TRUE DETECTIVE

Ani, are you OK? κι άλλες 9 απορίες πριν το φινάλε του ‘True Detective’

Συγκεντρώνουμε τις σκέψεις μας λίγο πριν το 90λεπτο φινάλε της 2ης σεζόν.

Το “True Detective” ολοκληρώνει τον δεύτερο κύκλο του την ερχόμενη Κυριακή εν μέσω μιας ευρύτερης διαμάχης για το κατά πόσο φέτος ανταπεξήλθε στις υψηλές προσδοκίες μετά την πρώτη σεζόν, για το αν οι κόντρα ρόλοι του καστ λειτούργησαν υπέρ τους ή όχι, για το αν το μυστήριο ήταν αρκετά ενδιαφέρον.

Για όποιον κάνει catch-up ενόψει του φινάλε, αλλά και για όσους θέλουν να ρίξουν ένα φρεσκάρισμα πριν την τελική εξέταση, όλα τα ως τώρα recaps μας μπορεί κανείς να τα βρει συγκεντρωμένα στην αντίστοιχη ενότητα.

Κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα μέσα από τα κανάλια Novacinema προβάλλονται τα καινούρια επεισόδια της σειράς ταυτόχρονα με την πρεμιέρα στην Αμερική και το ΗΒΟ και σε prime time, κάθε Δευτέρα στις 22:00.

Πάμε να συγκεντρώσουμε σκέψεις κι απορίες λοιπόν, λίγα 24ωρα πριν το φινάλε.

Θα κερδίσει Όσκαρ κανείς από τους φετινούς πρωταγωνιστές;

Καμία πίεση από την περσινή θριαμβευτική εμφάνιση του Μάθιου ΜακΚόναχι, ο οποίος ακριβώς εν μέσω της θρυλικής του πλέον McConaissance έπαιξε τον πιο εμβληματικό ρόλο της καριέρας του και ουσιαστικά πάνω του χτίστηκε ο θρύλος του “True Detective”. Ο ΜακΚόναχι πέρσι κέρδισε Όσκαρ για κάποια ταινία που δεν ήταν το “True Detective”, και όπως ήταν φυσικό το ΗΒΟ δε δυσκολεύτηκε να συγκεντρώσει ένα εντυπωσιακό καστ για τη 2η φορά.

Το να έχεις να αναμετρηθείς με τον Ραστ Κολ δεν είναι το πιο ζηλευτό πράγμα του κόσμου. Προσωπικά, αν είναι να τα βάλουμε όλα σε σειρά, προτιμώ τον Γούντι Χάρελσον από τον 1ο κύκλο, όμως ο ΜακΚόναχι και τα κουτάκια της μπύρας είναι που θα θεωρούνται για πάντα κάτι σαν το αποκορύφωμα της σειράς. Πώς το φτάνεις αυτό;

Ε, βασικά δεν το φτάνεις. Το στοίχημα του φετινού κύκλου ήταν πως πήρε 4 γνωστούς ηθοποιούς τηλεόρασης και σινεμά και τους έβαλε άπαντες σε κόντρα ρόλους. Ο Τέιλορ Κιτς ήταν όλο υποσχέσεις αλλά δεν έκανε τίποτα φοβερό, και γενικότερα είναι μάλλον ασφαλές να ποντάρει κανείς πως ο Τέιλορ Κιτς, λατρεμένος όσο κι αν είναι ως Τιμ Ρίγκινς της καρδιάς μας, δεν έχει Όσκαρ στο μέλλον του.

Ο Βινς Βον είναι κακός ηθοποιός αλλά μου αρέσει πολύ ως Φρανκ Σέμιον, να παίζει απεγνωσμένους κακούς πιο συχνά. Ό,τι και να κάνει Όσκαρ δεν θα πάρει πάντως.

Ο Κόλιν Φάρελ είναι από πολύ υποτιμημένους ηθοποιούς, μου άρεσει πάρα πολύ και στη σειρά αλλά και γενικότερα σε όλους τους απαιτητικούς ρόλους του (“In Bruges”, “Miami Vice”, “The New World”, 3 από τις αγαπημένες μου ταινίες των 2000ς) αλλά δε νομίζω πως η βιομηχανία τον παίρνει αρκετά σοβαρά για να του δώσει Όσκαρ. Δε μας νοιάζει, εμείς τον πάμε. Του χρόνου θα τον δούμε και στο “Lobster” του Λάνθιμου, αδερφός.

Η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (που γενικά είναι εξαιρετική αλλά στο “True Detective” δε με πείθει καθόλου έτσι όπως βραχνιάζει επιτηδευμένα όλη την ώρα) θα κερδίσει Όσκαρ σε καμιά 20αριά χρόνια παίζοντας, δε ξέρω, τη Rachel Dolezal ή κάτι τέτοιο σε κάποια βαρετή βιογραφική ταινία που κατά τα άλλα δε θα βλέπεται.

