24 Media
ΣΙΝΕΜΑ

Κι όμως, το Netflix μπορεί φέτος να κερδίσει και τα 4 Όσκαρ ερμηνείας

Σχεδόν σε όλες τις ερμηνευτικές κατηγορίες φέτος τα φαβορί είναι από ταινίες της streaming πλατφόρμας. Εκπλήσσεται κανείς;

Όχι απλά το Netflix φέτος μπορεί να κερδίσει και τα 4 ερμηνευτικά Όσκαρ, αλλά σε κάποιες από τις κατηγορίες η μεγαλύτερη απειλή για τα φαβορί έρχεται από άλλες ταινίες του Netflix.

Ήταν αναμενόμενο πως αργά ή γρήγορα η πλατφόρμα θα κατάφερνε να πετύχει το μεγάλο οσκαρικό θρίαμβο στον οποίο στοχεύει εδώ και κάμποσα χρόνια, και η ιδιομορφία της φετινής χρονιάς παρουσίασε την απόλυτη ευκαιρία. Οι μόνες φετινές ταινίες που έχει όντως δει ο περισσότερος κόσμος προέρχεται από το Netflix. Αλλά και πάλι, μπορεί να φτάσουμε σε τέτοιο απόλυτο βαθμό κυριαρχίας;

Η ειρωνεία της κατάστασης είναι πως μια πολύ πιθανή περίπτωση για τα Όσκαρ Ταινίας ή/και Σκηνοθεσίας παραμένει το Nomadland της Chloe Zhao, η πιο πολυβραβευμένη φετινή ανεξάρτητη ταινία, που σε μια πιο νορμάλ χρονιά ήδη θα μετρούσε τα πρώτα βραβεία στο δρόμο προς τον οσκαρικό θρίαμβο.

Αλλά φέτος είναι μια παντελώς μη-νορμάλ χρονιά, και το Netflix χάρη στην ευελιξία της διανομής του είχε δεδομένο πλεονέκτημα. Που ειδικά στο επίπεδο των ερμηνειών, αναμένεται να οδηγήσει σε μια σαρωτική απόδοση τη βραδιά των Όσκαρ. Αλλά μπορεί όντως να κερδίσει και τα 4; Ποιοι ηθοποιοί είναι φαβορί; Πού μπορεί το Netflix να χρειαστεί να διαλέξει ποια από τις ταινίες του να πρωτοσπρώξει; Και πού μπορεί να σπάσει το κουαρτέτο;

Πάμε να δούμε ποια είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση στις 4 ερμηνευτικές κατηγορίες.

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Το φαβορί: Chadwick Boseman, Ma Rainey’s Black Bottom

Για τις πολύ σοβαρές πιθανότητες να κερδίσει μεταθανάτιο Όσκαρ ο Boseman έχουμε γράψει και αναλυτικότερα, αλλά καθώς το Ma Rainey’s πράγματι κυκλοφόρησε, το ενδεχόμενο μοιάζει όλο και πιο κοντά την πραγματικότητα. Ο τελευταίος ρόλος ενός λατρεμένου, εμβληματικού ηθοποιού φέρνει την τέλεια ευκαιρία στο Χόλιγουντ να τιμήσει αυτόν κι όσα συμβολίζει.

Από κοντά: Delroy Lindo, Da 5 Bloods

Ο καρατερίστας ηθοποιός είναι αγαπητός εδώ και δεκαετίες για το σύνολο του έργου του αν και μέχρι σήμερα δεν του είχε τύχει ο σωστός ρόλος τη σωστή στιγμή για να φτάσει στα Όσκαρ. Όμως οι πάντες τον γνωρίζουν, οι πάντες τον εκτιμούν και τον σέβονται, και ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην πολυσυζητημένη φετινή ταινία του Spike Lee είναι αυτό που χρειαζόταν. Παίζει με συναισθηματική πολυπλοκότητα έναν τραμπικό ψηφοφόρο, από τις ελάχιστες φορές που το Χόλιγουντ έχει καταφέρει να αποτυπώσει με όχι τουριστικό ή στερεοτυπικό τρόπο μια κοινωνική πραγματικότητα. Και έχει και τον αβανταδόρικο μονόλογο στο φινάλε, ξεκάθαρο highlight του οσκαρικού reel. Η κόντρα των δύο συμπρωταγωνιστών στο Da 5 Bloods θα προσφέρει σίγουρα ένα επιπλέον επίπεδο συγκίνησης στην όλη διαδικασία.

Διεκδικούν: Ο Anthony Hopkins με έναν παραδοσιακά οσκαρικό ρόλο στο The Father, ο φανταστικός στο Sound of Metal Riz Ahmed και πιθανώς και ο Gary Oldman του Mank, αναλόγως της φόρας που τελικά θα έχει η ταινία.

B’ Ανδρικός Ρόλος

To φαβορί: Leslie Odom, Jr., One Night in Miami

Μία από τις δύο κατηγορίες που θα δυσκολέψουν πιο πολύ το Netflix. Εδώ αυτή τη στιγμή φαίνεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα ο Leslie Odom Jr. του Hamilton, που παίζοντας τον Sam Cooke στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Regina King, One Night in Miami, δίνει ευκαιρία στην Ακαδημία να τον αναγνωρίσει και στην κινηματογραφική του σταδιοδρομία. (Και να τον βάλει για τα καλά στο δρόμο του EGOT: Αν κερδίσει το Όσκαρ, θα του λείπει μόνο το Έμμυ για να πετύχει το γκαν σλαμ βραβείων.) Η ταινία κυκλοφορεί σε λίγες μέρες και θα δούμε βάσει του πραγματικού αντίκτυπου πόση φόρα θα πάρει κι η συγκεκριμένη ερμηνεία.

