OSCARS

Προβλέψεις της τελευταίας στιγμής για όλες τις κατηγορίες των Όσκαρ

Δυο μέρες πριν την οσκαρική τελετή, προβλέπουμε τους νικητές για όλες τις κατηγορίες, από τις ερμηνείες μέχρι τα μικρού μήκους.

Είναι τελικά αμφίρροπα τα φετινά Όσκαρ; Υπάρχουν εκπλήξεις που αξίζει να περιμένουμε; Ποια είναι τα κυρίαρχα σενάρια για την εξέλιξη της βραδιάς; Και είναι τα ερμηνευτικά βραβεία τόσο σίγουρα όσο περιμένουν όλοι; (Spoiler: ναι.)

Η κάλυψη για τα φετινά Όσκαρ συνεχίζεται πυρετωδώς στο ONEMAN αυτές τις μέρες, όπου μπορείς να διαβάσεις από opinions για το ρόλο και τη θέση του ‘Parasite’ στη φετινή κούρσα μέχρι ορίτζιναλ συνεντεύξεις με υποψήφιους, αλλά το απολύτως απαραίτητο ερώτημα όλων είναι: Ποιοι θα είναι οι νικητές;

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, μη χάσετε ζωντανά από τις 11.30 μ.μ. τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα, απευθείας από το κόκκινο χαλί από το Dolby Theatre στο Λος Άντζελες και στη 1.30 π.μ το pre show. Το αποκορύφωμα της βραδιάς έρχεται με την τελετή απονομής στις 03.00 π.μ., την οποία θα απολαύσετε αποκλειστικά στην COSMOTE TV.

Γι’αυτό πιάνουμε τις κατηγορίες μία προς μία και, λίγο πριν τελετή, προβλέπουμε πού θα πάνε τα αγαλματίδια, τώρα που η διαδικασία της ψηφοφορίας έχει ολοκληρωθεί.

Καλύτερη Ταινία

  • Ford v Ferrari
  • The Irishman
  • Jojo Rabbit
  • Joker
  • Little Women
  • Marriage Story
  • 1917
  • Once Upon a Time… in Hollywood
  • Parasite

Parasite: Μετά τη νίκη του ‘1917’ στα βραβεία του Σωματείου Παραγωγών, το ‘Parasite’ έχασε κάποιους πόντους στην πεποίθησή μου. Τα βραβεία αυτά έχουν αναδειχθεί ως ο πιο σοβαρός δείκτης για την Καλύτερη Ταινία, αφού έχουν προβλέψει τους 8 από τους 10 τελευταίους νικητές. Εξακολουθώ να πιστεύω όμως ότι το hype του ‘Parasite’ που δεν έπεσε ποτέ μετά τη νίκη του στις Κάννες, η γενική αποδοχή του ως το αριστούργημα της χρονιάς και η ίδια η διαδικασία ψηφοφορίας για την Καλύτερη Ταινία, θα καταφέρουν να προσπεράσουν το ψυχολογικό όριο της κορεατικής γλώσσας και της μη αμερικανικής παραγωγής. – Ι.Γ.

Parasite: Σα να μας ακούω να μιλάμε πάλι για το ‘Roma’! Σκεφτόμουν πολύ την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Νιώθω πως τα τελευταία χρόνια τα Όσκαρ μονίμως μοιάζουν “κάπως απρόβλεπτα φέτος” και καταλήγουν τελικά να είναι φυσικά απολύτως προβλέψιμα ΕΚΤΟΣ από την κατηγορία Καλύτερης Ταινίας. Δεν είναι αστείο λίγο; Να είναι όλα προβλέψιμα (ειδικά φέτος τα ερμηνευτικά Όσκαρ, κρίμα δηλαδή να τους βάλουν τόσους ανθρώπους σε κόπο να πάνε μέχρι εκεί) και η μία και μόνη ορθάνοιχτη σε προβλέψεις κατηγορία να είναι η μεγαλύτερη; Από τότε που καθιερώθηκε η διαφορετική μέθοδος ψηφοφορίας, οι νικητές διαρκώς εκπλήσσουν με τον ένα τρόπο ή τον άλλον. Περιμέναμε ‘La La Land’, βγήκε ‘Moonlight’. Το περιμέναμε το ‘Shape of Water’ αλλά όχι και τόσο ολοκληρωτικά, οπότε προβλέψαμε ‘Three Billboards’. Πιστεύαμε το ‘Roma’, ήρθε το ‘Green Book’. Κάθε χρόνο που περνάει, όλα τα Όσκαρ μοιάζουν όλο και πιο προβλέψιμα, εκτός από το μεγαλύτερο. Ήρθε η ώρα να αποδεχτούμε πως δεν ξέρουμε τίποτα, και να γιολάρουμε προβλέποντας ‘Parasite’. Του χρόνου πάλι εδώ θα είμαστε για να ψάχνουμε πώς χάσαμε πάλι το κρίσιμο σουτ. (Ή, απλά, μου είναι δύσκολο να πιστέψω πως μια ταινία σαν το ‘1917’ που τόσο εμφανέστατα θα ξεχαστεί πριν πούμε “άνοιξη”, θα κερδίσει Ταινία + Σκηνοθεσία. Ειλικρινά, πιο λογικό θα μου φανεί να κερδίσει το ‘Jojo Rabbit’.) -Θ.Δ.

