Richard Shotwell/Invision/AP
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Joshua Jackson, πώς γυρίζεις το Fatal Attraction σαν μια ιστορία του σήμερα;

Το OneMan εξασφάλισε ένα Q&A με τον πρωταγωνιστή της νέας Ολέθριας Σχέσης, που έρχεται ως σύγχρονη σειρά από την COSMOTE TV στην Ελλάδα.

Ότι ο Joshua Jackson έχει αφήσει για τα καλά πίσω του την εικόνα που είχε από το Dawson’s Creek και όλα τα φιλμάκια που έκανε στον απόηχο εκείνης της επιτυχίας, είναι καιρό πια δεδομένο. Από τους λιγοστούς ηθοποιούς που κατάφερε με επιτυχία να δραπετεύσει για τα καλά από τις teen idol ένδοξες μέρες και να χτίσει μια αξιοσημείωτη καριέρα που απλώνεται δεκαετίες πλέον, ο Jackson μας κέρδισε ξανά και ξανά με ρόλους σε σειρές όπως το Affair ή το Fringe– πράγματα, κιόλας, διαφορετικά μεταξύ τους.

Όμως κακά τα ψέματα, χρειάζεται πλέον άλλο επίπεδο ωριμότητας αλλά και ερμηνευτικής αυτοπεποίθησης για να μπεις στα παπούτσια (και τα ‘80s σακάκια!) ολόκληρου Michael Douglas, από την εποχή μάλιστα που εκείνος μοίραζε αιχμηρό ερωτισμό στη μεγάλη οθόνη.

Και να που συμβαίνει: Η κλασική Ολέθρια Σχέση (Fatal Attraction) του 1987 με τον Michael Douglas και την Glenn Close γίνεται σύγχρονο ριμέικ σε μορφή σειράς που φέρνει όμως κάτι νέο στην αφηγηματική ματιά.

Το Fatal Attraction κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 2 Μαϊου στις 22.00 στο COSMOTE SERIES HD.

Στη σειρά, o παντρεμένος Dan Gallagher γνωρίζει τη σαγηνευτική Alex Forrest, με την οποία περνάει ένα Σαββατοκύριακο, χωρίς ποτέ να φανταστεί τι θα ακολουθήσει όταν η ίδια παθαίνει εμμονή μαζί του. Αυτήν τη φορά όμως, σε αντίθεση με το κλασικό ερωτικό θρίλερ των ‘80s, η σειρά επιλέγει να πει την ιστορία από την οπτική της Alex (στο ρόλο η Lizzy Caplan του Party Down και του Fleishman Is In Trouble), ανατρέποντας έτσι το στερεότυπο της «γυναίκας-διαβόλου».

 

Η σειρά ξεκινά αυτή την εβδομάδα στην Αμερική και λίγες ώρες αργότερα στην Ελλάδα μέσω της COSMOTE TV, από όπου θα δούμε την πρεμιέρα με τριπλό επεισόδιο την Τρίτη 2 Μαΐου στις 22.00, στο COSMOTE SERIES HD.

Με αφορμή λοιπόν αυτή την πρεμιέρα, το OneMan εξασφάλισε ένα αποκλειστικό Q&A με τον Joshua Jackson, όπου ο καναδός ηθοποιός μιλά για το πώς συνδέθηκε ερμηνευτικά με τα φρικτά λάθη του ήρωά του αλλά και το πώς τα πράγματα –και άρα οι οπτικές– έχουν αλλάξει από την εποχή του ορίτζιναλ Fatal Attraction.

Τι σε τράβηξε σε αυτό το πρότζεκτ;

Η ιδέα της Alex Cunninghame και η προσέγγισή που είχε στο πώς να πάρεις αυτή την εμβληματική ιστορία και τους χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε, και να τα βγάλει από το πολιτισμικό σημείο όπου δημιουργήθηκαν και να τους φέρει στο δικό μας πολιτισμικό σημείο – να πούμε δηλαδή την ιστορία αυτή από την οπτική του 2023.

