ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Εσύ, σε ποια ηλικία χόρεψες πρώτη φορά το Freestyler;

Ξεσκόνισε τα CD και τις ευρηματικές σου χορευτικές ικανότητες, γύρνα την ένταση στο maximum και γίνε ξανά έφηβος ή μάθε απ’ τους παλιούς.

Το Oneman δίνει για μια μέρα το τιμόνι στο AD&PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Το κείμενο που θα διαβάσεις παρακάτω αποτελεί μέρος μίας ενέργειας κατά την οποία πάνω από 40 φοιτητές του AD&PR Lab πρότειναν, έγραψαν και δημοσιεύουν το δικό τους κείμενο στο Oneman. Μπορείς να διαβάσεις όλα τα κείμενα των φοιτητών στο microsite που δημιουργήσαμε για την ενέργεια.

Μεγάλωσα στα γνωστά 00’s και ομολογώ νιώθω μια θλίψη που δεν βίωσα τη στιγμή της γέννησης πολλών πραγμάτων υλικών ή όχι που άφησαν ιστορία και ανέδειξαν τα 90’s σε μία από τις πιο δυνατές δεκαετίες. Νιώθω ωστόσο τυχερή που η μουσική αποτελεί έναν τομέα που ποτέ δεν παραγράφεται και δεν μπαίνει στο αρχείο, και έτσι σαν «δεν φαντάζομαι τη ζωή μου χωρίς μουσική» άνθρωπος, ενσωμάτωσα στις δισκοθήκες μου σχεδόν κάθε είδους μουσικό στοιχείο, ώστε να μπορώ πλέον να την χαρακτηρίσω σχετικά αρτιμελή.

Το παραδέχομαι η ίδια και μάλλον σίγουρα και ο υπόλοιπος πληθυσμός της γης: Τα 90’s άφησαν ιστορική διαθήκη στον χώρο της μουσικής. Ορισμένα τραγούδια φτιάχτηκαν, χωρίς να το γνωρίζουν τότε, για να μεγαλώσουν τους σημερινούς τριανταπεντάρηδες και να ακούγονται ακόμα και στους νυν δεκαεξάχρονους έφηβους.

Με μεγάλη δυσκολία, στο θέμα της επιλογής, έφτιαξα το δικό μου τοπ 7, το οποίο θεωρώ μόνο must για να θεωρήσω ένα πάρτυ, κορυφή (μουσικά τουλάχιστον)! Τα 7 αυτά κομμάτια έδωσαν ώθηση στην ηλεκτρονική μουσική και την κατέστησαν μόδα ακόμα και για τους πιο φανατικούς ποπάδες, ροκάδες και δεν συμμαζεύεται!

Προσοχή στο no.6 να απομακρυνθούν τυχόν ευυπόληπτες, θρησκευόμενες γιαγιάδες από τον περιβάλλοντα χώρο!

Έχουμε και λέμε :

Waka maka phone

Κομμάτι σταθμός για τους απανταχού wannabe breakdancers και όχι μόνο. Το Free Styler από τους Bomfunk Mc’s κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2000 και αποτέλεσε τεράστια επιτυχία καθώς διατήρησε την πρωτιά σχεδόν σε όλα τα charts παγκοσμίως. Drum n’ Bass ήχος με hip hop επιρροές καθώς και της τότε μουσικής κουλτούρας της Αγγλίας, μας ξεσηκώνει κάθε φορά για επιδόσεις χορού με αντοχές και εξάσκηση στην αγγλική μας δεινότητα!

 

2 λέξεις : Sugar – Baby!

Προφανώς αναφέρομαι στο Butterfly από Crazy town. Κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2000 σαν το τρίτο single από το album “The Gift of Game”. Παρόλο που το VH1 το χαρακτήρισε ως –κατά λέξη- «Most Awesomely Bad Song Ever» (!!!) εμείς το χορέψαμε, το χορεύουμε και θα συνεχίσουμε να το χορεύουμε επειδή του αξίζει.

 

Shake it up now – the funk soul brother!

To Rockafeller Skank από τον Fatboy Slim, κυκλοφόρησε το 1998 από τον ομώνυμο Dj της βρετανικής μουσικής σκηνής και κράτησε υψηλές θέσεις στα charts για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γύρω στις 2 θα το ακούσεις στο πάρτυ που θα πας γιατί ο Ντισκ Τζόκεϊ θέλει να σε ζεστάνει στον χορό για να προετοιμαστείς για αργότερα!

