ENTERTAINMENT

Πώς να χωρίσεις σωστά (σύμφωνα με το Χόλιγουντ)

Γιατί κάποιες ταινίες είναι βγαλμένες από τη ζωή. Και, ακόμη και αν δεν είναι, το αισθηματικό πάθημα (του άλλου) είναι πάντοτε καλό να μας γίνεται μάθημα.

Αν της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος, τότε η ικανότητά της να εκδικείται έχει 2 1/2 αβύσσους βάθος και τουλάχιστον πέντε πλάτος. Ειδικά αν την έχεις απατήσει. Ωστόσο και το να τη χωρίσεις απλά με τον λάθος τρόπο είναι λόγος αρκετός για να δεις το κατοικίδιο κουνέλι σου να καταλήγει στιφάδο.

 

Άλλωστε, εδώ στο ONEMAN, σου έχουμε μιλήσει αναλυτικά και για την εκδίκηση και για τον χωρισμό (εδώ και εδώ).

 

Ενώ, επιπλέον, έχουμε αποδείξει πως οι Χολιγουντιανές ταινίες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προετοιμαστούμε για το τέλος ή τη συντέλεια του κόσμου, την επιβίωση στο διάστημα ή μια πιθανή επίθεση από μια αρκούδα που είναι πρωτοξάδελφη εκείνης του Leo. Έλα, λοιπόν, να δούμε κάποιους βασικούς κανόνες για να αποφύγεις του χωρισμού τα χειρότερα παρατράγουδα.

Φόρα κάτι πάνω σου

Δεν υπάρχει πιο σπαραξικάρδια εικόνα στον σκληρό μου δίσκο από αυτή του γυμνού Jason Segel, στην αρχή του Forgetting Sarah Marshall, όταν η φιλενάδα του Kristen Bell τον πιάνει με το που έχει βγει από το ντους και του λέει ότι ‘θέλει να μιλήσουν’. Με εκείνον να επιμένει να μην ντύνεται γιατί τότε ξέρει ότι αυτό που έχουν θα τελειώσει. To ξέρω ότι ακούγεται αυτονόητο, αλλά, όταν χωρίζεις κάποια (ή, όπως εδώ, όταν σε χωρίζει) φρόντισε να είστε και οι δυο ντυμένοι. Εκτός και αν διαθέτεις eight pack και θεωρείς ότι έτσι παίζει να την μεταπείσεις.

 

Κάνε το αντίθετο από ότι ο Michael Douglas

Ο πρώτος, βασικός και απαράβατος κανόνας που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου. Ο Μιχαλάκης, ορισμός του λευκού μεγαλοαστού κόπανου, είναι κάκιστος σε αυτό. Το one night stand του, Glenn Glose, παραλίγο να του ξεκληρίσει όλη την οικογένεια (Fatal Attraction). Η σύζυγός του, Katlheen Turner, τον σιχαινόταν τόσο που και του σέρβιρε πατέ από τον σκύλο του (σ.σ. έτσι του είπε) και, με την τελευταία της ανάσα, εκεί στο τέλος που πεθαίνουν και οι δυο, του έβγαλε το χέρι του από πάνω της (The War of the Roses). Ενώ ακόμη και όταν είναι το θύμα, όπως στο Disclosure, παραλίγο να δει τη ζωή του να καταστρέφεται. Γενικά, όταν και να κάνει, ότι και να πει, το μόνο που καταφέρνει είναι να κάνει τις γυναίκες της ζωής του να θέλουν να τον τσακίσουν.

 

Μην δίνεις φρούδες ελπίδες

Αν το αντέχεις, γίνε τόσο βάναυσα ειλικρινής όσο o Rhett Butler στην Scarlett O’ Hara και πες της ότι δεν δίνεις δεκάρα για το τι θα κάνει από εδώ και πέρα (Gone with the Wind). Απλώς πρόσεχε το βάζο που θα σου έρθει στο κεφάλι αμέσως μετά.

 

Αν, από την άλλη, είσαι πιο αρτιστίκ φλούο τύπος βρες μια παρομοίωση τόσο καλή για τη σχέση σας όσο αυτή του νεκρού καρχαρία που χρησιμοποιεί ο Woody Allen στο Annie Hall.

 

Όπως και να έχει, ακόμη και αν η σχέση σας ήταν άθλια, φρόντισε και να έχεις την τελευταία ατάκα και να είναι αξιομνημόνευτη.

Προσοχή, ωστόσο, να μην καταλήξεις μπιτς

Είναι αλήθεια ότι η Elle Woods του Legally Blonde είναι -τουλάχιστον στην αρχή της ταινίας- Marilyn και όχι Jackie. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο τύπος έχει δικαίωμα να της το πει στην μούρη μόνο και μόνο επειδή θέλει να γίνει γερουσιαστής πριν τα 30 του. Επίσης από την μια έκανε πολύ καλά που την χώρισε σε δημόσιο χώρο, ώστε να μην προκαλέσει σκηνή. Από την άλλη θα μπορούσε κάπως να την προειδοποιήσει και όχι να την αφήσει να νομίζει ότι θα της κάνει πρόταση γάμου.

