GAME OF THRONES

Game of Thrones, “Second Sons”: Γκίλι, κρατάω μαχαίρι

Όσα είδαμε στο 8ο επεισόδιο της 3ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 8o επεισόδιο της 3ης σεζόν, ο Σάμγουελ έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με το πιο τρομακτικό πλάσμα του Βορρά, ο Τύριον παντρεύεται τη Σάνσα, η Σέρσεϊ έχει λόγια αδερφικής αγάπης για τη Μάργκερι, ο Γκέντρι μοιράζεται μια στιγμή με τη Μελισσάνδρη (αλλά όχι αυτή που νόμιζε) και η Καλίσι δέχεται μια αναπάντεχη επίσκεψη μες στη νύχτα. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο “Second Sons”.

Δεν ξέρω τι συνέβη, αν οι μοντέρ ας πούμε είχαν φύγει για άδεια ή τι, πάντως αυτό το επεισόδιο μου φάνηκε (περισσότερο από συνήθως) ξεχειλωμένο. Το περίεργο είναι πως καθώς το σκεφτόμουν δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένα περιττό, απλώς ο ρυθμός ήταν κάπως πιο αργός από συνήθως, με το επεισόδιο να κάνει μπόλικη κοιλιά στη μέση.

Όμως όλα ΟΚ γιατί προς το τέλος υπήρξε μια σαφής αίσθηση κορύφωσης, όπου ιδίως οι ιστορίες της Ντενέρις και των Σαμ/Γκίλυ έκλεισαν με πολύ δυνατές σκηνές. Κάτι να μας κρατάει μέχρι το επόμενο επεισόδιο που θα προβληθεί όχι την επόμενη αλλά τη μεθεπόμενη βδομάδα.

Επειδή έχουμε μπόλικες πλοκές αυτή τη βδομάδα πάμε να τις δούμε χωρίς άλλες εισαγωγές.

Mercenary Ops

Θα κάνουμε την έκπληξη και θα ξεκινήσουμε με την Ντενέρις αυτή τη φορά, αν μη τι άλλο επειδή ο τίτλος του επεισοδίου βγαίνει από το δικό της κομμάτι της ιστορίας, αλλά και επειδή ας το παραδεχτούμε, είναι η καλύτερη.

H ιστορία εδώ παίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο, που είναι όλο set-up, η Ντενέρις κανονίζει συνάντηση με τους τρεις ηγέτες των Second Sons, δηλαδή ενός μισθοφορικού στρατού που βρίσκεται στο πλευρό της Γιουνκάι. Η Ντενέρις τους καλεί να αλλάξουν πλευρά και να στηρίξουν εκείνη, δίχως όντως να μπαίνει στον κόπο να τους εξηγήσει ένα σχέδιο ή κάτι, είναι απλά α) παγωμένο βλέμμα β) ακούνητοι συμβουλάτορες/σωματοφύλακες γ) γενικότερη γνώση πως κάπου βρίσκονται απειλητικοί δράκοι δ) “είστε μαζί μου ή την κάτσατε”.

Φυσικά πρόκειται για το κομμάτι της ιστορίας όπου είναι πλήρως αναμενόμενο πως η απάντηση θα είναι όχι, αλλά αυτό γίνεται πιο απολαυστικό ανάλογα με το πόσο εμφατικό είναι αυτό το όχι. Για παράδειγμα, εδώ ο Εριστικός Αρχι-Μισθοφόροςκάθε τρίτη λέξη που λέει είναι και σεξιστική προσβολή οπότε είναι εμφανές πως οι συγγραφείς τον προορίζουν για θύμα, και σχετικά άμεσα.

Η ‘έκπληξη’ έρχεται πιο μετά, οταν ο Μοντέλος Αρχι-Μισθοφόρος μπαίνει μες στη σκηνή της Ντενέρις το βράδυ την ώρα που την έλουζε η Μισαντέι και αντί τις αφήσει να συνεχίσουν κάνει επίδειξη της προσχώρησής του στο στρατόπεδό της. (Μια παρένθεση, πρέπει να βελτιωθεί η ασφάλεια αυτής της σκηνής, έτσι; Δράκοι σε βάρδια ίσως; Λέω ‘γω τώρα.) Για να το αποδείξει έχει κουβαλήσει σε ένα σακί τα κεφάλια των άλλων δύο συν-αφεντικών, τα οποία σχεδίαζαν να δολοφονήσουν τη Ντενέρις.

(Τι κάνει παιδιά μου ο άνθρωπος για να #getlucky.)

Οπότε τώρα για όσους έχουν χάσει το μέτρημα, η Ντενέρις έχει συγκεντρώσει έναν στρατό αποτελούμενο από 2 βετεράνους στρατιώτες για συμβούλους, 8,000 στρατιώτες για βασικό στρατό, ένα uber-μισθοφορικό σώμα για τις επικίνδυνες αποστολές, και 3 δράκους για τη φάση. Και τώρα πρέπει να ασχοληθούμε δηλαδή με το παλάτι.

