30 διαμαντάκια που δεν θα σου προτείνει το Netflix
Μαζέψαμε και ανανεώνουμε συνεχώς τα διαμάντια του Netflix που χάνονται στον ατέλειωτο κατάλογό του, για να μη σου ξεφύγει τίποτα
- 7 ΜΑΙ 2025
Ο κατάλογος του Netflix είναι ατελείωτος και ο αλγόριθμος της πλατφόρμας, όσο αξιόπιστος κι αν μπορεί να είναι, δεν μπορεί όντως να διαβάσει το μυαλό σου.
Από μικρότερες ταινίες τρόμου και παραγκωνισμένες ιστορίες ενηλικίωσης, μέχρι true crime ντοκιμαντέρ και διαστημικά έπη, αυτά είναι τα διαμαντάκια του ελληνικού Netflix που δεν πρέπει να σου ξεφύγουν.
The Disciple
Ο Sharad Nerurkar (Aditya Modak) έχει αφιερώσει τη ζωή στο κλασικό ινδικό τραγούδι που θέλει να τιμήσει ως τραγουδιστής, ακολουθώντας τις παραδόσεις και την πειθαρχία των μάστερ του είδους, του γκουρού του και του πατέρα του. Όσο τα χρόνια περνούν ωστόσο, ο Sharad αρχίζει να αναρωτιέται εάν θα γίνει ποτέ ο στόχος του πραγματικότητα.
Ο Chaitanya Tamhane γράφει και γυρίζει εδώ ένα ονειρώδες ψυχογράφημα ενός αποτυχημένου καλλιτέχνη σε έναν ναρκωμένο ρυθμό – που ίσως αποτρέψει όσους ψάχνουν κάποια εκρηκτική εξερεύνηση της ινδικής παραδοσιακής μουσικής – σκιαγραφώντας ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα από τις μετασχηματιστικές μελωδίες της raga. Το παράθυρο σε έναν καλοστημένο μικρόκοσμο για τον οποίο δε γνωρίζουμε πολλά είναι συναρπαστικό, η μελαγχολία όμως της ιστορίας ενός ανθρώπου που ανακαλύπτει ότι δε μοιράζεται με πολλούς το μεγάλο του πάθος είναι οικουμενικό.
Το φιλμ είναι παραγωγή του Alfonso Cuarón και έχει κερδίσει το βραβεία FIPRESCI και Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας. Από τις ταινίες που αγοράζει το Netflix για να τα θάψει ο αλγόριθμός του, όπως το A Sun και το Atlantics πριν από αυτό που θα βρεις παρακάτω.
His House
Το ντεμπούτο μεγάλου μήκους του βραβευμένου για διαφημιστικές καμπάνιες Βρετανού σκηνοθέτη/σεναριογράφου Remi Weekes έφυγε από το Φεστιβάλ Sundance με έξοχες κριτικές και κατέφτασε στο Netflix πάνω στη ώρα του Halloween. Η ταινία τρόμου ακολουθεί ένα ζευγάρι προσφύγων από το Σουδάν στο σπίτι μιας αγγλικής πόλης όπου εγκαθίστανται για να κάνουν μια νέα αρχή. Ο Weekes είναι ένας ακόμη καλλιτέχνης από μια σειρά μαύρων δημιουργών που χρησιμοποιούν τον τρόμο για να σχολιάσουν τη μαύρη εμπειρία, και εδώ το κάνει με επιρροές από old school George Romero και Wes Craven.
Απολαμβάνουμε ήδη την πρωταγωνίστρια Wunmi Mosaku στον ρόλο της Ruby στο φανταστικό Lovecraft Country, ενώ ο Sope Dirisu έκλεψε την παράσταση στην πρόσφατη μεγάλη επιτυχία Gangs of London.
The 40-Year-Old Version
Απεγνωσμένη να κάνει επιτυχία πριν από τα 40, η άτυχη Νεοϋορκέζα θεατρική συγγραφέας Radha Blank επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της ως ράπερ αναζητώντας την αληθινή της φωνή. Η Blank παίζει, γράφει, παράγει και γυρίζει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο που κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας Δράματος στο πρόσφατο Φεστιβάλ Sundance όπου το απέκτησε το Netflix.
Πρόκειται για μία αξιοθαύμαστη και διασκεδαστική παρουσίαση για το ταλέντο της Blank που είναι καταπληκτική παρέα, είτε όταν ανατινάζει το αφηγηματικό σχήμα λόγου του Magical Negro, είτε όταν τη βλέπουμε να κρύβεται στο διαμέρισμά της.
I Don’t Feel at Home in This World Anymore
Αυτή την ταινία κατά πάσα πιθανότητα θα στην είχε προτείνει το 2017. Ήταν από τις πρώτες ακριβές αγορές του Netflix από το Φεστιβάλ Sundance και έτσι την τιμούσε πριν πνιγεί τελικά στον αλγόριθμο. Ο Elijah Wood υποδύεται έναν μοναχικό geeky τύπο που βοηθάει τη γειτόνισσά του να βρει τους ανθρώπους που της έκλεψαν το σπίτι.
