ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γιατί το ‘Sharp Objects’ θα είναι η σειρά του καλοκαιριού

Το 'Sharp Objects' θα κάνει κατάληψη στο καλοκαίρι σου. Αυτοί είναι οι πέντε βασικοί λόγοι.

Το συμπεριλάβαμε στις σειρές που πρέπει να τσεκάρεις φέτος με το που υποδεχθήκαμε το 2018. Κρεμόμασταν από κάθε του τρέιλερ που σου παρουσιάζαμε. Μετρούσαμε τις μέρες αντίστροφα μέχρι την πρεμιέρα του. Τώρα το ‘Sharp Objects’ είναι εδώ και δεν έρχεται μόνο.

Η νέα πολυαναμενόμενη παραγωγή του ΗΒΟ έχει ήδη κάμποσα παράσημα ραμμένα στα credits της. Θα τα απαριθμήσουμε όλα παρακάτω, αλλά στον κόσμο της Nova με ταινίες, σειρές, εκπομπές, ταινίες, ντοκιμαντέρ και αθλητικά, έχει την καλύτερη παρέα. Η μίνι σειρά έρχεται μετά την αριστουργηματική πρώτη σεζόν του ‘Counterpart’ που το PopCode ανακήρυξε πρόσφατα ως μία από τις καλύτερες σειρές του 2018 έως τώρα. Τις βρίσκεις όλες στη Nova και τις παίρνεις μαζί σου και στην παραλία με το Nova GO Extra που επιτρέπει έως και δύο συσκευές.

Το ‘Sharp Objects’ έκανε το ποδαρικό του στη Nova ταυτόχρονα με την Αμερική, όπου και θα προβάλλεται μέχρι το τέλος του. Όταν λέμε τέλος βέβαια, ξέρεις. Αυτά είναι πάντα πολύ σχετικά.

Θα σου εξηγήσουμε τι εννοούμε αμέσως τώρα, μαζί με τους λόγους που θα κάνουν το ‘Sharp Objects’ τη σειρά του καλοκαιριού:

Η ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΤΗΣ AMY ADAMS

Είναι πριγκίπισσα της Disney. Είναι εφιαλτική μητριάρχισσα. Είναι ευάλωτη μοναχή. Είναι σαγηνευτική femme fatale. Είναι η Lois Lane. Είναι η πιο απροσδόκητη – και καλύτερη – πρωταγωνίστρια επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων ετών. Είναι μέλλουσα νικήτρια Emmy για τον ρόλο της ως Camille στο ‘Sharp Objects’.

Το βάθος της πέντε φορές υποψήφιας για Όσκαρ Amy Adams είναι απύθμενο. Νομίζεις πως έχεις δει όλα όσα κρύβει στη φαρέτρα και μετά έρχεται η επόμενή της ερμηνεία για να σκαλίσει περισσότερα. Η Camille τής προτάθηκε όταν γύριζε ακόμα το ‘Arrival’. Δεν τη δέχτηκε αμέσως. Η προγενέστερη, ζόρικη σχέση της με την τηλεόραση ήταν αποτρεπτική. Όπως και η τόσο μεγάλη απόσταση του χαρακτήρα σε σχέση με την ήρεμη δύναμη της Louise.

Τελικά η πρόταση ήταν από αυτές που δεν μπορούσε να αρνηθεί. Όταν διαβάσεις την περιγραφή του ρόλου από τον σκηνοθέτη της σειράς, Jean-Marc Vallée, θα καταλάβεις γιατί:

«Είναι συναρπαστικό το πώς μπορούμε να βρούμε την ομορφιά σε μέρη που ποτέ δεν φανταζόμασταν. Το πώς το σκοτάδι πολλές φορές μπορεί να γίνει γοητευτικό, παρήγορο. Αυτό μου συνέβη όταν διάβασα τη νουβέλα της Gillian.

Με συνεπήρε ο τρόπος σκέψης της Camille. Άρχισα να ερωτεύομαι αυτόν τον χαρακτήρα. Ποτέ δεν γνώρισα, ποτέ δεν είδα ή άκουσα κάτι παρόμοιο μέχρι τότε. Εντυπωσιάστηκα από την εμμονή της με τις λέξεις, τον τρόπο με τον οποίο τις χρησιμοποιούσε για να ορίσει, να ερμηνεύσει τον εαυτό της, να επουλώσει τις πληγές της, αλλά και να προκαλέσει κακό. Τον τρόπο με τον οποίο περιέγραφε τον κόσμο γύρω της, τον τρόπο με τον οποίο μιλούσε για τον εαυτό της, τις πληγές της και τις ατέλειες της. Πόσο αυθεντική φωνή, πόσο ακατέργαστη, τόσο σκοτεινή αλλά και τόσο ειλικρινής και ευάλωτη.