ΟΚ.

The Witch and the Wardrobe

Ας συνεχίσουμε την επανάσταση κατά του Λανιστερέικου! Αφού δεν είχαμε ούτε Τζον Σνόου, ούτε κανένα μακελειό με τον Ρομπ Σταρκ (στο πεδίο της μάχης ή στο κρεβάτι), ας τσεκάρουμε με τη Μελισσάνδρη, η οποία φέρνει τον Γκέντρι πίσω στο Dragonstone, τον ρίχνει στο κρεβάτι και αρχίζουν να κάνουν σεξ- αλλά περίμενε, δεν είναι αυτό που νομίζεις!

Βλέπεις, θέλει απλώς να τον φέρει σε θέση υποταγής, να τον δέσει, και να του ρίξει κάτι χαριτωμένες βδέλλες να του ρουφήξουν λίγο μαγικό αίμα. Τι να τις κάνεις τις σύριγγες. Η Μελισσάνδρη παίρνει τις βδέλλες και τις τηγανίζει σε χαμηλή φωτιά παρέα με τον Στάννις ο οποίος μουρμουράει τελετουργικά τα ονόματα των Ρομπ Σταρκ, Μπέιλον Γκρέιτζοϊ και Τζόφρι. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα κάνει αυτό το τρικ στους λοιπούς βασιλείς, όμως το σίγουρο είναι πως όταν η Μελισσάνδρη έλεγε πως το αίμα που κυλάει στις φλέβες του Γκέντρι είναι σημαντικό, δεν φανταζόμασταν πως το εννοούσε τόσο κυριολεκτικά.

Στο μεταξύ, λίγους ορόφους πιο κάτω, συνεχίζεται η συγκινητική ιστορία του Φυλακισμένου Θαλασσοδαρμένου Μούτσου Που Μαθαίνει Να Διαβάζει (ο μεγάλος ρόλος που δεν πρόλαβε να παίξει ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ) μέχρι που ο Στάννις κατεβαίνει και τον αφήνει ελεύθερο λίγο αφού έχουν καταλήξει σε διάσταση απόψεων γύρω από τη μοίρα του Γκέντρι. Ελπίζω να μην είμαι ο μόνος στον οποίο αυτό φαίνεται παράλογο.

“Μα το υπόσχομαι, αφεντικό, δε θα σκοτώσω τη μάγισσα που μαζεύει το αίμα αθώων παιδιών και το ψήνει στο μπάρμπεκιου.” ΟΚ τότε.

Dog Soldier

Πάντα απολαμβάνω αυτές τις γραφικές, badass σκηνές όπου κάποιος χαρακτήρας έχει αντιληφθεί πως πρόκειται να του επιτεθούν, κι αντί να κάνει κάτι γι’αυτό, πουλάει πνεύμα και απόψεις αφήνοντας την επιλογή στον αντίπαλό του. Αφήστε μας!

Τελοσπάντων, προφανώς αν ήμουν ο Hound θα είχα αλυσοδέσει την Άρυα, όχι να την αφήσω κιόλας να μου κραδαίνει απειλητικά όπλα και μετά να θέτουμε και διλήμματα, “αν το κάνεις θα έχεις μια ευκαιρία, μετά τελείωσες, αλλιώς άστο κάτω και ποτέ ξανά δεν–” ΜΠΑΜ, ορίστε, εκεί την τρως κανονικά.

Αλλά υποθέτω γι’αυτό αγαπάμε τον Hound.

Ας ελπίσουμε πως αυτή η εν πολλοίς ανούσια βόλτα του με την Άρυα στα δάση θα τελειώσει κάπου τώρα.

Ο Γάμος της Χρονιάς

Και τώρα ας περάσουμε στο King’s Landing όπου ο Τύριον παντρεύτηκε τη Σάνσα σε μια γαμήλια τελετή από όπου μάλλον έλειπε το κέφι, δεν ξέρω πώς το είδατε εσείς. Για την ακρίβεια ο μόνος άνθρωπος που έμοιαζε να χαίρεται που βρισκόταν εκεί ήταν ο Τζόφρι, αλλά απλώς και μόνο α) χρώσταγε του θείου του για το κλασικό Τζανετάκειο χαστούκι ή/και β) γουστάρει ακόμα τη Σάνσα.

Σε κάθε περίπτωση, πρώτα έκλεψε το σκαλάκι πάνω στο οποίο θα στεκόταν ο Τύριον για να περάσει στη Σάνσα τη γαμήλια μπέρτα(;) και μετά ποβοκάροντάς τον στη διάρκεια του γλεντιού, να πάει να της κάνει να της δείξει. Γενικά ένα υπέροχο παιδάκι, δε χάνει ευκαιρία να μας το θυμίζει.