Ο καταθλιπτικός τίτλος δεν είναι αντιπροσωπευτικός για τη διάθεση της ταινίας. Το I Don’t Feel at Home in This World Anymore είναι μία μαύρη κωμωδία, ένα ήπιο, απροσδόκητα συναισθηματικό θρίλερ που κλιμακώνεται στο ύφος ενός Fargo, για δύο καθημερινούς ανθρώπους που μπλέκουν στον κόσμο εγκληματικότητας. Είναι πολύ έξω από το στοιχείο τους και ό,τι μπορεί να πάει στραβά, θα πάει.
The Wonder
Στοιχειωμένη από το παρελθόν, μία νοσοκόμα (Florence Pugh) ταξιδεύει από την Αγγλία σ’ ένα χωριό της Ιρλανδίας το 1862 για να ερευνήσει το θαύμα ενός κοριτσιού που υποτίθεται ζει χωρίς να τρέφεται. Τουρίστες και προσκυνητές μαζεύονται για να παρακολουθήσουν το κορίτσι που λέγεται ότι επιβίωσε χωρίς φαγητό επί μήνες, αλλά η ερώτηση είναι η εξής. Το χωριό φιλοξενεί κάποια αγία «που επιβιώνει με μάννα εξ ουρανού» ή υπάρχουν διαφορετικά δυσοίωνα κίνητρα;
Ο Sebastián Lelio του υπέροχου A Fantastic Woman σκηνοθετεί την Pugh σε ένα δράμα που κίνησε για το Netflix αμέσως μόλις έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Telluride. Είχε βρεθεί για λίγο στο Top 10 αλλά έκτοτε το κατάπιε, άδικα, ο αλγόριθμος.
Private Life
Μετά το υποψήφιο για Όσκαρ Savages, η Tamara Jenkins παραπήρε τον χρόνο της για το επόμενό της φιλμ.
Η σκηνοθέτης επέστρεψε με μια παραγωγή του Netflix και παρέμεινε μία έξοχη χρονογράφος για την ανώτερη μεσαία τάξη και τα κουσούρια της. Εδώ γράφει και σκηνοθετεί για ένα ζευγάρι που δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Οι πάντα αξιόπιστοι Kathryn Hahn και Paul Giamatti στρέφονται τελικά στην ανιψιά τους, με την ελπίδα ότι θα τους αφήσει να γονιμοποιήσουν ένα ωάριό της. Στον ρόλο της ανιψιάς κλέβει την παράσταση η Kaylis Carter του Godless.
Εκτός από το χιούμορ και την οδύνη που συνδυάζει άψογα η Jenkins, το πιο αξιοσημείωτο γνώρισμα της ταινίας είναι η αισθητή απουσία υπερβολής. Η δημιουργός έχει αυτοπεποίθηση με την καθημερινότητα, ξέρει πώς να βρίσκει το δράμα μέσα της για να κρατά το ενδιαφέρον και ελπίζουμε πως δεν θα περάσει άλλη μία δεκαετία χωρίς ταινία της.
Outside In
Αφού εξέτισε ποινή 20 ετών γιατί ήταν στο λάθος μέρος τη λάθος ώρα, ο Chris (Jay Duplass) εξασφαλίζει την αποφυλάκισή του υπό όρους, κυρίως μέσω της στήριξης και των ενεργειών της πρώην καθηγήτριάς του στο Λύκειο, Carol (Edie Falco). Όσο προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του κόσμου που βρήκε βγαίνοντας από τη φυλακή αλλά και τη δύσκολη σχέση με τον αδερφό του, θα κάνει ερωτική εξομολόγηση στην παντρεμένη Carol που δεν μπορεί να ανταποδώσει. Ή μήπως μπορεί;
Το Outside In δεν είναι ταινία μεγάλων γεγονότων και στιγμών. Αντίθετα αποκτά το μομέντουμ της μέσα από μικρές αποφάσεις που παίρνουν οι πρωταγωνιστές για να φτάσουν στο τέλος σε μία αλληλεπίδραση κατανόησης που κέρδισαν με κόπο. Η επιλογή, επίσης, του ‘puppy face’ Duplass σε ρόλο πρώην κατάδικου, δρα με ενδιαφέρον εναντίον τυχόν εικασιών μας για την εμπειρία των φυλακισμένων.
Under the Shadow
Απόλυτο must για τους φαν του Babadook και για όσους προτιμούν τα θρίλερ τους με κλασικά τρικ και πρακτικά εφέ. Το Under the Shadow ακολουθεί μία μητέρα με την ανήλικη κόρη της στην Τεχεράνη κατά τη διάρκεια του Πολέμου των Πόλεων, μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο στον πόλεμο Ιράν-Ιράκ, μετά την αποπομπή της πρώτης από τη σχολή Ιατρικής με την κατηγορία της υπονόμευσης της κυβέρνησης. Οι δυο τους θα νιώσουν σύντομα ότι απειλούνται από ένα τζίνι, ένα κακό πνεύμα της παράδοσης στη Μέση Ανατολή που ταξιδεύει με τον αέρα.
