Το απόλυτο εργαλείο για τις προπονήσεις σου

Αν ρωτήσεις 10 δρομείς ποιο πιστεύουν ότι είναι το απαραίτητο αξεσουάρ για την προπόνησή τους, και οι 10 θα σου απαντήσουν τον παλμογράφο.
SHARES

H Amstel Free Running Team χρησιμοποίησε παλμογράφους ώστε να προπονηθεί σωστά για τον αγώνα των 5 χλμ του Αυθεντικού Μαραθωνίου, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Νοεμβρίου. Ήταν το απόλυτο εργαλείο που βοήθησε τόσο στις προπονήσεις όσο και στη μεγάλη μέρα της διοργάνωσης. Ουσιαστικά πρόκειται για τον προσωπικό γυμναστή ενός δρομέα. Είναι το αξεσουάρ που θα οργανώσει, θα ενημερώνει και θα καταγράψει όλα τα δεδομένα μιας προπόνησης ή ενός αγώνα. Αποτελείται είτε από ένα ρολόι το οποίο έχει ενσωματωμένο ένα αισθητήρα ο οποίος καταγράφει την καρδιακή συχνότητα είτε από ένα ρολόι και μια ζώνη που μπαίνει στο στήθος και είναι ο πομπός της καρδιακής συχνότητας.

Το να καταγράφεται η καρδιακή σου συχνότητα κατά την διάρκεια του τρεξίματος είναι πολύ σημαντικό διότι βλέπεις τις αντοχές σου , πόσο προπονημένος είσαι, τα όρια σου. Πχ ο κάθε άνθρωπος έχει την μέγιστη καρδιακή συχνότητα Μ.Κ.Σ η οποία πρόχειρα μπορεί να υπολογιστεί 220-ηλικία. Άρα ένας 30άρης έχει μέγιστη καρδιακή συχνότητα 220-30=190 παλμούς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν κατά την διάρκεια του τρεξίματος δεις στην ένδειξη του ρολογιού 185 παλμούς πρέπει να ρίξεις την ένταση του τρεξίματος διότι έχεις φτάσει στα κόκκινα και δεν θα αντέξεις για πολύ. Καλό θα είναι να τρέχεις γύρω στο 70-75% σταθερό ρυθμό για να αντέξεις μεγάλη απόσταση και διάρκεια. Βέβαια όσο πιο προπονημένος είσαι τόσο πιο πολύ αντέχεις να τρέχεις σε υψηλούς παλμούς.

Στο τέλος της προπόνησης ο παλμογράφος θα σου βγάλει το μέσο όρο της καρδιακής συχνότητας που έτρεξες όπως επίσης και την μέγιστη ένδειξη που έφτασαν οι παλμοί σου. Όλα αυτά καταγράφονται, μένουν σε αρχείο με αποτέλεσμα να μπορείς να βλέπεις στο καλεντάρι σου την απόδοση και την βελτίωση σου στις προπονήσεις και στους αγώνες.

Ένας παλμογράφος όμως έχει και άλλες λειτουργίες. Έχει ενσωματωμένο GPS οπότε σου μετράει απόσταση που καλύπτεις καθώς και τον ρυθμό που τρέχεις. Σημαντικές ενδείξεις για να δεις πόσο αποτελεσματικό είναι το τρέξιμο σου και αν χρειάζεται να αυξήσεις ρυθμό ώστε να πετύχεις το χρονικό σου στόχο.

Μία άλλη σημαντική ένδειξη είναι οι θερμίδες που καίς κατά την διάρκεια της προπόνησης και πόσο από αυτές είναι λίπος. Αν έχεις κάψει πολλές θερμίδες καλό θα είναι να τις αναπληρώσεις με κάτι θρεπτικό όπως μια μπύρα Amstel Freeμε 0,0% αλκοόλ, απολαυστική γεύση και ελάχιστες θερμίδες, η οποία θα σε γεμίσει ενέργεια και θα σε τονώσει.

Αφού δροσίστηκες και πήρες λίγη ενέργεια, συνέχισε να τρέχεις με το αξεσουάρ αυτό που είναι σίγουρο πως αν το χρησιμοποιήσεις μία φορά, δεν θα το αποχωριστείς ποτέ!

Share
Follow
 

Τα καλύτερά μας

Best of Network

 

Print

10 graphic novels που απαγορεύτηκαν

Με αφορμή το αιχμηρό 'Che' που λογοκρίθηκε στην Αργεντινή και κυκλοφορεί μαζί με το Έθνος της Κυριακής, ξεφυλλίζουμε τα κόμικ που κάποιοι έριξαν στην πυρά.

PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.