Καλύτερη Σκηνοθεσία

  • Martin Scorsese, The Irishman
  • Todd Phillips, Joker
  • Sam Mendes, 1917
  • Quentin Tarantino, Once Upon a Time… in Hollywood
  • Bong Joon-ho, Parasite

Sam Mendes: Από τη στιγμή που το mainstream σινεμά πέρασε σε αυτή την περίοδο υπαρξιακής κρίσης κατά την οποία νιώθει πως απειλείται η ίδια του η ύπαρξη, είτε από την απόλυτη κυριαρχία του cineplex είτε από το streaming, κάθε φορά που τα Όσκαρ βρίσκουν μπροστά τους ταινία τεχνικά εντυπωσιακή με όσο το δυνατόν πιο εμφανή τρόπο, δεν έχουν αφήσει σκηνοθέτη αβράβευτο, ακόμα κι όταν το Καλύτερης Ταινίας πάει αλλού. Τι 3D Ang Lee, τι διαστημικό Cuaron, τι “μονοπλάνα” και λοιπά ζογκλερικά του Inarritu, τα μισά σκηνοθετικά Όσκαρ των ’10s ήταν το υπαρξιακό άγχος ενός ολόκληρου industry εκφρασμένο σε τίτλους. Ο Sam Mendes φέτος δε θα κέρδιζε ποτέ το Όσκαρ για το ‘American Beauty’, ακριβώς για τον ίδιο λόγο που δε θα έχανε ποτέ το Όσκαρ για το ‘1917’. -Θ.Δ.

Sam Mendes: Ο Bong Joon-ho δεν έχει βγει από το παιχνίδι, όμως ο άθλος του ‘1917’ – η ταινία ξεκίνησε τα γυρίσματα μόλις τον Απρίλιο – και ο τρομερός έλεγχος του Sam Mendes πιστεύω θα κερδίσουν την αιχμή. – Ι.Γ.

Α’ Ανδρικός Ρόλος

  • Antonio Banderas, Pain and Glory
  • Leonardo DiCaprio, Once Upon a Time…in Hollywood
  • Adam Driver, Marriage Story
  • Joaquin Phoenix, Joker
  • Jonathan Pryce, The Two Popes

Joaquin Phoenix: Χωρίς την παραμικρή υπερβολή, τα φετινά βραβεία στις ερμηνευτικές κατηγορίες είναι πιο κλειδωμένα από ποτέ. Ακόμα και σε ένα τέτοιο σκηνικό όμως, το Όσκαρ του Phoenix είναι το πιο σίγουρο. – Ι.Γ.

Joaquin Phoenix: Κάντε το εξής φέτος. Ό,τι έχετε και δεν έχετε, στοιχηματίστε το στον συνδυασμό των 4 ερμηνευτικών Όσκαρ. Ναι, δίνουν κάτι ποσοστά τύπου 1,04 αλλά μην αποθαρρυνθείτε. Παίχτε το σπίτι σας για να βγάλετε κέρδος ένα ψυγείο. Κάτι είναι κι αυτό. -Θ.Δ.