Το Under the Shadow που είχε κερδίσει το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στις Νύχτες Πρεμιέρας – εκτός από το σενάριο ο Babak Anvari είχε κάνει και τη σκηνοθεσία του φιλμ – χρησιμοποιεί με αποτελεσματικό μέτρο τα κλασικά εργαλεία των jump scares, αλλά ανεβαίνει επίπεδο ως αλληγορία της καταπίεσης των γυναικών στη ρημαγμένη από βόμβες Τεχεράνη του θεοκρατικού Ιράν στα ‘80s.
Alias Grace
Μετά το πιο θορυβώδες Handmaid’s Tale, το Alias Grace είναι η δεύτερη τηλεοπτική μεταφορά βιβλίου της Margaret Atwood και βασίζεται στην αληθινή υπόθεση ενός διπλού φόνου σε μια απομακρυσμένη πόλη του Καναδά το 1843. Η Grace της ιστορίας βασίζεται σε μια πραγματική Ιρλανδή μετανάστρια που μετακόμισε ως έφηβη στον Καναδά τον 19ο αιώνα για να εργαστεί ως υπηρέτρια, και αργότερα κατηγορήθηκε μαζί με τον επιστάτη της φάρμας όπου εργαζόταν για τον διπλό φόνο του αφεντικού τους και της οικονόμου. Τα λίγα στοιχεία για τη Grace που επιβιώνουν ως σήμερα – κυρίως βάσει μαρτυριών από τη δίκη της – είναι διφορούμενα. Για κάποιους ήταν ψυχρή και ικανή για το έγκλημα που είχε τότε συγκλονίσει όλη τη χώρα, για άλλους πολύ κουτή για να το έχει διαπράξει.
Το Alias Grace του Netflix εκμεταλλεύεται όλες αυτές τις περιγραφές, για να συναρμολογήσει τελικά ένα αινιγματικό προφίλ μιας γυναίκας με κενά μνήμης που εξιστορεί τη ζωή της σε έναν ψυχίατρο, χωρίς όμως ποτέ να κερδίζει την εμπιστοσύνη μας ως αξιόπιστος αφηγητής. Διέπραξε τους φόνους ή έπεσε θύμα εκμετάλλευσης; Όλα αυτά τα σενάρια παίζουν με ίσες πιθανότητες, αλλά είναι ο έλεγχος της αφήγησής τους από τη Grace που κάνει την εντυπωσιακή μεθοδικότητα της σειράς να συναρπάζει. Ο κακοποιητικός πατέρας, ο ανειλικρινής εραστής, ο ευγενικός σύζυγος που αντιμετωπίζει τα ψυχολογικά τραύματα σχεδόν ηδονοβλεπτικά, όλοι τους θέλουν να σκαλίσουν τα σωθικά της Grace και των γυναικών που την περιβάλλουν, για να εκθέσουν όλα όσα εκείνες πασχίζουν να κρατήσουν δικά τους σε έναν κόσμο που τις τιμωρεί καθημερινά για το φύλο τους. Όταν το θύμα όμως μάθει να ελίσσεται μέσα στην επιβεβλημένη σιωπή, βρίσκεται τελικά οπλισμένο. Και όταν το όπλο στρέφεται και εναντίον του θεατή, τότε το Alias Grace απογειώνεται.
How to Make Millions Before Grandma Dies
Ενδέχεται να μην το πήρες είδηση κατά την τελευταία σεζόν των βραβείων, το How to Make Millions Before Grandma Dies, το ντεμπούτο του Pat Boonnitipat που επαινέθηκε για τη σκηνοθεσία, το σενάριο, τις ερμηνείες, τη μουσική και το συναισθηματικό του βάρος, έγινε η πιο κερδοφόρα ταϊλανδέζικη ταινία όλων των εποχών παγκοσμίως, έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων σε πολλές χώρες της Ασίας, επελέγη ως συμμετοχή της Ταϊλάνδης για την κατηγορία Καλύτερου Διεθνούς Φιλμ στα 97α Βραβεία Όσκαρ και έγινε η πρώτη υποβολή της Ταϊλάνδης που προκρίθηκε στο σχετικό shortlist 15 ταινιών.
Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από έναν άνεργο νεαρό, τον Μ, του οποίου η μόνη φιλοδοξία είναι να μεταδίδει ζωντανά τα διαδικτυακά του παιχνίδια. Θα προσφερθεί να φροντίσει εθελοντικά τη γιαγιά του όταν μαθαίνει πως πάσχει από καρκίνο 4ου σταδίου, όχι από αγάπη αλλά επειδή ελπίζει να κληρονομήσει το σπίτι της.
Αφότου ο Μ μετακομίζει με τη γιαγιά του, αρχίζει να κατανοεί καλύτερα τους περίπλοκους χαρακτήρες που απαρτίζουν την ταϊλανδέζικη-κινεζική οικογένειά του: την Chew, την πολύπαθη μητέρα του, τον Soei, τον άχρηστο νεότερο θείος που δανείζεται και κλέβει από τη γιαγιά, και τον Kiang, τον μεγαλύτερο θείο που ασχολείται με την κόρη του και την υλίστρια σύζυγό του.
