© YouTube
ΜΟΥΣΙΚΗ

Η Μαρίνα Σάττι κάνει «Πάλι» το θαύμα της

Beat, κυκλικοί χοροί, κότες, τρακτέρ, σούζες και σεμεδάκια. Η Μαρίνα Σάττι μας δείχνει ποια είναι η φάση το 2021.

Τελικά, πόσο γοητευτικό μπορεί να είναι ένα ελληνικό χωριό στη μέση του πουθενά; Για τους περισσότερους από εμάς κοινότητες όπως η Μαυροθάλασσα Σερρών είναι απλά τοποθεσίες στον χάρτη που τις προσπερνάμε σε κάποιο ταξίδι χωρίς να ρίξουμε δεύτερη ματιά. Δεν είναι το χωριό μας. Κι όμως, οι μικρές λεπτομέρειες που το κάνουν τόσο οικείο στα μάτια και στο θυμικό είναι όλες εκεί: τα σεμεδάκια, τα γυάλινα πολύχρωμα ποτήρια, τα τρακτέρ, η απογευματινή ησυχία, οι μηχανές που κάνουν σούζες, τα κοσμήματα που έχουν βγει από λαογραφικό μουσικό, οι κυκλικοί χοροί, τα αλουμινένια στέγαστρα, οι εκκλησίες που μοιάζουν να ξεφυτρώνουν από το πουθενά.

Η Μαρίνα Σάττι επέστρεψε δριμύτερη στο ελληνικό ίντερνετ με το νέο hit Πάλι, χρησιμοποιώντας τη γνωστή συνταγή που την έκανε διάσημη πριν κάποια χρόνια: τη φρέσκια ματιά στην παράδοση. Μία παράδοση που όμως δεν αποτελεί σκονισμένο έκθεμα σε κάποιο μουσείο αλλά αντίθετα κάτι ζωντανό – κάτι που πάλλεται μέσα στα άσχημα και τα ωραία της ελληνικής επαρχίας.

Το τραγούδι μετράει ήδη περισσότερα από 400 χιλιάδες views στο YouTube πριν καν περάσουν 24 ώρες. Ναι, η συνταγή είναι δοκιμασμένη, σε καμία όμως περίπτωση δεν ακούγεται -και, κυρίως, δεν δείχνει στο βίντεοκλιπ- βαρετή.

Η Μαρίνα Σάττι σπάει τα κοντέρ με το« Πάλι»

Τι ακριβώς είναι το Πάλι; Ένας σύγχρονος μπάλος. Mπορεί το τραγούδι να πατάει στην παράδοση, η παραγωγή του όμως ακούγεται βγαλμένη από studio που παρακολουθεί τις μουσικές τάσεις και όχι πανηγυρτζίδικα echo και reverb. Η Σάττι, δηλαδή, αγκαλιάζει για άλλη μία φορά με προσοχή και φροντίδα τα δημοτικά τραγούδια. Δεν κλέβει εύκολες λύσεις αλλά βρίσκει νέες και πολύ σύγχρονες ερμηνείες – τα προσδιορίζει ξανά στο σημερινό πλαίσιο.

Πώς ακριβώς ξεκινά το βιντεοκλίπ που έχει γυριστεί στη Μαυροθάλασσα Σερρών; Η κάμερα δείχνει δύο γιαγιάδες να κάθονται στο παγκάκι της πλατείας. Καθώς η λήψη απομακρύνεται στο πλάνο μπαίνει μία κλασική εκκλησία και ένα αγροτικό αυτοκίνητο, ενώ η μία μηχανή περνάει μπροστά μαρσάροντας. Αυτή είναι η πραγματικότητα του ελληνικού χωριού σήμερα. Οι εικόνες από γυναίκες με τσεμπέρια και άντρες με δισάκια αποτελούν παρελθόν.

Μέσα σε αυτόν τον κόσμο, νέα παιδιά μεγαλώνουν, κάνουν σχέδια και περιμένουν τα όνειρά τους να γίνουν πραγματικότητα. Το Πάλι ακούγεται σαν το ιδανικό soundtrack για αυτές τις συνθήκες. Το βίντεοκλιπ είναι μία ωδή στον ξεχασμένο κόσμο της ελληνικής επαρχίας – στο χωριό που γυρνάμε μόνο για μερικές μέρες στο καλοκαίρι, όπου ερχόμαστε και φεύγουμε σαν επισκέπτες, την ίδια στιγμή που οι έφηβοι παραμένουν εκεί κάνοντας όνειρα (συνήθως για να το εγκαταλείψουν).

«Μες στην έρημο ν’ ανθίσω δεν θα αργήσω / και αν με αφήσεις πάλι πίσω / δεν θ’ αργήσω / θα σ’ αφήσω, πάλι» λέει το ρεφρέν.

Πριν τη viral Μάντισσα το 2017, η Μαρίνα Σάττι χόρευε σε σμυρναίικους ρυθμούς με τις Κούπες. Η 34χρονη συνεχίζει στον ίδιο δρόμο που χάραξε. Όχι, δεν είναι εύκολο αυτό που κάνει. Δεν έχει καβαλήσει απλά ένα trend και πάει.

Η Σάττι στήνει η ίδια ένα trend που δε διστάζει να μιξάρει τα beat με την παράδοση, να βάλει κορίτσια με φαρδιά ρούχα να χορεύουν κυκλικούς χορούς, να κάνει το σύγχρονο ελληνικό χωριό να δείχνει πανέμορφο μες στην ασχήμια του.