Points. Παραδείγματος χάριν, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το psychology ή το vigilance skill θα πρέπει να ξοδέψετε και τους ανάλογους πόντους. Τα Effort Points σας αναπληρώνεται μέσω συγκεκριμένων consumables ή όταν ολοκληρώνετε ένα quest, εντούτοις ποτέ δεν είναι αρκετά για να προβείτε σε όλες τις πιθανές ενέργειες.

Το The Council παρουσιάζει ένα αξιοπρεπές οπτικό αποτέλεσμα, εντούτοις παρατηρούνται κάποια μικρά τεχνικά ψεγάδια. Λόγου χάρη, όταν τρέχετε στους διαδρόμους της έπαυλης θα παρατηρήσετε σποραδικές πτώσεις του frame rate. To βασικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στις εκφράσεις που παίρνουν τα πρόσωπα των χαρακτήρων, οι όποιες σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να χαρακτηριστούν και ως αφύσικες. Ιδίως οι κινήσεις των ματιών τους φέρνουν στο νου κάποια από τα προβλήματα που είχαμε συναντήσει στο Mass Effect: Andromeda. O σχεδιασμός πάντως τόσο των χαρακτήρων, όσο και της έπαυλης του Lord Mortimer κλέβει την παράσταση. To voice acting κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και κάποιοι ηθοποιοί δεν δίνουν απόλυτα πειστικές ερμηνείες.

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Focus Home Interactive.

THE VERDICT

Πέρα από μερικά ψεγάδια σε τεχνικό επίπεδα, τα οποία μπορούν κάλλιστα να διορθωθούν με κάποιο patch, το The Council έχει όλα τα φόντα για να κοιτάξει στα μάτια τα μεγαθήρια του χώρου, όπως το The Walking Dead, το Life is Strange ή το Heavy Rain. Οι πρωτοποριακοί μηχανισμοί του το καθιστούν ως μια μοναδική πρόταση σε ένα genre που τα τελευταία είχε βαλτώσει και να αναμασούσε συνεχώς τις ίδιες και τις ίδιες ιδέες. Αν υπάρξει και η ανάλογη συνέχεια στα επόμενα τέσσερα επεισόδια, το The Council θα μπορέσει κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως το Adventure της χρονιάς. Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι οι developers δεν θα μας διαψεύσουν.

Πηγή: IGN Greece

ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΙ ΑΥΤΑ


Call of Duty Black Ops 4: Χριστουγεννιατικα event για τα Blackout και Zombies
Η Epic Games θα δώσει δωρεάν τις υπηρεσίες Cross-Platform για developers
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του ΥΙΙΚ: A Post-Modern RPG
League of Legends: Το 2018 ήταν η χρονιά των ρεκόρ