WOMEN

H εξαίσια ‘άπιστη’ Diane Lane

Του Αγίου Βαλεντίνου έκανε δώρο στον εαυτό της ένα διαζύγιο (σ.σ. από τον Josh Brolin). Δίνοντας μας την ιδανική αφορμή για να την βάλουμε στο Hall of Femme μας.

Στα 14 της έγινε εξώφυλλο στο Time και άκουγε τον sir Laurence Olivier να την αποκαλεί ‘νέα Grace Kelly’. Ενώ στα 18 της ήταν η επίσημη μούσα του Francis Ford Copolla. Αντί όμως να γίνει σταρ, η Diane προτίμησε να παραμείνει ηθοποιός. Και, μετά τις εμφανίσεις της στο Unfaithful και A walk on the moon, η αιώνια ονείρωξη για το πώς θα θέλαμε να είναι η 40άρα σύζυγος την οποία αποπλανούμε.

 

Δεν αμφιβάλω ότι θα είναι εξαιρετική ως μάνα του Superman στο Man of Steel (σ.σ. με σύζυγο τον Kevin Costner) που έρχεται. Ούτε είναι παράλογο να βάζεις μια 48χρονη ηθοποιό να παίξει την μάνα κάποιου.

Μόνο που, για κάθε άντρα που την έχει δει να υποκύπτει στις ορέξεις του Olivier Martinez ή του χίπη Viggo Mortensen, παραμένει η ιδανική ερωμένη.

 

Εκείνη που θα έδινες το δεξί σου νεφρό για να πέσεις, μέσα σε μια αίθουσα κινηματογράφου, στα γόνατα και να την κάνεις να βγάλει ένα μικρό βογκητό.

Όπως ακριβώς στο τέλος της deleted σκηνής από το Unfaithful, της ταινίας που -πριν από 11 χρόνια- αποτέλεσε τον θριαμβευτικό επίλογο της δεύτερης φάσης της καριέρας της. Καθώς επίσης και την τελευταία γυμνή της εμφάνιση.

Αν μιλούσαμε για οποιαδήποτε άλλη ηθοποιό, το Unfaithful θα μπορούσε να είναι κάλλιστα το δικό της Βασικό Ένστικτο. Η μια και μοναδική ταινία που θα την χαρακτήριζε και την οποία θα πάλευε για χρόνια μετά για να ξεπεράσει.

Μόνο που η Diane Lane έχει υπάρξει πολλές φορές το κέντρο του σύμπαντος.

Ξεκινώντας από τα 14 της, όταν – λίγο μετά τον ρόλο της στο A Little Romance δίπλα στον sir Laurence Olivier- βρέθηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού Time ως ‘η αδιαφιλονίκητη (σ.σ. σύμφωνα με τον φίλο της Andy Warhol) σταρ της νέας γενιάς ανερχόμενων ηθοποιών’). 

 

 

Επιστέγασμα, όσο παράλογο και αν ακούγεται, μιας καριέρας που ξεκίνησε από τα επτά της, όταν βρέθηκε να γυρίζει κάθε καλοκαίρι όλο τον κόσμο παίζοντας αρχαίες ελληνικές τραγωδίες σε ένα μπουλούκι.

 

 

Ενώ ταυτόχρονα περνούσε τους χειμώνες στο μπροστινό μέρος του ταξί του πατέρα της στην Νέα Υόρκη. Την ίδια ώρα που η -εντυπωσιακή Playmate και τραγουδίστρια μάνα της- την είχε παρατήσει και είχε επιστρέψει για αγρανάπαυση στην Georgia.

 

Η επόμενη δεκαετία της ζωής της περιλαμβάνει πολύ Francis Ford Copolla ( Rumble Fish, Outsiders, Cotton Club), δεκάδες ρόλους πόρνης και ένα Χόλιγουντ που λυσάει να εκμεταλλευτεί κάθε εκατοστό του σώματος και της ψυχής της.

 

Αλλά η Diane ήταν ήδη πολύ σκληραγωγημένη. Έχοντας την πολυτέλεια -στα 23 της- να μην χρειάζεται να δουλέψει ξανά στην ζωή της, αποφάσισε να μην ακολουθήσει την συμβουλή ‘ή παντρέψου ή μείνε έγκυος’ (που της έδιναν όλοι μετά την αποτυχία του Cotton Club).

Προτιμώντας να ασχοληθεί με τον γοητευτικό Γάλλο Ταρζάν με τον οποίον χόρεψε σε μια εκπομπή της Γαλλικής τηλεόρασης. Με άλλα λόγια, τον Christopher Lambert. Τον άντρα που, μετά από χρόνια και χίλια ζόρια, την έπεισε να ξεπεράσει τον φόβο της για τον γάμο. Και στην συνέχεια να της χαρίσει και την μονάκριβή της κόρη (σ.σ. βλέπε φωτό παρακάτω, από φετινή πρεμιέρα δίπλα στον Brolin).

 

Ουσιαστικά αυτό που διαφοροποιεί την Diane από 9 στις 10 ηθοποιούς εκεί έξω, είναι ότι είναι χορτασμένη. Από χρήμα, δόξα και τον θαυμασμό των αντρών. Τόσο εντός, όσο και εκτός μεγάλης οθόνης.

 

Οπότε χρειάζεται να θεωρήσει κάτι πολύ ξεχωριστό για να την πείσει να φύγει από την  φάρμα της στην Georgia (την οποία μέχρι πρότινος μοιραζόταν με τον Josh Brolin). Όπως το Α Walk in the Moon, το The Perfect Storm και φυσικά το Unfaithful.

 

Μόνο που οι ρόλοι για μια γυναίκα που αγγίζει τα 50, όσο σέξι και αν είναι αυτή, είναι πιο σπάνιοι και από μια παρθένα με τεράστιο φυσικό στήθος στο Χόλιγουντ.

 

Κάτι που σημαίνει ότι ή θα αναγκαστεί να λέει ναι σε βλακείες όπως το Killshot. Ή θα αρχίσει να παίζει την μάνα.

 

Εκτός και αν, για άλλη μια φορά, κάνει πραγματικότητα μια από τις πιο διάσημες ατάκες της ‘Ο Warhol είχε δίκαιο για τα 15 λεπτά διασημότητας. Και εγώ είχα τα δικά μου. Αλλά πιστεύω ότι, όσο περισσότερρο είμαι τριγύρω, τόσο πιο πιθανό είναι να μου χαρίσουν άλλα δεκαπέντε. Και άλλα δεκαπέντε μετά από αυτά’.