Α’ Γυναικείος Ρόλος

  • Cynthia Erivo, Harriet
  • Scarlett Johansson, Marriage Story
  • Saoirse Ronan, Little Women
  • Charlize Theron, Bombshell
  • Renée Zellweger, Judy

Renée Zellweger: Το ‘Judy’ ξεχάστηκε εντελώς. Πιο πολύ και από το ‘Still Alice’ που είχε δώσει επιτέλους το Όσκαρ στην Julianne Moore. Παρ’ όλα αυτά, αποφασίστηκε από νωρίς ότι ο Α΄Γυναικείος θα πάει στη Zellweger και εκεί θα καταλήξει. – Ι.Γ.

Renée Zellweger: Δηλαδή δεν ξέρω αν θα βγάλετε καν ένα ψυγείο, ίσως βγάλετε απλά ένα κέρασμα για την παρέα σας στο Barrett. Ό,τι βγει καλό είναι. -Θ.Δ.

Β’ Ανδρικός Ρόλος

  • Tom Hanks, A Beautiful Day in the Neighborhood
  • Anthony Hopkins, The Two Popes
  • Al Pacino, The Irishman
  • Joe Pesci, The Irishman
  • Brad Pitt, Once Upon a Time… in Hollywood

Brad Pitt: Το σκεπτικό το έχω αναπτύξει εδώ και μήνες, από τον Αύγουστο που πέρασε. (Στην εισαγωγή του κειμένου για το ‘Ad Astra’, από τη Βενετία.) Το industry λατρεύει τον Brad Pitt, και το industry φέτος αποφάσισε πως ήρθε ο καιρός να του δώσει -και- ερμηνευτικό Όσκαρ. -Θ.Δ.

Brad Pitt: Ο Brad Pitt είναι ένας καρατερίστας γεννημένος σε σώμα πρωταγωνιστή. Είναι ιδανικό, λοιπόν, που θα βραβευτεί για έναν τέτοιο ρόλο. – Ι.Γ.

Β’ Γυναικείος Ρόλος

  • Kathy Bates, Richard Jewell
  • Laura Dern, Marriage Story
  • Scarlett Johansson, Jojo Rabbit
  • Florence Pugh, Little Women
  • Margot Robbie, Bombshell

Laura Dern:

laura dern david lynch
“Inland Empire” writer/director David Lynch (R) is joined by a live cow and its handler Mike Fanning as he promotes the film’s star Laura Dern for movie awards season at the intersection of Hollywood Blvd. and La Brea Ave. in Los Angeles, December 13, 2006. Lynch said he was performing the stunt “to promote Laura Dern for every award because I believe she gave the best performance of the year and one that will live on in time.” REUTERS/Chris Pizzello (UNITED STATES)

-Θ.Δ.

Laura Dern: Η Laura Dern μάσησε τον μονόλογό της στο ‘Marriage Story’ και τον έφτυσε στη μούρη μας. Δεν θα είχα ποτέ πρόβλημα με ένα Όσκαρ στα χέρια της Admiral Holdo, αλλά #JusticeForJLo. – Ι.Γ.

Πρωτότυπο Σενάριο

  • Knives Out
  • Μarriage Story
  • 1917
  • Once Upon a Time… in Hollywood
  • Parasite

Parasite: Τελικά η κουβέντα για το ‘Χόλιγουντ’ δεν απογειώθηκε ξανά όσο ήλπιζε η Sony, και ίσως να μη βοήθησε και το πόσο αυτόματη θεωρήθηκε εξαρχής η νίκη του Pitt. Το ‘Marriage Story’ βούλιαξε μετά την πρεμιέρα του στο Netflix, οπότε όλα αυτά αφήνουν το ‘Parasite’ ως πολύ ισχυρό φαβορί της κατηγορίας. Έτσι κι αλλιώς, οι πιο ας πούμε εναλλακτικές επιλογές ανέκαθεν είχαν το βραβείο Σεναρίου ως μαξιλαράκι για την περίπτωση που η Ακαδημία δεν τολμούσε την υπέρβαση, από τον Charlie Kaufman μέχρι τον Jordan Peele. -Θ.Δ.

