ΣΙΝΕΜΑ

Κινηματογραφικό Μουντιάλ 2018: Γαλλία, Αργεντινή και ‘Mad Max’

To Κινηματογραφικό Μουντιάλ του PopCode συνεχίζεται με τους Ομίλους Γ και Δ και την εμφάνιση παραδοσιακών δυνάμεων σαν την Γαλλία.

Αυτό το καλοκαίρι στο PopCode διοργανώνουμε την απόλυτη κινηματογραφική fun διοργάνωση του καλοκαιριού, ώστε να συμπέσει απολύτως με το ποδοσφαιρικό Μουντιάλ: Ένα ταυτόχρονο παγκόσμιο κύπελλο σινεμά, με την ίδια ακριβώς δομή με το ποδοσφαιρικό. Φανταστείτε ένα συνδυασμό Μουντιάλ, Eurovision και ‘X Factor’ και καταλήγετε στην διοργάνωση που σκεφτήκαμε.

Η κεντρική ιδέα: Παίρνουμε το ποδοσφαιρικό Μουντιάλ που έχει μόλις ξεκινήσει, με τις ίδιες χώρες και τους ίδιους ομίλους και το ίδιο νοκ άουτ bracket, και για την κάθε χώρα διαλέγουμε μια ταινία-εκπρόσωπο από τα τελευταία 4 χρόνια, από τη μουντιαλική 4ετία.

Το πάνελ: Δημήτρης Δημητρακόπουλος (από το flix.gr), Κωστής Θεοδοσόπουλος (από το cinemagazine.gr και τις Νύχτες Πρεμιέρας), Μάρα Θεοδωροπούλου (από το popaganda.gr), και Θοδωρής Δημητρόπουλος (από το popcode.gr και το Έθνος).

Η διαδικασία: Κάθε κριτικός στελεχώνει δύο ομίλους, οπότε στα αντίστοιχα ποστ θα διαβάζετε τις επεξηγήσεις τους. Και στη συνέχεια και οι 4 ψηφίζουν κατάταξη για τον κάθε όμιλο ώστε να προκριθούν δύο και να στηθεί το νοκ άουτ bracket της φάσης των 16.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018

Όμιλοι Α+Β

Σήμερα συνεχίζουμε με τους ομίλους Γ και Δ.

ΟΜΙΛΟΣ Γ

  • Γαλλία
  • Αυστραλία
  • Περού
  • Δανία

Διαλέγει ο Δημήτρης Δημητρακόπουλος (Flix)

Γαλλία, ‘Personal Shopper’

Από όλες τις Γαλλικές ταινίες των τελευταίων τεσσάρων χρόνων, η Γαλλία κατεβάζει ένα αγγλόφωνο φιλμ, με μία αμερικανίδα σταρ και μια υπόθεση που δεν έχει να κάνει με κανένα ερωτικό τρίγωνο! Σκανδαλώδες αλλά και ιδιοφυές ταυτόχρονα. Άλλωστε, ο Olivier Assayas ποτέ δεν έπαιζε εκ του ασφαλούς και αυτό μπορεί να κάνει και τώρα την διαφορά στον όμιλο. Επιπλέον trivia, η Kristen Stewart είναι η μόνη Αμερικανίδα με βραβείο ερμηνείας Cesar στο βιογραφικό της, αν και ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω ούτε εγώ πώς αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο στο γήπεδο.

Αυστραλία, ‘Mad Max: Fury Road’

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ, ΕΕΕΕΕΕΕΕΟΟΟΟΟΟΟΟΟΕΕΕΕΕΕΕΕ, AUSSI AUSSI OI OI OI

Περού, ‘Hija de la Laguna/Daughter of the Lake’

Ακολουθεί επιστημονική μεθοδολογία.

*ανοίγει Netflix*

*γράφει στο πεδίο αναζήτησης «Περού»*

*για κάποιο λόγο πρώτο αποτέλεσμα είναι Τα Φιλαράκια*

*έπονται Narcos, Trollhunters, Rick N Morty, δεν ξέρω τι συμβαίνει*

*δοκιμάζει «Peru» (ουφ, εδώ κάτι βγήκε)*

*διαβάζει σύνοψη «No Estamos Solos»: Μετά την μετακόμισή της στα προάστια της Λίμα, μια οικογένεια τρομοκρατείται από μια σκοτεινή παρουσία στο νέο της σπίτι και αναγκάζεται να καταφύγει σε έναν εξορκιστή. Χμμ…*

