Ο σχεδιαστής μόδας που δεν έχει δει (σχεδόν) ποτέ κανείς, έκανε το ντεμπούτο του στο Netflix
Από δημοσιογράφους, μέχρι ηθοποιούς του Χόλιγουντ, όλοι ψάχνουν εδώ και χρόνια να βρουν τον Paul Harnden. Τώρα, το ανθρωποκυνηγητό για τον σχεδιαστή-φάντασμα επανήλθε στο προσκήνιο χάρη στη σειρά The Beast in Me.
- 13 ΔΕΚ 2025
Στη μίνι crime σειρά του Netflix, The Beast in Me, που εδώ και ένα μήνα περίπου είναι κάθε εβδομάδα στο τηλεοπτικό Top10 της πλατφόρμας, υπάρχει μια σκηνή που για τους περισσότερους θεατές δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Για μια μικρή ομάδα ανθρώπων όμως που ασχολούνται σε βάθος με τη μόδα, έχει όλα τα στοιχεία για να γίνει ιστορική.
Καθώς η ηρωίδα της Claire Danes, η επιτυχημένη συγγραφέας προσπαθεί να μάθει περισσότερα για το παρελθόν του μυστηριώδη νέου της γείτονα κανονίζει να συναντηθεί κρυφά με έναν πράκτορα του FBI. Αυτή η σκηνή λοιπόν, όσον αφορά το εικαστικό της κομμάτι, δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να πει, εκτός από ένα και μόνο στοιχείο που αξίζει προσοχής: το καφέ φθαρμένο σακάκι που φοράει η Danes.
Όπως αποκάλυψε η δημοσιογράφος μόδας και κριτικός, Rachel Tashjian που αρθρογραφεί στο CNN, σε story της στο Instagram, αποτελεί δημιουργία του Paul Harnden· του σχεδιαστή που ψάχνουν όλοι να βρουν ποιος είναι -από δημοσιογράφους, μέχρι ηθοποιούς του Χόλιγουντ-, να τον δουν από κοντά, να του μιλήσουν έστω και μέσω e-mail ή DM και κανείς -ή σχεδόν κανείς- δεν το έχει καταφέρει μέχρι σήμερα. Τον χαρακτηρίζουν ως τον «μυστηριώδη σχεδιαστή», ως τον «σχεδιαστή-φάντασμα» της βιομηχανίας της μόδας.
Ο Καναδός ανήκει σε εκείνη την σπάνια κατηγορία ανθρώπων της μόδας που ζουν και δημιουργούν έξω από το «σύστημα». Δεν έχει καταστήματα, δεν δίνει συνεντεύξεις, έχει έναν λογαριασμό στο Instagram, όπου δεν ακολουθεί κανέναν, έχει μία ιστοσελίδα που απλά γράφει το ονοματεπώνυμό του και αυτό ^8m*+,J1/4%?@p=~#3Kf, δεν κάνει fashion shows και, πάνω απ’ όλα, τα κομμάτια του είναι εξαιρετικά δυσεύρετα. Κανείς δεν γνωρίζει πού ζει, πού είναι το εργαστήριό του -εικάζεται στο Μπράιτον-, εκεί όπου σχεδιάζει και παράγει ρούχα και δερμάτινα παπούτσια -ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια ως υποδηματοποιός- τα οποία έχουν αυτή τη χαρακτηριστική φθαρμένη και vintage, κάπως παλιακή αισθητική, που θυμίζει την γκαρνταρόμπα των ηρώων και ηρωίδων της Jane Austin και της Emily Dickinson.
Κυκλοφορεί μόνο μία φωτογραφία του -την βλέπεις εδώ– και μία απίθανη ιστορία σαν αυτή που είχε γράψει το 2022 Lou Stoppard, που αρθρογραφούσε τότε στο αμερικάνικο GQ και είχε κινήσει γη και ουρανό για να βρει τον Paul Harnden. Και δεν ήταν η μόνη. Το ίδιο είχε κάνει το 2014, ο Jeremy Strong, o Kendall Roy της σειράς του HBO, Succession, που όπως της είχε εξομολογηθεί τον έψαχνε σε όλο Μπράιτον και τη νότια ακτογραμμή της Βρετανίας. Δεν τον βρήκε.