Parasite: Η βιρτουοζιτέ που επέδειξε ο Bong Joon-Ho ισορροπώντας κωμωδία, δράμα και γκροτέσκ θρίλερ ήταν απαράμιλλη. Η δουλειά του στο σενάριο θα του δώσει αυτό το Όσκαρ και θα τον σπρώξει και προς την Καλύτερη Ταινία. – Ι.Γ.

Διασκευασμένο Σενάριο

  • The Irishman
  • Jojo Rabbit
  • Joker
  • Little Women
  • The Two Popes

Jojo Rabbit: Τo ‘Jojo Rabbit’, χάρη των ‘καλών Ναζί’ του, έφυγε με αμφιλεγόμενες κριτικές από τα φεστιβάλ όπου φιλοξενήθηκε. Αυτό δεν πτόησε την Ακαδημία που του έδωσε 6 υποψηφιότητες και φαίνεται πως δεν θα την πτοήσει να το βραβεύσει εδώ, ακόμα και απέναντι στη δεξιοτεχνική διασκευή της Greta Gerwig με το ‘Little Women’. – Ι.Γ.

Jojo Rabbit: Έχω μάθει να μην παίρνω αυτές τις επιλογές κατάκαρδα αλλά ειλικρινά είναι δύσκολο να μη νιώσεις κάτι ανάμεσα σε ντροπή και απόγνωση όταν ένα σενάριο σαν του ‘Little Women’, που δεν είναι απλά ένα καλό σενάριο που τυχαίνει να είναι διασκευασμένο αλλά επίδειξη του τι σημαίνει Σπουδαίο Διασκευασμένο Σενάριο, χάνει από κάτι σαν την εξυπνάδα του κατά τα άλλα συμπαθέστατου Taika Waititi. Τελοσπάντων, αυτή είναι η ζωή. Όπως όλα δείχνουν, η Greta Gerwig θα κάνει το οσκαρικό 0/3 με τις δύο πρώτες ταινίες της, αλλά κι ο Andy Reid έφτασε τα 61 (και τις 222 νίκες) για να κερδίσει το πρώτο του Super Bowl. Υπομονή θέλει, μια μέρα όλοι δικαιώνονται. -Θ.Δ.

Διεθνής Παραγωγή

  • Corpus Christi
  • Honeyland
  • Les Misérables
  • Pain and Glory
  • Parasite

Parasite: Η πιο σίγουρη κατηγορία μαζί με τις ερμηνευτικές. – Ι.Γ.

Parasite: Θυμάστε μια χρονιά που το ‘Pan’s Labyrinth’ κέρδισε 3 Όσκαρ, ήταν υποψήφιο για 6, αλλά έχασε το Ξενόγλωσσο; Θα είχε πλάκα αν γινόταν κάτι αντίστοιχο φέτος. -Θ.Δ.

Κινούμενα Σχέδια

  • How to Train Your Dragon: The Hidden World
  • I Lost My Body
  • Klaus
  • Missing Link
  • Toy Story 4

Toy Story 4: Με το πιο επικερδές animation όλων των εποχών ‘Frozen II’ εκτός, η μάχη θα δοθεί μεταξύ ‘Missing Link’ και ‘Toy Story 4’. Το ‘Missing Link’ ήταν η έκπληξη των Χρυσών Σφαιρών. Είναι, επίσης, και μία πολύ καλή ευκαιρία να βραβευτεί το στούντιο της Laika που όλο στην πηγή φτάνει κι όλο νερό, δεν πίνει γιατί τα πράγματα χωρίζονται συνήθως μεταξύ Pixar και Disney (δηλαδή Disney). Το ‘Toy Story 4’ από την άλλη είναι η τελευταία (μας υπόσχονται) ταινία στο θρυλικό franchise και ίσως ο αποχαιρετισμός θα του δώσει την αιχμή. Η κατηγορία του animation, μάλιστα, είναι από αυτές που δεν ψηφίζουν οι ‘ειδικοί’ αλλά ολόκληρο το σώμα της Ακαδημίας, οπότε η ευρεία δημοτικότητα κάποιας ταινίας είναι πάντα μεγάλο κέρδος. – Ι.Γ.