*Διαβάζει σύνοψη «Peru: Tesoro Escondido»: Το Περού δεν εντυπωσιάζει μόνο με την τεράστια πολιτιστική του παράδοση που ξεπερνά τα χίλια χρόνια, αλλά και με τον φυσικό του πλούτο». Να, εχμ, όχι ακριβώς αυτό που ψάχνουμε.*

*διαβάζει σύνοψη «HIja de la Laguna»: Παρακολουθήστε τον αγώνα μιας γυναίκας από τις Άνδεις κατά μιας εξορυκτικής εταιρείας στο Περού που θέλει να της κάνει έξωση για να βρει το χρυσό κάτω από τη λίμνη της». Ό,τι πιο κοντινό έχω σε «αγώνα», έκλεισε, το έχουμε. Το’χουμε;*

Δανία, ‘The Neon Demon’

Περιμένω σαν τρελός το remake/homage/ re-imagining του Suspiria από τον Guadagnino αλλά ας το παραδεχτούμε. Ο Refn διασκεύασε πρώτος την ταινία, ανταλλάζοντας τον χορό με μόδα και τις Technicolor εκρήξεις με την neon αποθέωση, δημιουργώντας τελικά την καλύτερη δανέζικη ταινία των τελευταίων ετών. Σφαγή στον όμιλο. Ας επιβιώσει (με όποιον τρόπο μπορεί) ο καλύτερος.

***

Το #πάνελ ψηφίζει:

Η ψηφοφορία έδωσε τις εξής θέσεις για την κάθε ταινία:

Γαλλία (Personal Shopper): #3, #2, #2, #2 (editor’s note: μεγάλο τσούκου τσούκου μπολ για τη Γαλλία, το βλέμμα της K-Stew στην τελευταία σκηνή της ταινίας είναι αρκετό για την πρόκριση)

Αυστραλία (Mad Max: Fury Road): #1, #1, #1, #1 (editor’s note: η Furiosa είναι ο Maradona της φετινής μας διοργάνωσης; Discuss)

Περού (Daughter of the Lake): #4, #3, #3, #4

Δανία (The Neon Demon): #2, #4, #4, #3 (editor’s note: *o editor δε μπορεί να μιλήσει τώρα γιατί έχει δαγκώσει το γραφείο του από τα νεύρα του*)

Τελική κατάταξη:

  1. Αυστραλία – Mad Max: Fury Road……9
  2. Γαλλία – Personal Shopper……………..5
  3. Δανία – The Neon Demon………………2
  4. Περού – Daughter of the Lake…………2

Το ‘Neon Demon’ είναι τρίτο γιατί πριν την στρογγυλοποίηση οι βαθμοί του ήταν 2,25 ενώ του ‘Daughter of the Lake’ ήταν 1,5.

Προκρίνονται:

‘Mad Max: Fury Road’, Αυστραλία (#1)

‘Personal Shopper’, Γαλλία (#2)

***

ΟΜΙΛΟΣ Δ

  • Αργεντινή
  • Ισλανδία
  • Κροατία
  • Νιγηρία

Διαλέγει ο Κωστής Θεοδοσόπουλος (cinemagazine, Νύχτες Πρεμιέρας)

Αργεντινή, ‘Zama’

Lucrecia Martel ενάντια στο μοντέρνο ποδόσφαιρο.

Ισλανδία, ‘Rams’

Ο εποχές που αποκαλούσαμε κριάρια ποδοσφαιριστές απ’ την Ισλανδία ή απ’ τα Νησιά Φερόε έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Οι Ισλανδοί έφτασαν στους 8 του προηγούμενου Euro, τα Φερόε το 2015 κέρασαν την εθνική Ελλάδας μέσα-έξω, καλό είναι αυτά να τα θυμίζουμε. Την ίδια χρονιά, το ‘Rams’ του Grímur Hákonarson κέρδιζε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν καμιά τριανταριά ακόμη βραβεύσεις για τα κριάρια του Ισλανδού σκηνοθέτη. ‘Rams’ μονόδρομος και φαβορί για τους 16.

Κροατία, ‘The High Sun’

Παιχταράδες έχουν βγάλει πολλούς, ταινιάρες δεν το λες. Φέτος κατεβαίνουν μουντιάλ με το ‘The High Sun’ του Dalibor Matanić, το οποίο κέρδισε το 2015 το Βραβείο της Επιτροπής του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα στο Φεστιβάλ Καννών.

Νιγηρία, ???

