EMMY AWARDS

Emmys ‘16: Από τον ‘O.J.’ στο ‘Fargo’, οι σειρές ανθολογίας είναι ό,τι πιο hot στην τηλεόραση

Η επιτυχία του ‘The People v. O.J. Simpson’ υπενθυμίζει ότι οι πιο must σειρές αυτή τη στιγμή είναι οι περιορισμένης διάρκειας.

To 2011 τα Emmy έκαναν κάτι που όσο κι αν τότε έμοιαζε επιβεβλημένο, βλέποντάς το σήμερα φαίνεται απλώς αστείο: Ακύρωσαν την κατηγορίας της μίνι σειράς, ενώνοντάς την με εκείνη της καλύτερης τηλεταινίας. Δεν είχαν και πολλές επιλογές. Την προηγούμενη σεζόν οι υποψηφιότητες για το Emmy Καλύτερης Μίνι Σειράς ήταν μόλις 2. Πριν από αυτήν, πάλι 2. Πριν, 4, Πριν, 3. Μην τα πολυλογούμε, η τελευταία φορά που η κατηγορία κατάφερε να συμπληρώσει πεντάδα ήταν το 2004. Ξέρετε πόσος καιρός έχει περάσει από το 2004; Το 2004 η Έλενα Παπαρίζου κέρδιζε τη Eurovision και το ‘Lost’ δεν είχε καν κυκλοφορήσει σε DVD.

Οπότε ναι, είπαν οι άνθρωποι να τελειώνουν με αυτό το αστείο κι έτσι οι μίνι σειρές ήταν απλώς η υποσημείωση του βραβείου καλύτερης τηλεταινίας από το 2011 και μετά.

Μόνο που τότε κάτι συνέβη: Οι τηλεοπτικοί executives κατάλαβαν πως ο καλύτερος τρόπος να προσελκύσουν μεγάλους σταρ στην τηλεόραση είναι να τους υποσχεθούν δέσμευση μικρής διαρκείας. Και οι δημιουργοί τηλεοπτικών σειρών άρχισαν όλο και περισσότερο να είναι άνθρωποι με background το ανεξάρτητο σινεμά θέλοντας να λένε ιστορίες με έναν σκοπό, με ένα τέλος στον ορίζοντα, αντί για σειρές που τραβούν για όσο ο κόσμος βλέπει. Και, και, μισό, έχει κι άλλο, και το streaming άρχισε σταδιακά να γίνεται ο προτιμώμενος τρόπος θέασης από τον κόσμο, αλλάζοντας ριζικά το πώς βλέπουμε, αλλά και το τι βλέπουμε στην τηλεόραση. Πλέον το εβδομαδιαίο ραντεβού για το νέο 40λεπτο ‘Τάδε’ αντικαθίσταται από το ‘πες καμιά καλή σειρά να στρημάρω το ΣΚ’, που με τη σειρά του σημαίνει πως η δίψα για όλο και περισσότερα όμορφα πακεταρισμένα 10ωρα έγινε μεγαλύτερα.

Είναι τυχαίο που οι buzzy σειρές των τελευταίων χρόνων είναι του Netflix; Και είναι χαζό το Netflix που επιμένει να ξεφορτώνει ντουζίνες επεισοδίων αντί να μας παιδεύει βδομάδα-βδομάδα; Όχι- ο κόσμος σήμερα είναι καλωδιωμένος για να καταλώνει 10ωρα longforms πολύ καλύτερα από ό,τι 2ωρες ταινίες (μικρό engagement χωρίς μελλοντική ανταπόδοση) ή 40λεπτα επεισόδια σε εβδομαδιαία βάση (πολύ λίγο, πολύ διάσπαρτο, πολύ προδιαγεγραμμένο). Ο κόσμος επίσης έχει τέτοια κλίση πλέον προς τη φρεσκάδα μιας 1ης σεζόν που το κλίμα είναι απολύτως ευνοϊκό προς τις ανθολογίες και τις μίνι σειρές, προδίδοντας πολύ εύκολα τις όποιες 2ες σεζόν.

Βάλε όλα τα παραπάνω μαζί, και ξαφνικά μοιάζει απόλυτα φυσιολογικό αυτό που έγινε πριν μερικά χρόνια, δηλαδή η έκρηξη της πρεστίζ σειράς ανθολογίας. Θες να τοποθετήσεις το κρίσιμο σημείο στην επιτυχία του πρώτου ‘True Detective’ (το οποίο ειρωνικά επέλεξε να μη διαγωνιστεί ως μίνι σειρά, τρώγοντας τα μούτρα του); Ελεύθερα, είναι σίγουρα μια μεγάλη στιγμή.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όλα τα άρθρα μας για το ‘True Detective’
Πώς η 2η σεζόν του ‘Fargo’ ξεπέρασε την 1η