Klaus: Hey, μια ανοιχτή κατηγορία! Η απουσία ενθουσιασμού για τις μεγάλες φετινές παραγωγές είναι κάπως εμφανής, και παραδοσιακά η συγκεκριμένη κατηγορία δεν βραβεύει σίκουελ. (Το ‘Toy Story 3’ είναι εξαίρεση, αλλά η κατηγορία δεν υπήρχε όταν βγήκε οι δύο πρώτες ταινίες του franchise, οπότε ας δώσουμε έναν αστερίσκο στην συγκεκριμένη περίπτωση.) Αλλού πήγε η Σφαίρα, αλλού πήγε το box office, αλλού πήγαν τα βραβεία animation Annie, αλλού πήγε το BAFTA. Βασικά όχι, μισό, τα δύο τελευταία τα πήρε όλα το ‘Klaus’, ένα animation του Netflix που αγαπήθηκε από το κοινό, σάρωσε στα Annie με 7(!) βραβεία, και έρχεται εδώ με φόρα. Θα κερδίσει το ‘Toy Story 4’ ως αυτόματη επιλογή που μοιάζει να είναι; Μπορεί, αλλά έχω βάσιμες αμφιβολίες. -Θ.Δ.

Ντοκιμαντέρ

  • American Factory
  • The Cave
  • The Edge of Democracy
  • For Sama
  • Honeyland

Honeyland: Αφού δεν θα τιμηθεί στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας, ίσως τιμηθεί εδώ. Μεγάλος του αντίπαλος είναι το ‘American Factory’ των Obama. – Ι.Γ.

American Factory: Θέλω να πω, μακάρι να κερδίσει το φιλμ της Βορείου Μακεδονίας, αν μη τι άλλο και μόνο για την ιστορική του πρωτιά (να είναι υποψήφιο και σε Ξενόγλωσσο και σε Ντοκιμαντέρ) αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω πως η Ακαδημία θα χάσει ευκαιρία να κλείσει το μάτι στους Obama. -Θ.Δ.

Πρωτότυπη Μουσική

  • Joker
  • Little Women
  • Marriage Story
  • 1917
  • Star Wars: The Rise of Skywalker

1917: Το ‘Joker’ θα το πάρει, αλλά αφήνω εδώ στο σύμπαν το ‘1917’ μήπως επιτέλους το πάρει ο Thomas Newman. Έχει 15 – 15! – υποψηφιότητες. – Ι.Γ.

Joker: Όπως το είπες, ακριβώς, το ‘Joker’ θα το πάρει. Ο Newman ενδεχομένως να άξιζε να κερδίσει το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής, αλλά η Hildur Guðnadóttir θα κερδίσει οπωσδήποτε το Όσκαρ επιμονότερης μουσικής. -Θ.Δ.

Τραγούδι

  • “I Can’t Let You Throw Yourself Away”, Toy Story 4
  • “(I’m Gonna) Love Me Again,” Rocketman
  • “Im’ Standing With You”, Breakthrough
  • “Into the Unknown,” Frozen 2
  • “Stand Up,” Harriet

I’m Gonna Love Me Again: Αφού θρηνήσω για λίγο το ‘Glasgow’ του ‘No Place Like Home’ και το ‘Spirit’ της Beyonce για το ‘Lion King’ που έμειναν εκτός, θα πάω με το ‘(I’m Gonna) Love Me Again’ του ‘Rocketman’. Το τραγούδι ξεχώρισε σε μια jukebox ταινία με τεράστια χιτ στο ρεπερτόριό της και θα πάει την Ακαδημία σε ρυθμούς rock’n’roll μέχρι την τελετή. – Ι.Γ.

I’m Gonna Love Me Again: Δεν ξέρω με τι διάθεση μπαίνει κανείς να ψηφίσει ανάμεσα σε ένα τόσο απίστευτα ανέμπνευστο πεδίο υποψηφίων. Τι είναι όλα αυτά; Ξέρατε πως το 2019 δεν κυκλοφόρησε κανένα απολύτως τραγούδι; Τελοσπάντων, κανείς δε θα ασχοληθεί σοβαρά και όλοι θα τικάρουν δίπλα στο όνομα του Elton John και σχεδόν δε μπορείς να τους κακολογήσεις κιόλας. -Θ.Δ.

