Andre Penner / AP
ΕΙΔΩΛΟ

Sebastian Vettel, ο πιο κουλ πρωταθλητής της Formula 1

O 35χρονος θρύλος της F1 ανακοίνωσε πως αποσύρεται από την ενεργό δράση στο τέλος της σεζόν. Οι 4 τίτλοι και οι 53 νίκες του δείχνουν πως κάτι έκανε πολύ καλά.

10 Ιουνίου 2007. Όλα τα βλέμματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν στραμμένα στο κρίσιμο grand prix του Καναδά. Ο αγώνας έδειχνε να κυλά ομαλά, ως τη στιγμή που ο πολύπειρος Πολωνός οδηγός της BMW Sauber, Robert Kubica, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε στις προστατευτικές μπαριέρες. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που το όχημα έγινε χίλια κομμάτια.

Το video από την πρόσκρουση είναι σοκαριστικό. Οι ρόδες εκτοξεύτηκαν στον αέρα, ενώ ο οδηγός έμεινε καρφωμένος στη θέση του. Όλοι φοβούνταν για το χειρότερο. Ευτυχώς, ο Robert Kubica βγήκε ζωντανός από το όχημα, αλλά, σοβαρά τραυματισμένος.

Η αποθεραπεία επρόκειτο να διαρκέσει εβδομάδες. Κάποιος οδηγός έπρεπε να τον αντικαταστήσει. Αυτός ήταν ο Sebastian Vettel.

Ο 19χρονος βρισκόταν στην BMW Sauber δύο χρόνια, έχοντας τον ρόλο του test driver. Το οδηγικό του ταλέντο, όμως, ήταν τόσο φανερό ήδη από την F3 και την Formula Renault που όλοι ήξεραν πως κάποια στιγμή θα έφτανε η ώρα να τρέξει δίπλα στους καλύτερους πιλότους του κόσμου. Και στην πρώτη του παράσταση απέδειξε πως πράγματι άξιζε αυτή την ευκαιρία.

Ο νεότερος οδηγός που έχει πάρει νίκη στην F1

Το επόμενο grand prix της F1 ήταν προγραμματισμένο να λάβει χώρα στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην πίστα της Ιντιανάπολις. Ήδη από τα δοκιμαστικά, οι τηλεοπτικές κάμερες ήταν στραμμένες πάνω στον 19χρονο Γερμανό οδηγό που ήταν έτοιμος να κάνει το ντεμπούτο του στο πρωτάθλημα. Ο Sebastian Vettel δεν έδειχνε καθόλου ψαρωμένος. Κάτι που φάνηκε και στην πίστα.

Ο αγώνα της Κυριακής τελείωσε με εκείνον στην όγδοη θέση. Ο νεαρός πιλότος κατάφερε να γίνει ο νεότερος στην ιστορία της F1 που κατάφερνε να πάρει βαθμό. Έναν χρόνο αργότερα έμελλε να γίνει και ο νεότερος οδηγός που έπαιρνε ποτέ νίκη στο πρωτάθλημα, στην ιστορική και βροχερή πίστα της Μόντσα. Αυτή τη φορά, όμως, με τα χρώματα της Toro Rosso.

Όλοι μιλούσαν για το επόμενο μεγάλο αστέρι της F1. Ο ίδιος δεν διέψευσε ούτε μία στιγμή αυτές οι προβλέψεις. Σημείο καμπής ήταν η μετακίνηση στην Red Bull, η οποία ερχόταν με άγριες διαθέσεις για να βάλεις τέλος στην παντοδυναμία της McLaren και της Ferrari.

Η δυναστεία του Sebastian Vettel για τέσσερα ολόκληρα χρόνια

Από τους πρώτους του αγώνες με το νέο μονοθέσιο της Red Bull έδειξε πως μπορούσε να είναι ένας σοβαρός διεκδικητής του τίτλου. Γύρω του, όμως, υπήρχαν μερικοί πολύπειροι και εξίσου ταλαντούχοι οδηγοί που πάλευαν για τον τίτλο. Μιλάμε για τον Fernando Alonso που είχε μετακινηθεί στη Ferrari μετά τη ρήξη του με τη διοίκηση της McLaren, για τον συμπαίκτη του στη Red Bull, Mark Webber, και φυσικά τον Lewis Hamilton, με τον οποίο είχαν «προηγούμενα» από τις εφηβικές τους κόντρες στη F3.

