GAME OF THRONES

Ποιος είναι ο συνθέτης του ‘Game of Thrones’;

Αν κάποιος απ’ τους συντελεστές της σειράς βρίσκεται στο στόμα όλων μετά το επικό φινάλε, αυτός είναι ο συνθέτης Ramin Djawadi.

Το πρώτο δεκάλεπτο του ‘Winds of Winter’ ήταν από μόνο του εκρηκτικό – ε, ε, το πιάσατε – αλλά ήταν η μουσική επένδυση της σκηνής που ανέλαβε να χτίσει την τεταμένη ατμόσφαιρα πριν το μεγάλο κρεσέντο. Και το όνομα αυτής, ‘Light of the Seven’.

Ο Ramin Djawad, συνθέτης του ‘Game of Thrones’ από το πρώτο του επεισόδιο, δεν είναι ξένος στα εγκώμια για τη δουλειά του στη σειρά. Μόνο οι τίτλοι αρχής έχουν ρεμιξαριστεί δεκάδες πλέον φορές και δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να τους ακούσεις μέχρι και σε κάποια βραδινή σου έξοδο. Και δεν ξέρουμε τι κάνετε εσείς σπίτι όταν βιάζεστε να μπείτε στο ψητό, αλλά στις προβολές του γραφείου δε διανοούμαστε να κάνουμε τίποτα άλλο όσο παίζουν.

Το ‘Light of the Seven’ ωστόσο, ξεχώρισε γιατί δε μιλούσε τη γλώσσα του σκορ της σειράς που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που γνωρίζαμε από τις πρώτες νότες ότι κάτι σάπιο υπήρχε στο βασίλειο του King’s Landing και σίγουρα ο λόγος που το soundtrack απασχόλησε κοινό και ΜΜΕ από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε. Ο Djawad μίλησε για την καινούρια συνταγή που χρησιμοποίησε για το κομμάτι, στο Hollywood Reporter.

Το πιο ενδιαφέρον για μένα ήταν η χρήση του πιάνου […] Μιλήσαμε για το ‘Light of the Seven’ και για τ’ ότι έπρεπε να είναι καινούριο κομμάτι. Η χρήση οποιουδήποτε από τα θέματα των χαρακτήρων θα υποδείκνυε τον σκοπό και δε θέλαμε να υποψιαστεί το κοινό […] Το πιάνο δεν ανήκει στη γλώσσα του σκορ του ‘Game of Thrones’. Ήταν μία μεγάλη έκπληξη και αυτό ήταν που θέλαμε να πετύχουμε

Δοκιμάστηκε και χρήση της άρπας, όπως λέει, αλλά το πιάνο κέρδισε τελικά τον διαγωνισμό λόγω της ειδικής δυναμικής του. Αυτό που χρειάστηκε να προσέξει ιδιαίτερα ωστόσο, ήταν να μην επισκιάσει τον ρυθμό της σκηνής.

“Ήξερα ότι έπρεπε να το ξεκινήσω minimal και να αφήσω χώρο. Να αφήσω τις νότες να ηχήσουν, μετά να δώσω χώρο, και να χτίσω την προσμονή [του κοινού] από εκείνο το σημείο, χωρίς να δώσω πληροφορίες προς κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Θες να παρακολουθείς τη σκηνή και σιγά-σιγά να σκέφτεσαι, “Κάτσε, τι κάνουν αυτά τα παιδιά εκεί; Και τι είναι αυτό;” […] Ήταν πολύ δελεαστικό να το ξεκινήσω όλο αυτό νωρίτερα, και να το κορυφώσω και νωρίτερα, αλλά ένιωσα ότι θα ήταν ωραίο να περιμένω μέχρι να υπάρχει το wildfire στο οπτικό πεδίο και η συνειδητοποίηση του τί συμβαίνει”.

Η έκπληξη και για εμάς, αλλά και για τον δημοσιογράφο που του πήρε τη συνέντευξη όμως, ήταν ότι τα φωνητικά του κομματιού δεν είναι χορωδία, αλλά δύο μόνο αγόρια.

“Έχουμε αυτά τα παιδιά να τρέχουν [στη σκηνή]. Οπότε είπα, τι λέτε να βάζαμε solo φωνητικά; Από αγόρια; Όταν αρχίζουν τα φωνητικά, εκεί είναι που βλέπεις το μαχαίρι. Πιστεύαμε ότι οι φωνές προσέθεταν ένα ακόμη επίπεδο στην ατμοσφαιρική αυτή εμπειρία. Είναι δύο αγόρια, αυτό είναι όλο. Δύο αγόρια που τραγουδούν.”

Πάντως και ο ίδιος δεν ήταν προετοιμασμένος για τον ντόρο που ακολούθησε. Ένα Twitter είπε να ανοίξει ο άνθρωπος και μετά το φινάλε ανατινάχτηκε, όπως λέει ο ίδιος χαριτολογώντας.

“Παλαιότερα, είχαμε διαφορετικές μπάντες για το ‘Rains of Castamere’. Κι έτσι το πράγμα έγινε, “Ποια μπάντα θα έχουμε αυτή τη σεζόν;” Αλλά φαίνεται ότι με το ‘Game of Thrones’, όποτε πιστεύεις ότι έχεις βρει πατέντα, σε πηγαίνει αλλού. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με τη μουσική. Ο κόσμος μπορεί να σκεφτόταν, “Ποια θα είναι η μπάντα της φετινής σεζόν;”. Λοιπόν, δεν έχουμε μπάντα, αλλά υπάρχει ένα νέο κομμάτι με φρέσκια ενορχήστρωση που δεν είχαμε ποτέ πριν. Ξάφνιασε τον κόσμο και το αγαπώ πολύ αυτό.”

Εμάς μας ξάφνιασε η μουσική και η φωτιά τους Tyrell και τα Σπουργίτια.

Πάμε ν’ ακούσουμε μαζί άλλες δουλειές του πολυγραφότατου και παντός καιρού Djawadi που μπορείς να έχεις ακούσει ξανά κι ας μη γνώριζες το όνομά του. Hint:

‘IRON MAN’

‘PACIFIC RIM’

‘WARCRAFT’

‘PRISON BREAK’

‘FLASHFORWARD’

‘THE STRAIN’

‘PERSON OF INTEREST’

 

Επόμενα μουσικά σκορ που πρέπει να περιμένεις από τον συνθέτη είναι αυτό για τη νέα σεζόν του ‘Prison Break’ όπου εννοείται ότι επιστρέφει, ενώ έχει αναλάβει και τη μουσική της πολυαναμενόμενης σειράς του HBO, ‘Westworld’.