ΛΙΣΤΕΣ

James Bond και Jake Gyllenhaal σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης: 2 ταινίες + 2 σειρές για το ΣΚ

Ένας αποχαιρετισμός του James Bond, μία από τις πιο ακριβές αγορές που έχει κάνει ποτέ το Netflix, δύο ακόμα πολλά υποσχόμενες σειρές και το τελευταίο σαββατοκύριακο των Νυχτών Πρεμιέρας.

Ο James Bond του Daniel Craig μάς αποχαιρετά και ο Jake Gyllenhaal βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στο Netflix (βρίσκεται ποτέ σε άλλη τα τελευταία χρόνια της καριέρας του;).

Εκτός από τον James Bond και μία από τις πιο ακριβές αγορές που έχει κάνει το Netflix, το νου σας για δύο ακόμα πολλά υποσχόμενες σειρές και φυσικά για το τελευταίο σαββατοκύριακο των Νυχτών Πρεμιέρας.

ΤΑΙΝΙΕΣ:

No Time to Die

Ο Sean Connery γέννησε τον James Bond αλλά ο Daniel Craig, έστω μέσα στους κούφιους περιορισμούς που κουβαλάει ο συγκεκριμένος χαρακτήρας, τον ωρίμασε. Κοιτώντας πίσω, όλο το era του Craig θα μπορούσε να ιδωθεί ως ένα πείραμα: Πόσο μη-Bond θα μπορούσαν να γίνουν αυτές οι ταινίες χωρίς να απωλέσουν τη Bond-ικότητά τους;

Στις τρεις ώρες του No Time to Die – και ας βγάλουμε νωρίς από τη μέση ότι όχι, η συγκεκριμένη ταινία δε δικαιολογεί τη διάρκειά της – δε σταμάτησα να σκέφτομαι το πόσο κουρασμένος φαινόταν ο Daniel Craig. Οι παραγωγοί των ταινιών γνωρίζουν καλά πως ο κύριος λόγος της ανάγκης του ηθοποιού να απομακρυνθεί από τον ρόλο (“καλύτερα να έκοβα τις φλέβες μου από το να κάνω άλλο ένα Bond” έλεγε κάποτε) ήταν η σωματική του κόπωση. Ο Craig κυριολεκτικά δεν πίστευε ότι το σώμα του θα άντεχε άλλη μία τέτοια ταινία. Αυτή την εξάντληση εκμεταλλεύεται σωστά εδώ ο Cary Joji Fukunaga, σκηνοθέτης της ταινίας μετά την αποχώρηση του Danny Boyle και συν-σεναριογράφος μαζί με τους Μποντ-ικούς βετεράνους Neal Purvis και Robert Wade, και τη Phoebe Waller-Bridge του Fleabag που ο ίδιος ο Craig έφερε στο πρότζεκτ. Στις εκρηκτικές, αραιές σκηνές δράσης του στην ταινία, ο James Bond είναι πάντοτε ετοιμοπόλεμος αλλά πιο μπαρουτοκαπνισμένος από ποτέ. Ο πράκτορας είναι ακριβώς τόσο αποδοτικός όσο τον έχεις συνηθίσει, όμως χρειάζεται πάντα μία βαθιά ανάσα πριν υψώσει ξανά τη γροθιά του.

Η ταινία είναι μία ιστορία για την ανάγκη να αφήνουμε κάποια πράγματα πίσω μας. Ο Craig ήθελε τον κόσμο στο No Time to Die να έχει ξεπεράσει τον James Bond και σε μεγάλο βαθμό πρέπει να ικανοποιήθηκε. Οι Μυστικές Υπηρεσίες της Μεγάλης Βρετανίας τον έχουν αντικαταστήσει με τη Nomi της Lashana Lynch ως νέα 007 (εξαιρετική πρόταση για αλλαγή σκυτάλης αν το θελήσουν), και σε μία αποστολή του στην Αβάνα συνεργάζεται με τη νέα κατάσκοπο Paloma (Ana de Armas) την οποία καθοδηγεί χωρίς να πατρονάρει. Τούτος ο James Bond πάει για απόσυρση και έχει κάνει ειρήνη με αυτό («Έχω αδυναμία στα ναυάγια», του λέει κάποια στιγμή η Nomi. «Τότε είσαι στο σωστό μέρος», της απαντάει).

Εκτός από μία κατάλληλη αίσθηση οριστικού τέλους που υποστηρίζει πλήρως η τελευταία σκηνή της ταινίας, ο σκηνοθέτης έχει ταιριάξει άψογα το άναρχο στιλ πάλης που προτιμάει στο φουρτουνιασμένο παρουσιαστικό του Craig. Περισσότερο από τους υπόλοιπους σκηνοθέτες που δούλεψαν με τον ηθοποιό. Οπότε είναι καλό το περίβλημα περιπέτειας που έχει φτιάξει εδώ, όμως στην πραγματικότητα το No Time to Die είναι ένα μελόδραμα μεταμφιεσμένο σε ταινία James Bond. Η αποθέωση του συγκρατημένου πειράματος αυτών των ταινιών που λέγαμε νωρίτερα. Ο Bond του Craig δε θέλει πια να τα τραβάει όλα αυτά. Ολόκληρη η τελευταία ταινία του είναι κατασκευασμένη γύρω από έναν άνθρωπο που θα επέλεγε να παραιτηθεί για να ζήσει ήσυχα τον έρωτά του. Μέχρι το φινάλε δεν έχει καν σημασία που ο τελικός του Big Bad δεν είναι ούτε πειστικά big, ούτε αποτελεσματικά bad. Υπάρχει μόνο για να εξυπηρετήσει έναν σκοπό, να τον ωθήσει να αντιμετωπίσει τους δαίμονές του.