 

Βέβαια, δεν μπορώ να πω ότι τον αδικώ. Είναι τραγικό δύσκολο να χωρίσεις με την Reese Witherspoon. Ακόμη και ο Patrick Bateman στο American Psycho δυσκολεύτηκε, παρόλο που το έκανε σωστά. Της είπε ότι δεν είναι φοβερά σημαντική για εκείνον, της εξήγησε ότι έχει ανάγκη να σκοτώνει, μέχρι που της έδωσε ‘δώρο’ τους κοινούς τους φίλους. Πάντως τη δημόσια σκηνή και τα δάκρυα δεν τα γλίτωσε.

 

Και βλέπεις ότι δεν αναφέρω καν περιπτώσεις όπως του Hapiness όπου ο τύπος της εξηγεί ότι εκείνος είναι σαμπάνια και εκείνη σκατά. Ή του μέγιστου Danny McBride, χρόνια πριν από το Eastbound & Down, όταν στο The Foot Fist Way πρώτα εύχεται στη γυναίκα του τα χειρότερα (να γίνει η μύτη της πέος, να πάθει AIDS κτλ) και μετά βγάζει και κατουράει -με εμφατικό τρόπο- πάνω στη βέρα τους. Όχι, δεν είχε μετά πρόχειρο μικρόφωνο να ρίξει στο πάτωμα.

 

Όπως και να έχει είναι φάουλ. Όχι για αυτό που είπε, αλλά για το ότι του πήρε 1 1/2 λεπτά να τα πει. Στο χωρισμό τα λίγα λόγια είναι μάλαμα. Της λες να φύγει και τέλος (Κάτι που πήγε να κάνει η Portman στο Closer, αλλά μετά το συνέχισε και κατέληξε να φάει χαστούκι)

 

Και σίγουρα δεν κάθεσαι να βγάλεις ολόκληρο λόγο, όπως ο William Holden στο Network.

 

Πλένε πού και πού τα πιάτα

Δεν λέμε ότι αυτό φταίει που ο καβγάς μεταξύ του Vince Vaughn και της Jennifer Aniston κατάληξε σε χωρισμό (The Break-Up) αλλά ήταν σίγουρα η σπίθα που άναψε τη φωτιά (μετά το πήγαν στα λεμόνια, στο μπαλέτο και γενικά σε ότι μπαγκάζια είχαν). To ηθικό δίδαγμα; Μην δίνεις τέτοιες εύκολες αφορμές. Άσε που, μετά, όταν σε ρωτάνε φίλοι και γνωστοί, θα αισθάνεσαι γελοίος να πεις ότι κάτι τόσο ηλίθιο ήταν που ξεκίνησε το σαματά.

 

(Eπίσης καλό ηθικό δίδαγμα είναι και αυτό στο τέλος της ταινίας, όπου συναντιούνται στο δρόμο και είναι και οι δυο σουπερ πολιτισμένοι-απόδειξη ότι ο χρόνος γιατρεύει τα πάντα)

Σταμάτα να κάνεις λίστες

Είναι ΟΚ να μην παραδέχεσαι ούτε στον εαυτό σου πόσο πολύ πονάς (βλέπε πως το χειρίστηκε ο Simon στο The Inbetweeneers-κλαίει μόνος του. Γιατί έτσι κάνουν οι άντρες).

 

Αυτό που είναι λάθος είναι να της λες τι νούμερο είναι στην Top 10 λίστα χωρισμών σου. Και αυτό που είναι ακόμη πιο θλιβερό είναι, μετά, να φτιάχνεις λίστα με τα πέντε πράγματα που σου λείπουν περισσότερο από εκείνη (High Fidelity)

 

Επίσης, μην ξεχνάς ποτέ ότι, όσο και αν νομίζεις ότι πονάς, πάντοτε υπάρχει ένας ακόμη χειρότερος τρόπος να χωρίσεις. Όπως το αναγκάζεσαι και να την καταδωσεις στην αστυνομία. (Maltese Falcon)

 

Να την ακούς να σου λέει ότι προτιμά να είναι ‘πόρνη’ κάποιου άλλου παρά δική σου γυναίκα (Titanic)

 

Ή, ότι χειρότερο έχει ειπωθεί ποτέ on camera, να σου λέει ότι την νοιάζει μόνο το σεξ, ότι εσύ δεν μπορείς να καλύψεις τις ανάγκες της και ότι αυτό που πραγματικά θέλει είναι να πηδήξει κάποιον άλλο μέχρι να του πεταχτούν τα μάτια έξω (Wet Hot American Summer). Η μόνη παρηγοριά; Το να μην το εννοείς όταν μετά θα της πεις ότι είσαι ΟΚ να μείνετε φίλοι.

 

Μεταξύ μας ο μόνος τρόπος να γίνει χειρότερη αυτή η σκηνή ήταν να είναι το παλικάρι γυμνό, όπως στο Forgetting Sarah Marshall. Και, έτσι γλυκά, ολοκληρώσαμε τον κύκλο των επίπονων κινηματογραφικών χωρισμών.