Διεύθυνση Φωτογραφίας

  • The Irishman
  • Joker
  • The Lighthouse
  • 1917
  • Once Upon a Time…in Hollywood

1917: Ο Roger Deakins των 13 υποψηφιοτήτων πήρε το πρώτο του Όσκαρ μόλις το 2018 για το ‘Blade Runner 2049’ – ίσως το πιο δίκαιο Όσκαρ της βραδιάς μαζί με του ‘Moonlight’. Φέτος, παρότι η καλογυαλισμένη αισθητική του ‘1917’ έρχεται σε αντίθεση με το αντιπολεμικό μήνυμα του φιλμ, φαίνεται πως θα πάρει το δεύτερό του. – Ι.Γ.

1917: Θα έχετε ακουστά πως το ‘1917’ είναι ένα εντυπωσιακό μονοπλάνο φυσικά. -Θ.Δ.

Κουστούμια

  • The Irishman
  • Jojo Rabbit
  • Joker
  • Little Women
  • Once Upon a Time…in Hollywood

Little Women: Η αρχική μου σκέψη ήταν πως η Arianne Phillips του ‘Once’ που έχει άλλες 2 υποψηφιότητες (W.E., Walk the Line) χωρίς καμία νίκη, θα κέρδιζε απέναντι από την ήδη οσκαρική Jacqueline Durran (Anna Karenina), ιδίως γιατί η ταινία της πρώτης έχει περισσότερες υποψηφιότητες και αυτό πολλές φορές σημαίνει σκούπισμα στις μικρότερες κατηγορίες. Ο δείκτης αυτή τη στιγμή όμως γέρνει στο ‘Little Women’. – Ι.Γ.

Little Women: Το ‘Lady Bird’ έφυγε χωρίς Όσκαρ, το ‘Little Women’ μπορεί μετά βίας να γλιτώσει την ίδια μοίρα αν τσιμπήσει αυτό. -Θ.Δ.

Μοντάζ

  • Ford v Ferrari
  • The Irishman
  • Jojo Rabbit
  • Joker
  • Parasite

Parasite: Το ‘Ford v. Ferrari’ δεν ήταν μονάχα για τους φαν της Formula, σίγουρα όμως κέρδισε από τις υψηλές ταχύτητες του μοντάζ του. Ο Jimmo Yang του ‘Parasite’ όμως, ενίσχυσε απίστευτα την αγωνία του φιλμ με ουσιαστικές επιλογές που απογείωσαν τις κλιμακώσεις και το συναίσθημα των σκηνών. Η σκηνή της επιστροφής της οικονόμου και το αιματηρό φινάλε στο πάρτι του Da-song ήταν δύο από τις πιο πολυσυζητημένες σεκάνς της χρονιάς. – Ι.Γ.

Parasite: Το καλύτερο μοντάζ από τις υποψήφιες ταινίες είναι του ‘Irishman’ και το καλύτερο μοντάζ της χρονιάς είναι του ‘Little Women’, αλλά στην πράξη ο ρυθμός και φοβερός έλεγχος στις μεταβάσεις ύφους και είδους που επιχειρεί και διαρκώς πετυχαίνει το ‘Parasite’ το κάνουν μάλλον την προφανή επιλογή της κατηγορίας. -Θ.Δ.

Μακιγιάζ

  • Bombshell
  • Joker
  • Judy
  • Maleficent: Mistress of Evil
  • 1917

Bombshell: Τα μαλλιά και το μέικαπ των γυναικών του FOX News είναι χαρακτηριστικά για το ειδησεογραφικό δίκτυο και μεταφέρθηκαν άψογα στην ταινία. Περισσότερο από όλα όμως, το ‘Bombshell’ θα κερδίσει για τη σοκαριστική ομοιότητα της Charlize Theron με τη Megyn Kelly. – Ι.Γ.