Ποιες είναι οι πιθανότητες εμφάνισης του Ραστ Κολ στο φινάλε;

7%.

Αν και θα χρειαζόταν, γιατί αυτοί οι φετινοί αστυνομικοί τα έχουν κάνει μαντάρα.

Ποια ήταν η καλύτερη σκηνή του 2ου κύκλου;

Η τρομερή, ενεργητική, ζαλιστική σεκάνς δράσης του μακελειού στο τέλους του 4ου επεισοδίου, σε σκηνοθεσία Τζέρεμι Ποντέσουα. Η κάμερα είναι λες κι αυτή προσπαθεί να ξεφύγει, παρά να καταγράψει.

Enjoy και πάλι.

Τελικά γιατί έγιναν όλα αυτά;

Στο αριστούργημα “Upstream Color” του Σέιν Καράθ βλέπουμε πώς μια ιστορία εκδίκησης και εξιλέωσης γεννιέται όταν τρεις διαφορετικοί, ανεξάρτητοι, άσχετοι μεταξύ τους παράγοντες, που βρίσκονται δεμένοι σε έναν κύκλο μοίρας μεταξύ τους, διαλύονται όταν μία μόνο από τις τρεις αυτές κορυφές αποσυντίθεται. Τρία ανεξάρτητα πράγματα που συμβαίνουν σε διαφορετικά σημεία της χώρας, από ανθρώπους που δεν γνωρίζονται καν μεταξύ τους, επηρεάζουν το ένα το άλλο με τρόπους που δε μπορούν καν να κατανοήσουν. Το λέω αυτό πρώτον επειδή ποτέ δε χάνω ευκαιρία να μιλήσω για την κορυφαία ταινία των ‘10ς αλλά και επειδή ο Νικ Πιζολάτο φαίνεται εδώ να έχει κατασκευάσει κάτι εξίσου περίπλοκα απλωμένο. Για να το πω αλλιώς, το “ποιος σκότωσε τον Κάσπερ” δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το “γιατί η μαφία έφαγε τα λεφτά του Σέμιον”.

Η σύντομη εκδοχή είναι πως ένα διεφθαρμένο γκρουπ ανθρώπων άρπαξε διαμάντια αξίας που δεν τους ανήκαν στη διάρκεια των εξεγέρσεων του ‘92 στο Λος Άντζελες και χάρη σε αυτά απέκτησαν ισχύ και έλεγχο δεκαετιών στην πόλη του Βίντσι. Μια κοπέλα που έμεινε ορφανή στις εξεγέρσεις βρήκε έναν από αυτούς, τον σκότωσε για εκδίκηση, και τώρα τα πάντα τριγύρω έχουν πάει στο διάολο ως ένα ντόμινο διαφθοράς και καρμικής αναπόδωσης, που εμπεριέχει μια παράνομη συμφωνία πώλησης γης και κάτι πάρτι οργίων που χρησιμοποιούνται από τους διοργανωτές τους ως μέσο εκβιασμού ισχυρών ανδρών.

Η αναλυτική εκδοχή είναι αυτή.

Μπορώ να τρώω όταν πεινάω;

ΟΧΙ. Για ποιον τα λέει ο Βινς Βον, για μένα;

Ω, Κάρι Φουκουνάγκα, πού είσαι;

Ο Κάρι Φουκουνάγκα, αποκλειστικός σκηνοθέτης της 1ης σεζόν, βραβευμένος με Έμμυ για τη δουλειά του, που τα έσπασε άγρια με τον Πιζολάτο, έγραψε και σκηνοθέτησε το πολυαναμενόμενο δράμα “Beasts of No Nation”, για τα παιδιά-στρατιώτες στον εμφύλιο πόλεμο μιας Αφρικάνικης χώρας δίχως όνομα.

Το “Beasts of No Nation” συνδυάζει τα εξής πολύ καυτά αυτή τη στιγμή πράγματα:

  • Τον Κάρι Φουκουνάγκα και την κοτσίδα του, που αποχώρησε ένδοξα από το “True Detective” στο απόγειο του hype του.
  • Τον Ίντρις Έλμπα στον πρωταγωνιστικό ρόλο, πάνω στην ώρα που οι πάντες τον συζητούν για πράγματα που κυμαίνονται από Τζέιμς Μποντ μέχρι το πρώτο αντρικό εξώφυλλο στην ιστορία του ΜΑΧΙΜ.
  • Το Netflix, που έχει αναλάβει τη διανομή του φιλμ δημιουργώντας ένα μικρό σεισμό αντιδράσεων από διανομείς και αιθουσάρχες όσο η βιομηχανία συνεχίζει να κοιτάζει αμήχανη το πώς αυτό το πρώην ιντερνετικό βιντεάδικο αλλάζει ολοκληρωτικά το πρόσωπο της βιομηχανίας διασκέδασης.