Ο Τύριον σε μια κατάσταση ημι-μέθης που είναι (όπως όλοι, τραγικά, γνωρίζουμε) η ιδανική κατάσταση για να πεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ στον άλλον και με τρόπο που δεν αθωώνεσαι λόγω μέθης, καρφώνει το μαχαίρι στο τραπέζι και βασικά φωνάζει με καθαρή, ήρεμη φωνή, “θα τον κόψω, μούλικο”. Ο γύρος χειροκροτημάτων που δώσαμε εμείς στα διάφορα σπίτι δεν αντικατοπτρίστηκε και στην αίθουσα του γλεντιού όπου έπεσε παγωμάρα μεγαλύτερη κι από αυτές που ακολουθούν τα ρατσιστικά αστεία του Μάικλ Σκοτ.

Ο Τύριον γρήγορα προσποιείται πως είναι τόσο ντίρλα που “χα χα δε ξέρει τι λέει, χιψ, χιεχ”και περνώντας κάτω από το παγερό βλέμμα του Τάιγουιν (που δεν είναι χαζός φυσικά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι διατεθειμένος να χαθεί αυτός ο γάμος συμφέροντος από κάποια ανόητη ενδο-οικογενειακή βεντέτα), στέλνει τον Τύριον και τη Σάνσα στο κρεβάτι τους.

Ζόρικα τα πράγματα.

The Family of Blood

Μέσα σε όλα δεν πειράζει που η αγαπημένη μου σκηνή του επεισοδίου ήταν ανάμεσα στη Σέρσεϊ και την Μάργκερι, έτσι; Θα μπορούσε κανείς και να τη χάσει ή να την προσπεράσει, αλλά ο τρόπος που η Λένα Χέντεϊ παραδίδει την ανατριχιαστική απειλή θανάτου με χαμογελαστό πρόσωπο στη Μάργκερι, μου έμεινε πιο αξέχαστος από οτιδήποτε στα 58 αυτά λεπτά.

(Και πραγματικά, 58 λεπτά μόνο το “Wire” και το “Deadwood” δικαιούνται να τρέχουν.)

Αφού λοιπόν της παραθέτει μερικές γραφικές λεπτομέρειες του οικογενειακού της παρελθόντος (όπως, να μωρέ, όπως τότε που ο μπαμπάς της εξαφάνισε έναν ολόκληρο Οίκο από προσώπου γης όταν αντιλήφθηκε τις βλέψεις τους για προδωσία) κλείνει με ένα απίστευτο, creepy, χαμογελαστό, “αν με ξαναπείς αδερφή σου θα σου ξεριζώσω το δέρμα ίνα-ίνα και θα στο δώσω να το φας”.

ΟΚ, δεν το είπε επί λέξη έτσι, αλλά αυτό εννοούσε.

The Subtle Knife

Να κλείσουμε όπως και το επεισόδιο; Με τον διαστρικά άμπαλο Σαμ, που στο δρόμο με την Γκίλι και το μωρό της συναντάνε έναν White Walker (γκασπ!); Ναι, ας κλείσουμε έτσι.

Οι πιο επιβλητικοί χαρακτήρες που δεν έχουμε δει για πάνω από 10” στη σειρά επέστρεψαν επιτέλους εδώ, στο πιο κουφό σημείο. Δηλαδή στον περίπατο του Σαμ στα χιόνια, στοχεύοντας ξεκάθαρα το μωρό της Γκίλι. Ο Σαμ επιχειρεί να τον σταματήσει δίχως τύχη (το σπαθί του γίνεται σκόνη και θρύψαλλα), όμως λίγο πριν πάρει το μωρό στα παγωμένα, κοκκάλινα χέρια του, τον μαχαιρώνει με μια μαγική λεπίδα που τον σκοτώνει όπως ένας πάσσαλος στην καρδιά κάνει σκόνη ένα βαμπίρ.

Και τότε ποια είναι φυσικά η αντίδρασή του; Να τρέξει να φύγει παρατώντας το μαχαίρι εκεί μες στα χιόνια;!;! Facepalm ολκής, νεαρέ Σαμ. Κόβεσαι.

Και με αυτά κλείνουμε κι αυτή τη βδομάδα. Δύο επεισόδια ακόμα η σεζόν για να ολοκληρωθεί, και θα προβλήθούν όχι από την επόμενη, αλλά την μεθεπόμενη βδομάδα.

(Ο γνωστός κανόνας: Αυτά τα κείμενα γράφονται ύστερα από την παρακολούθηση του κάθε επεισοδίου και δε λαμβάνουν υπόψη καθόλου ό,τι συμβαίνει στα βιβλία. Συνεπώς, οτιδήποτε υπάρχει παρακάτω στα βιβλία θεωρείται SPOILER και δεν θα δημοσιεύεται.)

Η σειρά προβάλλεται κάθε Τρίτη βράδυ από το novacinema. Μπες στο παιχνίδι