NETFLIX

Ποια ταινία να δεις στο Netflix σήμερα (και κάθε μέρα): The Edge of Seventeen

Πρέπει να προλάβεις να τη δεις πριν την κατεβάσει το Netflix.

Πόσο δύσκολο έχει γίνει να ξετρυπώνεις περιεχόμενο στο Netflix. Γι’ αυτό κάθε μήνα ανανεώνουμε τη λίστα μας με τις 50 καλύτερες ταινίες που είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα, όπως και αυτή με τις 30 χαμηλότερου προφίλ παραγωγές που δε θα σπρώξει ο αλγόριθμος.

Ένα από αυτά τα διαμαντάκια του Netflix είναι και το Edge of Seventeen που σου προτείνουμε παρακάτω:

Netflix Pick of the Week:

Το Edge of Seventeen στο Netflix

Η 17χρονη Nadine (Hailee Steinfeld) νιώθει αμήχανα. Ένιωθε αμήχανα δηλαδή και πριν ακόμα ο δημοφιλής στο σχολείο τους αδερφός της αρχίσει να βγαίνει με την κολλητή της φίλη. Τώρα όμως νιώθει πιο μόνη από ποτέ. Μέσα από την απροσδόκητη φιλία της με ένα συμπονετικό αγόρι και με τον καθηγητή της (Woody Harrelson) που την καθοδηγεί σε προβλήματα φιλίας, έρωτα και οικογένειας, αρχίζει να ελπίζει ότι τα πράγματα ίσως δεν είναι τελικά και τόσο μαύρα.

Τόσο γλυκό όσο και βρώμικο, το κωμικό Edge of Seventeen που μπορείς να δεις τώρα στο Netflix μοιάζει εντυπωσιακά αυθεντικό ως ιστορία ενηλικίωσης – ειδικά σε σχέση με το πόσο σημαντικά φαίνονται όλα στην ηλικία της Nadine – είναι πιο σκοτεινό απ’ ότι οι ταινίες του John Hughes τολμούσαν να είναι (και σε εκείνες διακρινόταν ήδη η πιο μοχθηρή πλευρά εκείνου του σκηνοθέτη).

Οι ταινίες ενηλικίωσης που παρουσιάζουν την εφηβεία που θα θέλαμε να είχαμε σε σχέση με αυτές που παρουσιάζουν αυτήν που όντως είχαμε είναι σίγουρα περισσότερες – αυτές που παράγει το ίδιο το Netflix οπωσδήποτε – όμως το Edge of Seventeen ξεδιπλώνεται σε μία σειρά μικρών εξευτελισμών που δε μπορεί, από μικρό έως μεγαλύτερο βαθμό αναλόγως την περίπτωση, θα τους νιώσεις κάπως γνώριμους.

Η ταινία που δε θα σου προτείνει εύκολα από μόνο του το Netflix είναι παραγωγή του πολυβραβευμένου γκουρού της κωμωδίας James L. Brooks (The Simpsons, As Good as It Gets, Terms of Endearment) και το σκηνοθετικό ντεμπούτο της σεναριογράφου Kelly Fremon Craig που είχε αρχίσει να απελπίζεται όσο δεν έβρισκε στην τέλεια Nadine. Χιλιάδες νεαρές γυναίκες είχαν κάνει οντισιόν για τον ρόλο, όμως καμία τους δε μπορούσε να αποδώσει την απόγνωση του χαρακτήρα με τον κόσμο γύρω της χωρίς να χάνεται η ισορροπία μεταξύ κωμωδίας και δράματος στην ερμηνεία. Και εκεί που ένιωθε ότι η ταινία δε θα συνέβαινε ποτέ προέκυψε η Hailee Steinfeld – ως τότε ήδη υποψήφια για Όσκαρ με το True Grit – και τη φαντάστηκε να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια της.

Όταν η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Τορόντο η Steinfeld είχε ξανά Oscar buzz. Δεν εκπληρώθηκε αυτή τη φορά όμως κέρδισε μία υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, ενώ η Fremon Craig κέρδισε βραβεία κριτικών και ήταν υποψήφια για το βραβείο Καλύτερου Σκηνοθετικού Ντεμπούτου στα βραβεία του Σωματείου Σκηνοθετών. Εισπρακτικά η ταινία διπλασίασε το μπάτζετ της και στάθηκε τίμια απέναντι στο μεγαθήριο του Fantastic Beasts and Where to Find Them, την επιτυχία που έκανε ήδη το Doctor Strange, την επέλαση των Trolls, και τα Arrival και Hacksaw Ridge που είχαν ήδη την ετικέτα του πιθανού Όσκαρ. Σε ένα διαφορετικό σύμπαν θα μπορούσε να είχε κάνει για τις εφηβικές ταινίες των ημερών μας ό,τι είχε κάνει γι’ αυτές στα 1980s το Fast Times at Ridgemont High, αλλά δεν πειράζει. Την απολαμβάνουμε εδώ και χρόνια στο ελληνικό Netflix.