Η ντραμεντί διερευνά τις εντάσεις που δημιουργούνται σε μια οικογένεια πριν από τον επικείμενο θάνατο της επικεφαλής του νοικοκυριού, καθώς και τις προκαταλήψεις μεταξύ των φύλων που επιμένουν.
Strong Island
Κέρδισε το Special Jury Prize στο φεστιβάλ του Sundance, αγοράστηκε από το Netflix και έφτασε μέχρι τα Όσκαρ.
Το Strong Island είναι η ιστορία του William Ford Jr., ενός μαύρου κατοίκου του Long Island που δολοφονήθηκε το 1992 από τον Mark Riley, έναν λευκό μηχανικό. Ο τότε 19χρονος μηχανικός δεν καταδικάστηκε ποτέ για το έγκλημά του, ενώ ο Ford που περιγράφηκε ως εχθρικός και βίαιος από την αστυνομία, σκιαγραφείται τώρα από φίλους και συγγενείς ως μία προστατευτική φιγούρα που αγαπούσαν όλοι. Το δυνατό χαρτί του ‘Strong Island’ είναι ότι ενδιαφέρεται τόσο για την εξερεύνηση της ιστορίας, όσο και για τον τρόπο με τον οποίο θα στη διηγηθεί. Είναι μία αποφασιστική ματιά στην απώλεια όπως τη βιώνει ο αδερφός του Ford και δημιουργός του φιλμ, Yance Ford, και την κοινωνική αδικία του αμερικανικού συστήματος που συνδέεται συχνά με τον συστημικό ρατσισμό.
Shirkers
Η Sandi Tan ήταν 19 ετών και ζούσε ακόμα στη Σιγκαπούρη στις αρχές των ‘90s όταν ο μέντορας, καθηγητής και φίλος της, George Cardona, έκλεψε τις μπομπίνες της ταινίας που γύριζαν μαζί και έφυγε για την Αμερική. Παραπάνω από δύο δεκαετίες μετά, η χήρα του Cardona τής έστειλε ταχυδρομικά το υλικό που θα ονομαζόταν Shirkers αν ποτέ ολοκληρωνόταν και, ποιος ξέρει, μπορεί να είχε εκκινήσει την αναγέννηση του σιγκαπουριανού κινηματογράφου πριν το Mee Pok Man. Αυτή είναι η εικασία και το όνειρο που αφηγείται η Tan στο non-fiction φιλμ της, αλλά έχουν όλα ρεαλιστική βάση. Το σημερινό Shirkers είναι μία σκληρή αυτοπροσωπογραφία, ένα true crime ντοκιμαντέρ, μία ελεγεία για τη Σιγκαπούρη πριν τη βιομηχανοποιήσουν οι ουρανοξύστες της, ένα ερωτικό γράμμα στο σινεμά και τη δημιουργία του. Από τις καλύτερες και πιο παραγνωρισμένες ταινίες του 2017.
The Incredible Jessica James
Μία νεαρή θεατρική συγγραφέας προσπαθεί να ξεπεράσει έναν επίπονο χωρισμό, αναπτύσσοντας δεσμούς με έναν επίσης πρόσφατα χωρισμένο άνδρα.
Η πρωταγωνίστρια και κωμικός Jessica Williams είχε μόλις αποφοιτήσει από τη θητεία της στο ‘Daily Show’ όταν έκανε το πέρασμά της στο σινεμά. Με το Incredible Jessica James όργωσε το Sundance, το σημαντικότερο φεστιβάλ για τον ανεξάρτητο αμερικανικό κινηματογράφο, και το Netflix έσπευσε να αγοράσει τα δικαιώματα διανομής του. Η ερμηνεία της Williams ανυψώνει την αφήγηση και δίνει μια φρεσκάδα στην ηρωίδα αυτής της ρομαντικής κομεντί που ίσως σε άλλα χέρια δεν θα υπήρχε. Έχεις δει αρκετές τέτοιες ταινίες. Καμία με ηρωίδα ακριβώς σαν τη Williams.
Showing Up
Μία γλύπτρια (Michelle Williams) που ετοιμάζεται να εγκαινιάσει μια νέα έκθεση πρέπει να ισορροπήσει τη δημιουργική της ζωή με τα καθημερινά δράματα της οικογένειας και των φίλων της, στο ζωντανό και σαγηνευτικά αστείο πορτρέτο της Kelly Reichardt για την τέχνη και τη χειροτεχνία. Η Reichardt είναι μία από τις λίγες σκηνοθέτριες που ξέρει πραγματικά πώς να χρησιμοποιήσει τη Williams, και το αποτέλεσμα εδώ είναι λεπτομερές, βαθύ και συμπονετικό.
Δεν έχει υπάρξει επίσης άλλη πρόσφατη ταινία, καλύτερη στο να συμπυκνώνει τα τελευταία χρόνια ως προς το πώς να κάνεις τέχνη σε έναν κόσμο όπου πρέπει να βγάζεις και χρήματα.
Blue Jay
Ασπρόμαυρο, ανεξάρτητο δράμα του Alex Lehmann με μηδενικό μπάτζετ και πρωταγωνιστές τον Mark Duplass και τη Sarah Paulson. Οι δυο τους υποδύονται ένα πρώην σχολικό ζευγάρι που συναντιέται μετά από 20 χρόνια.