Είναι ένας συγκινητικός, επιδραστικός αποχαιρετισμός για τον Craig το No Time to Die. Θα λειτουργούσε ως τέτοιος και για τον ίδιο τον James Bond αν το franchise δεν ήταν πολύ μεγάλης αξίας για να πεθάνει. Προς το παρόν κερδίζει χρόνο για τους επόμενους, για πρώτη φορά με τόσο λευκή σελίδα. Διάβασε περισσότερα για την ταινία εδώ, χωρίς spoilers.

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Tulip Entertainment.

The Guilty

Ο πρώην αστυνομικός, νυν τηλεφωνητής επειγόντων περιστατικών Joe Baylor προσπαθεί να σώσει μία καλούσα που φαίνεται να έχει απαχθεί. Σύντομα όμως θα ανακαλύψει πως τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και η αντιμετώπιση της αλήθειας είναι η μοναδική διέξοδος. Άλλη μία σφοδρή ερμηνεία του Jake Gyllenhaal, αυτή τη φορά σε σκηνοθεσία του Antoine Fuqua (Training Day, The Equalizer) και σενάριο του Nic Pizzolatto (True Detective), σε διασκευή βραβευμένου στο Sundance δράματος από τη Δανία.

Η ταινία στριμάρει στο Netflix.

ΣΕΙΡΕΣ:

Maid

Μετά το Leftovers, την εξαιρετική απόδοσή της στο Novitiate και ένα πέρασμα από το Once Upon a Time… in Hollywood, η Margaret Qualley πρωταγωνιστεί στη μίνι σειρά που εμπνέεται από τα απομνημονεύματα της Stephanie Land, Maid: Hard Work, Low Pay, and a Mother’s Will to Survive. Τη δημιουργεί η σεναριογράφος και θεατρογράφος Molly Smith Metzler (Shameless), με την Qualley να πρωταγωνιστεί ως Alex, μία νεαρή γυναίκα που άφησε πρόσφατα μια κακοποιητική σχέση μαζί με τη νεαρή κόρη της. Οι δυο τους δεν έχουν χρήματα και ζουν σε καταφύγιο ώσπου η Alex αποφασίζει να εργαστεί ως υπηρέτρια. Την Qualley πλαισιώνει η μητέρα της στην αληθινή ζωή, Andie MacDowell, που εδώ παίζει την αδιάγνωστη διπολική μαμά του χαρακτήρα που αδυνατεί να κατανοήσει γιατί η κόρη της χώρισε τον σύντροφό της.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

The Chestnut Man

Ο Soren Sveistrup, ο δημιουργός του βραβευμένου δανέζικου The Killing (Forbrydelsen) που πυροδότησε την έκρηξη του νορδικού νουάρ στην τηλεόραση, είχε γράψει το πρώτο του βιβλίο το 2019 βρίσκοντας θερμή υποδοχή. Αυτό το βιβλίο μεταφέρει το στούντιο παραγωγής του Ragnarok, SAM Productions, στο Netflix. Το Chestnut Man ξεκινά με την ανακάλυψη του πτώματος μίας νεαρής γυναίκας σε μία παιδική χαρά ενός ήσυχου προαστίου της Κοπεγχάγης. Η νεαρή γυναίκα δολοφονήθηκε βάναυσα και το ένα της χέρι λείπει. Δίπλα της βρίσκεται μια μικρή κούκλα από κάστανα και σπίρτα.

Η φιλόδοξη νεαρή ντετέκτιβ Naia Thulin (Danica Curcic, Equinox) είναι υπόθεση με τον νέο της συνεργάτη Mark Hess (Mikkel Boe Følsgaard, The Rain) για να βρει τον κατά συρροή δολοφόνο που αφήνει ένα ειδώλιο από κάστανο σε κάθε σκηνή εγκλήματος. Η Thulin και ο Hess θα ανακαλύψουν σύντομα ένα μυστηριώδες στοιχείο που συνδέεται με την υπόθεση ενός εξαφανισμένου κοριτσιού – την κόρη μίας πολιτικού, της Rosa Hartung, που είχε χαθεί ένα χρόνο νωρίτερα και θεωρείται νεκρή.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

Νύχτες Πρεμιέρας

Οι 27ες Νύχτες Πρεμιέρας σιγά-σιγά ολοκληρώνονται και ανανεώνουν το ραντεβού τους μαζί μας για του χρόνου. Ήταν ένα φεστιβάλ κινηματογράφου με ένα από τα καλύτερα διαγωνιστικά τμήματα των τελευταίων ετών, δύο εκπληκτικά αφιερώματα – ένα στον Orson Welles και ένα στις Ζωές σε Μετάβαση – αστραφτερές πρεμιέρες όπως το Dune και το French Dispatch, και φεστιβαλικά χιτ από όλο τον κόσμο.

Τσέκαρε το ειδικό tag μας για καθημερινές επιλογές στις μέρες που απομένουν για το φεστιβάλ.