AP Images
ΜΟΔΑ

Καλησπέρα 2001: Η FUBU επέστρεψε πιο δυναμικά από ποτέ

'For Us, By Us': Το πιο 'λαϊκό' και αγαπημένο brand hip hop ρούχων, βιώνει μια πλήρη αναγέννηση σε εξέλιξη.

Όλοι όσοι περάσαμε ένα κόλλημα με το hip hop style, όλοι όσοι έστω παρακολουθούσαμε videoclip με τους NSync και τους 5ive και την Britney Spears, αγοράσαμε λίγο αργότερα μια φαρδιά μπλούζα FUBU ή έστω, μια απομίμηση FUBU. Αν ήσουν ένας από εμάς, ψάξε λίγο στη ντουλάπα σου μήπως έχεις ακόμα αυτά τα στιλιστικά ‘κειμήλια’. Το brand γνωρίζει ήδη μια ξέφρενη αναγέννηση.

Η αρχή

Ο J.Alexander Martin, o Daymond John και ο Keith Perrin, αποτελούν μια ομάδα πιονιέρων του street style, οι οποίο στις αρχές του 21ου αιώνα οραματίστηκαν ένα brand που θα ένωνε την μόδα με την urban μουσική, που θα έκανε επιθετικό product placement σε pop videοclips, που θα έπειθε το καταναλωτικό κοινό πως μπορούσε να ντυθεί προσιτά και όμοια με τους αγαπημένους του καλλιτέχνες της pop, του εναλλακτικού rock και nu-metal, της hip hop και του r&b.

Η FUBU έκανε τα πρώτα της δειλά βήματα στις αρχές των ’90s, με τον John να βάζει υποθήκη το σπίτι του για να συνεισφέρει στο αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας, με την Samsung να μπαίνει στο προσκήνιο το 1998, κάνοντας γενναίες επενδύσεις σε ένα brand που είχε ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 350 εκατομμυρίων δολαρίων. Στα τέλη της δεκαετίας, η αξία του brand ξεπερνούσε τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πτώση

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Daymond John σε συνέντευξη του στο περιοδικό Complex, η πτώση της FUBU ήρθε το 2001, όταν η εταιρεία επιχείρησε ανοίγματα σε χώρους όπως η δισκογραφική παραγωγή, με την κυκλοφορία του album – συλλογή ‘Good Life’, το οποίο δημιούργησε ‘τρύπα’ πέντε εκατομμυρίων δολαρίων στα έσοδα της εταιρείας. Τότε εμφανίστηκαν τα πρώτα σοβαρά ελλείμματα και η πρώτη σοβαρή δυσχέρεια ως προς την κάλυψη των απαιτήσεων της αμερικάνικης αγοράς. Η FUBU έμεινε εκτός της αγοράς των ΗΠΑ από το 2003 και για περισσότερα από 14 χρόνια.

Η επιστροφή

 

Το brand μπορεί να αποχώρησε από την αμερικάνικη αγορά και να μείωσε κατά πολύ τον κύκλο εργασιών του (παρέμεινε ενεργό σε Κίνα, Ιαπωνία, Σαουδική Αραβία, Κορέα, Νότια Αφρική, ως skate brand), αλλά διατηρήθηκε στο συλλογικό ασυνείδητο της αμερικάνικης pop κουλτούρας. Αξίζει να αναφέρουμε πως η Solange Knowles κυκλοφόρησε single με τίτλο ‘F.U.B.U’, ενώ και ο Donald Glover βάφτισε με το όνομα του brand ένα επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς ‘Atlanta’ (ο νέος κύκλος αναμένεται για το 2021).

Ύστερα από κάποιες βραχυχρόνιες συνεργασίες της FUBU με brands όπως η Pyer Moss και η Urban Outfitters, ήρθε το ξεκίνημα μιας συμπόρευσης με το brand-κολοσσό του retail, Century 21 και η ολική επαναφορά ήταν γεγονός.

Με το σύνθημα ‘Can`t Resist A Classic’, η FUBU επέστρεψε το 2019 ως ένα ‘american classic’ brand, λανσάροντας ξανά hoodies, T-shirts, αξεσουάρ, ακόμα και κουστούμια (!), σαν να μην πέρασε μια μέρα από την εποχή που οι Aerosmith ‘τζαμάρανε’ το ‘Walk this Way’ μαζί με την Britney Spears και τους NSync.