GAMES

Ελληνικό virtual παιχνίδι τρόμου με πρωταγωνίστρια τη Δούκισσα της Πλακεντίας

Η εικονική πραγματικότητα συναντά την ευεργέτιδα του 1821.

Στην άλλη άκρη του τηλεφώνου νεανικές φωνές αναγκάζουν την Κωνσταντίνα Μπεθάνη να αυξήσει την ένταση της φωνής της.

Βρίσκεται σε ένα ακόμα τεχνολογικό event με την Tenebra Studios, παρουσιάζοντας ένα ελληνικό virtual παιχνίδι τρόμου διαφορετικό από τα άλλα. Κι αυτό γιατί πρωταγωνίστρια δεν είναι μία ακόμα συνηθισμένη φιγούρα με υπερδυνάμεις αλλά η ‘Δούκισσα της Πλακεντίας’.

Μία επιλογή που έγινε μετά από εκτεταμένη επιστημονική έρευνα και σηματοδοτεί μία νέα εποχή στα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, που έρχονται να αλλάξουν όσα γνωρίζαμε για την ψυχαγωγία. 

Η συνεργασία με παγκόσμιους κολοσσούς και το ‘Duchess of Plaisance’

Η Tenebra Studios είναι μία ελληνική ανεξάρτητη εταιρεία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών.

‘Η Tenebra Studios είναι μία ελληνική ανεξάρτητη εταιρεία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που διαβάζεις για αυτήν στη Wikipedia. “Συστάθηκε το 2006 στην Αθήνα και έκτοτε έχει σταθερή συνεργασία με τις Sony Hellas, Sony Norway και Sony Portugal, συμμετέχοντας στις μεταφράσεις/μεταγλωττίσεις των Uncharted 3 και 4, The Last of Us καθώς και του δημοφιλούς God of War 3. Επίσης, η εταιρεία διατηρεί συνεργασία ετών με τους κολοσσούς Huawei και Xiaomi, αναπτύσσοντας κατά παραγγελία παιχνίδια για τα appstores τους στην Κίνα, ενώ έχει δημιουργήσει εκπαιδευτικά παιχνίδια για την Abbott Diabetes Care Hellas, καθώς και για τον εκπαιδευτικό όμιλο New York College. Εκτός από βιντεοπαιχνίδια, η εταιρεία έχει αναπτύξει εφαρμογές για κινητά και υπολογιστές, ενώ μαζί με τον Θανάση Γεωργούλη (Lead Programmer/ Producer και έτερο ιδιοκτήτη της εταιρείας) είμαστε και Καθηγητές στο Πρόγραμμα Σπουδών ‘”Games Development” του ΙΙΕΚ Νew York, μέλος του εκπαιδευτικού ομίλου New York College”, θα προσθέσει, με μία ανάσα, η Κωνσταντίνα, περιγράφοντας το νέο πρότζεκτ που βρίσκεται στα (εικονικά) σκαριά.

Ένα ατμοσφαιρικό παιχνίδι εξερεύνησης και μυστηρίου που βασίζεται σε αληθινή ιστορία

“Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στη διαδικασία ανάπτυξης του πρώτου Ελληνικού βιντεοπαιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας (VR) με τίτλο “Η Δούκισσα της Πλακεντίας” (Duchess of Plaisance). Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό παιχνίδι εξερεύνησης και μυστηρίου, προοπτικής πρώτου προσώπου, με κύριο στοιχείο την επίλυση γρίφων και την τρομακτική ατμόσφαιρα, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Σοφί ντε Μαρμπουά Λεμπρέν, την περίφημη Δούκισσα της Πλακεντίας”.

Ο μύθος της Δούκισσας της Πλακεντίας

Μία απλή αναζήτηση στο αχανές διαδίκτυο αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι η Δούκισσα της Πλακεντίας αποτελούσε μία από τις πιο εκκεντρικές προσωπικότητες της εποχής της, με πολλούς αστικούς μύθους να περιβάλλουν το πρόσωπό της.

“Μετά από μια μακρά περιοδεία στην οθωμανική Ασία το 1836, η κόρη της πέθανε στη Βηρυτό, πιθανότατα από πανώλη. Η Δούκισσα αρνείται να δεχτεί το χαμό της και αποφασίζει να φέρει το κορμί της κοπέλας στην Αθήνα και να το ταριχεύσει, ώστε να μην αναγκαστεί να την αποχωριστεί. Ολημερίς βρισκόταν στο υπόγειο του σπιτιού όπου είχε τοποθετήσει το ξύλινο φέρετρο με τη σορό της Ελίζας. Συμπεριφερόταν σαν η κόρη της να ήταν ακόμα ζωντανή, ενώ δεν επέτρεπε σε κανέναν άλλο να πλησιάσει το δωμάτιο. Οι γείτονες δήλωναν, μάλιστα, πως την άκουγαν συχνά να φωνάζει στην κόρη της να “ξυπνήσει” και να “σηκωθεί”.