Το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ για τις διακοπές του Εμάνουελ Εμενίκε σε Πειραιά και Κάναρια Νησιά βρίσκεται ακόμα στο μοντάζ, με αποτέλεσμα η συμμετοχή του στο φετινό μουντιάλ να είναι ακόμα αμφίβολη.

editor’s note: Το ντοκιμαντέρ δεν ήταν έτοιμο, η λοταρία έδωσε ‘The Wedding Party’ για εκπρόσωπο.

***

Το #πάνελ ψηφίζει:

Η ψηφοφορία έδωσε τις εξής θέσεις για την κάθε ταινία:

Αργεντινή (Zama): #1, #2, #1, #2

Ισλανδία (Rams): #2, #1, #2, #1 (ed: αυτό είναι το αντίστοιχο του να κερδίζουν κι οι δύο ομάδες με 2-0 τους κομπάρσους του ομίλου και να έρχονται 1-1 στο μεταξύ τους)

Κροατία (The High Sun): #3, #4, #3, #3

Νιγηρία (The Wedding Party): #4, #3, #4, #4 (ed: καλύτερα να κατέβαινε ο ίδιος ο Εμενίκε)

Τελική κατάταξη:

Πριν πάμε στην κατάταξη, ώρα για μερικούς ΚΑΝΟΝΕΣ, επειδή ποιος δεν βαριέται όταν μπαίνουν κανόνες στη μέση! Εδώ έχουμε λοιπόν μια επακριβέστατη ισοβαθμία, με ίδια σκορ και ίδια αποτελέσματα ανάμεσα στις ομάδες. Όπως λοιπόν συμβαίνει και στο Μουντιάλ, τη λύση δίνουν μια σειρά από tie-breakers. Στη FIFA αυτά έχουν να κάνουν με κίτρινες κάρτες και με γκολ και με βαθμολογία στην κατάταξη, οπότε στα αντίστοιχα κινηματογραφικά δικά μας, τα tie-breakers ορίζονται για τώρα και για όλες τις μελλοντικές (λολ) διοργανώσεις, ως εξής:

1. Βραβεία σε μεγάλα Φεστιβάλ και στα Όσκαρ (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο, Όσκαρ)

2. Βραβεία στα αμέσως μεγαλύτερα Φεστιβάλ και στα αμέσως επόμενα σε πρεστίζ βραβεία του industry (Τορόντο, Telluride, Σάντανς, Σαν Σεμπαστιάν, Ρότερνταμ, Κάρλοβι Βάρι, Λοκάρνο, Θεσσαλονίκη, Χρυσές Σφαίρες, BAFTA)

3. Σκορ στο Metacritic

4. Σκορ στο imdb

5. Κορώνα-γράμματα (το οποίο στην πράξη δεν έχουμε ιδέα τι σημαίνει αλλά δεν έτυχε να χρειαστεί φέτος οπότε όλα καλά)

Σε αυτό τον Όμιλο η 1η θέση κρίνεται στα tie-breakers εφόσον υπάρχει απόλυτη ισοβαθμία. Στο πρώτο κριτήριο, κοιτάμε βραβεία στα 3 μεγάλα Φεστιβάλ για τις δύο ταινίες (εφόσον καμία δεν κέρδισε Όσκαρ). Το ‘Zama’ παίχτηκε στην Βενετία, δεν έχει κερδίσει κάτι. Το ‘Rams’ ωστόσο κέρδισε το Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών, οπότε με 1-0 στο πρώτο κριτήριο, κερδίζει την ισοβαθμία.

  1. Ισλανδία – Rams…………………….8
  2. Αργεντινή – Zama…………………..8
  3. Κροατία – The High Sun…………..2
  4. Νιγηρία – The Wedding Party……1

Προκρίνονται:

‘Rams’, Ισλανδία (#1)

‘Zama’, Αργεντινή (#2)

***

NEXT UP:

Στο επόμενο ποστ (Δευτέρα) περνάμε στους Ομίλους Ε-ΣΤ. Ο 6ος Όμιλος είναι το έτερο γκρουπ του θανάτου με Σουηδία, Γερμανία, Κορέα και Μεξικό να κατεβάζουν όλοι αστέρες στο γήπεδο. Της κακομοίρας θα γίνει. Στο μεταξύ, το bracket έχει ήδη αρχίσει να γεμίζει βγάζοντας ζευγάρια-φωτιά (Mad Max εναντίον Zama στους 16!) και δίνοντάς μας ήδη μια πρώτη ματιά στα ζευγάρια από τα οποία θα προκύψουν οι ημιφιναλίστ.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018

Όμιλοι Α+Β