Πώς πιστεύεις ότι έχει αλλάξει ο τρόπος που βλέπει σήμερα η κοινωνία τις σχέσεις σε χώρους εργασίας σε σχέση με όταν βγήκε η ταινία;

Δύσκολο για μένα να πω ακριβώς πώς το έβλεπε η κοινωνία όταν βγήκε η ταινία γιατί ήμουν 8 ή 9 χρονών, οπότε ό,τι ξέρω το ξέρω από τα πολιτιστικά σημάδια της εποχής, ταινίες και τέτοια. Φαίνεται πως υπήρχε πολύ μικρότερη αμφισβήτηση της σημασίας των δυναμικών ισχύος μέσα σε έναν τέτοιο τύπο σχέση.

Κι επίσης, αν πάμε συγκεκριμένα με το Fatal Attraction ως παράδειγμα, η γυναίκα ήταν συχνά που κουβαλούσε την απόλυτη ευθύνη για τον δεσμό. Ο άντρας είχε αυτό το… [κλείνει το μάτι] οι άντρες είναι απλά άντρες, ξέρεις, ενώ η γυναίκα ζωγραφιζόταν ως κάποια Μάτα Χάρι, μια πλανεύτρα που θέλει να καταστρέψει έναν καλό άντρα. Αυτό ευτυχώς έχει αλλάξει κι ένας λόγος που κάναμε το σόου με τον τρόπο που το κάναμε, ήταν για να μοιράσουμε την ευθύνη ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες.

Τι νομίζεις πως είναι στον πυρήνα του το Fatal Attraction;

Από πλευράς είδους είναι νομίζω ψυχολογικό θρίλερ. Γιατί τελικά αυτό που κάνουμε είναι ότι εξετάζουμε υπό επαυξημένη αίσθηση, το γιατί οι άνθρωποι κάνουν κάποια από τα σκοτεινά και ύπουλα πράγματα που κάνουν.

Έναν χαρακτήρα που είχε ήδη προϋπάρξει, πώς τον προσέγγισες ώστε να τον κάνεις δικό σου;

Μακάρι να μπορούσα να πάρω τα εύσημα, αλλά ήταν η Alex Cunningham πολύ συγκεκριμένη ως προς τις επιθυμίες της να φέρει τον Dan στον μοντέρνο κόσμο. Κι έχουμε και περισσότερο χρόνο, οπότε αντί να δούμε μια συντομευμένη στιγμή στον χρόνο αυτού του άντρα, κοιτάζουμε τη στιγμή των γεγονότων, μετά τις άμεσες συνέπειες και μετά πάμε μπροστά καθώς κυλάει ο χρόνος. Κι αυτός νομίζω είναι ο χώρος όπου βρίσκουμε αυτή τη νέα εκδοχή του Dan, γιατί εκεί είχα περισσότερα πράγματα να παίξω.

Πώς τον προσέγγισες σε δύο διαφορετικές στιγμές της ζωής του;

Είδα τις δύο στιγμές του όχι ως δύο διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά ως πόλους που τραβάνε το κέντρο αυτού του ανθρώπου. Όταν τον γνωρίζουμε είναι νέος, έχει το στήθος του προτεταμένο, το εγώ του τον οδηγεί μπροστά, και μετά αυτό καταρρέει και βλέπουμε την ηχώ του εαυτού του στο τέλος. Είναι ακόμα ίδιος άνθρωπος για μένα στο κέντρο του, αλλά πρέπει παίξω δύο εκδοχές του προς δύο διαφορετικές κατευθύνσεις.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη πτυχή του χαρακτήρα να καταλάβεις και τελικά να παίξεις;

Το πώς επιλέγει να εγκαταλείψει την οικογένειά του για να προστάτεψει το εγώ του. Ως πατέρας ενός νεαρού παιδιού, μου είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω έναν άντρα που η περηφάνια του θα τον οδηγούσε σε αυτό το μονοπάτι.

