PUBLI

Ένας διαφορετικός ταξιδιωτικός οδηγός για την Μαδρίτη

Τέσσερις μέρες, πέντε άνθρωποι, ένας στόχος. Να περάσουμε φανταστικά στην Μαδρίτη και να παρακολουθήσουμε ένα entrepreneurial workshop, σε ένα ταξίδι που προσέφερε η Coca-Cola σε 4 νέους επίδοξους entrepreneurs και εμένα.

Μία πόλη που δεν έχεις επισκεφθεί ξανά οφείλεις να την ζήσεις με τις πέντε αισθήσεις σου. Να δεις τις ομορφιές και τα ιστορικά μνημεία της, να ακούσεις τους ήχους της, τους ανθρώπους της, ακόμα και τον θόρυβό της, να οσφρηστείς τις μυρωδιές της, να γευτείς όσα έχει η κουζίνα της και φυσικά να χρησιμοποιήσεις την αφή σου για να βιώσεις από όσο πιο κοντά γίνεται μία άλλη κουλτούρα.’Οσα είδαμε στην Μαδρίτη με την Ιωάννα Ποθητάκη, την Αναστασία Παπαδάκη, την Ευγενία Λαζάρου και τον Δημήτρη Παυλίδη, ήταν πρωτόγνωρα και εκστατικά υπέροχα.

 

Τα τέσσερα αυτά παιδιά, κέρδισαν αυτό το ταξίδι μετά από κλήρωση, στο τέλος ενός πενθήμερου στην Σχολή Επιχειρηματικότητας που έγινε τον Δεκέμβριο με την στήριξη του The Coca-Cola Foundation. Η αποστολή; Να παρακολουθήσουν ένα διήμερο workshop πάνω στην Σχεδιαστική Σκέψη, στο IE Business School. Να γνωρίσουν το mindset του entrepreneurship από τους ειδικούς. “Ερχόμενη στο σεμινάριο της Coca-Cola στη Μαδρίτη, το περίμενα με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία. Απ’ όταν ακούστηκε το όνομά μου και έμαθα ότι κέρδισα αυτό το σεμινάριο, μου φαινόταν απίστευτο” μου λέει η Ιωάννα για τις πρώτες σκέψεις πριν το ταξίδι. Σε ένα διαφορετικό ταξίδι εστίασε η Ευγενία, αυτό της επιχειρηματικότητας. “Το entrepreneurship είναι κάτι παραπάνω από ένας όρος. Είναι μια πρόκληση, είναι ένα ταξίδι από κάτι θεωρητικό σε κάτι πρακτικό. Είναι ένα mindset”.

Αλλά όσα συνέβησαν στο σεμινάριο, είχες την ευκαιρία να τα γνωρίσεις σε άλλα κείμενα. Εδώ, θα πούμε για την πανέμορφη, τόσο ευρωπαϊκή αλλά και τόσο μεσογειακή Μαδρίτη.

Εν αρχή ην τα tapas

 

Δεν θα ήμασταν αληθινοί αν δεν ξεκινούσαμε με το φαγητό. Και δεν συμπαθούμε και εκείνους οι οποίοι θα ξεκινούσαν ένα τέτοιο αφιέρωμα από κάτι άλλο. Η Μαδρίτη είναι οι γεύσεις της, είναι οι μικροί πάγκοι με τα τρόφιμα, είναι τα φημισμένα tapas της.

 

Είτε καθισμένοι σε τραπέζι είτε χαζεύοντας τους πάγκους στις διάφορες αγορές, τα tapas είχαμε πρώτα στο μυαλό μας. Η ατμόσφαιρα και μόνο στο Mercado de San Miguel είναι τόσο χορταστικά όμορφη, τόσο ζωντανή. Πάγκοι με τα φημισμένα jamon, με ψάρια και όστρακα, με γλυκά και αλμυρά, με tapas κάθε μορφής.

 

Μόνο μία φορά μπήκαμε στον πειρασμό για ένα κανονικό dinner και ο δρόμος μας έβγαλε στο Da Lucio, κοντά στην συνοικία Latina. Φημισμένο για τα κρεατικά του και τα uevos rotos. Ήταν στο τέλος της πρώτης ημέρας του workshop. Μία ημέρα στην οποία είχαν ήδη πάρει μερικά σημαντικά μαθήματα. Ο Δημήτρης μου έλεγε ότι “Το workshop μου έδωσε την δυνατότητα να μπορώ να έχω ένα πλάνο στο κεφάλι μου για το πώς θα αναπτύξω μια ιδέα. Ακόμα κι αν έχεις το απαραίτητο background και τις γνώσεις, δεν σημαίνει ότι θα ξέρεις και πώς να κινηθείς στο πεδίο“. Η Αναστασία είχε εντυπωσιαστεί από την σημασία που έδιναν οι καθηγητές σε όσα έχουν να πουν οι καταναλωτές. “Αναθεώρησα
πάρα πολλά πράγματα που είχα στο μυαλό
μου ως προς το πώς
προχωράμε μια ιδέα, πώς την υλοποιούμε,
τα βήματα που πρέπει
να ακολουθήσουμε αλλά και το σημαντικότερο
από όλα, το feedback, η
ανατροφοδότηση που πρέπει να παίρνουμε

από τους εν δυνάμει πελάτες”. Προς το παρόν βέβαια ήμασταν εμείς πελάτες σε ένα tapas bar.

