© Star
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι Ράδιο Αρβύλα έκαναν πρεμιέρα. Αλλά, δυστυχώς, κούρασαν.

Πόσο ακόμα θα βλέπουμε βίντεο με ατελείωτα voice over και σκετσάκια από τα 90s; Η πρεμιέρα των Ράδιο Αρβύλα ήρθε τη χειρότερη στιγμή, αλλά όπως φάνηκε ο κόσμος δεν ξεχνάει.

Για όσους απορούσαν πού θα σταματήσει το άλμα ποιότητας με τις απανωτές σειρές μυθοπλασίας η απάντηση ήρθε το βράδυ της Δευτέρας: το παρεάκι των Ράδιο Αρβύλα επέστρεψε στους δέκτες με την ίδια ακριβώς φόρμουλα που ακολουθά εδώ και δεκαέξι χρόνια, εκπροσωπώντας τη σάτιρα και τον χαβαλέ σε ένα αγκυλωμένο από σοβαροφάνεια μέσο. Με αυτή τη φόρμουλα κάποτε όλη η νέα γενιά τους έβγαζε το καπέλο. Τώρα τους γυρνάει την πλάτη.

Τα νούμερα της πρεμιέρας σημείωσαν τηλεθέαση 15,4% επί του γενικού συνόλου, όταν ο Εκατομμυριούχος που διαδέχθηκαν έκανε περίπου 18%. Και όσο μειώνεται η ηλικιακή ομάδα εξέτασης, τόσο αυξάνεται η απόκλιση σε σχέση με τις ένδοξες εποχές που όλοι θυμόμαστε – τα ανέκδοτα του Σερβετά, τα «γεια χαΡά» του Αντώνη Κανάκη, τα βίντεο που γίνονταν viral έπειτα από κάθε εκπομπή, δείχνοντας πόσο μαζικό ήταν το κοινό τους.

Τίποτα από αυτά δεν εκπληρώνεται, ούτε θα μπορούσε να εκπληρώνεται σήμερα, γιατί τα πράγματα έχουν αλλάξει στη δημόσια σφαίρα: τα ανέκδοτα δεν είναι cool, αλλά επίφοβα για cancel (ως φύσει στερεοτυπικά), ο Κανάκης μοιάζει με τον θείο που κορτάρει τη νεολαία στο τραπέζι και κανείς, φυσικά, δεν μπορεί να ξεχάσει τον σκάνδαλο με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο.

Πόσο ειρωνική η πρεμιέρα της εκπομπής κατά τη διάρκεια του αναβρασμού για την υπόθεση παιδεραστίας στον Κολωνό; Πώς μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός ότι μέσα στην ομάδα υπήρξε ένας (καταδικασμένος από τη δικαιοσύνη, πλέον) δράστης εκδικητικού πορνό, για τον οποίον όλοι ένιψαν τας χείρας, λέγοντας ότι δε γνώριζαν.

Πολλοί δεν αντιστάθηκαν στη σκέψη που τους ήρθε αυθόρμητα στου μυαλό: όπως αποδεικνύεται, η γειτονιά του Κολωνού μια χαρά επιφυλακτική ήταν για το ποιόν αυτού του ανθρώπου, υπήρχαν κοπέλες που τον απέφευγαν. Ενώ η δική τους ευθύνη, ως δια μαγείας, εξαφανίστηκε.

Νέα σεζόν, νέα αρχή, περασμένα ξεχασμένα και τα σχετικά. Άλλο ένα Νόμπελ Ευρηματικότητας για εισαγωγή με 90s φουτουρο-εφέ, ατελείωτα voice over για να βγει γέλιο από το τίποτα και το απλούστερο είδος σατιρικής γραφής που μπορεί να κάνει κάποιος ενάντια στην κυβέρνηση. Να κράξει το καλάθι της νοικοκυράς, τα «γαλλικά» του Τσίπρα, κάνοντας παράλληλα ένα poll μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και Χάους (;) για να ανέβει το reach της εκπομπής.

Κούρασαν. Και αυτό διότι στο διάστημα αυτής της δεκαπενταετίας+, όσο οι Ράδιο Αρβύλα συνέχιζαν αγγελοπουλικά τον ίδιο μακρύ δρόμο, εμφανίστηκαν ιντερνετικά μέσα που κάνουν τη δουλειά τους πολύ, πολύ καλύτερα: ψαρεύουν γκάφες και ευτράπελα από την τηλεοπτική ροή.

Κάποτε αυτή ήταν η βασική πηγή υλικού για το Ράδιο Αρβύλα και πλέον, διόλου τυχαία, έχει εξαφανιστεί.

Η ταχύτητα του ίντερνετ είναι πιο γρήγορη, άρα δεν μπαίνουν καν στον κόπο. Τα αστεία, λοιπόν, δεν προκύπτουν από το πρωτογενές υλικό, αλλά από τα fictional σενάρια που οικοδομούν επάνω του. Και στις πλείστες των περιπτώσεων, το αποτέλεσμα είναι μέτριο. Στις ένδοξες εποχές του Ράδια Αρβύλα που συζητάγαμε, όλα αυτά θα κόβονταν πιθανότατα από τον ίδιο τον Κανάκη, όσο θα έκανε την αντίστροφη μέτρηση μέχρι το νο1 κατά τη διάρκεια της εκπομπής.