GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘Blood of My Blood’: The comeback kids

Όσα είδαμε στο 6ο επεισόδιο της 6ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 6o επεισόδιο της 6ης σεζόν, o Μπραν και η Μίρα συναντούν μια αινιγματική φιγούρα, ο Τόμεν κάνει βασιλικά πράγματα κι ο Σαμ φέρνει τη Γκίλι στους γονείς τους. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο ‘Blood of My Blood’.

Ξέχνα το Winter is Coming. Φέτος λέμε The dead are coming κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα – ταυτόχρονα με την Αμερική – στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες. Ο έκτος κύκλος Game of Thrones είναι εδώ.

***

Πολλά καλά είπαμε και ήταν λογικό ότι κάποια στιγμή θα ξαναμαζευόμασταν λίγο, να ξαποστάσουμε και ξανά προς τη δόξα να τραβήξουμε. Υποθέτω δηλαδή πως προς τα εκεί θα τραβήξουμε γιατί πολύς κόσμος έχει αρχίσει να μαζεύεται σε διάφορα μέρη και πόσο να κουβεντιάσουν πια.

Το επεισόδιο γενικά ήταν περισσότερο προς την ‘άνθρωποι που δεν πολυθυμάσαι επιστρέφουν’ πλευρά παρά προς το ‘φανταστικά πράγματα συμβαίνουν’ στην οποία είχαμε κολλήσει 2-3 βδομάδες τώρα. Και ακόμα και σε ένα 60λεπτο σαν αυτό, όπου έχουμε περισσότερο set-up παρά οτιδήποτε άλλο, φαίνεται πώς η 6η σεζόν είναι ανώτερη από τις αμέσως προηγούμενες. Ακόμα και στα πιο αδιάφορα storylines διακρίνεις μια εμφανέστατη αίσθηση στόχου που δεν υπήρχε πάντα στη σειρά όσο ακολουθούσε τα βιβλία. Όταν η Άρυα αποφασίζει να ξαναγίνει Άρυα, όταν ο Σαμ κλέβει το σπαθί του πατέρα του, όταν η Ντενέρις βγάζει εμψυχωτικό λόγο στα στρατεύματα, όταν ο Τζέιμι αποστέλλεται στο Ρίβεραν- όλες αυτές είναι στιγμές που θα μπορούσαν να είναι χαμένες μέσα σε βουλιαγμένα storylines, σαν πολλά που έχουμε δει στο παρελθόν, όμως εδώ νιώθεις πως είναι κρίσιμες στροφές προς κάποιο σωστά υπολογισμένο σκοπό.

Όχι πως όλα αυτά αναιρούν το γεγονός πως αυτό το επεισόδιο ήταν σαν αυτά τα teaser κλιπάκια που βλέπεις στο ημίχρονο των αγώνων που ανακοινώνουν “μετά τις διαφημίσεις επιστρέφουμε για περισσότερη δράση” βέβαια, αλλά λέμε τώρα.

Χωρίς πολλές σάλτσες, γιατί έτσι κι αλλιώς το επεισόδιο δεν τις πολυσηκώνει, πάμε να δούμε τι συνέβη ανά περιοχή.

IT’S MY LIFE

Ας ξεκινήσουμε με αυτό που όλοι περιμέναμε μισή σεζόν τώρα, δηλαδή τον Σαμ και τη Γκίλι να πιάνουν ξηρά. Τι, όχι;

Ο Σαμ θέλει να πάει να γίνει μάεηστερ (ή όπως) στο Άγιο Όρος όπου ως γνωστόν απαγορεύονται οι γυναίκες οπότε θέλει να αφήσει τη Γκίλι και τον μικρό Σαμ στο πατρικό του, το οποίο για όποιον έχει δει ποτέ του έστω μισή σειρά ξέρει πως προμηνύει κάτι κακό. Αν δεν ήμασταν σίγουροι, ο Σαμ της λέει κιόλας καλύτερα να μην αναφέρει ότι είναι wildlings “επειδή να, πώς να στο πω, ο πατέρας μου είναι ένας γερορατσιστής που ακόμα μιλάει για το Βιετνάμ”.

