O Jean-Marc Barr θυμάται ακόμα το ‘Απέραντο Γαλάζιο’
Ρωτήσαμε τον πρωταγωνιστή της θρυλικής ταινίας του Luc Besson γιατί ήθελε να επισκεφθεί ξανά τον Jacques Mayol στο ντοκιμαντέρ 'Dolphin Man' του Λευτέρη Χαρίτου.
- 31 ΙΑΝ 2018
Τον περασμένο Νοέμβριο ξεχωρίζαμε το ‘Dolphin Man’ ως ένα από τα highlights του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, γράφοντας τότε:
Ο Λευτέρης Χαρίτος σκηνοθετεί ένα συγκινητικό και ψυχωμένο ντοκιμαντέρ για τον δύτη Jacques Mayol, που ενέπνευσε το ‘Απέραντο Γαλάζιο’ του Luc Besson, χρησιμοποιώντας τόσο συνεντεύξεις όσο (κι εδώ η ταινία γίνεται πιο δυνατή) πλάνα αρχείου στην υπηρεσία της σκιαγράφησης του προφίλ ενός ανθρώπου που διψούσε για απόδραση. Φιλοσοφημένο, πανέμορφο και εντυπωσιακό, είναι ένα ντοκιμαντέρ γυρισμένο από έναν άνθρωπο που μοιάζει έτοιμος για αντίστοιχες παραγωγές διεθνούς εμβέλειας.
To κλου της υπόθεσης είναι φυσικά ότι την αφήγηση του ντοκιμαντέρ πραγματοποιεί ο Jean-Marc Barr, που ενσάρκωσε τον ίδιο τον Mayol στην θρυλική ταινία του Besson.
Dean’s Blue Hole στις Μπαχάμες, μια από τις κυριότερες τοποθεσίες ελεύθερης κατάδυσης στον κόσμο (Daan Verhoeven)
Το ντοκιμαντέρ του Χαρίτου προσφέρει μια ακόμα βαθύτερη, εχμ, βουτιά στον ψυχισμό του Mayol, με τη φωνή του Barr να μμας συντροφεύει σε όλη τη διάρκεια αυτής της must θαλάσσιας απόδρασης για όλους τους φανς του ‘Απέραντου Γαλάζιου’ και του απέραντου γαλάζιου.
Με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας ‘Dolphin Man’ αυτή την Πέμπτη, κάναμε μερικές σύντομες ερωτήσεις στον Jean-Marc Barr, για το ‘Απέραντο Γαλάζιο’, για το νέο αυτό ντοκιμαντέρ, αλλά και για την αγαπημένη του συνεργασία με τον Trier.
(φωτό: WOWOW)
Πώς ξεκίνησε η εμπλοκή σου με το ‘Dolphin Man’, και γιατί ήθελες να επισκεφθείς ξανά τον Jacques Mayol;
Οι ψευδαισθήσεις είναι πάντοτε επικίνδυνες. Πάντα μετάνιωνα το πώς η ταινία, ‘Το Απέραντο Γαλάζιο’, επισκίασε τον αληθινό άνδρα. Αυτός ήταν ένας τρόπος να τιμήσουμε τον πραγματικό ήρωα.
Τι σε συναρπάζει περισσότερο στην περσόνα του Mayol;
Υπάρχει μια ελευθερία στο να καβαλάς ένα δελφίνι, να κρατάς το πτερύγιό του καθώς κολυμπά γρήγορα, τι εκπληκτική δύναμη σε τραβά προς τη θάλασσα, μια μεταδοτική συγκίνηση που σου λέει να κινηθείς, πως πρέπει να χρησιμοποιήσεις αυτή τη δύναμη για να ζήσεις τη ζωή σου στο απόλυτο. Αυτό είναι ο Jacques για μένα.
Ο Jacques Mayol κολυμπάει με δελφίνια στις Μπαχάμες τον Μάρτιο του 1994 (Junji Takasago)
Και στο δελφινάριο της Μασαλίας, το 1977 (Bruno Rizzato)
Τι ήταν αυτό που πήρες από το ‘Dolphin Man’ σαν, ας πούμε, νέα εμπειρία ζωής;
Το surface diving ήταν το μεγάλο δώρο. Να κρατάς την ανάσα σου και να έρχεσαι σε επαφή με την ίδια σου την ασημαντότητα.
Επίσης ήταν υπέροχο να ανακαλύπτω τους γιαπωνέζους φίλους του, πώς τον έβλεπαν εκείνοι, με τόσο ειλικρινή συναισθηματικό τρόπο.
Ο Λευτέρης έκανε σπουδαία δουλειά στο να ζωντανέψει ξανά τον Jacques. Στην πραγματικότητα ένιωσα πως τώρα τον γνώρισα ακόμα καλύτερα.
O Jacques Mayol θέτει το πρώτο του ρεκόρ κατάδυσης στα ’60s στις Μπαχάμες (οικογενειακά αρχεία Mayol)
O Mayol κάτω από το νερό στα ’60s (οικογενειακά αρχεία Mayol)
Πώς ήταν η πρεμιέρα της ταινίας σαν εμπειρία; Αναρωτιέμαι αν κάποια αντίδραση ξεχώρισε για σένα.
Το ‘Απέραντο Γαλάζιο’, για το κοινό του, κατάφερε να γεννήσει μια μεγάλη αγάπη για τη θάλασσα, μια λαχτάρα για την αθωότητα που μας φέρνει πίσω στη φύση. Το όνειρο του Jacques. Αυτή η ταινία ζει τώρα για νέες γενιές, που είναι ένα καλό σημάδι. Αυτό το κοινό, θα εκτιμήσει το ‘Dolphin Man’ επειδή ο Jacques ζούσε το πάθος του.
Ο Jacques Mayol με την αμερικανίδα πρωταθλητρια ελεύθερων καταδύσεων Mehgan Heaney-Grier (Mehgan Heaney-Grier)
Ο Mayol με την καταδυτική του ομάδα στη νήσο Elba το 1976, πριν επιχειρήσει να σπάσει το ρεκόρ των 100 μέτρων (Bruno Rizzato)
Από τότε που άρχισες να σκηνοθετείς ταινίες ο ίδιος, άλλαξε η προσέγγισή σου ως ηθοποιός;
Το να κάνεις μια ταινία είναι μια ανθρώπινη περιπέτεια, οι φόβοι του να προκαλέσεις χάος είναι αληθινοί, οπότε το να είσαι ηθοποιός είναι μια ευχαρίστηση. Το να σκηνοθετείς από την άλλη, είναι ένας εφιάλτης, μέχρι η ταινία να κυκλοφορήσει.
Έχεις δουλέψει κατ’επανάληψη με τον Trier, αναρωτιέμαι ποια είναι η αγαπημένη σου από τις συνεργασίες σας.
Λάτρεψα τον μικρό μου ρόλο στο ‘Nymphomaniac’. Εκείνη η σκηνή είχε ένα αληθινό μεταφυσικό δράμα και μια αίσθηση μαύρου χιούμορ.
O σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος στα γυρίσματα της ταινίας στην Ιταλία (Daniele Padovan)
*To ‘Dolphin Man’ βγαίνει στις αίθουσες την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου.