ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Savan Kotecha, τι κάνει ένα κομμάτι παγκόσμιο hit;

Ο παγκοσμίου φήμης μουσικός παραγωγός μιλά στο Oneman για τα τραγούδια που έγραψε στην ταινία της Eurovision στο Netflix, αλλά και τη μυστική συνταγή που κάνει ένα κομμάτι επιτυχία.

Το ‘Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga’, την ταινία του Will Ferrell που αποθέωσε το θεσμό της Eurovision στο Netflix, πραγματικά τo λατρέψαμε. Είχε χιούμορ, ήταν απολαυστική, αλλά το ίδιο απολαυστικά ήταν και τα κομμάτια που ακούσαμε.

Από το επικό ‘Volcano Man’ και το φοβερό ‘Double Trouble’, μέχρι το συγκινητικό ‘Husavik’ και το άκρως κολλητικό ‘Jaja Ding Dong’, κάθε κομμάτι που ακούστηκε στην ταινία της Eurovision ξεχώρισε και υπάρχει μια απολύτως λογική εξήγηση γι’ αυτό. Πίσω από όλα τα τραγούδια των ‘Fire Saga‘ (και όχι μόνο) υπήρχε ο Savan Kotecha.

Δεν χρειάζονται και πολλές συστάσεις για τον Αμερικανό στιχουργό και μουσικό παραγωγό με καταγωγή από το Austin του Texas. Αρκεί να σου πούμε πως έχει δουλέψει για δεκάδες τραγούδια που έγιναν hits την τελευταία 15ετία. Έχει συνεργαστεί σε επιτυχίες των Usher, Katy Perry, Maroon 5, Britney Spears, One Direction, Jessie J, Christina Aguilera, Demi Lovato και φυσικά με την Ariana Grande. Στην τελευταία, μάλιστα, έχει γράψει τα περισσότερα από τα πιο πρόσφατα κομμάτια της.

Τώρα θα μου πείτε, “οκ, αλλά πώς ένας Αμερικανός κατάφερε να μπει στο κλίμα ενός ευρωπαϊκού διαγωνισμού τραγουδιού και να γράψει τόσο καλά κομμάτια;”. Η αλήθεια είναι πως κάτι τέτοιο δε θα μπορούσε να το απαντήσει άλλος, παρά μόνο ο ίδιος. Μιλήσαμε τηλεφωνικά, λοιπόν, μαζί του σε μια σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Καλιφόρνιας και μάς είπε πώς κατάφερε να γράψει αυτά τα κομμάτια, αποκάλυψε μερικά μυστικά που μετατρέπουν ένα απλό τραγούδι σε παγκόσμιο hit, ενώ όπως είπε, θα έγραφε άνετα ένα τραγούδι για την Ελλάδα στη Eurovision, αρκεί να του το ζητήσουν.

ΜΗΠΩΣ, λέω τώρα, ΜΗΠΩΣ να το σκεφτούμε σοβαρά;

Αλήθεια, Savan, πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία με την παραγωγή της ταινίας ‘Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga’;

“Πρέπει να σου πω πως το διασκέδασα πάρα πολύ. Μόλις μου το πρότειναν δέχθηκα αμέσως χωρίς δεύτερη σκέψη. Δεν θα μπορούσα με τίποτα να αρνηθώ. Η σύζυγός μου είναι από τη Σουηδία και είναι μεγάλη φαν της Eurovision. Γύρισα σπίτι, λοιπόν, και της το ανακοίνωσα. Ακούγαμε όλη μέρα τραγούδια της Eurovision. Περάσαμε φανταστικά δουλεύοντας και με τον σκηνοθέτη David Dobkin, ενώ γίναμε φίλοι και με τον Will Ferrel. Το να δουλεύεις για το Netflix είναι φανταστικό”. 

Πόσο εύκολο ήταν για έναν Αμερικάνο να μπει στη νοοτροπία της Eurovision;

“Όπως είπα, σε αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο η γυναίκα μου. Με έβαζε να βλέπω συνέχεια Eurovision από παλιά. Καταλαβαίνεις πως στην αρχή ως Αμερικανός δεν καταλάβαινα και πολλά από αυτά που έβλεπα. Καθόμασταν και παρακολουθούσαμε ακόμη και το Melodifestivalen, τον σουηδικό τελικό που στέλνει κομμάτι στη Eurovision.

Κάπως έτσι άρχισα σιγά σιγά να μαθαίνω το θεσμό συνολικά, όχι μόνο να ακούω τα τραγούδια. Το γεγονός ότι τα κράτη έρχονται κοντά, υπάρχει αυτή η ‘ένωση’ και φυσικά άρχισα να αντιλαμβάνομαι και τις συμμαχίες. Είναι πολύ όμορφο που τόσες κουλτούρες έρχονται κοντά για τη Eurovision. Αυτό δεν συμβαίνει στην Αμερική. Είναι λες και όλος ο κόσμος είναι οι ΗΠΑ και είσαι πιο απομονωμένος”.

Ώστε κατάλαβες και πώς ψηφίζει κάθε κράτος;

“Ναι, ναι, τα έμαθα όλα για το πώς ψηφίζουν οι χώρες. Μου τα έλεγε και η γυναίκα μου, τώρα ψηφίζει αυτή και θα δώσει το 12άρι της εκεί”.

Το ‘Volcano Man’ είναι απλά ένα έπος. Πώς το εμπνεύστηκες;

“Γι’ αυτό το τραγούδι πρέπει να δώσω τα εύσημα σε έναν νεαρό στιχουργό από τη Σουηδία. Έγραφα τραγούδια για τη Eurovision και δεν είχα πολύ χρόνο, μίλησα με διάφορα παιδιά, έδωσα μια κατεύθυνση. Ήξερα πως θέλω να κάνουμε ένα κοντινό στο στόμα του Ferrell και να κάνει αυτό το ”Ho ho ho”. Kαι ότι θέλω να έχουμε κάτι τρελό και λίγο αστείο. Και οι άνθρωποι το έφτιαξαν και βγήκε πραγματικά κάτι πολύ καλό. Είχε πολύ πλάκα να το γυρίζουμε. Όταν δε στο ρεφρέν ο Ferrel φώναξε δυνατά “VOLCANO MAN” πέσαμε κάτω από τα γέλια. Ήταν τέλειο”.

Από τη συνεργασία με την Ariana Grande, στη συνεργασία με τους Fire Saga. Πώς σου φάνηκε;

“Eντάξει, ήταν ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος. Όταν δουλεύεις με την Ariana υπάρχει η πίεση, πρέπει να βγάλεις κάτι καλό, να ακουστεί στα ραδιόφωνα. Τώρα έγραφα για τη Eurovision. Σκέφτεσαι εντελώς διαφορετικά. Και πάνω απ’ όλα έπρεπε να αντιμετωπίσω τους ηθοποιούς ως καλλιτέχνες.

H Ariana είναι ένα ιδιαίτερο άτομο. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία και μια δυνατή φιλία. Βγάζει τον καλύτερο εαυτό μου. Σπάνια ένας στιχουργός βρίσκει έναν καλλιτέχνη με τόσο καλή χημεία και αυτό το έχω βρει με την Ariana. Είμαι τυχερός που συνεργαζόμαστε. Έγινε αμέσως το κλικ”.

Στην ταινία της Eurovision ακούσαμε και το ‘Come and Play’, το κομμάτι της ελληνικής συμμετοχής,  από την ηθοποιό Μελισσάνθη Μάχουτ.

“Ναι, αυτό το έγραψα με τον Thomas G:son. Του ζήτησα τη βοήθειά του για εκείνο το κομμάτι. Έκανε καλή δουλειά, το ακούσαμε και ήταν σπουδαίο. Μου άρεσε και η συνολική performance στη σκηνή, ήταν δυνατή”.

