WOMEN

Τα call girls που έχουν γράψει ιστορία

Είναι πολύ δημοφιλές να είσαι βίζιτα στις μέρες μας. Ανεξαρτήτως αν ασκείς το επάγγελμα στην Βουλγαρία, την Τρούμπα ή την μεγάλη οθόνη.

Το όνομα της βιζιτο-πανελίστριας που όλοι θέλουν να μάθουν, το σουξέ που κάνουν τα Κόκκινα Φανάρια στο Εθνικό θέατρο και η νέα φουρνιά ηθοποιών που αποφασίζουν να γίνουν call girls για χάρη της τέχνης τους (Megan Fox, Amanda Seyfried) μας έδωσαν την αφορμή για να θυμηθούμε εκείνα τα επί πληρωμή κορίτσια που ποτέ δεν ξεπεράσαμε.

Ο θείος Όσκαρ στο κρεβάτι της αμαρτίας

13 συνολικά κορίτσια της νύχτας έχουν κερδίσει την ‘ευλογία’ της Ακαδημίας ανά τις δεκαετίες. Ξεκινώντας από την Janet Gaynor για το Street Angel το 1928 (σ.σ. ήδη από την πρώτη χρονιά απονομής των βραβείων) και τελειώνοντας με την ‘παραμορφωμένη’ Charlize Theron του Monster το 2003. Ενώ, αντίστοιχα, κανένα ‘αγοράκι’ δεν είχε αυτή την τιμή, εκτός από την αραχνιασμένη υποψηφιότητα του Jon Voight για το Midnight Cowboy.

 

Πλέον το ‘παίξε μια πόρνη για να κερδίσεις Όσκαρ’ αποτελεί ένα από τα τσιμεντωμένα αξιώματα. Και το έχουν εφαρμόσει με επιτυχία οι Helen Hayes (The Sin of Madelon Claudet, 1931), Anne Baxter (The Razor’s Edge, 1947), Claire Trevor (Key Largo, 1948), Donna Reed (From here to eternity, 1953), Jo Van Fleet (East of Eden, 1955), Susan Hayward (I want to live, 1958), Jane Fonda (Klute, 1971) και Kim Basinger (L.A. Confidential, 1997).

 

Κανονικό ‘μποτιλιάριασμα’ από call girls είχαμε το 1960, όταν τόσο το Όσκαρ Β γυναικείου ρόλου όσο και το Όσκαρ Α γυναικείου ρόλου κατέληξαν σε σταρ που υποδύονταν πόρνες. Δηλαδή την Shirley Jones στο Elmer Gantry και την εκθαμβωτική Elizabeth Taylor στο Butterfield 8. Συνυποψήφια της οποίας ήταν η Μελίνα Μερκούρη του Ποτέ την Κυριακή.

 

Ενώ εξίσου ‘φουλ στην κάψα’ ήταν τα πράγματα και στην τελετή του 1995. Τότε που η χαζοβιόλα Mira Sorvino κέρδισε το Όσκαρ B Ρόλου για το The Mighty Aphrodite. Την ίδια ώρα που υποψήφιες για Α ρόλου ήταν οι  Elisabeth Shue για το Leaving Las Vegas και Sharon Stone για το Casino.

 

Κάτι, προφανώς, εντελώς άδικο, αφού η ερμηνεία της Elisabeth μπορεί και να είναι η πιο πειστική όλων των εποχών.

Οι συνήθεις ύποπτοι

Αν υπάρχει μια ηθοποιός που έχει χτίσει καριέρα (και κλείσει σπίτια) παίζοντας την ιερόδουλη, αυτή είναι η Monica Bellucci. Kαι κάθε της ρόλος είναι χαρακτηριστικός και αξέχαστος. Από την Μαρία Μαγδαληνή στο Passion of the Christ και την αρχετυπική Malena, στην ομώνυμη ταινία.

 

Μέχρι την έγκυο πόρνη στο Shoot em Up (σέξι, παρά την γελοιότητα της παρακάτω σκηνής).