Έχοντας γυρίσει πια στη μικρή τους γενέτειρα στην Καλιφόρνια, το ζευγάρι ξεκινά ένα ταξίδι αναμνήσεων σε μία μόνο νύχτα, για να καταλάβουν τι είχε πάει λάθος την πρώτη φορά που ήταν μαζί. Ειλικρινές, ανυπόκριτο φιλμ που αξίζει μεγαλύτερο κοινό από αυτό που το έχει βρει ως τώρα.
Paddleton
Δύο μοναχικοί γείτονες που υποδύονται ο Mark Duplass και ο Ray Romano αποφασίζουν να κάνουν ένα συγκινητικό road trip όταν ο ένας από τους δύο διαγιγνώσκεται με καρκίνο σε τελικό στάδιο.
Η επόμενη ταινία του Alex Lehmann μετά το Blue Jay είναι μία ζεστή, υπογείως συντριπτική μελέτη της φιλίας και της απώλειας που, παρότι ανήκει σε μία προβλέψιμη μερίδα του ανεξάρτητου σινεμά, κρύβει και εκπλήξεις. Για θεατές με υπομονή για την ανταμοιβή, αλλά και για την επιτηδευμένη ιδιορρυθμία.
Asura
Νέος Hirokazu Kore-eda στις αρχές του 2025. Ποιος το περίμενε;
Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα σκηνοθέτης πίσω από το Shoplifters έκανε την έκπληξη και παρουσίασε μια νέα σειρά στο Netflix τον Ιανουάριο, και είναι ακριβώς το λεπτό, οικογενειακό έργο που θα περίμενε κανείς από τον άνθρωπο που αποκαλούν κληρονόμο του Ozu. Το Asura διαδραματίζεται σε διάστημα αρκετών μηνών το 1979, και αφορά τέσσερις αδελφές των οποίων η ζωή μεταμορφώνεται μετά την αποκάλυψη της εξωγαμιαίας σχέσης του ηλικιωμένου πατέρα τους. Το υποδειγματικό καστ προσφέρει επίσης ένα who’s who των μεγάλων του ιαπωνικού σινεμά, συμπεριλαμβανομένης της έξι φορές βραβευμένης με ιαπωνικό Όσκαρ Rie Miyazawa.
The Decameron
Στο έργο του 14ου αιώνα του Giovanni Boccaccio, προάγγελο του Canterbury Tales του Chaucer, δέκα νέοι καταφεύγουν σε ένα αγροτικό κτήμα της κατά τα άλλα χτυπημένης από την πανούκλα Φλωρεντία, διασκεδάζοντας ο ένας τον άλλον λέγοντας δραματικές και πρόστυχες ιστορίες.
Η σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix είναι μία χαλαρή διασκευή των παραπάνω, δανειζόμενη τα ονόματα των χαρακτήρων και το σκηνικό του Boccaccio, με κάποιες νύξεις στις ιστορίες της πηγής. Η δημιουργός του όμως, Kathleen Jordan (Teenage Bounty Hunters), την επαναπροσδιορίζει ως μια καταιγιστική κοινωνική κωμωδία για την επιβίωση. Το όραμά της για τους γεμάτους πανούκλα δρόμους της Φλωρεντίας είναι περισσότερο Monty Python παρά Albrecht Dürer. Ο τόνος που χρησιμοποιεί είναι θρασύς και το soundtrack εναλλάσσεται μεταξύ Vivaldi και New Order. Έχει μία χαρούμενα αγενή, φαρσική ενέργεια και η πλοκή με τα μυστικά, και τις ρομαντικές δολοπλοκίες σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον υποδηλώνουν μία σύγχρονη εκδοχή σαιξπηρικής κωμωδίας.
Σκέψου White Lotus, στοιχειωμένο από τον Μαύρο Θάνατο.
Tramps
Το Tramps είναι πολύ μακριά από την τυπική, ελαφριά rom-com που έχεις συνηθίσει αλλά έτσι την κατηγοριοποιεί το Netflix, ποιοι είμαστε εμείς να αμφισβητήσουμε τον αυτοπροσδιορισμό τους. Ο Danny και η Ellie βρίσκονται, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, ανακατεμένοι με την ανταλλαγή μιας ύποπτης βαλίτσας. Όταν η δουλειά στραβώσει, οι δυο τους θα περάσουν μια επεισοδιακή νύχτα μαζί.
Η ταινία έχει τρισδιάστατους χαρακτήρες, πλοκή με πραγματικούς κινδύνους και αληθινή ένταση μεταξύ των πρωταγωνιστών.
Atlantics
Υπερφυσικό ρομαντικό δράμα που έδωσε στη Mati Diop, την πρώτη μαύρη γυναίκα που διαγωνίστηκε ποτέ στις Κάννες στα 72 χρόνια ιστορίας τους, το Grand Prix με το καλημέρα του ντεμπούτου της. Στο Atlantics, τη φετινή πρόταση της Σενεγάλης για τα Όσκαρ που ανέλαβε το Netflix, ένας νεαρός άνδρας ερωτεύεται μια κοπέλα που εξαναγκάζεται σε γάμο με ένα πλούσιο. Όταν εκείνος και οι συνάδελφοί του και εργάτες οικοδομής αποφασίζουν να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον στην Ευρώπη, η Ada νιώθει την παρουσία του Souleiman στη Σενεγάλη παρότι αυτός πια έχει εξαφανιστεί.