Όταν φτάνουμε στην έπαυλη Τάρλι ο ρατσιστής μπαμπάς δεν είναι εκεί, κάτι που κάνει τα πάντα ακόμα πιο απειλητικά. “Ο μπαμπάς κι ο αδερφός σου είναι έξω και κυνηγάνε”- σίγουρα δε μπορεί να είμαι ο μόνος που τους φαντάστηκα να συμμετάσχουν σε τίποτα πογκρόμ, έτσι; Η μαμά κι η αδερφή του Σαμ γνωρίζουν τη Γκίλι και τη συμπαθούν, το οποίο βέβαια δε σταματά τον ρατσιστή μπαμπά από το να ξεράσει ένα ξέσπασμα μίσους στο τραπέζι, το ίδιο βράδυ, μετά το κυνήγι.

 

Σε ένα οικογενειακό δείπνο λοιπόν που έπαιρνε άνετα ένα 7/10 στην κλίμακα αβολοσύνης ‘Festen’, ο φανταστικός πατέρας έσουρε στον Σαμ ό,τι είναι δυνατόν να σούρεις σε έναν άνθρωπο ανάμεσα σε δυο πηρουνιές φαγητού, χοντρό τον ανέβαζε χοντρό τον κατέβαζε, jock σε έστειλα να γίνει φύτουκλας μου γύρισες του είπε, φυσικά θα τα έφτιαχνες με φτωχιά μετανάστρια του είπε, γενικά άνθρωπος-διαμάντι, να τον φωνάξουμε και στα δικά μας γλέντια.

Ο Σαμ δεν του είπε τίποτα και όλα έληξαν σχετικά ησύχως. Κι εκεί που είχα αρχίσει να φοβάμαι για κάποιο αρρωστημένο storyline του στυλ ‘η Γκίλι ζει μόνη της σε ένα σπίτι που τη μισούν’, ο Σαμ ευτυχώς ξέσπασε και αντέδρασε στο abuse του πατέρα του: Μες στη νύχτα, πήρε τη Γκίλι και τον μικό Σαμ, έκλεψε από τον τοίχο το περήφανο ξίφος από Βαλυριανό ατσάλι του douchebag πατέρα του και κατευθύνθηκαν όλοι μαζί προς την έξοδο.

Δεν είμαι σίγουρος γιατί το είδαμε όλο αυτό. Καταρχάς να ξεκαθαρίσω πως δεν βαρέθηκα, όπως φοβόμουν. Στο παλιό ‘Game of Thrones’ αυτό το στόρι θα χρειαζόταν από μία σκηνή σε 3-4 επεισόδια για να εξελιχθεί. Σε ένα θα μαθαίναμε πως ο μπαμπάς είναι ρατσιστής, στο άλλο το δείπνο, στο άλλο λίγη κακομεταχείριση της Γκίλι, κλπ. Εδώ φεύγει όλο με μιάς, σαν λίγη και αποτελεσματική σκιαγράφηση χαρακτήρα για τον Σαμ. Αναρωτιέμαι αν ο πατέρας κι ο αδερφός του θα βγούν για κυνήγι για να πάρουν πίσω το ατσάλι ή αν απλώς το point ήταν να μάθουμε το background του Σαμ και να του δώσουμε κι ένα βαλυριανό σπαθί στο χέρι.