Ακόμα πιο πίσω, το 2006, ο Eugene Rabkin, δημοσιογράφος και ιδρυτής μίας από τις διασημότερες, έγκριτες ιστοσελίδες μόδας στον κόσμο, το StyleZeitgeist, είχε πει στη Stoppard: «Είχα πάρει κάποτε συνέντευξη από τον Wim Wenders και το πρώτο πράγμα που σχολίασα όταν τον συνάντησα ήταν ότι φορούσε ένα σακάκι Paul Harnden. Θυμάμαι ακόμα το βλέμμα του. Με κοίταξε με ένα αγριεμένο ύφος του στυλ “Ξέρεις ότι δεν επιτρέπεται να μιλάμε γι’ αυτό”».
Μετά από όλα όσα αναφέραμε, λοιπόν, η ιδέα ότι ένα δικό του κομμάτι εμφανίζεται σε σειρά του Netflix, σε κάτι τόσο mainstream, είναι το λιγότερο παράξενη και απρόσμενη, δεδομένης και της αρκετά χρονοβόρας διαδικασίας παρασκευής των προϊόντων του, όπως διαβάζουμε σε πρόσφατο άρθρο του ιταλικού GQ. «Μόνο ένας “τρελός” θα αποφάσιζε ότι ένα τόσο περιζήτητο κομμάτι πρέπει να χρησιμοποιηθεί για μερικές μόνο σκηνές. Αυτός ο “τρελός” είναι ο Arjun Bhasin, ο ενδυματολόγος του The Beast in Me, που έχει ντύσει ταινίες όπως το Life of Pi και το Begin Again, αλλά και σειρές, όπως η υπερηρωική Ms. Marvel», γράφει ο Francesco Martino.
«Ανέκαθεν ήμουν τεράστιος θαυμαστής της αισθητικής του Paul Harnden. Υπήρξα fashion director στο GQ India για ένα διάστημα, οπότε το tailoring και το αντρικό ντύσιμο ήταν πάντα πολύ κοντά στα ενδιαφέροντά μου. Ήθελα να χρησιμοποιήσω ένα σακάκι του Harnden για την Claire επειδή αποτυπώνει τέλεια την αισθητική του: αρρενωπό και καλοραμμένο, αλλά ταυτόχρονα φθαρμένο στην υφή και στην όψη. Η αίσθηση που αποπνέει είναι ότι πρόκειται για ένα ρούχο που η ηρωίδα το φοράει μια ζωή σαν να κουβάλαει λίγη από την ιστορία της», εξηγεί ο Bhasin.
Η αισθητική των κομματιών του Harnden, σχεδιασμένων να φαίνονται «φθαρμένα από τη ζωή», ταιριάζει απόλυτα με την καθοδική πορεία της Aggie Wiggs, της γυναίκας που υποδύεται η Danes και η οποία έχει περάσει από μία ζωή επαγγελματικής και προσωπικής επιτυχίας μπροστά στα φώτα της δημοσιότητας σε μία αυτοεπιβαλλόμενη απομόνωση στο τεράστιο, άδειο σπίτι της έξω από τη Νέα Υόρκη, βουτηγμένη στη δυστυχία και το πένθος.
«Ήθελα τα ρούχα να αποτυπώνουν τον εσωτερικό κόσμο των χαρακτήρων. Η Aggie βρίσκεται σε περίοδο στασιμότητας, τόσο στην καριέρα όσο και στην προσωπική της ζωή· είχε γνωρίσει την επιτυχία στο παρελθόν και τα ρούχα της αντικατοπτρίζουν το ξεθώριασμα αυτής της δόξας. Τα ρούχα της, όπως και το σπίτι της, έχουν παραμεληθεί: κάποτε ήταν κομψά, τώρα είναι φθαρμένα και κουρασμένα», υπογραμμίζει ο Bhasin, που έντυσε την Claire Danes με μία συλλογή από σακάκια και πανωφόρια διαφόρων σχημάτων και χρωμάτων -πάντα σκουρόχρωμων-, που βρήκε σε μαγαζιά της Νέας Υόρκης με vintage ρούχα. «Και το σακάκι του Paul Harnden σε vintage boutique το βρήκα».
Με δεδομένες τις τρεις υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες του The Beast in Me -Καλύτερη Μίνι Σειρά, Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία και Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία (για τον Matthew Rhys που υποδύεται τον serial killer, Nile Jarvis) σε Μίνι Σειρά-, ο Francesco Martino θα ήθελα να φαντάζεται τον Paul Harnden να κάθεται στο σαλόνι του σπιτιού του, φορώντας ένα από τα σακάκια του, παρακολουθώντας το πώς μία από τις δημιουργίες του εμπλέκεται σε μια σειρά από τις πιο viral της χρονιάς.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.