Από κοντά: Sacha Baron Cohen, The Trial of the Chicago 7

Σε μια μεγάλη χρονιά για τον διάσημο κωμικό, με το Borat Subsequent Moviefilm να κερδίζει φανς και να συζητιέται, η καλύτερη στιγμή του ήταν αναμφίβολα στην ταινία του Aaron Sorkin, όπου εκμεταλλεύεται πλήρως τη θεατρικότητα της κατάστασης για να δώσει μια απολαυστικά over the top ερμηνεία. Η ταινία του Sorkin φαίνεται να παίρνει φόρα γενικώς αυτό το διάστημα. Θα πάρει το Όσκαρ Σεναρίου και θα πει κι ευχαριστώ ή μήπως αναμένεται να έχει μια πολύ πιο μεγάλη εμφάνιση; Στη δεύτερη περίπτωση η καμπάνια του Βρετανού κωμικού θα πάρει φωτιά.

Διεκδικούν: O Daniel Kaluuya για το Jesus and the Black Messiah που αναμένεται να κυκλοφορήσει πρώτα, ο Paul Raci του Sound of Metal, ο Chadwick Boseman για το Da 5 Bloods (αν και το Netflix ίσως εγκαταλείψει πλήρως αυτή την καμπάνια για να ενισχύσει του Α’ Ανδρικού), ο David Strathairn του Nomadland και δύο ακόμα β’ ρόλοι του The Trial of the Chicago 7: Mark Rylance και Yahya Abdul-Mateen II.

Β’ Γυναικείος Ρόλος

Το φαβορί: Amanda Seyfried, Mank

Το Mank έχει σβήσει κάπως από hype και έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το Netflix θα προσπαθήσει να το επαναφέρει ή αν θα σπρώξει φουλ άλλες επιλογές όπως τους 7 του Σικάγο ή το Da 5 Bloods. Όμως κατά πάσα πιθανότητα το πιο πιθανό Όσκαρ της ταινίας παραμένει αυτό, για μια πολύ ευχάριστη ερμηνεία μιας αγαπητής ηθοποιού μέσα στο γενικότερα μουντό κλίμα του φιλμ.

Από κοντά: Ellen Burstyn, Pieces of a Woman

Η σπουδαία ηθοποιός έχει έναν δυνατό δεύτερο ρόλο σε μια φεστιβαλική ταινία την οποία το Netflix αγόρασε 100% για να μπορέσει να βγάλει 1-2 Όσκαρ από αυτήν. Ξέρουμε πως η Ακαδημία αρέσκεται στο να επιβραβεύει κόσμο σε τέτοιες ευκαιρίες, καθόλου απίθανο να το κάνει και φέτος αν το Mank πάρει την περσινή οδό του Irishman στα Όσκαρ και το Pieces of a Woman γιγαντωθεί στο πλαίσιο του «κοίτα τι γύρισε ρε φίλε / κοίτα πώς παίζουν, φοβερό», καθόλου απίθανο.

Διεκδικούν: Maria Bakalova για το Borat Subsequent Moviefilm που θα είναι η «εγώ θα κάτσω εδώ με τη νεολαία» υποψηφιότητα της χρονιάς, η Olivia Colman για το The Father, και ίσως και η Glenn Close για το Hillbilly Elegy, μόνο και μόνο γιατί θα ήταν εξαιρετικά αστείο να ξανακερδίσει Όσκαρ η Colman από την Close.

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Το φαβορί: Vanessa Kirby, Pieces of a Woman

Αφήσαμε για τέλος αυτή την κατηγορία που αυτή τη στιγμή μοιάζει να γίνεται το μεγαλύτερο μακελειό. Για την Kirby τα έχουμε πει. Δίνει μια πάρα πολύ καλή, πάρα πολύ αβανταδόρικη ερμηνεία σε μια ταινία χτισμένη για να θαυμάσεις αυτό που συμβαίνει στην οθόνη. Ήδη πήρε βραβείο στη Βενετία (πολύ δυνατός προπομπός τα τελευταία χρόνια), η ταινία μόλις κυκλοφόρησε στο Netflix, και η Kirby έχει και τον παράγοντα «νεαρή, ανερχόμενη» που η Ακαδημία αρέσκεται στο να επιβραβεύει ακόμα περισσότερο στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου από ό,τι οπουδήποτε αλλού.

Από κοντά: Viola Davis, Ma Rainey’s Black Bottom

Με δεδομένη την οσκαρική προσοχή του φιλμ για τον Boseman, είναι απίθανο η Ακαδημία να αντισταθεί και στην παρουσία της θρυλικής Davis δίπλα του. Το Netflix έχει στα χέρια του πλειάδα επιλογών και σε αυτή την κατηγορία.

Διεκδικούν: Φυσικά η Frances McDormand για το Nomadland παραμένει πολύ δυνατό χαρτί γιατί δεν γίνεται να την ξεγράψεις, αλλά ίσως 3ο Όσκαρ και μάλιστα τόσο κοντά στο 2ο, ειδικά όταν υπάρχουν πολύ δυνατές εναλλακτικές, μάλλον ασθενούν την καμπάνια της. Αν ψάξουμε για πιθανή έκπληξη που ίσως σπάσει το παραπάνω 1-2 θα πρέπει να κοιτάξουμε, όχι δεν κάνω πλάκα, ξανά στο Netflix, και στο επερχόμενο Malcolm & Marie με την Zendaya από τον δημιουργό του Euphoria. Το λέμε καιρό τώρα πως η Zendaya θα πάρει Όσκαρ μες στα επόμενα χρόνια, φέτος ήδη πήρε Έμμυ που κανείς δεν περίμενε, δε θα μας εξέπληττε να γίνει τώρα κι αυτό.

Είπαμε. Περίεργη χρονιά.