Bombshell: Για να χάσει το ‘Joker’ αυτή την κατηγορία έπρεπε να εμφανιστεί μια ταινία που να δημιουργεί έναν άνθρωπο πάνω σε έναν άλλον, προϋπάρχοντα άνθρωπο. -Θ.Δ.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

  • The Irishman
  • Jojo Rabbit
  • 1917
  • Once Upon a Time…in Hollywood
  • Parasite

Once Upon a Time in Hollywood: Το ‘Once’ έχει και εδώ προβάδισμα και, ειλικρινά, δεν μπορώ να φανταστώ την Ακαδημία να μην επιβραβεύει νοσταλγικά την αναβίωση των ‘60s της αγαπημένης τους πόλης. Η Barbara Ling έκανε φανταστική δουλειά και ζωντάνεψε το όραμα του Tarantino δίνοντας έμφαση, όχι τόσο στην εμμονική ακρίβεια αναγέννησης του Λος Άντζελες, αλλά κυρίως στο vibe της πόλης εκείνη την εποχή. Ποιος θα της αντισταθεί; – Ι.Γ.

Parasite: Αν όντως η ταινία του Bong Joon-ho έχει τη δυναμική που όλα δείχνουν πως έχει, με στήριξη σωματείων Ηθοποιών και Σεναριογράφων μεταξύ άλλων, αυτό θα πρέπει σίγουρα να φανεί και κάπου πέρα από την κατηγορία του Σεναρίου. Αν η κατασκευή του σπιτιού στο οποίο εκτυλίσσεται η δράση της ταινίας αναγνωριστεί ως κάτι που ξεπερνά τις συμβάσεις πάνω στο τι ορίζει την ‘οσκαρική διεύθυνση παραγωγής’, τότε είμαστε σε καλό δρόμο. Δε θα είναι σοκ καμία απολύτως εξέλιξη στη συγκεκριμένη κατηγορία, αν όμως η Κορεάτικη ταινία κερδίσει αυτό το Όσκαρ, τότε τρέχτε να ποντάρετε για το Καλύτερης Ταινίας. -Θ.Δ.

Ηχητικό Μοντάζ

  • Ford v Ferrari
  • Joker
  • 1917
  • Once Upon a Time…in Hollywood
  • Star Wars: The Rise of Skywalker

1917: Οι πολεμικές ταινίες έχουν συνήθως προβάδισμα στις κατηγορίες ήχου και τα ηχητικά εφέ του ‘1917’ μάς έβαλαν απευθείας στα χαρακώματα του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. – Ι.Γ.

1917: Ναι, ακριβώς. -Θ.Δ.

Ηχητικό Μιξάζ

  • Ad Astra
  • Ford v Ferrari
  • Joker
  • 1917
  • Once Upon a Time…in Hollywood

1917: Οι ηχητικές κατηγορίες συνήθως πάνε πακέτο. Το μοντάζ του ‘1917’ είναι σίγουρο, οπότε μάλλον και το μιξάζ. Επειδή όμως το μιξάζ αναφέρεται στον συνδυασμό των ήχων και όχι στην ίδια τη δημιουργία τους, υπάρχει μία περίπτωση να συμβεί εδώ το ‘Ford v Ferrari’. Ήταν μεγαλύτερο το μέρος αυτής της ταινίας όπου ακραίοι ήχοι και ομιλίες μπλέκονταν μεταξύ τους, οπότε ίσως οι τεχνικοί που ψηφίζουν κάνουν τον σπάνιο διαχωρισμό. – Ι.Γ.

1917: Εδώ είναι η κλασική περίπτωση που θα έβλεπα να κερδίζει το ‘Ford v Ferrari’ το οποίο η Ακαδημία φαίνεται να αγάπησε (και ορθώς!). Αλλά το ‘1917’ είναι και πολεμική ταινία και φαβορί για το μεγάλο Όσκαρ, οπότε μάλλον θα φύγει αυτόματα η ψήφος. Αν πράγματι υπάρξει διαχωρισμός των δύο ηχητικών Όσκαρ κατά τη διάρκεια της βραδιάς, ίσως αποτελέσει μια πρώτη ένδειξη πως το ‘1917’ δεν έχει όσο σαρωτική στήριξη υποπτευόμαστε. -Θ.Δ.

Οπτικά Εφέ

  • Avengers: Endgame
  • The Irishman
  • The Lion King
  • 1917
  • Star Wars: The Rise of Skywalker

1917: Οι πιθανότητες του ‘Endgame’ είναι μεγάλες. Το ‘Lion King’ ήταν συγκλονιστική δουλειά τεχνικά, αλλά ίσως δεν τους πάει καρδιά να ψηφίσουν μια ταινία που καταστράφηκε από τα εφέ της. Το ‘Irishman’, πάλι, είναι ό,τι καλύτερο έχει μπορέσει να μας δώσει ως τώρα η τεχνολογία του de-aging, αλλά το καλύτερο δεν είναι καλό. Κάπως έτσι θα το πάρει το ‘1917’. – Ι.Γ.

