HOT RIGHT NOW

Η μάνα του Norman Bates είναι πολύ καυτή για να την αγνοήσεις

Στο Bates Motel η 39χρονη Vera Farmiga κλέβει -ως συνήθως- την παράσταση.

Αυτή είναι η τρίτη φορά που η Ουκρανικής καταγωγής Vera υποδύεται την μητέρα σε θρίλερ. Τις πρώτες δυο (Joshua, Orphan) είναι το σατανικό παιδί που της βγάζει την ψυχή. Στο τηλεοπτικό αυτό ‘prequel’ του Psycho, όμως, είναι εκείνη που προκαλεί Οιδιπόδεια. Τόσο στον έφηβο Norman, όσο σε όλους τους θεατές.

‘Πρόκειται για μια όμορφη, παράξενη και έντονη ερωτική ιστορία ανάμεσα σε μια μητέρα και ένα γιο. Εγώ έτσι το βλέπω. Και θεωρώ πολύ συναρπαστικό το γεγονός ότι ο ομφάλιος λώρος μεταξύ τους μοιάζει να μην κόπηκε ποτέ’

Το ότι αυτός είναι ο ‘αναπέντεχος’ τρόπος που επιλέγει να αντιμετωπίσει η -πάλαι ποτέ υποψήφια για Όσκαρ για το Up in the Air- Farmiga την διαβόητη σχέση μεταξύ του Norman και της μάνας του (σ.σ. ναι, της ίδιας της οποίας κρατάει καβάντζα την μούμια και φοράει τα φορέματα της στο Psycho) είναι ο βασικός λόγος που κάνει το Bates Motel κλάσεις ανώτερο του American Horror Story, του Hannibal και των υπόλοιπων τρομο-σειρών εκεί έξω.

 

Άσε που, η παρουσία της και μόνο, διασφαλίζει ότι η σειρά δεν πρόκειται να είναι κάτι φθηνό, πρόχειρο ή αναμενόμενο. Κάτι που αποδυκνύει ο λάκκος με τα εκατοντάδες καμένα σενάρια που υπάρχει έξω από το αποικιακού στιλ σπίτι της (κομπλέ με δυο κατοικίδιες κατσίκες) στην κομητεία του Ulster στην Νέα Υόρκη.

 

 

Βλέπεις το κορίτσι που παραλίγο να γίνει οφθαλμίατρος ποτέ δεν ήθελε να γίνει σταρ. Προτίμησε να γίνει η καλύτερη -και πιο υποτιμημένη- ηθοποιός της γενιάς της.

Η ίδια που έκανε τον Martin Scorsese να πολεμήσει με θεούς και δαίμονες για να πείσει τους παραγωγούς να την πάρουν στο Departed ( ‘Ήθελαν να τσεκάρουν ότι είμαι αρκετά όμορφη. Οπότε μου είπαν, λες και είμαι 12χρονο, να φορέσω κοντή φούστα και να φορέσω makeup’).

 

H ίδια για την οποία ο Anthony Minghella (σκηνοθέτης του Άγγλου Ασθενή) –για χάρη του οποίου έπαιξε μια Ρουμάνα πόρνη στο Breaking and Entering- επιμένει να δηλώνει σε όποιον έχει αυτιά ΄Η Vera διαθέτει την ίδια ποιότητα με την Streep. Οι χαρακτήρες που παίζει έχουν απίστευτο βάθος. Το θέμα είναι, στις μέρες μας, είναι δυνατόν για μια ηθοποιό να κάνει μια καριέρα όπως αυτή της Meryl;’

Έχει την σημασία του ότι ταινία που έκανε και τους δυο παραπάνω να την προσέξουν, ήταν το Down to the Bone, μια ανεξάρτητη παραγωγή στην οποία υποδύεται μια ναρκομανή μητέρα και η οποία αποτελεί κάτι σαν το διαβατήριό της.

Παραδόξως η ίδια ταινία που παραλίγο να την κάνει το πιο ταλαντούχο Bond της ιστορίας.

 

Η αλήθεια είναι ότι η Farmiga και το ταλέντο της έχουν εξελιχθεί στο χειρότερα κρυμμένο μυστικό της βιομηχανίας. Με εκείνη να είναι πάντα στο short list για ρόλους που τελικά καταλήγουν σε άλλες (όπως π.χ. την νοσοκόμα στο Eastern Promises ή την χορεύτρια στο Grindhouse).

Κάτι που δεν την ενοχλεί. Εκείνη συνεχίζει να διαβάζει όλα τα σενάρια που της στέλνουν και να καίει το 90% εξ’αυτών. Για το υπόλοιπο 10% φροντίζει να αγοράσει ρούχα, περούκες και -χωρίς να της το ζητήσει κανείς- να γυρίσει βίντεο που την δείχνουν να παίζει τον ρόλο.

Δυστυχώς (για εμάς) η συλλογή της από αυτά τα audition Dvd’s είναι δέκα φορές μεγαλύτερη από τα dvd των ταινιών στις οποίες όντως έχει παίξει.

Για το τέλος αφήσαμε την γνώμη του Rogert Ebert (που μόλις άφησε χρόνους) για αυτή. ‘Η Farmiga είναι μια από τις πιο ζεστές και γοητευτικές γυναίκες που δουλεύουν αυτή την στιγμή στο Χόλιγουντ.Ή  τουλάχιστον έτσι σε κάνει αισθάνεσαι όταν την βλέπεις στην μεγάλη οθόνη’.