Tanweer
PREVIEWS

Τα θερινά ανοίγουν ξανά: 6 ταινίες για αυτό το ΣΚ

Η μεγάλη οθόνη επιστρέφει! Επιλέγουμε έξι λόγους για να κάνεις ποδαρικό στα θερινά σινεμά αυτό το ΣΚ, από την επιστροφή της Wonder Woman και δύο οσκαρικά φιλμ, μέχρι το Πρόστιμο του Φωκίωνα Μπόγρη.

Η μεγάλη οθόνη επιστρέφει! Τα θερινά σινεμά ανοίγουν και ο κινηματογράφος χρειάζεται την παρουσία μας μετά από ένα χρόνο ισοπέδωσης.

Εμείς επιλέξαμε έξι λόγους για να κάνεις ποδαρικό στα θερινά σινεμά φέτος, από την επιστροφή της Wonder Woman 1984 και δύο οσκαρικά φιλμ, μέχρι τη νέα ελληνική ταινία που πρέπει να δεις. Bonus δύο ταινίες που μπορείς να στριμάρεις.

Wonder Woman 1984

1980s. Η Wonder Woman (Gal Gadot) κάνει μία φιλήσυχη ζωή που μοιράζεται μεταξύ του μουσείου όπου εργάζεται και των κοινών θνητών που προστατεύει στα κρυφά. Όταν ο Max Lord (Pedro Pascal), ένας μεγαλοαπατεώνας ταπεινής προέλευσης που φιλοδοξεί να χτίσει μία αυτοκρατορία έχοντας τον πλανήτη στο έλεός του, αποκτά ένα μαγικό αντικείμενο που του επιτρέπει ακριβώς αυτό, η Diana πρέπει να αναζητήσει τρόπο για να τον αποτρέψει. Στον δρόμο της θα βρεθεί επίσης η Kristen Wiig ως Cheetah, κλασική εχθρός της ηρωίδας στα κόμικ που συνάπτει αρχικά μαζί της μία διστακτική φιλία-αφορμή να επανασυνδεθεί η Wonder Woman με τους ανθρώπους.

Η ταινία προσπαθεί σε όλη της τη διάρκεια να διατηρήσει την αρχική της ενέργεια και σε μεγάλο βαθμό το πετυχαίνει. Σε καμία επόμενη πράξη της όμως δε φτάνει τις συναρπαστικές σεκάνς στο νησί των Αμαζόνων όπου βλέπουμε τη Diana ως παιδί, ή την ανάλαφρη, φανφαρώδη b-movie επιχείρησή της να σταματήσει μία ληστεία. Η ταινία της Patty Jenkins που σκηνοθετεί ξανά εδώ την αγαπημένη της ηρωίδα μετά το Wonder Woman του 2017, έχει σκοπό να καταδικάσει την κραιπάλη και τον υπερκαταναλωτισμό, προσεγγίζει όμως πολύ αμήχανα την ευγενή της πρόθεση για να δώσει κάποιο ξεκάθαρο μήνυμα. Είναι πρόχειρο και απρόσεκτο να εξισώνεις τις επιθυμίες ενός επίδοξου τυράννου με αυτές των λιγότερο δυνατών που πέφτουν στην παγίδα του όπως κάνει το Wonder Woman 1984 κοντά στον επίλογό του. Δεν είναι όλες οι επιθυμίες φτιαγμένες ίσες, ούτε έχουν το ίδιο κόστος. Η Diana αντιτάσσει ως αντίδοτο σε όλο αυτό την αλήθεια, μία αρετή που διαχρονικά πρεσβεύει – hey, έχει και το αντίστοιχο λάσο! – δυστυχώς όμως η αλήθεια δεν είναι πάντοτε αρκετή.

Η ευπρόσδεκτη επιστροφή του Steve (Chris Pine) – οι δυο τους εξακολουθούν να έχουν φανταστική χημεία – δηλητηριάζεται από τον τρόπο που προκύπτει και καταπατά τα όρια της συναίνεσης, η Wiig είναι χαρισματική όπως πάντα αλλά δεν αξιοποιείται επαρκώς και, παραδόξως, συμβαίνει το ίδιο με τη Wonder Woman που έρχεται τελικά δεύτερη σε σημασία μετά τον Lord του Pascal. Να αναφέρω επίσης τα ισλαμοφοβικά στερεότυπα που εντοπίζονται στην ταινία; Να τα αναφέρω. Ας έμεναν στα 1980s.

Γιατί την προτείνουμε τότε για τα θερινά σινεμά; Είναι αναμφισβήτητα μία μεγάλη ταινία – μία από τις μεγαλύτερες εισπρακτικά στις αμερικανικές αίθουσες επί COVID-19 και μάλιστα κατά την έξαρση της πανδημίας τον χειμώνα – και παραμένει τόσο ζωντανή κι ολόφωτη που μόνο περιστασιακά μοιάζει να τραβάει. Τονίζει επίσης το γεγονός ότι τα ψεύδη έχουν επιπτώσεις και δείχνει να προτιμά τη συγχώρεση από την εκδίκηση. Υπάρχουν χειρότεροι τρόποι υποθέτω να κάνει κανείς ποδαρικό στη θερινή σεζόν.