Το Atlantics είναι ένα αμάλγαμα κλασικού παραμυθιού, αστυνομικής σειράς, ιστορίας φαντασμάτων, ρομάντσου, μύθου ενδυνάμωσης. Είναι ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο που αλλάζει με αυτοπεποίθηση κατευθύνσεις για να γίνει μια δημιουργία μαγικού ρεαλισμού αντάξια των μετρ του είδους.
Cam
H Alice, ένα camgirl με φιλοδοξίες, ανακαλύπτει μία μέρα ότι έχει αντικατασταθεί στο show της με μία ρέπλικα του εαυτού της. Όσο αυτή η ρέπλικα παραβιάζει τα όρια που έχει θέσει η Alice στη διαδικτυακή της ταυτότητα, ο έλεγχος της ζωής της και των αντρών που υπάρχουν σε αυτή, εξαφανίζεται.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Daniel Goldhaber πετυχαίνει αυτό που μπορεί να κάνει ο τρόμος όταν είναι στα καλύτερά του. Να επαναδομήσει τη φόρμουλά του για να απεικονίσει αυτό που μας φοβίζει περισσότερο σε μια δεδομένη στιγμή του χρόνου. Τα τεχνάσματα του ψυχολογικού τρόμου είναι εκεί, μαζί με πιο σκοτεινές υπαρξιακές θεματικές που αποδίδονται έξοχα από τη Madeline Brewer (Orange Is the New Black, The Handmaid’s Tale).
Roald Dahl από Wes Anderson
Έχουμε ξεχάσει πως ο Wes Anderson έχει πλέον Όσκαρ; Και μάλιστα για μικρού μήκους πρότζεκτ που είναι εξ ολοκλήρου διαθέσιμο στο Netflix; Ιδέα μου θα είναι.
Οι τέσσερις ταινίες μικρού μήκους που κυκλοφόρησε ο δημιουργός στο Netflix – The Wonderful Story of Henry Sugar, The Swan, The Rat Catcher, και Poison – προορίζονται ως συνοδευτικά έργα. Διασκευασμένες, όπως και το Fantastic Mr. Fox, από τις ιστορίες του Roald Dahl, αυτές οι ταινίες μικρού μήκους χρησιμοποιούν έναν εναλλασσόμενο θίασο ηθοποιών ρεπερτορίου, μεταξύ των οποίων οι Benedict Cumberbatch, Ben Kingsley, Dev Patel, Richard Ayoade, Rupert Friend και Ralph Fiennes, ο τελευταίος εκ των οποίων υποδύεται και τον Dahl, αφηγούμενος τις ιστορίες μέσα από μία σχολαστική αναπαράσταση της καλύβας όπου έγραφε ο πραγματικός Dahl.
Κάθε επόμενη μικρού μήκους ταινία καταλήγει σε προοδευτικά πιο σκοτεινά φινάλε που κυμαίνονται από το μελαγχολικό έως το μακάβριο. Η οπτική τους παρουσίαση και οι ταχύτατοι διάλογοι τα κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμα ως έργα του Anderson, ο τόνος τους όμως τον οδηγεί σε έδαφος τόσο απροσδόκητο που θα μπορούσε να αποπροσανατολίσει εάν το χέρι του δεν ήταν τόσο σίγουρο.
Από τις κορυφαίες δουλειές του δημιουργού.
Giri/Haji
Το οικογενειακό καθήκον στέλνει έναν δικηγόρο στο Λονδίνο για να βρει τον αδερφό του που δουλεύει ως πληρωμένος δολοφόνος, την ίδια στιγμή που ο πόλεμος μεταξύ των yakuza απειλεί το Tokyo.
Ο βετεράνος Ιάπωνας ηθοποιός Yosuke Kubozuka που εκτοξεύτηκε το 2001 με την ταινία Go και είδαμε πρόσφατα στο Silence του Martin Scorsese, πρωταγωνίστησε πλάι στην Kelly Macdonald (Boardwalk Empire) σε μία από τις βρετανικές καλύτερες παραγωγές του 2019. Η σειρά που μεταφράζεται στο περίπου ‘Καθήκον/Αισχύνη’ δεν χωρίζεται μόνο μεταξύ δύο πόλεων, αλλά και στα είδη της. Είναι ένα άκρως στιλιζαρισμένο show που ξεκινά ως οικείο αστυνομικό δράμα και γίνεται μία ταραντινική περιπέτεια που χωράει ασπρόμαυρα καρέ και animation.