 

Αν και ποτέ δεν έχει υπάρχει πιο ποθητή από ότι στο Combien tu m’aimes. Εκεί όπου ο μοναχικός νικητής λαχείου μπαίνει σε ένα bar στο Pigalle και της προσφέρει 100.000 ευρώ μηνιάτικο μέχρι να του στερέψουν τα λεφτά. Ναι, εννοείται πως θα κάναμε το ίδιο στην θέση του.

 

Εξίσου ‘πολυάσχολη’ θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την Heather Graham, με δυο εμφανίσεις ως πόρνη στα Hangover (1 και 3) και μια ακόμη ως Λονδρέζα πόρνη στο Τζακαντεροβγαλτικό From Hell.

 

Την λίστα με τις πολυθεσίτισσες συμπληρώνουν οι Nancy Allen (Blowout, Dressed to Kill), Jane Fonda (Klute, Walk on the wild side),  Clare Trevor (Key Largo, Stagecoach, Dead End) και, φυσικά, η Shirley McLaine (Irma La Douce, Two mules for sister sara).

Οι πόρνες με την χρυσή καρδιά

Πάνε 23 χρόνια από τότε που η Pretty Woman Julia Roberts ήρθε και τσιμέντωσε αυτό το γελοίο στερεότυπο. Δίνοντας την ευκαιρία σε εκατοντάδες στάρλετ να υποδυθούν κακά κορίτσια με χαρακτήρα διαμάντι.

 

Όπως  η Heather Graham στο Hangover (σ.σ. επέστρεψε στον οδοντίατρο με χαρά το δαχτυλίδι της γιαγιάς του), η Freida Pinto στο Slumdog Millionaire (σ.σ. έδωσε την παρθενιά της για χάρη του),  η Elisabeth Shue του Leaving Las Vegas (σ.σ. κάνει τα χατίρια στον αλκοολικό) και η Jamie Lee Curtis στο Trading Places (σ.σ. προσκαλεί αυτόν που πληρώθηκε να καταστρέψει σπίτι τη και τον βοηθάει να κερδίσει τα χρήματά του πίσω).

 

Αν και το τριο που ξεχωρίζει στο συγκεκριμένο άθλημα είναι η Mario Bello του Payback, η Patricia Arguette του True Romance και η αναντικατάσταστη Rebecca De Mornay του Risky Business.

Η πρώτη γιατί, αντί να καρφώσει τον Mel Gibson στους μαφιόζους αφεντικά της, τον βοηθάει (σ.σ. ξελογιάζοντας τον γιο του capo).

 

Η δεύτερη γιατί καταλήγει να ερωτεύεται και να παντρεύεται τον υπάλληλο comic book store με τον οποίο την πλήρωσαν για να κοιμηθεί.

 

Και, η τελευταία, γιατί όχι μόνο βοηθάει τον Cruise να πάρει πίσω όλα τα πράγματα των γονιών του, αλλά βάζει και τα κορίτσια της να περιποιηθούν τον εξεταστή από το Princeton προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα τον δεχτούν.

Σε πείθουν ότι αξίζουν τα λεφτά τους

Η διαφορά ανάμεσα σε μια πόρνη του δρόμου και σε ένα escort girl των 2.000 ευρώ είναι ότι, σε ένα κατάμεστο εστιατόριο, το δεύτερο δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις. Αλλά μπορείς κάλλιστα να το ερωτευτείς.

Όπως θα συνέβαινε σε οποιαδήποτε από εμάς διασταυρωνόταν με την Sasha Grey του Girlfriend Experience (σ.σ. πόσο πιο έμπειρη να είναι πια μια ηθοποιός για να παίξει ένα τέτοιο ρόλο;).

 

Καθώς επίσης την εκθαμβωτική Tatjana Patitz από το Rising Sun, την πωλήτρια Megan Fox του This is 40 ή την Elizabeth Berkley του Any Given Sunday.