Αυτή είναι η ομορφιά της Camille Preaker και της Amy Adams. Αισθάνομαι ευγνώμων και τυχερός που ήμουν μάρτυρας της καταπληκτικής δουλειάς μίας ηθοποιού που τόλμησε να παίξει στο σκοτάδι, χωρίς κάποιο δίχτυ ασφαλείας».

Δίπλα στην Adams που είναι και executive producer της σειράς, θα δεις την υποψήφια για Όσκαρ Patricia Clarkson, τον πάντα συμπαθέστατο Chris Messina και την πρωτοεμφανιζόμενη Eliza Scanlen. Μαζί με τη φανταστική δουλειά του J.K. Simmons στον διπλό του ρόλο στο ‘Counterpart’ και την εμβληματική πια Offred της Elisabeth Olsen Moss στο ‘Handmaid’s Tale’, η Nova έχει στήσει ρεσιτάλ υποκριτικής.

ΤΑ TWISTS ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΚΟΝΣΕΠΤ

Το δημοφιλές στόρι του χαρακτήρα που επιστρέφει στη γενέτειρά του το ξέρεις. Το έχεις δει πολλές φορές. Περισσότερες μάλλον απ’ όσες θα ήθελες. Και συνήθως έχει γλυκερή, τυποποιημένη αρχή, μέση και τέλος. Τις αγαπάμε σαν το comfort food της προτίμησής μας, αλλά έχουμε μάθει να περιορίζουμε πια τις προσδοκίες μας.

Η ιστορία της Camille όμως δεν θα βγει από αυτό το ράφι. Θα βγει από το άλλο, με τις αντι-ηρωίδες που τα στούντιο συνήθως αποφεύγουν.

Η Camille είναι μια ψυχολογικά ασταθής δημοσιογράφος που αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό της για να καλύψει δύο φόνους κοριτσιών. Ψάχνοντας για στοιχεία, το σκοτεινό οικογενειακό παρελθόν και τα σφραγισμένα μυστικά της αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια. Είναι ο μοναδικός, άλλωστε, τρόπος να λυθεί το μυστήριο των φόνων. Οι πληγές της θα ανοίξουν ξανά και οι υποθέσεις των νεαρών κοριτσιών θα γίνουν ο δρόμος της για την πολυπόθητη εξιλέωση.

Αν πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε κάποιον παραλληλισμό με άλλη σειρά, δεν θα ήταν η προφανής με το ‘Big Little Lies’ – παρότι οι δύο ιστορίες μοιράζονται σκηνοθέτη και τη γυναίκα στο κέντρο τους. Είναι η φεμινιστική εκδοχή του ‘True Detective’.

Ο ΦΑΚΟΣ ΤΟΥ JEAN-MARC VALEE

Ο Vallée λοιπόν είναι ο βασικός λόγος που το ‘Sharp Objects’ ονομάστηκε το ‘νέο Big Little Lies’. Όχι άδικα. Και τα δύο πρότζεκτ έχουν γυναίκες πρωταγωνίστριες. Και τα δύο πρότζεκτ λατρεύουν τα μυστικά. Και τα δύο πρότζεκτ περιπαίζουν τη φαινομενικά ιδανική εικόνα των τοποθεσιών τους.

Στο ‘Sharp Objects’ όμως, ο Vallée εξελίσσει το στιλ της οπτικής του γλώσσας και επιδίδεται σε μη-γραμμική αφήγηση που λεπταίνει τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο ήλιος του Monterey έδυσε και πήρε μαζί του και τη μουντή, μπλε παλέτα που ενίσχυε το τοπίο της πόλης. Έδωσε τη θέση του στη southern γκόθικ αισθητική και το σουρεαλιστικό περιβάλλον που εντείνει το μυστήριο και σε βάζει στο ρευστό μυαλό της Camille. Βλέπεις αυτό που βλέπει, αλλά αν δεν θέλει να δει καθαρά το πιο οδυνηρό μέρος της ζωής της, τότε για τι μπορείς να είσαι σίγουρος;

H ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ GILLIAN FLYNN

«Έγραψα το ‘Sharp Objects’ γιατί ήθελα να γράψω για την Camille. Και το έκρυψα αυτό μέσα σε ένα μυστήριο για να κάνω τον κόσμο να διαβάσει για τις γυναίκες, τη βία που υφίστανται και την οργή τους. Τι μορφή παίρνει αυτή και πώς φαίνεται μέσα από τρεις γενιές γυναικών».