The Irishman: Δεν ξέρω, απλά μου φαίνεται αφάνταστα διασκεδαστική η ιδέα πως το μόνο Όσκαρ που θα κερδίσει ένα τιτάνιο δημιούργημα επιστεγάσματος μιας θρυλικής καριέρας σαν του Martin Scorsese, θα είναι για τα οπτικά εφέ του. -Θ.Δ.

Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων

  • Daughter
  • Hair Love
  • Kitbull
  • Memorable
  • Sister

Hair Love: Το ‘Hair Love’, μία ταινία που ακολουθεί έναν μαύρο πατέρα στην προσπάθειά του να μάθει πώς να φτιάχνει τα μαλλιά της κόρης του, έχει ήδη γίνει viral. Το φιλμ φέρεται με αγάπη στα πολύπαθα αφροαμερικάνικα μαλλιά που γίνονται συχνά στόχος ρατσιστικής συμπεριφοράς και δεν έχει αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. – Ι.Γ.

Hair Love: Η Ava DuVernay το έχει κάνει προσωπική της σταυροφορία να κερδίσει Όσκαρ αυτή η ταινία, και σε μια κατηγορία σαν αυτή μια τόσο ισχυρή φωνή είναι συχνά αρκετή. -Θ.Δ.

Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ

  • In the Absence
  • Learning to Skateboard in a Warzone (if You’re a Girl)
  • Life Overtakes Me
  • St. Louis Superman
  • Walk Run Cha-Cha

Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl): Βραβευμένο στο Φεστιβάλ της Tribeca και στα BAFTA μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για την ενδυνάμωση των κοριτσιών. Θα ακολουθήσει στα χνάρια του ‘Period. End of Sentence.’. – Ι.Γ.

Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl): Κάποιες φορές ένας τίτλος αρκεί. -Θ.Δ.

Μικρού Μήκους

  • Brotherhood
  • Nefta Football Club
  • The Neighbors’ Window
  • Saria
  • A Sister

Brotherhood: Ο άσωτος γιος μιας οικογένειας επιστρέφει στην αγροτική τους ζωή στην Τυνησία μαζί με τη σύζυγο από τη Συρία που έχει αποκτήσει. Στοχαστικό, μελαγχολικό, με 60 βραβεία σε 48 χώρες. Ό,τι πρέπει. – Ι.Γ.

Brotherhood: Και για μπόνους, το δράμα προκύπτει από το γεγονός πως ο πατέρας φοβάται πως ο γιος είχε πάρε-δώσε με τον ISIS και προσπαθεί να ζυγίσει μέσα του αγάπη και ηθική. Η μια από τους δύο παραγωγούς που είναι υποψήφιοι για το φιλμ ήταν υποψήφια και πέρσι στην ίδια κατηγορία για το ‘Fauve’. -Θ.Δ.

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, μη χάσετε ζωντανά από τις 11.30 μ.μ. τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα, οι οποίοι θα βρίσκονται με live σχολιασμό απευθείας από το κόκκινο χαλί στο Dolby Theatre στο Λος Άντζελες, και στη 1.30 π.μ το pre show.

Το αποκορύφωμα της βραδιάς έρχεται με την τελετή απονομής στις 03.00 π.μ., την οποία θα απολαύσουμε στο COSMOTE CINEMA 1HD με τον πρωτότυπο ήχο ή στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

***

Πώς κατάφερε το ‘Lost’ να κερδίσει θεατές κάθε ενδιαφέροντος, τεράστιες θεαματικότητες και ένα σωρό βραβεία; Πώς έγινε η αλλαγή δημιουργών πίσω από τη σκηνή; Ποια είναι τα 5 αγαπημένα μας επεισόδια; Και, τελικά, πόσο σημαντικό είναι αν “ήξεραν από την αρχή πού πηγαίνουν”; Η μίνι σειρά για το φαινόμενο ‘Lost’ συνεχίζεται.