ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η ανάγκη για ένα νέο ‘Νησί’ είναι μεγαλύτερη από ποτέ

Η καλύτερη δραματική σειρά στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης επέστρεψε και μας υπενθύμισε πόσο πολύ χρειαζόμαστε αντίστοιχα προγράμματα.

Πέρασαν δέκα χρόνια. Δέκα ακριβώς χρόνια από τη στιγμή που προβλήθηκε για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση το ‘Νησί’. Μια σειρά που απέσπασε αμέσως διθυραμβικές κριτικές και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως κατάφερε να δώσει το φιλί της ζωής σε μια τηλεόραση που αργοπέθαινε. Η επιστροφή του στην τηλεόραση του Mega από το βράδυ της Τετάρτης (2/9) και κάθε μέρα στις 23.00, μας έδωσε την καλύτερη αφορμή για να ασχοληθούμε με τη σειρά-φαινόμενο, αλλά και τα ‘φαινόμενα’ της εποχής μας.

Το 2010 είχαμε ήδη αρχίσει να μπαίνουμε στην οικονομική κρίση. Ήταν μια χρονιά κατά την οποία άλλαξε όλη η πραγματικότητα γύρω μας προς το χειρότερο. Προφανώς και αυτή η κρίση είχε αντίκτυπο και στην ελληνική τηλεόραση. Τα μεγάλα τηλεοπτικά projects μπήκαν στην άκρη και έδωσαν τη θέση τους σε πιο οικονομικά προγράμματα, όπως τα reality.

Ήταν μια τηλεοπτική χρονιά τότε που είδαμε να επιστρέφει (καλή ώρα) το Big Brother στην τηλεόραση του Alpha, ενώ προβαλλόταν και ο δεύτερος κύκλος του Next Top Model στον ANT1. Σε αυτά τα δύο shows η απάντηση του Mega ήταν το ‘Νησί’, μια σειρά που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, με κεντρικό της θέμα τη μάχη των ανθρώπων για ζωή απέναντι στη νόσο του Χάνσεν (λέπρα).

Όσον αφορά τους βασικούς χαρακτήρες τη σειράς, αυτοί ήταν ο Γιώργης Πετράκης (Στέλιος Μάινας) και η σύζυγός του Ελένη Πετράκη (Κατερίνα Λέχου). Το Νησί μάς αφηγήθηκε μια ιστορία για το μεγαλείο του ανθρώπου που καταφέρνει ακόμα κι όταν η μοίρα δείχνει το πιο ανελέητο πρόσωπό της να βρει τη δύναμη που χρειάζεται για να αγαπήσει, να ονειρευτεί, να ζήσει. Η πλοκή της ιστορίας εξελισσόταν κυρίως στην Κρήτη και τη Σπιναλόγκα, το νησί με το παλιό ενετικό φρούριο, το νησί που για δεκαετίες ήταν ο υποχρεωτικός τόπος εξορίας των λεπρών.

Από την προβολή του πρώτου κιόλας επεισοδίου της σειράς στις 11 Οκτωβρίου 2010 το τηλεοπτικό κοινό έδειξε ενθουσιασμένο. Αυτό φάνηκε και στα νούμερα της τηλεθέασης που κατέγραψε το Νησί φτάνοντας στο 55% στο πρώτο επεισόδιο, ενώ έφτασε μέχρι και στο 65% στο φινάλε της σειράς. Μάλιστα, τα νούμερα αυτά γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακά αν σκεφτούμε ότι προγράμματα όπως το Big Brother και το Next Top Model, έμεναν κάτω από το 20%. Διπλή νίκη.

Το κάστινγκ της σειράς ήταν εξαιρετικό, οι ερμηνείες το ίδιο, ενώ η παραγωγή της θεωρείται μία από τις ακριβότερες στην ελληνική τηλεόραση, μιας και κόστισε 4 εκατομμύρια ευρώ ή 150.000 ευρώ το κάθε επεισόδιο. Το άξιζε, όμως, και με το παραπάνω. Όλα ήταν προσεγμένα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.

Το ‘Νησί’ με στιγμές που πραγματικά σου ‘έκοβαν’ την ανάσα κρατούσε το ενδιαφέρον των τηλεθεατών σε κάθε δευτερόλεπτο, ενώ η ανυπομονησία για το επόμενο επεισόδιο ήταν τεράστια. Ένα κοινό που έδειχνε να χάνει την πίστη του στις ελληνικές σειρές, παρακολούθησε στη μικρή οθόνη μια σειρά που θα ζήλευε ακόμη και το Netflix. Δεν ήταν τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως αρκετές χώρες ζήτησαν τα δικαιώματα για να προβάλλουν τη σειρά στην τηλεόρασή τους.

Ο πήχης ανέβηκε απότομα με το ‘Νησί’. Η ελληνική τηλεόραση που αργοπέθαινε, πήρε παράταση ζωής και ο κόσμος σεβάστηκε και αναγνώρισε μια ελληνική σειρά μετά από χρόνια. Κι από εκεί κι έπειτα το χάος. Οκ, είναι από δύσκολο έως ακατόρθωτο να έχουμε κάθε 1-2 χρόνια στην τηλεόρασή μας σειρές, όπως το ‘Νησί’. Ωστόσο η φετινή χρονιά, μοιάζει σαν να το χρειάζεται περισσότερο από ποτέ. Με το Big Brother, το GNTM και το Bachelor να μας περιτριγυρίζουν και την trash tv να απειλεί τον τηλεοπτικό μας χάρτη, σειρές σαν το ‘Νησί’ αποτελούν μια λύτρωση.

Ίσως οι Άγριες Μέλισσες να αποτελούν αυτή τη στιγμή μια αρκετά καλή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Μέχρι να ξεκινήσουν, όμως, το ‘Νησί’ φαίνεται πως αποτελεί την πιο ποιοτική λύση τις βραδινές ώρες στην τηλεόραση. Ακόμα και σε επανάληψη.