ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Billy Pod μας εξηγεί πως τα ντραμς θα θεραπεύσουν την κοινωνία

Μιλήσαμε με τον Έλληνα μουσικό λίγες μέρες πριν την παρουσίαση του ντεμπούτο δίσκου του 'Drums to heal society' στις 4 Μαρτίου στο six dogs.

Ο Billy Pod (Βασίλης Ποδαράς), γνωστός μας από την πορεία του ως ντράμερ των Next Step και από τη συμμετοχή του σε μεγάλο αριθμό άλλων σχημάτων της ελληνικής σκηνής, κυκλοφόρησε  τον Φεβρουάριο το ντεμπούτο άλμπουμ του ‘Drums To Heal Society’. Η επίσημη πρώτη live παρουσίαση του άλμπουμ ‘Drums To Heal Society‘ θα γίνει την Δευτέρα 4 Μαρτίου, με ελεύθερη είσοδο, στο Six Dogs και με την επί σκηνής σύμπραξη των περισσότερων από τους καλεσμένους που συμμετείχαν και στην ηχογράφηση του άλμπουμ.

Με αφορμή την επικείμενη παρουσίαση του δίσκου του μιλήσαμε με τον Billy Pod και μεταξύ άλλων μας είπε για το Schoolwave, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το ‘Whiplash’ και την Katerine Duska, η οποία συμμετέχει στο δίσκο του δίνοντας τη φωνή της στο κομμάτι ‘Limit your love’.

Πότε ξεκίνησες να παίζεις drums; Ήταν η πρώτη σου επαφή με τη μουσική όταν ξεκίνησες;

Ξεκίνησα να παίζω drums σε ηλικία 10 ετών.Ο πατέρας μου ήταν ερασιτέχνης ντράμερ.Η επαφή μου με την μουσική ήταν πολύ νωρίτερα στα 5 μου χρόνια όταν ξεκίνησα μαθήματα πιάνου.Απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου έπαιζα με τις κιθάρες του πατέρα μου,το αρμόνιο που είχαμε στο σαλόνι,έβαζα να ακούω τα cd και τα βινύλια του και έψαχνα οτιδήποτε είχε σχέση με τη μουσική.Σίγουρα το χρωστάω στον πατέρα μου,που ποτέ δεν με πίεσε.Είχε όμως τον τρόπο να μου περάσει την περιέργεια και την αγάπη για την μουσική.

Ασχολήθηκες από μικρός κυρίως με τη jazz;

Όχι, με την τζαζ ασχολήθηκα κυρίως όταν πέρασα στον Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στον τζαζ τομέα του τμήματος Μουσικών Σπουδών. Νωρίτερα είχα περιστασιακή επαφή με το είδος αυτό στο μουσικό Γυμνάσιο/Λύκειο Ιλίου. Στα εφηβικά μου χρόνια άκουγα πολύ rock και heavy metal και έπαιζα στα ανάλογα συγκροτήματα. Είχα παίξει μάλιστα 2 φορές στον μαθητικό διαγωνισμό Schoolwave με το συγκρότημα ENSTRO.

Δεν είχα ιδέα ότι προσφέρονται σπουδές στην jazz από τη δημόσια εκπαίδευση. Πώς ήταν η εμπειρία σου από τις σπουδές σου; Και πόσο επαρκές και σύγχρονο βρίσκεις το τμήμα τώρα που πλέον ασχολείσαι επαγγελματικά με τη μουσική;

H εμπειρία μου στο jazz τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου ήταν κάτι που μου άλλαξε τη ζωή. Ένας ολόκληρος καινούριος κόσμος μου ανοίχτηκε τόσο μουσικά όσο και κοινωνικά αφού γνώρισα σπουδαίους καθηγητές, μουσικούς και κυρίως ξεχωριστούς ανθρώπους τους οποίους σήμερα έχω την χαρά και τιμή να τους αποκαλώ συναδέλφους και φίλους. Το τμήμα τζαζ θεωρώ πως είναι μια σπάνια μουσική κοινότητα που σε πολλές περιπτώσεις και παρά τις ελλείψεις σε δυναμικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό , αποτελεί εκπαιδευτικό πρότυπο για την υπόλοιπη ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα. Οι περισσότεροι από τους απόφοιτους του τμήματος τζάζ είναι πολύ ενεργοί επαγγελματίες δημιουργώντας αξιόλογα μουσικά project με επιτυχίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παράλληλα πολλοί από αυτούς στελεχώνουν τις μπάντες πολύ γνωστών ποπ ελλήνων καλλιτεχνών.