Θα έγραφες, ωστόσο, ένα κομμάτι για την Ελλάδα στην πραγματική Eurovision;

“Αν κάποια χώρα μου το ζητούσε, εννοείται πως θα το έκανα. Πείτε τους να με προσεγγίσουν (γέλια)”.

Η εμφάνιση της Demi Lovato στην ταινία μας σόκαρε. Κανείς μας δεν ήταν έτοιμος γι’ αυτό. Πώς είναι να δουλεύεις μαζί της;

“Ήταν σπουδαία η Demi. Είναι μια τόσο υπέροχη καλλιτέχνιδα. Περάσαμε τέλεια. Έχει μία από τις καλύτερες φωνές στον κόσμο. Είμαι χαρούμενος που δέχθηκε να το κάνει. Και έχει ταλέντο και στην υποκριτική. Ελπίζω να τη δούμε στο μέλλον σε περισσότερες ταινίες”.

Ποιο είναι το δικό σου all time favorite κομμάτι της Eurovision;

“Θα έλεγα πως είναι το κομμάτι της Loreen, το Euphoria. Ένα φανταστικό pop κομμάτι”.

Έχεις γράψει δεκάδες τραγούδια που έγιναν παγκόσμια hits. Υπάρχει άραγε κάποια μυστική συνταγή που απογειώνει ένα τραγούδι;

“Δεν ξέρω αν υπάρχει συνταγή. Εγώ προσπαθώ να έχει δυνατή μελωδία και είναι κάτι που ο κόσμος μπορεί να το τραγουδήσει. Να έχει έναν στίχο που σου μένει και σίγουρα όχι πολύ δύσκολο. Δεν θέλω να είμαι πολύ έξυπνος στον στίχο, αλλά να είναι κάτι απλό, το οποίο θα έλεγαν ακόμη και τα παιδιά μου. Αυτό προσπαθώ.

Το κλειδί είναι η μελωδία. Αυτή είναι η παγκόσμια γλώσσα. Δεν χρησιμοποιώ συγκεκριμένες λέξεις. Εξαρτάται κι από τον καλλιτέχνη βέβαια. Υπάρχουν κομμάτια για χωρισμό ή έρωτα. Αυτά είναι τα μεγαλύτερα θέματα, οπότε εντάξει περιστρέφεσαι και γύρω από αυτά πολλές φορές”.

Με τον Max Martin έχετε επίσης συνεργαστεί πολλές φορές. 

“Είναι φανταστικός ο Max. Μου έχει μάθει πάρα πολλά. Ένας μέντορας και φίλος. Είναι πραγματικά απίθανο να δουλεύεις μαζί του”.

Πώς είναι η καθημερινότητά σου; Τι άλλο κάνεις εκτός από το να γράφεις κομμάτια;

“Έχω μια πολύ απλή ζωή. Περνάω χρόνο με τα παιδιά με τη γυναίκα μου. Πρόσφατα πήραμε κι ένα κουταβάκι. Θέλουμε να μετακομίσουμε στη Σουηδία τώρα και να πάνε εκεί τα παιδιά σχολείο. Κάνω πολλά διαφορετικά πράγματα, ασχολούμαι πολύ και με τον ακτιβισμό. Τώρα με τον κορονοϊό άλλαξαν και διάφορες συνήθειές μας. Η Αμερική πάντως δεν το αντιμετώπισε όπως έπρεπε το όλο θέμα. Είναι πολύ περίεργη η κατάσταση. Είναι λίγο χαοτικά εδώ. Δεν υπάρχει κοινή λογική”.

Θα ήθελες να στείλεις ένα μήνυμα στους Έλληνας fans κλείνοντας;

“Να προσέχετε. Και να ξέρετε πως θα κάτσω να ακούσω κομμάτια από καλλιτέχνες της Ελλάδας και της Κύπρου”.