Γυρνούσε στα δάση της Πεντέλης με λευκούς μανδύες σπαράζοντας για την κόρη της

Ωστόσο, δέκα χρόνια μετά ξέσπασε πυρκαγιά η οποία κατέστρεψε την οικία και αποτέφρωσε την ταριχευμένη σορό της κόρης της. Η ψυχολογική κατάστασή της έκτοτε επιδεινώθηκε, ενώ εξαιτίας της υδρωπικίας από την οποία έπασχε είχε παραμορφωθεί.  Έτσι, η απόκοσμη εμφάνιση κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής της, όταν είχε πλέον μετατραπεί σε “ζωντανή νεκρή” και γυρνούσε στα δάση της Πεντέλης με λευκούς μανδύες σπαράζοντας για την κόρη της, εδραίωναν τη μυθοπλασία γύρω από το πρόσωπό της”, εξιστορεί η Κωνσταντίνα.

Ένα παιχνίδι τρόμου στηριγμένο στην έρευνα

Ο λόγος που διαλέξαμε αυτό το setting είναι γιατί έχουμε στη διάθεσή μας πάρα πολλά ιστορικά στοιχεία, ωστόσο εφόσον πρόκειται για παιχνίδι, έχουμε και την ελευθερία να βασιστούμε σε μύθους, όπως την υποτιθέμενη σχέση της Δούκισσας με τον Λήσταρχο Νταβέλη.

Θα υπάρχουν πολλά ιστορικά πρόσωπα και εξέχουσες προσωπικότητες της εποχής με διάφορους τρόπους στο παιχνίδι. Κάθε τοποθεσία, από το Μέγαρο της Δούκισσας μέχρι και την πλατεία Ομονοίας θα είναι όσο το δυνατόν γίνεται ιστορικά ακριβής και με πειστική αναπαράσταση, καθώς συνεργαζόμαστε με διάφορους φορείς ακριβώς για αυτόν το σκοπό.

Συγκεκριμένα, έχουμε αναπτύξει συνεργασία με τον Δήμο Πεντέλης και το Μέγαρο της Δουκίσσης Πλακεντίας, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο (ένα ακόμη εκ των πολλών ανακτόρων της Δούκισσας), το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα και με καθηγητές ιστορίας και λαογραφίας για την πιστή αναπαράσταση της εποχής στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία. Επίσης, συνεργαστήκαμε με το Τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών του New York College με το οποίο ανταλλάσσουμε τεχνογνωσία, τα Τμήματα Ψυχολογίας του New York College και του University of Bolton, καθώς και με το Τμήμα Επικοινωνίας, ΜΜΕ και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι τα αυθεντικά αρχιτεκτονικά σχέδια του Καστέλου της Ροδοδάφνης, όπως ονόμασε η Δούκισσα τη θερινή της κατοικία στην Πεντέλη (που είναι το βασικό μας setting), ανήκουν στον φημισμένο αρχιτέκτονα της εποχής Σταμάτιο Κλεάνθη και τα ανακαλύψαμε κατόπιν ενδελεχούς έρευνας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αποτυπώνοντάς τα σε κλίμακα.

Το επιστημονικό υπόβαθρο δε σταματά εδώ, καθώς έχουμε κάνει εδώ και περίπου έναν χρόνο ως ομάδα αλλά και ο καθένας ξεχωριστά την προσωπική μας έρευνα για την εποχή και τα στοιχεία που βρήκαμε θα δώσουν στο παιχνίδι μια πιο αυθεντική αναπαράσταση και θα βοηθήσουν τους παίκτες να μπουν στον κόσμο του πιο ενεργά. Ειδικότερα, η Art Director του Project Ειρήνη Θεοχάρη έχει κάνει ενδελεχή έρευνα για την εποχή, από τα ρούχα και τις ταπετσαρίες μέχρι τους πίνακες που είχαν στα σπίτια τους, ενώ ακόμη και τα έπιπλα και τα σκεύη που θα δείτε βασίζονται όλα σε έρευνα και θα σας ταξιδέψουν στην Ελλάδα του τότε”, επισημαίνει η ίδια.

Η εγχώρια εικονική πραγματικότητα γίνεται πρώτου προσώπου και τρομάζει

“Ως ομάδα θεωρούμε ότι το καλύτερο είδος παιχνιδιού για το VR είναι το Horror, γιατί ο φόβος γίνεται προσωπικός. Με το να παίζεις ένα παιχνίδι τρόμου όπως π.χ. τα πρώτα Resident Evil ή τα πρώτα Silent Hill σε τρίτο πρόσωπο, αποστασιοποιείσαι από τον φόβο και πλέον δεν φοβάσαι για τη ζωή σου αλλά για τη ζωή του χαρακτήρα τον οποίο ελέγχεις. Με το VR μπορούμε να σε κάνουμε πρωταγωνιστή σε μια ταινία τρόμου, στην οποία τρέμεις για εσένα και όχι για τον χαρακτήρα που ελέγχεις. Πλέον είσαι ο χαρακτήρας και με τον τρόπο που προσεγγίζουμε τον τρόμο, χωρίς φτηνά jumpscares ή ζόμπι που είναι και της μόδας, “χτυπάμε” στα πρωτόγονα ένστικτα της αυτοσυντήρησης, οπότε ο φόβος είναι πολύ πιο ουσιαστικός από ότι έχετε συνηθίσει ως τώρα.