Διδάσκεις drums;

Κυρίως παίζω. Αγαπώ όμως την διδασκαλία. Σε κάθε μαθητή βλέπω αυτό που θα ήθελα ιδανικά να έχω κάνει ακόμα καλύτερα ,όταν ήμουν στην ηλικία του. Η διδασκαλία είναι σπουδαία διαδικασία και μαθαίνω πολλά πράγματα και εγώ από κάθε μαθητή μου. Συνεργάζομαι με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο πηγαίνοντας μία με δύο φορές το μήνα για μαθήματα στους τζαζ ντράμερς ενώ παράλληλα στην Αθήνα είμαι στο ωδείο MusicFor στον Κεραμεικό.

Nα υποθέσω έχεις δει το ‘Whiplash’; Σου άρεσε; Σκέφτομαι ότι αν κατείχα κάτι πολύ καλά και έβλεπα μια ταινία για αυτό, θα έψαχνα παντού να βρω λάθη. Σου σύνεβη;

Την έχω δει και δεν μου άρεσε καθόλου. Είναι σαν να περιγράφεις τη ζωή ενός ποδοσφαιριστή μόνο από τους τραυματισμούς και τις προπονήσεις του. Καμία επαφή με την πραγματική ευχαρίστηση που αντλεί ο μουσικός και ειδικά ένας ντράμερ παίζοντας με άλλους. Η τζαζ είναι μια μουσική που έχει στη φύση της το να μοιράζεσαι τη σκηνή και να παίζεις με άλλους. Μου φάνηκε οριακά αστεία. Προφανώς όμως είναι μια ταινία και η οπτική του καθενός να είναι διαφορετική..

Γιατί έδωσες τον τίτλο ‘Drums to heal society’ στον δίσκο σου;

Ο τίτλος ‘Drums to heal society’ θέλει να τονίσει την σημασία που έχει, το να κάνει κανείς αυτό που αγαπάει στη ζωή του. Να έχει ένα πάθος και να εξελίσσεται μέσα από αυτό. Με αυτόν τον τρόπο η κοινωνία θα μπορούσε να είναι καλύτερη, με λιγότερους συμβιβασμούς και με πιο ενεργούς, χαρούμενους και ευαισθητοποιημένους πολίτες. Έμένα το μέσο και το πάθος μου είναι τα ντραμς, για κάποιον άλλον θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε.

Πώς έγινε η γνωριμία σας με την Katerine Duska και πόσο καιρό συνεργάζεστε; Θα έχεις κάποιο ρόλο στη συμμετοχή της στη Eurovision;

Την Κατερίνα την ξέρω πέντε περίπου χρόνια ίσως και παραπάνω… Είχα παίξει παλαιότερα κάποιες συναυλίες με το γκρουπ της. Πάντα την θαύμαζα ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο και ήταν η πρώτη που σκέφτηκα για να ερμηνεύσει το ‘Limit to your love‘. Δεν θα συμμετέχω στην εμφάνιση της στην Εurovision, αλλά θεωρώ πως η Κατερίνα με την μουσική της και την καλλιτεχνική της ποιότητα θα θέσει νέα στάνταρ για τις ελληνικές συμμετοχές σ αυτό τον διαγωνισμό.

INFO

Billy Pod Live| Παρουσίαση δίσκου ‘Drums to Heal Society’

Δευτέρα 4 Μαρτίου στις 21:00

six d.o.g.s

Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι

Είσοδος Ελεύθερη

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Τι δουλειά έχουν δυο μέλη των Planet of Zeus σε τζαζ μπάντα;
Οι Menta μας συστήνονται μέσα από 10 κομμάτια