Creep 2
Θα ξεκινήσεις από το ορίτζιναλ Creep με τον Mark Duplass, μία ανατριχιαστική found footage τρομο-κωμωδία που σχολιάζει τους κινδύνους και τις απειλές της αρρενωπότητας, της εμμονής και της εξιστόρησης. Θα συνεχίσεις σίγουρα όμως με το Creep 2 που βελτιώνει όλα τα στοιχεία της πρώτης ταινίας, από τον τόνο και τον διάλογο, μέχρι την πλοκή.
Ο Duplass επανέρχεται εδώ ως σίριαλ κίλερ που αγαπά να βιντεοσκοπεί τα εγκλήματά του, αλλά αυτή τη φορά είναι μαζί του η ηθοποιός και σκηνοθέτης, Desiree Akhavan. Εδώ τη βλέπουμε να υποδύεται μία ταλαντούχα σκηνοθέτη που ενδιαφέρεται για την καταγραφή αλλόκοτων ανθρώπων με αλλόκοτες επιθυμίες. Ο Duplass και η Akhavan καθοδηγούν το χιούμορ και το σασπένς της ταινίας (μην ξεγελαστείς, το Creep 2 δεν είναι για γεμάτο στομάχι!), για να βρεθούν με έναν, γιατί όχι, γνήσιο δεσμό.
Περισσότερα για την Akhavan και το βραβευμένο έργο της μπορείς να μάθεις στη συνέντευξή μας μαζί της.
They Cloned Tyrone
Μία σειρά από τρομακτικά γεγονότα σπρώχνει ένα απίθανο τρίο (John Boyega, Jamie Foxx και Teyonah Parris) στα ίχνη μιας κυβερνητικής συνωμοσίας σε αυτή την pulp ιστορία μυστηρίου και καταδίωξης.
Από τη μία πλευρά, το They Cloned Tyrone είναι μία ιστορία για τον Fontaine, τη Yo-Yo και τον Slick Charles που συνειδητοποιούν ότι κάποιος ή κάτι εκεί έξω κλωνοποιεί ανθρώπους από το Glen και ξεκινούν να μάθουν γιατί. Είναι όμως επίσης μία ιστορία στη λογική του Bamboozled του Spike Lee, ή για μία μαύρη κοινότητα που παρατηρεί τους τρόπους με τους οποίους επιτηρείται και πόσες από τις δομικές, συστημικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει υπάρχουν εκεί λόγω του ίδιου του σχεδιασμού τους.
Roxanne Roxanne
Στις αρχές των 1980s, η πιο φοβερή και τρομερή battle rapper στο Queens της Νέας Υόρκης ήταν ένα 14χρονο κορίτσι με όλο το βάρος του κόσμου στις πλάτες της. Το ‘Roxanne Roxanne’ χρονογραφεί τη πορεία της Lolita ‘Roxanne Shanté’ Gooden προς το στάτους της ως θρύλος της χιπ χοπ, με όλους τους κινδύνους που αντιμετώπιζε στους δρόμους του γκέτο.
Μπροστά από τις κάμερες το Roxanne Roxanne έχει τον Mahershala Ali, τη Nia Long και τον Adam Horovitz, πίσω τον Pharrell και τον Forest Whitaker, αλλά η ταινία ανήκει δικαιωματικά στην πρωταγωνίστριά της, Chanté Adams.
The Land of Steady Habits
Η υποψήφια για Όσκαρ Nicole Holofcener φτιάχνει έναν ακόμη από τους ήρωές της που εδώ ενσωματώνει ο αγαπημένος Ben Mendelsohn – εξαντλημένος, πληγωμένος, ακόμα στην προσπάθεια, ένα όμορφο ανθρώπινο αχούρι.
Μιλάμε για τον Anders Hill, έναν 50άρη έτοιμο να απολαύσει τα οφέλη μιας συνετής ζωής τώρα που παραιτήθηκε από τη δουλειά του και ξόφλησε τα δίδακτρα του γιου του. Αφήνει τη γυναίκα του, αγοράζει ένα διαμέρισμα και περιμένει την νέα του ελευθερία να τον μεταμορφώσει.
Η Holofcener καταλαβαίνει το ανθρώπινο πάθος και τις συμπεριφορές, τη μελαγχολική σουρεάλ τραγωδία της ανθρώπινης εμπειρίας, και τη μετουσιώνει σε ένα αδέξιο ταξίδι ενός άνδρα που προσπαθεί να συμφιλιώσει το παρελθόν και το παρόν του, πηγαίνοντας βαθύτερα τονικά από μια εξέταση της μεσήλικης ανίας.
The Lure
Παρασυρμένες στη στεριά της Πολωνίας των ‘80s από έναν άνδρα που και οι δύο ορέγονται, δύο σαρκοβόρες γοργόνες και αδερφές γίνονται η ατραξιόν σε ένα νυχτερινό κλαμπ όσο λαχταρούν να γευτούν τους πειρασμούς του έρωτα και της σάρκας.
Το τολμηρό σκηνοθετικό ντεμπούτο της Πολωνής Agnieszka Smoczyńska αψηφά τις κατηγοριοποιήσεις και διασκευάζει τη Μικρή Γοργόνα του Hans Christian Andersen με τεράστια φιλοδοξία. Καλειδοσκοπικό glam και ονειρώδη θολωμένα ύδατα μεταξύ των τόνων και των ειδών που δοκιμάζει η Smoczyńska, σε ένα παραισθησιογόνο αποτέλεσμα που ξελογιάζει όπως οι σειρήνες του.
