future society
ΑΡΩΜΑ

Το brand που φτιάχνει αρώματα από εξαφανισμένα είδη λουλουδιών

Η Future Society είναι το Jurassic Park της αρωματοποιίας και ίσως, ό,τι πιο ενδιαφέρον -ανατριχιαστικό, ταυτόχρονα- έχει να δείξει ο κόσμος της ομορφιάς.

Ταξίδια, έργα τέχνης, αρχιτεκτονική, προσωπικές αναμνήσεις και εμπειρίες, φύση. Υπάρχουν πολλές πηγές, όπου οι αρωματοποιοί αναζητούν έμπνευση για να παρασκευάσουν την επόμενη αρωματική τους δημιουργία. 

Εκείνοι ωστόσο, που εργάζονται στη Future Society, ένα νεοσύστατο perfume brand, που ιδρύθηκε μόλις πριν λίγο καιρό, είναι μία κατηγορία από μόνοι τους – πηγαίνουν την έμπνευση ένα βήμα παραπέρα. 

Τι ακριβώς κάνουν;

Φτιάχνουν αρώματα από εξαφανισμένα είδη λουλουδιών και έχουν ήδη κυκλοφορήσει έξι unisex αρώματα για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω, αφού λύσουμε πρώτα, κάποιες βασικές απορίες. 

Η Future Society είναι λοιπόν η πρώτη στο είδος της εταιρεία αρωμάτων που κάνει κάτι τέτοιο, ίσως ό,τι πιο ενδιαφέρον -ανατριχιαστικό, ταυτόχρονα- έχει να δείξει αυτή τη στιγμή η βιομηχανία της ομορφιάς. 

Αναπτύχθηκε από την κορυφαία εταιρεία βιοτεχνολογίας ομορφιάς Arcaea με έδρα τη Βοστόνη, που ιδρύθηκε με τη σειρά της από την απόφοιτη του MIT επιστήμονα Jasmina Aganovic και η οποία εργάστηκε για τη δημιουργία των έξι unisex αρωμάτων. Όπως εξηγεί, τα αρώματα δημιουργήθηκαν με τη χρήση αλληλουχίας DNA από εξαφανισμένα λουλούδια, που η μυρωδιά τους μας είναι άγνωστη. Ή καλύτερα, μας ήταν άγνωστη, μέχρι σήμερα. 

«Τα λουλούδια και τα φυτά προέρχονται από αλλοτινές εποχές και μας ταξιδεύουν στα βάθη των αιώνων και της ιστορίας», αναφέρει η Aganovic, μιλώντας στο Forbes και συνεχίζει: 

«Χρησιμοποιήσαμε διατηρημένα δείγματα λουλουδιών που έχουν αφανιστεί και τα οποία βρίσκονται στο Herbarium του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Η Ginkgo Bioworks, εταιρεία βιοτεχνολογίας που ιδρύθηκε από πέντε επιστήμονες από το MIT, πήρε δείγματα από τα λουλούδια, ανέλυσε την αλληλουχία του DNA τους και μοιράστηκε την έρευνα με τη Future Society.

Με τον προσδιορισμό της αλληλουχίας του DNA, αποκτήσαμε πρόσβαση στο γονιδίωμα του φυτού, γεγονός που μας επέτρεψε να αναζητήσουμε τα μόρια μυρωδιάς που παρήγαγαν και να δημιουργήσουμε το πώς μυρίζουν σε ένα πολύ αρχικό και κάπως αφαιρετικό στάδιο. Δηλαδή σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε πραγματικά πώς μύριζαν αυτά τα λουλούδια. Μόνο να πάρουμε μία μικρή ιδέα».

Σύμφωνα με την ίδια, «η Future Society θα μπορούσε να περιγραφεί ως το Jurassic Park της αρωματοποιίας» και «η επιστήμη η επόμενη πηγή έμπνευσης για τον κόσμο της ομορφιάς και της μόδας».

Καθένα από τα έξι αρώματα για γυναίκες και άντρες του brand βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο εξαφανισμένο είδος λουλουδιού -όχι σε συνδυασμό αυτών- με την ιστορία του να καταγράφεται στη συσκευασία. 

Για παράδειγμα, έχουμε το Invisible Woods με κύριο συστατικό του το wendlandia angustifolia, ένα είδος λουλουδιού, ιθαγενές στα δυτικά βουνά της Ινδίας, που εξαφανίστηκε το 1917 λόγω ξηρασίας, το Grassland Opera, που φτιάχτηκε από το orbexilum stipulatum, ανθοφόρο ενδημικό φυτό στους Καταρράκτες του Οχάιο το οποίο λέγεται ότι εξαφανίστηκε το 1812 λόγω της μετανάστευσης βουβάλων στις πεδιάδες της Βόρειας Αμερικής, αλλά και το Solar Canopy όπου πρωταγωνιστεί το hibiscadelphus wilderianus, ένα είδος ιβίσκου, που εθεάθη για τελευταία φορά το 1912 στη Χαβάη και εξαφανίστηκε λόγω αποψίλωσης των δασών.

Σύμφωνα με την Aganovic, «η εισαγωγή της βιοτεχνολογίας στη βιομηχανία της ομορφιάς είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να ταρακουνήσει τα πράγματα, να εξερευνήσει πρωτοποριακές πρακτικές για τη δημιουργία προϊόντων και να δείξει το μέλλον για ένα πιο ηθικό και βιώσιμο κόσμο ομορφιάς και μόδας».

Υπογραμμίζει επίσης ότι ελπίζει το παράδειγμα της Future Society να εμπνεύσει και άλλες εταιρείες να προσαρμόσουν τις πρακτικές της βιοτεχνολογίας και της βιολογίας στον τρόπο που παράγουν τα προϊόντα τους, υπενθυμίζοντας ότι «η επιστήμη σήμερα μάς δίνει τη δυνατότητα, όπως ποτέ άλλοτε, να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε ούτε να φανταστούμε στην πραγματική ζωή».