Το καλύτερο είδος παιχνιδιού για το VR είναι το Horror, γιατί ο φόβος γίνεται προσωπικός

Γενικότερα, είμαστε από τα studios που έχουμε την τύχη να μπορούμε να δημιουργούμε τα δικά μας assets, χωρίς να χρειάζεται να στηριζόμαστε σε εξωτερικούς συνεργάτες ή στα assets που υπάρχουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο (είτε δωρεάν – είτε με αγορά), οπότε μπορούμε να φτιάξουμε πραγματικά τον κόσμο μας όπως τον έχουμε φανταστεί και όχι κατά προσέγγιση. Σύντομα θα ανακοινώσουμε και μια συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο των μεταγλωττίσεων στην Ελλάδα, που έχει δανείσει τη φωνή της στην Δούκισσα. Αντιμετωπίζουμε κάθε κομμάτι του παιχνιδιού με τον ίδιο επαγγελματισμό και την ίδια προσκόλληση στην ποιότητα. Αυτή τη στιγμή στο συγκεκριμένο παιχνίδι απασχολείται όλο το δυναμικό της εταιρίας μας: οι Ηλίας Πετρόγκονας (3D Modeler), Μάνθος Καλυβιανάκης (3D Modeler / Sculptor/ Animator), Ειρήνη Θεοχάρη (Art Director / Concept Artist / Texture Artist), Βασίλης Μπαύκας (Programmer / Web developer), Γιάννης Βασιλειάδης (3D Renderers / Assistant Modeler / Animator), Στάθης Καλαμούκης (Junior Programmer/ IT Manager), οι Κωνσταντίνος Ροϊνός, Νίνα “ThelielGG” Πάνοζα, Κωνσταντίνος Στάθης ως Junior 3D Modelers και οι Κατερίνα Τσουκαλά, Στέφανος Γιαννάκης, Άννα Μαρία Ορώρ Λινκώφ, Min–Tam Le και Γιάννης Ηλιακόπουλος ως Junior Programmers”, εξηγεί η νεαρή ιδιοκτήτρια.

Η αποδοχή του κοινού και το στοίχημα της παγκόσμιας αγοράς

Μέχρι στιγμής πάνω από 7000 άτομα έχουν παίξει την demo έκδοση του παιχνιδιού, με τα σχόλια για τον εικονικό κόσμο της διαβόητης περσόνας να είναι διθυραμβικά.

“Όλοι αναγνωρίζουν ότι το setting είναι πρωτότυπο και όταν βλέπουν την ποιότητα της δουλειάς μας αναγνωρίζουν ότι στεκόμαστε επάξια απέναντι στους ξένους”.

Ιδιαίτερη εντύπωση τους κάνει η ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που στηρίζεται κυρίως στον ψυχολογικό τρόμο, τα custom σκηνικά που έχουμε δημιουργήσει, καθώς και η εξαιρετική ηχητική επένδυση.

Πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε ποιοτικά παιχνίδια στην Ελλάδα, αρκεί να ξεφύγουμε από τη λογική του αντιγράφω ότι πουλάει στο εξωτερικό, προσπαθώ χωρίς να μου κοστίσει τίποτα ή με τον μικρότερο δυνατό χρόνο απαιτώ να έχω αποτέλεσμα. Στόχος μας ως εταιρεία είναι να μην περιοριστούμε στην Ελληνική αγορά, αλλά να κάνουμε σταθερά βήματα και εκτός συνόρων. Έτσι, ενώ για αρχή το launch θα γίνει στα ελληνικά, με ελληνικούς διαλόγους και ηθοποιούς, ετοιμάζεται παράλληλα και η αγγλική έκδοση για το παγκόσμιο κοινό, μιας και ήδη σχεδιάζουμε με την Sony Portugal και την Sony Norway το localization.

Φιλοδοξούμε το πρώτο εξάμηνο του 2018 το παιχνίδι να υπάρχει στο Play Store ώστε να είναι προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, γιατί το φθηνό VR είναι το Google VR. Από εκεί και πέρα, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για πιθανή μεταφορά του παιχνιδιού και στο PlayStation VR, ενώ δεν αποκλείουμε και μία εκδοχή του παιχνιδιού χωρίς VR στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της παγκόσμιας ψυχαγωγίας θα είναι ψηφιακό και οικιακό, καθώς πλέον τα πάντα (ταινίες, μουσική και παιχνίδια) τα απολαμβάνεις χωρίς να χρειαστεί να βγεις από το σπίτι. Με λίγα ευρώ και ένα κινητό android τελευταίας τετραετίας κάποιος που θέλει μπορεί να έχει την εμπειρία ποιοτικού VR. Πιστεύουμε ότι εκεί εντοπίζεται το μέλλον και φιλοδοξούμε να βρεθούμε στο επίκεντρό του”, καταλήγει.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ

Δύο Ελληνίδες κατακτούν το Ρότερνταμ με τους Αγίους τους
Δύο Θεσσαλονικείς δημιούργησαν επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα την Αρχαία Μυθολογία