Το πρωτάθλημα του 2010 κρίθηκε στο νήμα. Χαρακτηριστικό είναι πως στον τελευταίο αγώνα της χρόνιας στο Άμπου Ντάμπι, και οι τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν το πρωτάθλημα. Ο Γερμανός έκανε το χρέος του και τερμάτισε πρώτος, ενώ ο Alonso δεν κατάφερε ποτέ να περάσει τον Vitaly Petrov, μένοντας έβδομος. Οι σκηνές που εκτυλίχθηκαν μετά το τέλος του αγώνα ήταν ιδιαίτερα συγκινητικές.

Ο Sebastian Vettel έβαλε τα κλάματα πάνω από το τιμόνι, φωνάζοντας διαρκώς «απίστευτο». Το ίδιο εκστασιασμένοι ήταν όλοι στη Red Bull. Ένας 23χρονος είχε μόλις γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής.

Τα επόμενα τρία χρόνια, ο Γερμανός και η ομάδα του κυριάρχησαν. Τέσσερα σερί πρωταθλήματα και δεκάδες καρό σημαίες. Κανείς δεν έδειχνε ότι μπορούσε να τον χτυπήσει. Ως τη στιγμή που εμφανίστηκε η ανανεωμένη Mercedes και με τον πεινασμένο Lewis Hamilton. Και κάπου εκεί ξεκίνησε η κάθοδος.

Η κουλ πτώση του

Το 2013 ήταν η τελευταία φορά που ο Sebastian Vettel έφτασε στην κορυφή του κόσμου. Έκτοτε άλλαξε δύο ομάδες (Ferrari και Aston Martin) χωρίς, ωστόσο, να κάνει ποτέ τη μεγάλη επάνοδο. Εκείνον, όμως, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια δεν τον έδειχνε να τον ενδιαφέρει. Πιο πολύ δηλαδή έμοιαζε μ’ έναν κουλ αθλητή που διασκέδαζε την κάθε στιγμή στην πίστα με τους συνοδηγούς του, παρά μ’ έναν οδηγό που πάσχιζε ντε και καλά να βρει τον παλιό καλό του εαυτό.

Τα videos με εκείνον να κάνει πλάκα με τους συναθλητές και συνεργάτες του μέσω του team radio έχουν γίνει viral. Το πιο χαρακτηριστικό συνέβη πέρυσι όταν, κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών, σταμάτησε σε λάθος pitbox. Όλοι σάστισαν, με εκείνον να γελά και να ζητάει συγνώμη. «Αναρωτιόμουν πραγματικά γιατί δεν ήταν κανείς εκεί» δήλωσε και μετέβη στη σωστή θέση.

Ο ίδιος, μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει πάρει θέση για αρκετά θέματα που απασχολούν τη δημόσια σφαίρα. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Αύγουστο εμφανίστηκε στο grand prix της Ουγγαρίας φορώντας ένα μπλουζάκι στα χρώματα της LGBTQ σημαίας, το οποίο σημείωνε «Same Love».

Ο λόγος που προέβη στη συγκεκριμένη κίνηση ήταν η απόφαση του κράτους της χώρας να απαγορεύσει τη συμμετοχή ομοφυλόφιλων σε τηλεοπτικά προγράμματα που προορίζονται για ανήλικα άτομα.

«Είναι απογοητευτικό που απλά και μόνο η τοποθέτηση μερικών χρωμάτων σε μια μπλούζα κάνει τόση διαφορά. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα σλόγκαν μπορεί να θεωρείται πρόβλημα για κάποιους. Υπό μία έννοια, είναι πολύ λυπηρός ο κόσμος που ζούμε. Αν μπορώ να βοηθήσω ανθρώπους που υποφέρουν παρότι ζουν σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα το κάνω με χαρά» δήλωσε μετά τον αγώνα.

Ο 35χρονος οδηγός, λοιπόν, την περασμένη Τετάρτη δήλωσε πως μετά τη λήξη του τρέχοντος πρωταθλήματος θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Μια καριέρα που ξεκίνησε μ’ ένα σοκαριστικό ατύχημα ενός συνοδηγού του τελειώνει με μια γλυκάδα. Άλλωστε, δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά σ’ έναν αθλητή που πέρα από τα τέσσερα πρωταθλήματα και τις αμέτρητες νίκες του, έδειξε σε όλους ότι ο πρωταθλητισμός μπορεί τελικά να μην είναι και τόσο σκληρός.