Η σημασία του να είναι κανείς συνεπής
Γιατί ένας άντρας δεν κληρονομεί μόνο οικόπεδα, γονίδια και αρχές αλλά και διαχρονικές στιλιστικές αξίες.
- 21 ΔΕΚ 2016
Τα βράδια που μένω μέσα, έχω μια αγαπημένη συνήθεια: φτιάχνω μια μεγάλη κούπα καφέ, παίρνω δίπλα μου μπισκότα και χαζεύω ενδιαφέροντα fashion films στο Internet, σαν αυτά που σου έγραφα τις προάλλες ότι με έχουν εντυπωσιάσει.
Ένα τέτοιο βράδυ, λοιπόν, έπεσα επάνω στο βίντεο – ή μήπως να πω καλύτερα ταινία μικρού μήκους; – Heritage.
Όλα, μα όλα σε αυτό το σύντομο φιλμ – από τη φωτογραφία, το μοντάζ, τη σκηνοθεσία έως και τα ίδια τα ρούχα – φώναζαν πως αυτή είναι μια πολύ προσεγμένη παραγωγή κάποιου οίκου του εξωτερικού. Φαντάσου την έκπληξή μου όταν διαπίστωσα πως αυτό το μικρό κομψοτέχνημα το εμπνεύστηκαν στη Θεσσαλονίκη τα δημιουργικά μυαλά πίσω από τον οίκο Aristoteli Bitsiani για να γιορτάσουν τη συμπλήρωση 30 ετών του brand.
Το πρώτο σοκ, λοιπόν, ήταν πως η συγκεκριμένη ταινία – αλλά και τα περισσότερα από τα συγκεκριμένα ρούχα – είναι Made In Greece.
Το δεύτερο σοκ ήταν το περιεχόμενο και η φιλοσοφία του ίδιου του βίντεο.
Είναι κάπως σπάνιο να παρακολουθείς ένα βίντεο αντρικής μόδας που – σε αντίθεση με πολλές άλλες καμπάνιες εκεί έξω – δεν μιλάει για τη σημασία του να είναι κανείς cool ή μοντέρνος ή μέσα στη μόδα ή να αρέσει στις γυναίκες.
Μιλάει για τη σημασία του να είναι κανείς συνεπής.
Συνεπής στις αρχές του, στις αξίες του, στα standards του, όπως αυτά διέπουν όλους τους τομείς της ζωής του – ανάμεσα τους και το κεφάλαιο ‘στιλ’. Όπως λέει και η βαθιά φωνή του αφηγητή, “δεν είμαστε τίποτα χωρίς τα θεμέλιά μας. Το παρελθόν μας. Την κληρονομία μας. Το σπίτι μας”.
Αυτή ακριβώς την κληρονομία του, τιμά σήμερα ο οίκος Aristoteli Bitsiani που ιδρύθηκε στην συμπρωτεύουσα το 1986 και πολύ γρήγορα αγκαλιάστηκε από το καλόγουστο αντρικό κοινό της Θεσσαλονίκης, αρχικά, και όλης της Ελλάδας και των Βαλκανίων αργότερα.
Το μυστικό της επιτυχίας τους, αν το καλοσκεφτείς, δεν είναι και τόσο μυστικό: εξαιρετική ποιότητα στις πρώτες ύλες, έμφαση στο design, εμμονή στη λεπτομέρεια. Όσο τα χρόνια περνούν, τόσο οι συλλογές Aristoteli Bitsiani ανοίγουν την ενδυματολογική βεντάλια για το κοινό τους, προσφέροντας επιλογές για κάθε στιλ, ηλικία και lifestyle, ενώ όλο αυτό γίνεται πάντα στο πλαίσιο μιας value for money προσέγγισης: οι εραστές του brand ξέρουν πως θα ξοδέψουν ένα ποσό για να χτίσουν μια διαχρονική αλλά και ευέλικτη γκαρνταρόμπα, η οποία δεν θα τους προδώσει ποτέ.
Και σκέψου πως όλο αυτό το ιδεολογικό μανιφέστο του οίκου Bitsiani ξεκίνησε πριν τρεις δεκαετίες, όταν η χώρα χόρευε ακόμη στο απατηλό πάρτι των ’80s -τα χρόνια της ασυδοσίας και του εφήμερου. Το εφήμερο, βλέπεις, δεν ενδιέφερε ποτέ τον οίκο. Ο άντρας που αγαπά το brand – και ό,τι αυτό πρεσβεύει – ξέρει από πού έρχεται και ξέρει που πηγαίνει. Στο φιλμ παρακολουθούμε μια αναζήτηση, ένα ταξίδι, συμβολικό αλλά και ουσιαστικό, με τελικό προορισμό την ωρίμανση και την επαφή με το πριν και το μετά. Βλέπουμε ένα ελεύθερο πνεύμα να λαχταρά να επιστρέψει στις ρίζες του, να στρέψει το βλέμμα του στην παράδοση και σε ό,τι έχει σημασία. Ο άντρας Aristoteli Bitsiani εκπληρώνει μέσα από το ντύσιμό του τις ενδυματολογικές επιθυμίες του – δεν καλύπτει απλά την ανάγκη του για ένδυση.
Και η φωνή του αφηγητή ακούγεται ξανά: “Η ζωή δεν είναι άσπρο – μαύρο. Δεν έχει να κάνει με τον δρόμο, έχει να κάνει με τις επιλογές. Με το πώς ενώνεις τις κουκίδες ανάμεσα σε αυτά που άφησες πίσω και σε αυτά που θα διαμορφώσουν το μονοπάτι που θα σε πάει μπροστά”.