 

Πριν κάνουμε μια στάση στην ιστορικότατη chocolateria San Gines για τα φημισμένα churros της, για τα οποία ο κόσμος σχηματίζει ουρές καθημερινά έξω από το παρασκευαστήριο.

 

Η ζωή μας μια βόλτα

Νομίζω δεν υπάρχει μια όμορφο πράγμα σε ένα ταξίδι από τη βόλτα. Με έναν χάρτη στο χέρι, τα παιδιά ήταν πρόθυμα να ανακαλύψουν την πόλη αλλά και να φωτογραφηθούν στα μνημεία της.

 

Η Μαδρίτη φώναζε σε κάθε μας βήμα ότι έχει ζωή, ότι έχει κόσμο γεμάτο όρεξη για ζωή, ότι έχει κάθε λόγο να ξυπνά και να αναπνέει ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία. Το ίδιο μπορούσαν να κάνουν πλέον και τα παιδιά. Η Ιωάννα εξομολογείται: “Αυτό το σεμινάριο είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να ξαναδούμε κάποια πράγματα που γνωρίσαμε τον Δεκέμβρη στην Σχολή Επιχειρηματικότητας και να πάρουμε κάποιες αποφάσεις. Η διαφορά του καθενός από εμάς από τον κάθε επιχειρηματία είναι ότι ο επιχειρηματίας παίρνει το ρίσκο, παίρνει την απόφαση να προχωρήσει. Ιδέες και καλές ιδέες έχουμε όλοι, τύχη ή ατυχίες έχουμε επίσης όλοι, το θέμα είναι πώς προχωράει ο καθένας“.

 

Την πρώτη φορά που είχα τρέξει στο Retiro park της Μαδρίτης πριν δυο χρόνια, είχα γράψει ότι δεν γνωρίζεις πραγματικά μια πόλη αν δεν τρέξεις τα πάρκα της. Το επιβεβαίωσα φέτος λίγη ώρα μετά την αυγή.

Ένα με τον κόσμο της

Μπορεί κι εσύ να μην προλάβεις να περάσεις ένα ολόκληρο πρωινό στο Prado. Αλλά κάνε μια βόλτα την Sol και την Plaza Mayor, στη Gran Via και στα μαγαζιά της Salamanca. Ο κόσμος αγαπά την πόλη του και γίνεται ένα με εκείνη. Με μια πόλη που διψά για νέα πράγματα, νέες ιδέες. Η Ευγενία χρειαζόταν απλά μια ώθηση για να αναπτύξει τις δικές της ιδέες. “Μετά το workshop έχει αλλάξει ο τρόπος σκέψης μου. Αποκόμισα πέρα από τις εμπειρίες και έναν καινούριο τρόπο σκέψης. Πάντα υπάρχει χώρος να μάθεις κάτι περισσότερο, κάτι καλύτερο. Κάτι που κάνεις σήμερα, υπάρχει πάντα τρόπος να το κάνεις καλύτερα αύριο. Το workshop ήταν μια φανταστική ευκαίρια να μάθεις πώς να γίνεις καλύτερος”.

 

Είναι μόνο μέσα από τους ανθρώπους της Μαδρίτης που θα μάθεις πραγματικά την αξία και την ομορφιά της. Που θα γνωρίσεις τις αναποδιές της αλλά και τις κρυφές γωνιές της.

Oι Fantastic Four

 

Δεν είναι ποτέ εύκολο να πηγαίνεις ένα ταξίδι με 4 ανθρώπους που δεν γνωρίζεις προσωπικά. Αλλά όσο γεμάτα είναι αυτά τα παιδιά με ιδέες για να γίνουν μία ημέρα entrepreneurs άλλο τόσο γεμάτα ενέργεια και όρεξη ήταν τέσσερις ημέρες για να γίνει αυτό το ταξίδι που προσέφερε η Coca-Cola, μια αξέχαστη εμπειρία. “Τέτοιες ενέργειες σαν αυτή που μας προσέφερε η Coca-Cola, δίνουν σίγουρα πολλά κίνητρα στους νέους να ασχοληθούν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις ιδέες τους” λέει ο Δημήτρης όλο χαμόγελο για αυτό που είχε ζήσει.

 

Οι μέρες που περάσαμε όχι μόνο στους δρόμους της Μαδρίτης αλλά και στο υπέροχο IE Business School, ένα από τα πιο χαλαρά αλλά και τόσο ενδιαφέροντα campus που έχω συναντήσει σε πανεπιστήμιο, είναι σίγουρα τροφή για σκέψη, τροφή για το μυαλό να οραματιστεί κάτι καινούριο. Η Coca-Cola πιστεύει στους νέους και τους στηρίζει σε κάθε βήμα αυτής της υπέροχης διαδρομής που ονομάζεται επιχειρηματικότητα. Και είναι ακριβώς αυτές οι εμπειρίες που χτίζουν εκείνους που θα γίνουν αργά ή γρήγορα change-makers. Για τον εαυτό τους αρχικά, για τον υπόλοιπο κόσμο στην συνέχεια.

Adios Madrid, muchos gracias para todos.