2019, Michael Owen Baker/AP PHOTO
GROOMING

Το brand-κληρονομιά του Kobe Bryant στην αντρική περιποίηση

Η επιδραστικότητα του Black Mamba δεν εξαντλείται στα στενά όρια των τεσσάρων γραμμών του γηπέδου.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, τα brands που αφορούν την αντρική περιποίηση ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια παγκοσμίως. Όλα με τη φιλοδοξία να γίνουν το next big thing. Όλα έχοντας «αυτό το κάτι» που εν δυνάμει μπορεί να αποτελέσει την ειδοποιό διαφορά: η συσκευασία, η φόρμουλα ή άνθρωποι πίσω από την εταιρεία;

Πίσω στο 2018, όταν λανσαρίστηκε ένα grooming brand ονόματι Art of Sport, εν συντομία AOS, η ειδοποιός αυτή διαφορά άκουγε στο όνομα Kobe Bryant. Ο Black Mamba ήταν από τα ιδρυτικά μέλη του, εκείνος που ουσιαστικά υλοποίησε την ιδέα που του έριξαν στο τραπέζι: Να δημιουργηθεί μία σειρά αντρικής περιποίησης που να είναι μεν φτιαγμένη ειδικά για τις απαιτητικές ανάγκες των επαγγελματιών αθλητών, να απευθύνεται δε στο ευρύ κοινό.

«Οι περισσότεροι γνώριζαν τον αθλητή Kobe. Και όμως, ήταν πολλά παραπάνω από αυτό», αναφέρει ο συνιδρυτής του AOS, Matthias Metternich και συνεχίζει: «Μαζί με τον έτερο συνιδρυτή Brian Lee, προσεγγίσαμε τον Kobe ακριβώς τη χρονική στιγμή που το sports drink brand, Bodyarmor στο οποίο είχε επενδύσει γνώριζε απίστευτη επιτυχία στις ΗΠΑ. Η αντίδρασή του ήταν ενθουσιώδης, ξεκαθαρίζοντας εξαρχής ότι επιθυμούσε να έχει ενεργή συμμετοχή στις αποφάσεις για τις φόρμουλες των προϊόντων, τη συσκευασία τους, αλλά και για τους αθλητές που θα αποτελέσουν τα πρόσωπα της εταιρείας. Οι influencers είχαν ήδη αποκλειστεί από τη συζήτηση».

Όπως εξηγεί ο Metternich, ο Kobe αναζητούσε «αθλητές με ισχυρή προσωπικότητα, που παρακινούσαν την κοινωνία να αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα, που εξέλισσαν το άθλημά τους με τις επιδόσεις αλλά και τη δύναμη της ψυχής τους. Στο πρόσωπο του James Harden, αλλά και του Juju Smith-Schuster, σταρ του αμερικάνικου ποδοσφαίρου, βρήκε πολύ γρήγορα ό,τι έψαχνε».

Η ενασχόληση του Kobe Bryant με το AOS διήρκησε περίπου ένα χρόνο. Διακόπηκε με τον πιο αιφνίδιο τρόπο, όταν ο θρύλος του μπάσκετ βρήκε τραγικό θάνατο στις 26 Ιανουαρίου του 2020, όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε μαζί με την κόρη του συνετρίβει.

Σήμερα, το brand συνεχίζει την πορεία του με θετικό πρόσημο. Είναι μία από τις best seller εταιρείες στο Amazon, ενώ μέσα στο 2021, υπολογίζεται ότι τα φυσικά του καταστήματα αναμένεται να ξεπεράσουν τις 10.000 στις Ηνωμένες Πολιτείες με σκοπό να επεκταθούν και σε άλλες χώρες.

Η σειρά των προϊόντων του –όλα είναι απαλλαγμένα από parabens, αλουμίνιο και χημικές ενώσεις- περιλαμβάνει από την περιποίηση του σώματος με αφρόλουτρα, αποσμητικά και κρέμες μέχρι εκείνη του προσώπου και των μαλλιών.