 

Ενώ οι γευσιγνώστες του είδους αναγνωρίζουν την ειδική προστιθέμενη αξία της Belen Fabra του Diary of  a sex addict ή την Jennifer Garner να διαπραγματεύεται το κόστος μιας ολόκληρης νύχτας στο πλευρό της στο Catch me if you can.

 

Αν και εκείνη η περίπτωση για την οποία θα άξιζε να πας στην τράπεζα και να σηκώσεις ότι έχεις για να της τα ακουμπήσεις, παραμένει η -βαριεστημένη νοικοκυρά- Catherine Deneuve στο Belle De Jour.

 

H οποία, αν προτιμάς, βγαίνει και σε νεότερη ‘εκδοχή’ με την -εξίσου συγκλονιστική Γαλλίδα- Emmanuelle Béart στο Nathalie.

 

Μάλιστα η συγκεκριμένη ταινία μοιράζεται ακριβώς την ίδια υπόθεση (σ.σ. μια σύζυγος πληρώνει μια ιερόδουλη για να δημιουργήσει δεσμό με τον άντρα της ) με το Chloe της Amanda Seyfried.

Επίσης πειστικότατη ως call girl με extra bonus την λεσβιακή σκηνή με την Julianne Moore.

 

Πειστικές και εκτός ορίων

Το δημόσιο -και, παραδόξως, σπαρακτικό- gangbang της Jennifer Jason Leigh ως Tralala στο Last Exit to Brooklyn είναι κάτι που, όταν το δεις, δεν μπορείς να το ξεχάσεις.

 

‘Όπως ακριβώς συμβαίνει με την σκηνή με τον διπλό δονητή της έξοχης Jennifer Connelly στο Requiem for a dream (σ.σ. το ηθικό δίδαγμα του τι παθαίνει ένα καλό κορίτσι αν μπλέξει με τα ναρκωτικά).

Καθώς επίσης την εξαιρετική Jessica Alba την οποία και κάνει μαύρη στο ξύλο o Affleck junior στο The Killer Inside Me (σ.σ. μια ταινία που δεν θα μπορούσα να παρά να αγαπώ αφού βασίζεται σε βιβλίο του ημίθεου της παρακμής, Jim Thompson).

 

Ένα ακόμη ‘ορόσημο’ στο είδος είναι και η ερμηνεία της Kathleen Turner ως China Blue στο Crimes of passion, με παραστάτη τον Anthony Perkins ως ανώμαλο ιερέα που κυκλοφορεί με μια τσάντα γεμάτη δονητές.

Οι Ελληνίδες που διέπρεψαν στο άθλημα

Η Ίλια της Μελίνας Μερκούρη στο Ποτέ την Κυριακή είναι δικαίως η πιο διάσημη Ελληνίδα πόρνη από την εποχή της Ασπασίας του Περικλή. Και μάλιστα βραβευμένη με βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου στις Κάννες και με μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.

 

Στο πλευρό της στέκονται επάξια τα κορίτσια από τα Κόκκινα φανάρια (Τζένη Καρέζη, Μαίρη Χρονοπούλου, Ελένη Ανουσάκη και, στον ρόλο της τσατσάς, η –βετεράνος σε τέτοιους ρόλους- Δέσπω Διαμαντίδου). 

 

Ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει από την λίστα η Ζωή Λάσκαρη στο ο Αστερισμός της Παρθένου, η οποία λέει σε κάθε πελάτη και μια διαφορετική ιστορία για το πώς κατάληξε στο επάγγελμα.

Η νεότερη γενιά εκπροσωπείται και πάλι με την διεθνούς εμβέλειας Βάνα Μπάρμπα του Mediteraneo. Ενώ άξιες αναφοράς είναι η τηλεοπτική Δήμητρα Ματσούκα στο Ξεχασέ Με και η Εβελίνα Παπούλια στο κινηματογραφικό Εφάπαξ.

 

Ακολουθεί η λίστα με εκείνες που θα έπρεπε ενδεχομένως να είναι μέσα. Αλλά δεν χώρεσαν με τίποτα.