Η ταινία επελέγη για το διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Βενετίας και αν είναι όσο καλή υποπτευόμαστε πως είναι, έχει μεγάλα πράγματα στο μέλλον της. Οπότε, θέλω να καταλήξω, δε θα χαθεί ο Φουκουνάγκα.

Το τραγούδι τίτλων του 2ου κύκλου μας αρέσει;

Το λατρεύω. Και οι ίδιοι οι τίτλοι αρχής είναι απίστευτα όμορφοι.

Tι χρώμα είναι η αύρα του Ρέι Βελκόρο;

Σύμφωνα με τον μπαμπά της Άνι, πράσινη και μαύρη.

Η πράσινη αύρα, μαθαίνουμε, σχετίζεται με την καρδιά και τους πνεύμονες. Είναι το χρώμα της φύσης και συνήθως αντιπροσωπεύει ωρίμανση και ισορροπία, αγάπη, κάτι που γενικώς σηματοδοτεί αλλαγή.

Η μαύρη αύρα τραβά ενέργεια κοντά της και την μεταλλάσει. Παίρνει φως και το κάνει σκοτάδι, τέτοια φάση. Επίσης σχετίζεται με αδυναμία συγχώρεσης, πόνους που προέρχονται από προηγούμενες ζωές και πόνο που δεν έχει απελευθερωθεί ακόμα.

Οπότε τώρα ξέρεις.

Άνι, είσαι καλά;

Ο Νικ Πιζολάτο, -σχεδόν- αποκλειστικός σεναριογράφος και των 16 επεισοδίων της σειράς, δέχθηκε πέρσι στη διάρκεια του 1ου κύκου, ερωτήματα σχετικά με τους γυναικείους χαρακτήρες του, που έπαιζαν κυρίως περιφερειακό ρόλο. Πιθανώς και ως αντίδραση σε αυτή την συζήτηση, θέλησε ένας από τους κεντρικούς χαρακτήρες του 2ου κύκλου να είναι γυναίκα, με την σκληρή αστυνομικό Άνι Μπεζερίδη να ερμηνεύεται από την Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.

Για τον Ρέι Βελκόρο έχουν γραφτεί πολλά, ειδικά με αφορμή τον φαινομενικό θάνατό του πριν κανά μήνα, όμως το πιο δυσλειτουργικό άτομο από όλα ίσως τελικά και να είναι η Άνι. Όλη της η οικογένεια για την ακρίβεια φαίνεται περίεργη. Ο πατέρας της διοικεί μια παράξενη χίπικη κομμούνα όπου, κατά τα φαινόμενα, όταν ήταν μικρή η Άνι απήχθη από έναν από τους πελάτες, και μεγαλώνοντας τόσο εκείνη όσο κι η αδερφή της επαναστάτητσαν με ακραίους τρόπους. Η Αθήνα έμπλεξε με κυκλώματα εκμετάλλευσης σάρκας μέχρι που έγινε καλύτερα και γράφτηκε στη σχολή καλών τεχνών, ενώ η Άνι (δηλαδή Αντιγόνη, παντού Ελλάδα παιδιά) έγινε το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε ποτέ ο πατέρας της, δηλαδή αστυνομικός. Δε σε χάλασε, πατέρα!

Η Άνι υποτίθεται πως όλο αυτό το χρησιμοποιεί ως μέσο αποστασιοποίησης, όσο γίνεται να νιώθει λιγότερα. Φυσικά όμως, ετούτη είναι η αναπόφευκτη υπόθεση στην οποία Έφτασε Πολύ Κοντά. Θα γίνει καλύτερα; Θα συμφιλιωθεί με τον εαυτό της; Ή έστω με τον Ρέι;

Εγώ ποντάρω πως ναι. Στο τέλος όλα θα πάνε καλά.

Μην ξεχνάς ότι μπορείς πάντα να γράψεις όλα τα επεισόδια του True Detective στον αποκωδικοποιητή εγγραφής NovaBox+ και να τα βλέπεις όποτε θέλεις, απλά με το πάτημα ενός κουμπιού στο τηλεκοντρόλ σου.

Θα γίνει 3ος κύκλος;

Σύμφωνα με τον διευθυντή προγράμματος του ΗΒΟ, το ίδιο το δίκτυο έχει ξεκαθαρίσει πως η επιλογή αφορά μόνο τον Νικ Πιζολάτο. Αν ο Πιζολάτο πει ναι και θελήσει να γράψει 3ο κύκλο, το ΗΒΟ θα τον γυρίσει.

Μετάφραση: Ναι, θα υπάρξει 3ος κύκλος.

Για την ώρα βέβαια, θα υπάρξει απλώς το φινάλε του 2ου, αυτή την Κυριακή το βράδυ.