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Gillian Flynn που έχει ήδη δει δύο βιβλία της (Gone Girl, Dark Places) να μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη, αντιστάθηκε σθεναρά στις προτάσεις του Χόλιγουντ να κάνει το ‘Sharp Objects’ ταινία τρόμου. Η Flynn είχε γράψει ένα character study. Ένα δίωρο θρίλερ πιθανόν να έθαβε τις λεπτές αποχρώσεις στη δουλειά της.

Η Flynn που ξεκίνησε ως τηλεκριτικός πριν περάσει στη συγγραφή και τη σεναριογραφία, λατρεύει να στρεβλώνει τις προσδοκίες σου. Φαίνεται να διασκεδάζει κάθε φορά που σε έχει πείσει για την εκδοχή της αλήθειας πριν φωνάξει ‘χα!1!!’, γελάσει χαιρέκακα και σου πετάξει τον διαμελισμό των κλισέ που περιμένεις στα μούτρα. Ίσως γι’ αυτό και τα έργα της είναι τόσο ιδανικά για την κινηματογραφική, εμβυθιστική εμπειρία. Η χρονική επένδυση που προσφέρει η τηλεόραση όμως, απογειώνει την ψυχογραφική δύναμη του ‘Sharp Objects’. Η Flynn έγραψε μάλιστα κάποια από τα επεισόδια για να νιώσει ακόμα πιο σίγουρη για το αποτέλεσμα. Είναι ήδη ενθουσιασμένη κιόλας για τις ιδέες που έχουν πέσει για μια ενδεχόμενη δεύτερη σεζόν της σειράς.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ CREW

Για το καστ μιλήσαμε, για τον σκηνοθέτη μιλήσαμε, για τα πολυβόλα της παραγωγής δεν μιλήσαμε.

Το HBO είναι αναπόσπαστο μέρος του κόσμου της Nova, αυτό το γνωρίζεις. Ίσως δεν γνωρίζεις ότι πίσω από τη σειρά κρύβεται και η Blumhouse Productions, η μετρ του τρόμου εταιρεία παραγωγής που σου έδωσε το ‘Get Out’ και αγαπημένα franchise όπως αυτά του ‘Insidious’, του ‘Paranormal Activity’ και του ‘Purge’.

Το τρίτο μεγάλο χαρτί πίσω από τις κάμερες είναι η Marti Noxon. Σεναριογράφος του ‘Buffy the Vampire Slayer’ που αργότερα έγινε showrunner της σειράς, που αργότερα απέκτησε τα πιο παλαβά credits της peak τηλεόρασης ως σεναριογράφος ή/και παραγωγός. Τσέκαρε: Prison Break, Grey’s Anatomy, Mad Men, Glee, UnREAL, Girlfriends’ Guide to Divorce, Dietland. Η Noxon ελίσσεται εύκολα ανάμεσα στα είδη και ήταν αυτή που έπεισε τον Jason Blum της Blumhouse ότι το σωστό σπίτι της Camille θα ήταν η τηλεόραση.

«Ο κινηματογράφος είναι ακόμα πολύ παλιομοδίτικος και οι δύσκολες ηρωίδες δεν πουλιούνται εύκολα, εκτός κι αν φορούν κάπα – ή ακόμα και τότε».

Η Camille δεν φοράει κάπα. Έχει κοπεί από αιχμηρά πράγματα και πρέπει επιτέλους να τα κοιτάξει κατάματα.

***

To ‘Sharp Objects’ προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική – με ελληνικούς υπότιτλους – και αποκλειστικά στη Nova κάθε Κυριακή, στις 3:00 μετά τα μεσάνυχτα στο Novacinema4HD, ενώ η prime time προβολή της είναι κάθε Δευτέρα, στις 22:00. Η σειρά έρχεται σε High Definition και σε ήχο Dolby Digital Surround 5.1., ενώ θα διατίθεται σε Nova On Demand και Nova GO, ώστε οι συνδρομητές να μπορούν να την απολαύσουν, όποτε εκείνοι θέλουν και όπου και αν βρίσκονται.