Procession
Στους τίτλους έναρξης του ντοκιμαντέρ Procession του Netflix, ο Robert Greene δεν αναφέρεται ως «σκηνοθέτης». Αντίθετα, απαριθμεί τους άντρες που κάποια άλλη ταινία θα θεωρούσε απλώς το θέμα της: τους Dan, Ed, Joe, Mike, Michael και Tom. Αυτό δεν είναι κάποιο κόλπο ή δηθενιά. Μέχρι το τέλος της ταινίας θα νιώσεις οικεία μαζί τους. Είναι όλοι τους επιζώντες της σεξουαλικής κακοποίησης των Καθολικών Επισκόπων του Kansas City, όλοι τους συμμετέχοντες σε ένα τριετές πείραμα δραματοθεραπείας όπου επεξεργάζονται τα τραύματά τους κάνοντας τέχνη.
Η ιδέα γεννήθηκε πριν από λίγα χρόνια, τον Αύγουστο του 2018, όταν η δικηγόρος Rebecca Randles είχε δώσει συνέντευξη Τύπου στο Κάνσας Σίτι τους έξι αυτούς άνδρες που κατηγορούσαν τοπικούς καθολικούς ιερείς ότι τους είχαν κακοποιήσει σεξουαλικά όταν ήταν αγόρια. Ο Greene είχε επικοινωνήσει με τη Randles τότε, για να ρωτήσει εάν θα υπήρχε ενδιαφέρον στην ομάδα για τη συνεργασία τους για μία ταινία. Ο στόχος θα ήταν να αντιμετωπίσουν το τραύμα τους μέσα από σεναριακές σκηνές που θα έγραφαν οι ίδιοι. Να ξαναβιώσουν τις αναμνήσεις τους, αλλά αυτή τη φορά να είναι εκείνοι στη θέση του οδηγού.
Period. End of Sentence.
«Δεν κλαίω γιατί έχω περίοδο. Κλαίω γιατί δεν το πιστεύω ότι μία ταινία που αφορά την περίοδο μόλις κέρδισε ένα Όσκαρ», δήλωνε η Ινδή σκηνοθέτις Rayka Zehtabchi κρατώντας πέρσι το βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους. Η ταινία αφορά ένα μικρό αγροτικό χωριό της Ινδίας, όπου οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με το στίγμα της περιόδου και της περιορισμένης πρόσβασης σε σερβιέτες. Ωστόσο, μία νέα μηχανή επιτρέπει στις γυναίκες να κατασκευάζουν μόνες τους τις σερβιέτες τους και να δώσουν τη μάχη τους για την ισότητα. Για περισσότερες γυναίκες σε τριτοκοσμικές χώρες που παίρνουν τη μοίρα στα χέρια τους, δες και το επίσης οσκαρικό animation φιλμ ‘The Breadwinner’ στο Netflix.
A Sun
Στο crime drama του Chung Mong-Hong, μία οικογένεια αντιμετωπίζει τις συνέπειες της φυλάκισης του νεότερου γιου της και μίας ακόμη μεγαλύτερης τραγωδίας που ακολουθεί. Είναι η πέμπτη ταινία του σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας (η πρώτη, το Parking, είχε κάνει πρεμιέρα στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών) και, μετά τα έξι Golden Horse βραβεία που κέρδισε στην Ταϊβάν, ήταν κάποτε στον δρόμο για τα Όσκαρ παρότι δεν θα το ήξερες με τη μηδενική προώθηση του Netflix.
Gerald’s Game
Ένα δωμάτιο, δύο εκπληκτικές ερμηνείες και ένας σκηνοθέτης που κατάφερε να απεικονίσει την αγάπη του Stephen King για εσωτερικούς μονόλογους/σκέψεις τρίτων όσο λίγοι συνάδελφοί του, ήταν όλα όσα χρειάστηκε το Gerald’s Game για να γίνει μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της χρονιάς. Δεν το λες κι άσχημα για βιβλίο που πολλοί θεωρούσαν ακατάλληλο για τη μεγάλη ή τη μικρή οθόνη. Η Jessie, αφού δέθηκε από τον άντρα της στο κρεβάτι ενός απομονωμένου σπιτιού στα πλαίσια σεξουαλικού παιχνιδιού, είναι ανήμπορη βρίσκεται αβοήθητη και εγκλωβισμένη μετά την ξαφνική καρδιακή ανακοπή του συζύγου της. Η Carla Gugino απογειώνει στο τελευταίο δεκάλεπτο την ερμηνεία της καριέρας της μεταμορφώνοντας ένα αποπνικτικό θρίλερ σε δυνατό, ενδοσκοπικό δράμα, και ο Mike Flanagan με τον Jeff Howard αποκωδικοποιούν την ιστορία που συμβαίνει στο κεφάλι της ηρωίδας και τη συναρμολογούν από την αρχή, για ένα συχνά αφιλόξενο σε τέτοιου τύπου αφηγήσεις μέσο.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.