Joel Ryan/Invision/Ap
ΜΟΥΣΙΚΗ

Το 2020 κατάφερε ακόμα και να μάς φέρει τον Rick Astley πίσω

Ακόμη ένα μεγαλειώδες 'Never Gonna Give You Up' στον τραγουδιστή που έλαμψε νωρίς.

Βάσει του Billboard το ‘Never Gonna Give You Up’ ήταν το μεγαλύτερο χιτ του Rick Astley. Το ‘κυκλοφόρησε’ το 1987. Επειδή είναι πολλές οι πιθανότητες να μην είχες γεννηθεί τότε, ιδού το άσμα.

Tότε ο Άγγλος ερμηνευτής και συνθέτης ήταν 21 χρόνων. Για να μη χάνεις χρόνο σε μαθηματικά, σήμερα είναι 54. Στα 27 αποφάσισε να αποσυρθεί από την ‘ενεργό δράση’ και να αφοσιωθεί στην οικογένεια και τη ζωή του μετά το τραγούδι -χρόνια μετά αποκάλυψε πως πάντα ήθελε να αποσυρθεί στο πικ του. Είχε ήδη συγκεντρώσει τα χρήματα που χρειαζόταν για να ‘βγάλει’ αυτήν τη ζωή. Για την ακρίβεια, αυτό είχε γίνει μόνο από τον ‘ύμνο της δεκαετίας του ’80’ που ήταν Νο1 σε 25 χώρες. Γενικά, στην καριέρα του είχε πουλήσει 40 εκατομμύρια δίσκους, παγκοσμίως έως το ‘αντίο’ του 1993.

Το 2007 έγινε ‘φαινόμενο του Internet’

Το 2000 έκανε comeback, το 2007 επέστρεψε και στις live εμφανίσεις (μετά 10 χρόνια ‘παύσης’) ενώ έγινε και ραδιοφωνικός παραγωγός. Όλα αυτά τα κάνει μέχρι σήμερα, με τους ειδικούς να έχουν πει πως το χρωστά στο ‘rickrolling’. Πρόκειται για το πιο δημοφιλές παράδειγμα του ‘φαινομένου’ bait-and-switch video.

To bait-and-switch έχει χαρακτηριστεί ως ηθικά ύποπτη τακτική πωλήσεων που ‘τραβά’ πελάτες με συγκεκριμένους ισχυρισμούς επί της ποιότητας ή πολύ χαμηλές τιμές προϊόντων που στην ουσία δεν υπάρχουν, αλλά η μισή δουλειά έχει γίνει: έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον σου, πριν σου πασάρουν ένα άλλο παρόμοιο προϊόν που προφανώς είναι πιο ακριβό. Πλέον το bait-and-switch είναι παράνομο σε πολλές χώρες.

Το 2007 ένα meme που τον είχε για πρωταγωνιστή, έγινε viral. Περιλάμβανε ένα link. Που άλλα έλεγε και άλλα ήταν, αφού χωρίς τίποτα να σε προειδοποιεί για αυτό, σε ‘έβγαζε’ στο music video του Never Gonna Give You Up. Το SurveyUSA ενημέρωσε τον Απρίλη του 2008 πως τουλάχιστον 18 εκατομμύρια ενήλικες της χώρας, είχαν ‘τσιμπήσει’ (ο όρος ήταν rickrolled), ενώ έως το Νοέμβριο εκείνου του έτους το video του τραγουδιού είχε ξεπεράσει τα 20.000.000 views. Τι είχε να πει ο Astley για την -εν αγνοία του- επιστροφή στο προσκήνιο (τον ειδοποίησε η κόρη του για όσα γίνονται στο διαδίκτυο); ‘Είναι εκπληκτικό’. Και τελεία. Εννοώ δεν το εκμεταλλεύτηκε. Συνέχισε να κάνει ό,τι έκανε. Παρεμπιπτόντως, από όλη τη φασαρία που προκλήθηκε, ο Βρετανός ‘έβγαλε’ 12 δολάρια. Όλη αυτή η ιστορία έγινε και documentary που θα βρεις στο Amazon.

Δες κάποιες αντιδράσεις.

Τα social media έγιναν ο λόγος που έκανε και νέες δουλειές (“γιατί μου το ζήτησαν φαν”), αυτές έγιναν επιτυχία και long story short επελέγη από το BBC για να πρωταγωνιστήσει στο video του “Sports Personality of the Year Unsung Hero” για το 2020. Η τελετή γίνεται κάθε Δεκέμβρη και βραβεύονται άνθρωποι που αφιέρωσαν τον προσωπικό τους χρόνο τους στα σπορ της Μεγάλης Βρετανίας -οι οποίοι αλλάζουν ζωές και στην ουσία κρατούν ‘ζωντανό’ τον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Toυς υποψηφίους τους προτείνει ο λαός, ενώ η διαδικασία περιλαμβάνει και τη συγκέντρωση χρημάτων που προσφέρονται σε παιδιά που ‘χουν ανάγκη. Το ‘λανσάρισμα’ του event το ανέλαβε ο άνθρωπος για τον οποίον διαβάζεις από την αρχή του κειμένου -του οποίου το πρόσωπο είναι εκνευριστικά ίδιο με αυτό που ήταν το ’80.