 

Da ba dee da ba daa dabu dee daba da!

Και ο πιο σοβαρός, ο πιο συντηρητικός, ο πιο «μόνο τζαζ είναι η φάση» δεν κρατιέται! Βlue, λοιπόν, από τους Ιταλούς Eiffel 65. Κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 1998 και αποτέλεσε το πιο δημοφιλές single της μπάντας, κατακτώντας την 1η θέση των charts πανευρωπαϊκά και την 6η στην Αμερική. Τιμήθηκε επίσης από βραβείο Grammy το 2001 ως «Best Dance Recording».

Οι ερωτήσεις είναι δύο: α) γιατί blue; και β) γιατί da ba dee da ba da;

Οι απόπειρες ερμηνείας είναι χιλιάδες, η αλήθεια μία. Ο παραγωγός του τραγουδιού θέλησε να δημιουργήσει ένα χορευτικό κομμάτι. Το μπλε χρώμα επιλέχθηκε στην τύχη και η λογική των στίχων ήταν να μην έχουν λογική.

Το γεγονός είναι ότι όση ώρα περιγράφω κάθε τι μεταφράζεται σε da ba dee da ba da. Enjoy!

 

Κανένας ευφάνταστος στίχος. Μόνο μουσική και μια λέξη: Zombie

O λόγος για το Kernkraft 400 από Zombie Nation. Πώς γίνεται άραγε ένα  κομμάτι χωρίς στίχους και με μουσική που σε πάει αλλού, να οδηγεί τα πλήθη σε άναρθρες ιαχές; Όποιος δεν καταλαβαίνει τι εννοώ δεν έχει ζήσει πάρτυ. Ποτέ, πουθενά. Για την ιστορία, οι Zombie Nation αποτελούν ένα γερμανικό techno και electro project από το Μόναχο, που ξεκίνησε από τον DJ και παραγωγό Florian Senfter. Το single Kernkraft 400 βρέθηκε το 1999 στα μουσικά charts και έγινε παγκόσμια επιτυχία. 

 

The number of the beast!

Το 6th Gate από τους D- Devils, κυκλοφόρησε το 2000, έγινε χρυσός δίσκος σε Βέλγιο και Δανία ενώ στην Ελλάδα πλατινένιος και κατέκτησε τις πρώτες θέσεις των charts τόσο σε πανευρωπαϊκό όσο και παγκόσμιο επίπεδο.

Είναι η στιγμή που το ακούω γράφοντας αυτό το άρθρο και το μόνο που έχω να προσθέσω είναι «Δεν – Περιγράφω –  Άλλο » !!!

 

Σημείο 0 , ώρα 4 – 5 π.μ και….

Οι Prodigy σε προσκαλούν σε τεστ κοπώσεως

Είχα αποφασίσει εξαρχής ότι η βραδιά (εχμ.. το άρθρο) θα έκλεινε με Prodigy. Και δυσκολεύτηκα αρκετά οφείλω να ομολογήσω, να επιλέξω κάποιο από τα έπη που έχουν δημιουργηθεί για να το συμπεριλάβω στην λίστα μου. Μετά από πολύωρη διαδικασία απόφασης λοιπόν, κατέληξα στο Smack my bitch up.

Το εν λόγω κομμάτι κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 1997 σαν το τρίτο και τελικό single του album “The fat of the Land” , και προκάλεσε πολλές και αμφιλεγόμενες αντιδράσεις στο κοινό εξαιτίας του μισογυνιστικού τίτλου του, καθώς και του video clip του, στο οποίο παρουσιάζονται σκηνές ακραίας σεξουαλικής συμπεριφοράς και κακοποίησης, βιαιότητας καθώς και χρήση ναρκωτικών και αλκοολούχων ουσιών.

Παρά το γεγονός αυτής της έντονης αμφισβήτησης και λογοκρισίας το video προτάθηκε για τέσσερα (!) βραβεία στα MTV Video Music Awards και τελικά απέσπασε δύο. Μετά από 8 χρόνια κυκλοφορεί κανονικά στο διαδίκτυο και η μη λογοκριμένη εκδοχή του video clip, η οποία κατέκτησε την 1η θέση σε τηλεοπτικό show της Νέας Ζηλανδίας, καθώς και την 2η θέση στο «Banned In The USA countdown» τον Αύγουστο του 2007. Το 2010 το κομμάτι ψηφίστηκε ως το πιο αμφιλεγόμενο τραγούδι όλων των εποχών.