Η στιγμή ωστόσο που η βιομηχανία ξύπνησε από το λήθαργο και κατάλαβε πως εδώ κάτι υπάρχει, ήταν όταν ο Ράιαν Μέρφι ανακοίνωσε πως η 2η σεζόν του ‘American Horror Story’ θα ήταν μια άλλη ιστορία, σε άλλο σκηνικό, με κάποιους ίδιους ηθοποιούς σε διαφορετικούς ρόλους. Ο Μέρφι έκανε εδώ μια εξαιρετική χρήση των δυνατοτήτων του μέσου: εκμεταλλευόταν το δέσιμο του κοινού με ηθοποιούς, με πρόσωπα, με ύφος, με το brand, μα άλλαζε τελείως το ζουμί, ουσιαστικά πετυχαίνοντας έναν τρομερό συνδυασμό αναγνωρισιμότητας και φρεσκάδας. Κάθε νέα σεζόν των σειρών του είναι η 1η, αλλά είναι και η 4η ή 6η ή 10η. Και μάλιστα, χωρίς να χρειάζεται κανείς να θυμάται πολλά-πολλά από το πριν. Γιατί όταν βλέπεις ντουζίνες επεισοδίων μέσα σε 2-3 μέρες, πώς είναι δυνατόν να θυμάσαι πού είχες αφήσει τους πάντες όταν ξαναπιάσεις τα νέα επεισόδια, 362 μέρες αργότερα; Οι ανθολογίες δεν είναι για τους φανατικούς, είναι για τους πάντες.

Το ‘Fargo’, κι αυτό μια από τις εξέχουσες περιπτώσεις που στο μέλλον θα θεωρούνται classics της περιόδου που διανύουμε, έπαιξε πολύ πιο έξυπνα από το ‘True Detective’ τη Μερφι-κή φόρμουλα. Ναι, δεν έχει ίδιους ηθοποιούς να παίζουν άλλους ρόλους, όμως ανάμεσα στην 2η και την 1η του σεζόν υπάρχει μια σαφής σύνδεση, σε ύφος, σε σκηνικό, σε ονόματα, σε Ιστορία.

Το ‘Fargο’ βραβεύτηκε εκτενώς για την 1η του σεζόν και φέτος είναι ο μεγάλος αντίπαλος μιας νέας Μερφειάδας, το ‘The People v. O.J. Simpson’, μια σειρά που φέρνει κάποια σαφή αισθητικά μοτίβα του Ryan Murphy από τη ‘Horror’ ανθολογία του, συν την μούσα του, Sarah Paulson (όπως κι αρκετούς ακόμα που ξεκάθαρα θα προστεθούν στο μελλοντικό ρόστερ, όπως ο Cuba Gooding Jr. που πρωταγωνιστεί στο 6ο ‘American Horror Story’).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

US TV: Μια πρώτη ματιά στην 6η σεζόν ‘American Horror Story’

Κάτι σαν το ‘The People v. O.J. Simpson’ είναι λίγο-πολύ η ιδανική τηλεόραση για το 2016. Μια ιστορία εμβληματικών προδιαγραφών και φιλόδοξα πολυεπίπεδη ως προς τις θεματικές που αγγίζει, παίρνει κάτι διάσημο από τη σύγχρονη ιστορία και το μεταφυτεύει ως μια παραβολή σημαντική για Το Σήμερα. Έχει αρχή και τέλος, εγγυώμενο πως το κοινό ποτέ δε θα βαρεθεί, πως το όραμα ποτέ δε θα αραιωθεί. Κουβαλάει στο ρόστερ του μισή ντουζίνα άμεσα αναγνωρίσιμων ονομάτων κι άλλων τόσο που θα γίνουν άμεσα αναγνωρίσιμα μετά από τη συμμετοχή τους εδώ. Είναι μια 1η σεζόν, αλλά είναι και μια τελευταία, και ταυτόχρονα είναι και λίγο και σαν 7η.

(Έχουμε ήδη εξηγήσει πολλάκις γιατί το ‘The People v. O.J. Simpson’ αξίζει όλα τα βραβεία που πρόκειται να σηκώσει.)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι καλύτερες σειρές του πρώτου 6μηνου του 2016
To ‘The People v. O.J. Simpson’ είναι το πρώτο αριστούργημα του 2016

Κάπου ανάμεσα στο παράδειγμα των σειρών του Ryan Murphy και σε εξαιρετικές ανθολογίες συμπαγούς αισθητικής σαν το ‘Fargο’, κρύβεται η απόλυτη μελλοντική τάση. Το ‘The Night Of’ του ΗΒΟ κάπως θα συνεχιστεί κι ίσως είναι έτσι. Το ‘The Knick’ εξετάζει την περίπτωση να ακολουθήσει κι εκείνο το ανθολογικό μοντέλο. Το ‘Girlfriend Experience’ σίγουρα θα το κάνει. Και μέσα σε αυτά μέτρα και τις περίπου 37 σειρές που ο Ryan Murphy θα έχει μές στα επόμενα χρόνια. ‘Scream Queens’. ‘Fued’. ‘American Horror & Crime Story’.

Το 2011 είναι ακόμα αρκετό πρόσφατο ώστε όλοι να έχουμε ανάμνηση μιας εποχής όπου οι κατηγορίες μίνι σειράς και τηλεταινίας ήταν απλά το υστερόγραφο που δεν αφορούσε κανέναν. “Γιατί δεν τις κόβουν;;” αναρωτιόμασταν όλοι, μέχρι που όντως άρχισαν να τις κόβουν. 5 χρόνια μετά, οι πάντες έχουν άποψη για την κόντρα ‘The People v. O.J. Simpson’ εναντίον ‘Fargo’. Όποιος κι αν κερδίσει (ο O.J. θα κερδίσει), το πεδίο θα συνεχίσει χρόνο με το χρόνο να αφορά όλο και περισσότερο κόσμο και να μας προσφέρει όλο και καλύτερη τηλεόραση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ EMMY

H ανάλυση των δραματικών κατηγοριών
H ανάλυση των κωμικών κατηγοριών
Οι υποψηφιότητες