Η ταινία προβάλλεται στα θερινά σινεμά.

Nomadland

Αφού χάνει τη δουλειά της σε ένα ορυχείο της Νεβάδα μετά από πολλά χρόνια, η χήρα Fern (Frances McDormand) φορτώνει όλη της τη ζωή σε ένα φορτηγάκι. Στο ταξίδι της θα κάνει κάθε λογής ευκαιριακές δουλειές, ενώ θα ζήσει μαζί με πραγματικούς νομάδες στο αχανές τοπίο της αμερικάνικης Δύσης και στο περιθώριο της κοινωνίας.

Η Chloé Zhao που έγραψε ιστορία στα φετινά Όσκαρ στηρίχθηκε στο βιβλίο της δημοσιογράφου Jessica Bruder, τοποθέτησε τη McDormand ανάμεσα σε πραγματικούς νομάδες – και σε αχανείς, ονειρώδεις ορίζοντες φτιαγμένους για θερινά σινεμά – και αφηγείται μια λυρική ιστορία για τους απόκληρους της Αμερικής και την αίσθηση της κοινότητας που αναδύεται μέσα στη μοναξιά ενός απέραντου τοπίου.

Η ταινία προβάλλεται στα θερινά σινεμά.

Soul

Ο Joe Gardner (Jamie Foxx) είναι ένας δάσκαλος μουσικής που ονειρεύεται να γίνει διάσημος τζαζ πιανίστας. Δυστυχώς όμως όταν του δίνεται επιτέλους η ευκαιρία να λάμψει, ένα ατύχημα του στερεί τη ζωή και τον στέλνει σε ένα μετέωρο μέρος μεταξύ ζωής και θανάτου. Ο Joe θα κάνει τα πάντα για να επιστρέψει στη ζωή και μέρος του πλάνου του είναι να συνεργαστεί με την απρόθυμη πρώιμη ψυχή 22 (Tina Fey), την ψυχή ενός αγέννητου παιδιού δηλαδή, που θα προσπαθήσει να καθοδηγήσει και να εμπνεύσει μέσα από τις δικές του εμπειρίες στη Γη.

Μετά το εκπληκτικό Inside Out, την κορυφαία στιγμή της Pixar ίσως, ο Pete Docter γράφει και σκηνοθετεί μία ακόμα υπερφιλόδοξη, υπερβατική ταινία. Το Soul είναι τόσο φαντασμαγορικό όσο είναι και ενδοσκοπικό, όμως αντίθετα με το Inside Out, πραγματεύεται ερωτήματα για τα οποία η ανθρωπότητα δεν έχει βρει απάντηση ακόμη. Ίσως γι’ αυτό θα ταλαντεύεται διαφορετικά μέσα στον καθένα από εμάς, μέχρι το κρεσέντο της τρίτης του πράξης που γιορτάζει ανοιχτόκαρδα τη ζωή σε όλη της τη ρουτίνα. Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και Όσκαρ Καλύτερου Μουσικού Σκορ.

Η ταινία προβάλλεται στα θερινά σινεμά.

Πρόστιμο

Ο Βαγγέλης (Βαγγέλης Ευαγγελινός), απομεινάρι της rave γενιάς, ζει πουλώντας κάνναβη. Θα ‘θελε μία σταθερή δουλειά, χωρίς ρίσκα. Η προοπτική είναι να εργαστεί στο αεροδρόμιο και να πει αντίο στις παράνομες δραστηριότητές του, όμως ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που νοικιάζει και η προειδοποίησή του πυροδοτούν μία σειρά αποφάσεων που οδηγούν τον Βαγγέλη να συγκατοικήσει με την αδερφή του (Μαρία Μπαλούτσου). Ο σύντροφός της, ένας μπράβος των Νοτίων Προαστίων (Στάθης Σταμουλακάτος), τον υποδέχεται ζεστά σε πρώτη φάση, η φιλία όμως που αρχίζει να συνδέει τους δύο άνδρες μεταξύ τους δεν προμηνύει καλά αποτελέσματα.

Το φιλμ του Φωκίωνα Μπόγρη είναι φτιαγμένο με μαστοριά σε όλα του τα συστατικά – όπως για παράδειγμα η φωτογραφία που αποδίδει με ρεαλισμό το φυσικό περιβάλλον του Βαγγέλη και σε αντιδιαστολή με τις φωτεινές εικόνες από τις σκηνές του στο αεροδρόμιο – ο πρωταγωνιστής όμως είναι το σενάριο του Μπόγρη και του Πάνου Τράγου. Όσοι εκτιμούν το σινεμά του Γιάννη Οικονομίδη θα περάσουν εξαιρετικά με το Πρόστιμο, και όχι μόνο επειδή θα δουν τον Βαγγέλη Μουρίκη και τον Σταμουλακάτο στην ταινία. Μετά τον Αντώνη Γερακάρη του Στέλλα Κοιμήσου, ο Σταμουλακάτος παίζει με μαεστρία έναν ακόμη αγροίκο που όταν εκρήγνυται σείεται μαζί του κι η οθόνη, και είναι αυτή τη στιγμή υποψήφιος για Β’ Ανδρικό Ρόλο στα βραβεία ΙΡΙΣ. Το Πρόστιμο είναι και αυτό υποψήφιο στην κατηγορία Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Mυθοπλασίας.