Όπως και να έχει εγώ στηρίζω. Αν θέλουν να έρθουν, ας έρθουν. Ο Σαμ σκότωσε white walker κι έσωσε τη ζωή ενός μωρού, ο πατέρας του τι έκανε ποτέ του;

TEENAGE DREAM

Και τώρα ας μιλήσουμε για τα οράματα του Μπραν. Το επεισόδιο ξεκινά από εκεί που τελείωσε το προηγούμενο, με τον Χόντορ λογικά να γίνεται με τα κρεμμυδάκια στα χέρια του παγοζόμπι και τη Μίρα να σέρνει τον Μπραν όσο μπορεί, ενώ αυτός ακόμα ζει το trance του.

Υποθέτω αυτές οι σκηνές του οράματος θα αναλυθούν και εν καιρώ, αλλά αυτά που έπιασα ήταν οι εκρήξεις φωτιάς στο King’s Landing και ο Mad King. Ήταν στη φάση που τον σκότωνε ο Τζέιμι; Ο Τζέιμι πάντως είχε ενισχυμένο ρόλο στο όνειρο του Μπραν, τη σκηνή που τον ρίχνει από τον πύργο πρέπει να την είδε μπόλικες φορές. Και κάπου μέσα σε όλο αυτό το παραλήρημα, ο Μπραν είδε και κάποιον να έρχεται μες στο χιονισμένο δάσος.

Πάνω στην ώρα κιόλας, γιατί με το που το ξυπνάει τα ζόμπι τους έχουν φτάσει και περικυκλώσει. Τότε ακριβώς καταφτάνει το ιππικό. Ένας κύριος με μια πάρα πολύ κουλ σφαίρα φωτιάς πάνω σε άλογο αρχίζει να διαλύει σκελετούς στον πάγο και παίρνει Μπραν και Μίρα στο άλογό του σώζοντάς τους. Εκεί που φοβόμουν ότι θα μας πάει μερικά επεισόδια το speculation για το ποιος είναι ο νίντζα, λίγες σκηνές αργότερα η σειρά μας προλαβαίνει και λύνει την απορία μας πριν καλά-καλά έρθει στα χείλη μας.

 

Είναι ο Μπέντζεν Σταρκ, το οποίο κάτι μου λέει ίσως; Θα χρειαστώ μια υπενθύμιση, αλλά υποθέτω το σημαντικό εδώ είναι το πώς η ιστορία του συμπληρώνει εκείνη που μάθαμε στο προηγούμενο επεισόδιο για τη δημιουργία των white walkers: Ο ίδιος χάθηκε πέρα από το Τείχος, ένας walker τον μαχαίρωσε αλλά τα Παιδιά του Δάσους σταμάτησανν τη μετατροπή του σε ζόμπι κολλώντας του λίγο dragonglass στην καρδιά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό το uber-cool λουκ που θα ζήλευε κι ο Subzero από το Mortal Kombat.

Τι θέλει τώρα ο Μπέντζεν δεν ξέρω, αλλά ο Μπραν (ή αλλιώς, νέος Raven) βρήκε τσάκα-τσάκα ένα update για τη θέση του βοηθού που άδειασε όταν ο Χόντορ έμεινει πίσω για να κρατάει την πόρτα.

I WANT IT THAT WAY

Παρένθεση για αυτό το εκπληκτικό σημείωμα σχετικά με την πρόθεση του Μάρτιν και την απόφαση των σεναριογράφων. Για όποιον απορεί αν η σειρά και τα βιβλία θα ακολουθήσουν διαφορετικές διαδρομές κάτι τέτοια μικρά θα πρέπει να το κάνουν πια βέβαιο πως μέχρι να ολοκληρωθούν κι οι δύο ιστορίες πολλά θα έχουν αλλάξει μεταξύ τους.

WHAT THE HELL

Πάμε στο King’s Landing; Αν φαινόταν κάποια ιστορία να έχει δράση αυτή τη βδομάδα, ήταν ετούτη, όμως οι συνωμότες έμειναν με το σπαθί στο χέρι. Ο Τζέιμι ηγήθηκε του στρατού των Ταϊρέλ μπροστά στα σκαλιά του αρχιερατείου απειλώντας τον Σπουργιτότατο πως αν δεν παραδώσει πίσω τη Μάρτζερι και τον Λόρας θα συμβεί σφαγή.