Παίρνει κάποιες πραγματικά φρικτές αποφάσεις στη διάρκεια της σειράς! Στην αρχή τον βλέπουμε να τα έχει όλα. Γιατί ήταν τόσο εύκολο να βγει εκτός ελέγχου;

Γιατί δεν είχε τελικά έλεγχο εξαρχής. Βιώνε, ας πούμε, τις χειρονομίες όλων των σωστών πραγμάτων. Τη χειρονομία του να είσαι καλός μπαμπάς ή σύζυγος ή αφεντικό ή δικηγόρος. Αλλά όταν πληγώνεται το εγώ του, συνειδητοποιείς ότι έχει πολύ μικρές άμυνες. Δεν αγαπάει τον εαυτό του και είναι τελικά διατεθειμένος να θυσιάσει τα πάντα αρκεί να μην παραδεχτεί ότι δεν είναι ο άντρας που νομίζει ότι είναι.

Το ένστικτο αυτοσυντήρησης είναι πολύ ισχυρό για τον Dan, είναι κάτι που πιστεύεις πως ισχύει για όλους τους ανθρώπους ή μόνο σε πολύ απεγνωσμένες καταστάσεις;

Όλοι μπορούν να είναι τρομερά εγωιστές σε στιγμές της ζωής τους. Συχνά νομίζω οι άνθρωποι παρεξηγούν όμως τι είναι καλό για αυτούς στην δεδομένη στιγμή. Ο Dan νιώθει πως ενεργεί για το συμφέρον του με το να αποφύγει την ευθύνη για τις πράξεις του, αλλά από την οπτική του τέλους της ιστορίας, αν είχε πάρει την ευθύνη για το πρώτο κακό πράγμα που έκανε δε θα είχε εκείνο την ίδια καταστροφική δύναμη. Τελικά τα πάντα έγιναν όλο και χειρότερα, το βάρος κάθε πράξης προστίθεται, μέχρι που όλα κατέρρευσαν.

Αλλά ναι, όλοι είμαστε ικανοί να κάνουμε άσχημα, κτηνώδη πράγματα όταν προσπαθούμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, ειδικά όταν νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε άμυνα ή δρούμε υπό ανασφάλεια. Τότε έχουμε τάση επιτιθόμαστε περισσότερο.

Στη σειρά όλοι οι χαρακτήρες έχουν ελαττώματα αλλά μπορούμε να καταλάβουμε τα κίνητρά τους. Με τι τρόπο συνδέθηκες εσύ με τον Dan;

Μέρος της διασκέδασης της δουλειάς αυτής είναι να μην κρίνουμε τον χαρακτήρα που παίζουμε ακόμα κι όταν αυτός κάνει πολύ χαζά πράγματα. Πολύ σπάνια στην ζωή, τη στιγμή που είσαι στη διαδικασία του να κάνεις κάτι ηλίθιο, σκέφτεσαι «αυτό είναι πολύ ηλίθιο, να μην το κάνω!». Οπότε κάθε κίνητρο του χαρακτήρα βγάζει νόημα ακόμα κι αν εν τέλει καταλαβαίνουμε πως ήταν μια κακή απόφαση.

Ειδικά όταν παίζεις κάποιον που κάνει αντικειμενικά ηλίθιες επιλογές, πρέπει να βρεις λόγους γιατί αυτό να βγάζει νόημα για εκείνους. Γελάγαμε στο σετ όλη την ώρα για αυτό! Γιατί από την πλευρά μου, εσωτερικά, ό,τι έκανε αυτός έβγαζε νόημα – εκείνη τη στιγμή.

*Όλες οι κακές αποφάσεις των ηρώων του Fatal Attraction έρχονται στη νέα σειρά Fatal Attraction, αποκλειστικά στην Ελλάδα στο COSMOTE SERIES HD, από την Τρίτη 2 Μαϊου στις 22.00.