Netflix
F1

Πώς το Drive to Survive έκανε τη Formula 1 πιο δημοφιλή από ποτέ στις ΗΠΑ

To Netflix έχει τον τρόπο του και κατάφερε να κάνει τους Αμερικάνους να ξεκινήσουν να βλέπουν ένα άθλημα που μέχρι εκείνη τη στιγμή, απλά, αγνοούσαν.

H Formula 1 αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά αθλητικά θεάματα στον κόσμο. Και ενώ το μηχανοκίνητο άθλημα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη και την Ασία, κάτι τέτοιο, όμως, δε συνέβαινε στις ΗΠΑ. Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό, σύμφωνα με αναλυτές της Formula 1, έχει να κάνει με το γεγονός πως οι Αμερικάνοι δεν έχουν καταφέρει να βγάλουν τα τελευταία χρόνια έναν οδηγό που να πρωταγωνιστεί στις πίστες.

Μια σειρά, όμως, του Netflix, με τίτλο Drive to Survive, φαίνεται πως αλλάζει τα δεδομένα, καθώς, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη χώρα, η δημοφιλία του τηλεοπτικού προγράμματος οδήγησε όλο και περισσότερους Αμερικάνους να παρακολουθήσουν Formula 1 για πρώτη φορά.

Πώς μία τηλεοπτική σειρά έκανε τους Αμερικάνους να δουν Formula 1

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρία Morning Consult και καταδεικνύει την αύξηση του ενδιαφέροντος από τους Αμερικάνους τηλεθεατές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτής, σχεδόν 3 στους 4 θαυμαστές κάτω των 45 ετών (74%) άρχισαν να βλέπουν Formula 1 πιο φανατικά μεταξύ άλλων και εξαιτίας του Drive to Survive. Το 57% των ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα, σημείωσαν πως έγιναν οπαδοί του αθλήματος τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ το 26% την περασμένη χρονιά, όταν και η σειρά βρισκόταν ήδη στην τρίτη της σεζόν. 

Η άνοδος της δημοφιλίας παρατηρείται και στα νούμερα τηλεθέασης στις ΗΠΑ. Όπως αποκαλύπτει το Inside Hook, η ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη της Formula 1 είχε κατά μέσο όρο 946 χιλιάδες ανά αγώνα που αποτελεί αύξηση κατά 56% συγκριτικά με το 2020.

«Δεν υπάρχει τρόπος να ποσοτικοποιήσουμε εάν η σειρά του Netflix συνέβαλε στην αύξηση του κοινού της Formula 1, αλλά σίγουρα δεν την έχει βλάψει» δήλωσε στους New York Times ο John Suchenski, διευθυντής τηλεοπτικού προγράμματος του ESPN. «Η διάθεση επιπλέον περιεχομένου της Formula 1 που προσεγγίζει ένα ευρύ και διαφορετικό κοινό, βοηθά στην αύξηση του ενδιαφέροντος και ελπίζουμε ότι θα του δώσει έξτρα κίνητρο να παρακολουθεί ζωντανά τους αγώνες» κατέληξε.

Η απρόσμενη επιτυχία του Drive to Survive του Netflix

Το Drive to Survive ξεκίνησε να προβάλλεται τον Μάρτιο του 2019, ύστερα από συμφωνία του Netflix και της FIA, και τράβηξε αμέσως τα βλέμματα των τηλεθεατών. Δεν είναι άλλωστε και λίγο πράγμα, να μπαίνουν τηλεοπτικές κάμερες μέσα στα παρασκήνια των ομάδων και των grand prix και να καταγράφουν όσα οι τηλεθεατές της Formula 1 δε θα έβλεπαν ποτέ σε live μετάδοση. Ίντριγκες, τσακωμοί, πανηγύρια, κόντρες.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά έκαναν τη σειρά διάσημη σε όλο τον πλανήτη, με όλο και περισσότερο κόσμο να αρχίζει να παρακολουθεί το μηχανοκίνητο άθλημα εξαιτίας αυτής. Μία από τις χώρες που γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, με τη σημαία του οποίου τρέχει όλα αυτά τα χρόνια στην Formula 1 ο Lewis Hamilton. Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020, τουλάχιστον 1 εκατ. νοικοκυριά της χώρας είχαν παρακολουθήσει έστω και ένα λεπτό το Drive to Survive.

Μέχρι σήμερα έχουν προβληθεί τρεις σεζόν. Όλοι, όμως, περιμένουν πώς και πώς την τέταρτη που θα διηγηθεί όσα συνέβησαν στα παρασκήνια μίας από τις πιο συναρπαστικές χρονιές στην ιστορία του αθλήματος, που έληξε με τον Max Verstappen να κερδίζει τον τίτλο του πρωταθλητή στον τελευταίο γύρου του τελευταίου grand prix στο Άμπου Ντάμπι. To επίσημο teaser της τέταρτης σεζόν έχει συγκεντρώσει μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες περισσότερες από 2,5 εκατ. προβολές, με τα σχόλια φίλων της σειράς και της Formula 1 να είναι διθυραμβικά.

Την ίδια ώρα, η νέα αγωνιστική χρόνια της Formula 1 έχει ξεκινήσει. Και πέρα από τους παραδοσιακούς οπαδούς της, ένα όλο και μεγαλύτερο κοινό από τις ΗΠΑ είναι έτοιμο να ανοίξει τις τηλεοράσεις τους για να παρακολουθήσουν για πρώτη φορά ένα από τα πιο συναρπαστικά αθλήματα στον κόσμο.