Ενώ γίνεται αυτό η γιαγιά Ολένα επιβλέπει κουνώντας την βεντάλια της, σε μια σκηνή που (βάσει της απουσίας δράσης στο υπόλοιπο επεισόδιο) απορώ πώς δεν έχει γίνει ακόμα γκιφ. Λυπηθείτε μας, φτιάχτε το κάποιος.

Κατά τα άλλα μιλάμε για επικών διαστάσεων φιάσκο. Η πιο αθόρυβη μη-εισβολή όλων των εποχών: Ένας ολόκληρος στρατός να κοιτάζεται αμήχανα όταν ο βασιλιάς Τόμεν άλλαξε στρατόπεδο και αποφάσισε μετά το πρωινό του να γίνει reborn Χριστιανός μαζί με τη Μάρτζερι. Ουπς, αυτό δε το σκέφτηκε κανείς. Να δω πώς θα ξεμπλέξουμε τώρα.

Για την ώρα η Σέρσεϊ συστήνει ψυχραιμία. Ο Τζέιμι διατάζεται να πάει στο Ρίβεραν για να το ξαναπάρει για λογαριασμό των Φρέι(*), κι η Σέρσεϊ του λέει να πάει. Αυτή πιστεύει πως θα είναι ΟΚ εκεί, έχει και το Βουνό δίπλα την στην τελική, οπότε ας πάει ο Τζέιμι να πάρει με το μέρος του το στρατό και βλέπουμε. Θα πάει τόσο μα τόσο λάθος όλο αυτό.

Εκτός κι αν πάει πάρα πολύ σωστά, γιατί μην ξεχνάμε πως εκεί βρίσκεται η Μπρίεν για να στρατολογήσει τους Τάλι για λογαριασμό της Σάνσα. Η επανένωση θα είναι τουλάχιστον αμήχανη.

 

(*Οι οποίοι Φρέι επιστρέφουν στο γνωστό τους γέρικο ντεκαντάνς σκηνικό. Ο Γουάλντερ μαθαίνει πως ο Τάλι πήρε πίσω το Ρίβεραν κι είναι σε φάση ΣΗΚΩΘΕΊΤΕ ΡΕ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΗΣΤΕ και διατάζει τους άντρες του να φέρουν μπροστά στην κάμερα τον Έντμουρ Τάλι, που βολικά τον είχαν κρατούμενο από τον Κόκκινο Γάμο επειδή ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται.)

ΙΤ’S GONNA BE ME

Στη Ντοθρακία η Ντενέρις κλείνει το επεισόδιο με μια δυναμική δήλωση προς το νέο της στρατό.

Όπως επιστρέφουν προς τη Μερίν αργά και σταθερά, η Ντάνι είδε εκεί ένα αεράκι στη γωνία και υπέθεσε πως ο Ντρόγκον επέστρεψε κοντά της ύστερα από την απογευματινή του βολτούλα. Πραγματικά βάλτε του ένα GPS να ησυχάσουμε. Η Ντάνι πάντως θυμωμένη δεν είναι γιατί σε καλό της βγήκε όλη η ιστορία.

Τώρα εκτός από τους δράκους και την εκλετή ομάδα των Avengers της (Τύριον, Ντάαριο, Grey Worm, Μισαντέι και περιστασιακά τον Τζόρα), έχει μαζέψει τρεις στρατούς: Ντοθράκι, Second Sons και φυσικά τους Άσπιλους. Ο Ντάαριο υπολογίζει πως θα χρειαστούν χίλια πλοία για να περάσει όλος αυτός ο κόσμος τη θάλασσα και να φτάσει στα 7 Βασίλεια.