Από τις ταινίες που ξεχωρίσαμε στον οδηγό μας για τα θερινά σινεμά.

Η ταινία προβάλλεται στο Cine Αμαρυλλίς, Cine Άνεσις, Cine Παναθήναια, Cine Φλοίσβος, Cine Αλόμα, Cine Αττικόν (‘Άλσος Γαλατσίου), Cine Νίκαια και στο Cine Ελληνίς στη Θεσσαλονίκη.

For Sama

Το For Sama είναι μία επιστολή αγάπης μητέρας προς κόρη. Το φιλμ αφηγείται τη ζωή της Ουάντ για πέντε χρόνια στο Χαλέπι, καθώς εκείνη ερωτεύεται, παντρεύεται και γεννά τη Σάμα, την κόρη της, ενώ ο κόσμος γύρω της κυριολεκτικά καταρρέει. Η κάμερά της αποτυπώνει ταυτόχρονα την απώλεια, τη θυσία, τη χαρά, την σχετικότητα των πραγμάτων και θέτει το μοιραίο δίλημμα του να μείνεις ή να φύγεις.

Ένα θαρραλέο σκηνοθετικό ντεμπούτο που ήταν πέρσι υποψήφιο στα Όσκαρ και έγραψε ιστορία στα βραβεία BAFTA με υποψηφιότητες σε τέσσερις κατηγορίες. Είχε κυκλοφορήσει στο streaming τη Μεγάλη Εβδομάδα, ώρα όμως να τη δούμε στη μεγάλη οθόνη και τα θερινά σινεμά.

Η ταινία προβάλλεται στο Σινέ Εκράν από 21 έως 26 Μαΐου.

Το Μίσος

Εμπνευσμένο από κινηματογραφικά classics όπως το Mean Streets, το Do the Right Thing και το Battle of Algiers, το ασπρόμαυρο φιλμ του Mathieu Kassovitz απεικονίζει το Παρίσι που δεν θα δεις στους τουριστικούς χάρτες. Εμπρηστικό και προφητικό, το La Haine είναι μία από τις πιο ωμές, ασυμβίβαστες ταινίες που μας έδωσε το ευρωπαϊκό σινεμά στα ‘90s. Το είδαμε και πέρσι στα θερινά σινεμά.

Η ταινία προβάλλεται στο Σινέ Ζέφυρος στις 21, 22 και 23 Μαΐου.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΣΙΝΕΜΑ:

Army of the Dead

Μετά από μία απ’ τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του 2021 ως τώρα, ο Zack Snyder επιστρέφει στις ρίζες του – τα ζόμπι.

Δύο σχεδόν δεκαετίες μετά το remake του Dawn of the Dead που τον έβαλε στον χάρτη, ο Snyder τα βάζει ξανά με τους απέθαντους, αλλά αυτή τη φορά φτιάχνει ένα heist movie για το Netflix και στέλνει εναντίον τους τον Dave Bautista στον ρόλο του Scott Ward. Ενός πρώην ηρωικού βετεράνου του πολέμου εναντίον των ζόμπι που πλέον περνάει ήρεμα τη ζωή του φτιάχνοντας μπέργκερ. Ο ιδιοκτήτης ενός καζίνο ωστόσο, ο Bly Tanaka (Hiroyuki Sanada), τον προσεγγίζει με την πρόταση που δε μπορεί να αρνηθεί. Να μπουκάρει μέσα στη ζώνη ζομπι-καραντίνας και να πάρει 200 εκατομμύρια δολάρια από ένα χρηματοκιβώτιο πριν η κυβέρνηση ρίξει βόμβες στην περιοχή. Η αποστολή του πρέπει να εκτελεστεί μέσα σε 32 ώρες.

Όπως με κάθε ταινία του Snyder θα πλησιάσω κι εδώ με προσοχή και δισταγμό, αλλά έχω ατόφια περιέργεια να δω πού και πώς θα κινηθεί η αφήγησή του από εδώ και πέρα.

Εάν είχαμε καθιερώσει καλύτερα τις παράλληλες κυκλοφορίες σε αίθουσες και streaming, αισθάνομαι πως θα ήταν καλή blockbuster επιλογή για τα θερινά σινεμά.

Η ταινία στριμάρει στο Netflix.

Good Time

Μία ληστεία πάει στραβά και σαν αποτέλεσμα ο Connie (Robert Pattinson) περνάει μια φρικτή, αγχώδη νύχτα στο Brooklyn προσπαθώντας να σώσει τον αδερφό του, Nick, από τη φυλακή. Εμβυθιστικός νέον νιχιλισμός, συναρπαστικός και επιθετικός στις αισθήσεις, το Good Time ήταν το Drive του Pattinson που έβαλε τους αδελφούς Safdie στο ραντάρ μας.

Η ταινία στριμάρει στο Cinobo.