ΧΜ ΣΚΕΨΟΥ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΝΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΤΟΛΟ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΤΟΝ ΔΩΣΕΙ

Η Ντενέρις καβαλά το δράκο της και φωνάζει στους Ντοθράκι πως τους θέλει στο πλευρό της όταν μπουκάρει στο Γουέστερος. Κάτι οι φωτιές που έβαλε στους Καλς, κάτι τα μνημόνια του Τύριον, κάτι ο στόλος που καταφθάνει δωράκι για τη Ντάνι, νομίζω είμαστε στο σημείο της ιστορίας που αν δεν ξεκινήσει η εισβολή σχετικά άμεσα θα πρόκειται περί χυδαιότητας.

ΕΡΧΟΜΑCTE

RAISE YOUR GLASS

Κλείνουμε με Άρυα σήμερα για να γιορτάσουμε το γεγονός ότι επιτέλους συνήλθε για να τελειώνει αυτό το ατελείωτο στόρι με τον Τζάκεν και τα πρόσωπα του Face/Off και τις προπονήσεις του Daredevil. Αλήθεια φτάνει.

Η Άρυα λοιπόν ξαναπαρακολουθεί την παράσταση στο Δελφινάρειο και παίρνει την απόφαση να πάει να δηλητηριάσει την Λαίδη Κρέιν που παίζει την Σέρσεϊ. Όμως τελευταία στιγμή αλλάζει γνώμη επειδή της άρεσε πολύ η ερμηνεία της, ή κάτι τέτοιο. Μη σας ακούγεται σαχλό, κι εγώ αν έβλεπα καλή ερμηνεία σε παράσταση του Σεφερλή θα έκανα ό,τι μπορούσα να για σώσω αυτό το σπάνιο διαμάντι. Έτσι η Έσι Ντέιβις έχει σε αυτό το επεισόδιο της ευκαιρία να παίξει ένα από τα αγαπημένα μου ερμηνευτικά μοτίβα, αυτό της ερμηνείας-μες-στην-ερμηνεία (τα λεγόμενα Ναόμι Γουότς στο ‘Mulholland Drive’). Είναι άψογη.

Η Άρυα λοιπόν βάζει το δηλητήριο στο ποτήρι της Κρέιν αλλά τελευταία στιγμή το μετανιώνει κι έρχεται να της το πετάξει από τα χέρια ακριβώς τη στιγμή που εκείνη το είχε σηκώσει κι ήταν έτοιμη να πιει. Την προειδοποιεί να προσέχει την ηθοποιό που παίζει τη Σάνσα (και να αλλάξει σκηνοθέτη, συμπληρώνω) και πάει καρφί στο σημείο του λιμανιού που είχε θάψει το σπαθάκι της. Σηκώνει τις πέτρες και το ανασύρει- εκεί πανηγύρισα. Το ξέραμε από την πρώτη στιγμή ότι θα συνέβαινε αυτό, εξάλλου δε μας δείχνεις έναν χαρακτήρα να θάβει κάτι αν δεν πρόκειται να το ξεθάψει στο μέλλον.

Το θέμα είναι γιατί πήρε τόσο καιρό και, εξίσου σημαντικά, τι σημαίνει τώρα αυτό. Ο Τζάκεν όταν μαθαίνει την ανυπακοή της Άρυα να γίνει απρόσωπη δολοφόνος, διατάζει το φόνο της. Ναι, τώρα, περίμενε.

Την επόμενη βδομάδα το επεισόδιο λέγεται ‘The Broken Man’. Σε ποιον μπορεί να αναφέρεται; Καλά, σε όλους εδώ που τα λέμε. Εκτός από τον Τύριον. Ο Τύριον δε μασάει. Μόνο πίνει. Μόνο πίνει και ξέρει πράγματα.

 

Κάθε εβδομάδα, ο έκτος κύκλος Game of Thrones έρχεται στην οθόνη σου αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema. Κάθε νέο επεισόδιο προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες.