Jeff Kravitz/FilmMagic for HBO/Getty Images/Ideal Image - 24 Media Creative Team
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Βυθιζόμαστε στο σύμπαν του 3 Body Problem μαζί με τους δημιουργούς του

Μετά το Game of Thrones, τι; Οι δημιουργοί του 3 Body Problem μάς μιλούν για το νέο τους χιτ στο Netflix.

Ο David Benioff και ο Daniel Weiss (πιο γνωστός με τα αρχικά του, D.B.), οι πρώην showrunners του Game of Thrones, επέστρεφαν με αεροπλάνο στις Η.Π.Α. μετά από μία έντονη περιοδεία στην Ιαπωνία όπου προωθούσαν την τελευταία σεζόν της σειράς, στην οποία είχαν αφιερώσει μία δεκαετία από τη ζωή τους.

Ήταν το καλοκαίρι του 2019 και πίσω στο έδαφος, μαίνονταν άγριες συζητήσεις μεταξύ των φαν εκείνης για το αν οι δυο τους είχαν δικαιώσει εκείνη τη σειρά με την αμφιλεγόμενη τελευταία σεζόν της. Δεν ξέρω αν ο Benioff και ο Weiss σκέφτονταν τις αντιδράσεις ή όχι, ξέρω όμως ότι τους απασχολούσε μία τριλογία πυκνών cult μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας, γνωστά και ως Remembrance of Earth’s Past, από τον Cixin Liu. Τέσσερα χρόνια μετά θα γίνονταν το 3 Body Problem του Netflix.

Ήταν ο αντιπρόεδρος των πρωτότυπων σειρών του Netflix, ο Peter Friedlander, που τους είχε αναφέρει τα βιβλία κατά τη διάρκεια ενός δείπνου στα μέσα του 2019. Με περίπου οκτώ εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν πωληθεί σε περισσότερες από 20 γλώσσες παγκοσμίως, τα μυθιστορήματα του Liu ήταν μία πνευματική ιδιοκτησία με δυνατότητες να ανταγωνιστεί το Game of Thrones. Μόλις τρεις μήνες μετά το τέλος του Thrones, το Netflix ανακοίνωσε συμφωνία αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων για την αποκλειστική εξασφάλιση των υπηρεσιών των showrunners.

Η οκταμερής σειρά που ονομάστηκε 3 Body Problem από τον πρώτο τόμο της τριλογίας, θα ήταν η πρώτη από τις νέες παραγωγές τους. Μαζί τους σε αυτή τη δημιουργική κυψέλη θα ήταν και ο Alexander Woo, πρώην σεναριογράφος-παραγωγός στο True Blood και στο The Terror.

Στην press conference που έδωσαν οι τρεις τους μέσω Zoom, μίλησαν αναλυτικά για τη διαδικασία ανάπτυξης του 3 Body Problem.

Η Zine Tseng ως νεαρή Ye Wenjie στο 3 Body Problem (Cr. Ed Miller/Netflix © 2024)

Η απόφαση του 3 Body Problem

Weiss: Μάθαμε για το βιβλίο από τον Πρόεδρο Obama.

Benioff: Αυτό είναι κατά κάποιο τρόπο αλήθεια. Στην πραγματικότητα, το γεγονός ότι η ατάκα του Obama είναι στο εξώφυλλο του βιβλίου ήταν αξιοσημείωτο, επειδή συνήθως δεν φαντάζεσαι έναν Αμερικανό πρόεδρο να δίνει ατάκα για κάποιο κινεζικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Φαινόταν αντισυμβατικό. Τότε είχαμε δειπνήσει με ένα στέλεχος του Netflix, τον Peter Friedlander, και μας ρώτησε αν έχουμε διαβάσει το βιβλίο. Το είχαμε ακούσει, αλλά δεν το είχαμε διαβάσει. Έτσι ο Dan και εγώ αρχίσαμε να διαβάζουμε την τριλογία περίπου την ίδια εποχή, την ερωτευτήκαμε και οι δύο, και τελειώσαμε τα βιβλία με διαφορά λίγων λεπτών, σε μία πτήση επιστροφής από την Οσάκα. Και, μέχρι η άνοια να κυριεύσει τον εγκέφαλό μου, θα θυμάμαι τον Dan να έρχεται στο κάθισμά μου και να μου λέει, «τελείωσες;».

Κι εγώ είχα μόλις διαβάσει την τελευταία σελίδα μερικά λεπτά νωρίτερα. Και είπε, «πώς σου φαίνεται;». Και απλά κοιταχτήκαμε και ξέραμε ότι αυτό θα ήταν το επόμενο έργο μας. Όταν αποφασίζεις να αφιερώσεις περισσότερα από τέσσερα χρόνια της ζωής σου στην πρώτη μόνο σεζόν μίας σειράς – μακάρι να έχουμε και άλλες – πρέπει να είσαι πραγματικά παθιασμένος με αυτό το πράγμα.

Woo: Η δική μου περίπτωση είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Dan και του David με τον Peter Friedlander. Οι μόνες εξαιρέσεις είναι ότι δεν υπήρχε πτήση από την Οσάκα και δεν υπήρχε δεύτερο πρόσωπο στην ιστορία. Όμως ο Peter Friedlander με είχε ρωτήσει αν είχα διαβάσει τα μυθιστορήματα. Δεν τα είχα διαβάσει. Είχαν μπει στο ραντάρ μου, λόγω όλων των επαίνων που είχαν λάβει. Καθόμουν μια μέρα στο σπίτι μου και το διάβαζα, και όταν έφτασα στην τελευταία σελίδα, ρώτησα τον εαυτό μου «πώς σου φαίνεται;». Και μου είπα, «πρέπει να το κάνω».

Weiss: Η δική σου εκδοχή ήταν περισσότερο σαν τη σκηνή του Gollum στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Μιλούσες απλά στον εαυτό σου.

Woo: Ναι (γέλια).

Game of Thrones vs. 3 Body Problem

Weiss: Η δημιουργία αυτής της σειράς ήταν πολύ διαφορετική. Θέλω να πω, θέλαμε να κάνουμε κάτι που ήταν συναρπαστικό και προκλητικό και να κουράσουμε το μυαλό μας για το πώς στον διάολο θα το φτιάχναμε. Με το Game of Thrones, ο μεγάλος αριθμός των χαρακτήρων από μόνος του, το εύρος του εγχειρήματος και η διαχείριση όλων των πλοκών ήταν τρομακτικά. Και σε υλικό επίπεδο όμως, ήταν τεράστια και η ποσότητα όσων έπρεπε να φτιάξουμε, επειδή δεν μπορούσαμε να πάμε απλά σε ένα κατάστημα και να τα αγοράσουμε. Δεν πουλούσαν τέτοιου τύπου παπούτσια στο εμπορικό κέντρο (γέλια). Έπρεπε να τα κατασκευάσουμε.

Με το 3 Body Problem υπήρχαν επίσης πολλές προκλήσεις. Μία από αυτές ήταν ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί κόσμοι στη σειρά. Κάτω από την ομπρέλα της υπάρχει μία ιστορική πραγματικότητα που έπρεπε να είναι πραγματικά κοντά στην ιστορική πραγματικότητα της Κίνας της δεκαετίας του 1960 και του ’70. Πρόκειται για ζωντανή ιστορία και υπήρχε η ευθύνη να την κάνουμε σωστά. Υπήρχε επίσης η καθημερινή πραγματικότητα στην οποία ζούμε. Υπάρχει μία παράξενη, φανταστική, υπερ-ρεαλιστική εικονική πραγματικότητα που παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη σειρά, ειδικά στην αρχή της.

Στη συνέχεια υπάρχει ένα σύγχρονο, μελλοντικό διαστημικό στοιχείο που ήταν επίσης πολύ σημαντικό να γίνει σωστό και ακριβές. Έτσι, κάθε ένα από αυτά ήταν ένα διαφορετικό, κατά κάποιο τρόπο, σύνολο προκλήσεων στο πλαίσιο της συνολικής πρόκλησης της παραγωγής της σειράς, και αφορούσε την ίδια ομάδα ανθρώπων που φορούσαμε διαφορετικά καπέλα και αλλάζαμε ταχύτητες για να το αντιμετωπίσουμε.

Ήμασταν πολύ τυχεροί που είχαμε μία ομάδα ανθρώπων, με πολλούς από τους οποίους είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε και στο παρελθόν από το Game of Thrones, όπως η Deborah Riley, η σχεδιάστρια παραγωγής μας, και οι Steve Kullback και Stefen Fangmeier, οι υπεύθυνοι για τα οπτικά εφέ, η Bernadette Caulfield, πάνω απ’ όλους, η συνεργάτριά μας, και πολλοί άνθρωποι με τους οποίους είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν που είχαν την προηγούμενη πρόκληση στο Game of Thrones. Και όλοι τους ξεπέρασαν πραγματικά τον εαυτό τους σε αυτό το έργο, νομίζουμε, και έκαναν φανταστική δουλειά.

Woo: Τις σκέφτομαι περισσότερο ως ευκαιρίες παρά ως προκλήσεις. Είχα κάνει σειρές που ήταν μεγάλες. Αλλά τέτοιου είδους πράγματα που δεν υπήρξαν ποτέ στον κόσμο, πόσο μάλλον που δεν έχουν απεικονιστεί ποτέ στην οθόνη, αυτά είναι πράγματα που προκύπτουν από τη φαντασία κάποιου εξαιρετικού συγγραφέα. Οπότε αυτό ήταν μία πρόκληση. Νομίζω ότι η μεγαλύτερη αφορά όλες εκείνες τις στιγμές στα βιβλία που διαβάζεις και δεν μπορείς να τις βγάλεις από το μυαλό σου, αυτά που όλοι θυμούνται από την ανάγνωση των βιβλίων και τα έχουν οραματιστεί όσο τα διάβαζαν.

Ήταν δική μας ευθύνη – και στην πραγματικότητα ευθύνη της ομάδας σχεδιασμού παραγωγής και της ομάδας VFX, εκατοντάδων δηλαδή ανθρώπων – να βρούμε μία οπτική αναπαράσταση που όχι μόνο να ανταποκρινόταν, αλλά ακόμα και θα ξεπερνούσε αυτό που είχατε ήδη σκεφτεί στο μυαλό σας όταν διαβάζατε τα βιβλία. Έτσι, αυτό ειδικά ήταν μία μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε όλοι μας, στην οποία περάσαμε πολλές, πολλές, πολλές ώρες προσπαθώντας να ανταποκριθούμε.

Οι παραγωγοί/σεναριογράφοι D. B. Weiss και David Benioff στο σετ του 3 Body Problem (Cr. Chris Baker/Netflix © 2024)

Οι χρυσοί κανόνες των μεταφορών

Weiss: Αν υπήρχαν κανόνες για το πώς μεταφέρεις ένα βιβλίο, θα ήθελα να τους μοιραστεί κάποιος μαζί μας. Θα ήταν πιο εύκολο έτσι. Κάθε βιβλίο είναι διαφορετικό, κάθε σειρά βιβλίων είναι διαφορετική. Όλα παρουσιάζουν τις δικές τους προκλήσεις, και πρέπει κατά κάποιον τρόπο να φτιάχνεις μία νέα μηχανή κάθε φορά που αναλαμβάνεις το έργο της προσαρμογής.

Ένας γενικός κανόνας, νομίζω, είναι ότι αν θέλεις να αφιερώσεις χρόνια και χρόνια από τη ζωή σου σε κάτι – αυτό συνεπάγεται εάν το πρότζεκτ λειτουργήσει και είναι επιτυχημένο – δεν το κάνεις με κάτι που δεν αγαπάς. Και αν το αγαπάς, το αγαπάς εξαιτίας του τρόπου που σε έκανε να νιώσεις όταν το διάβασες. Αυτό είναι η κύρια δουλειά σου ανά πάσα στιγμή και αυτό στο οποίο πρέπει να παραμείνεις στραμμένος, να κάνεις τους θεατές της σειράς να νιώσουν αυτό που σε έκανε να νιώσεις το βιβλίο όταν το διάβασες. Αυτό που σε έκανε να πεις, «ναι, μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να το κάνει αυτό για οκτώ χρόνια της ζωής μου, όλη μέρα, κάθε μέρα».

Όποιο κι αν είναι αυτό το συναίσθημα, επικεντρώσου σε αυτό, και βεβαιώσου ότι κάθε σκηνή κινεί τον θεατή προς την κατεύθυνση που σε έκαναν τα βιβλία να νιώσεις. Συγκεκριμένα για το πώς να το κάνεις αυτό, δεν υπάρχουν χάρτες. Απλά, σε κάθε δεδομένη στιγμή, λες, «λοιπόν, αυτό το σημείο του βιβλίου με έκανε να νιώσω έτσι, αλλά τώρα αν κάνω την άμεση μετάφραση αυτής της στιγμής στο σενάριο και βάλω τους ηθοποιούς να πουν αυτές τις ατάκες, δεν θα λειτουργήσουν στην τηλεόραση με τον ίδιο τρόπο όπως στη σελίδα. Οπότε, πρέπει να βρούμε έναν διαφορετικό τρόπο να εισχωρήσουμε σε αυτό το συναίσθημα». Συμβαίνει συχνά αυτό.

Woo: Συμφωνώ απόλυτα με τον Dan. Θέλω να πω, το πιο σημαντικό πράγμα είναι να συλλάβεις το πνεύμα της εμπειρίας του πρωτότυπου υλικού. Όταν το μεταφέρουμε στην οθόνη, πρέπει να ανταποκριθούμε στο υλικό που είχε αρχικά δημιουργήσει ο Cixin Liu. Αλλά χρειάζονται πολλά στάδια μέχρι να φτάσουμε σε αυτό.

Benioff: Ναι, συμφωνώ απόλυτα με τον Alex και νομίζω ότι ένα μέρος αυτού είναι το να είμαστε ανοιχτοί στην κριτική. Ξέρετε, όποτε λαμβάνουμε παρατηρήσεις, μας λένε να είμαστε χοντρόπετσοι ως σεναριογράφοι. Δεν ξέρω πολλούς σεναριογράφους που να είναι πραγματικά χοντρόπετσοι. Πιθανότατα είναι μέρος του λόγου που γίναμε σεναριογράφοι. Οπότε παίρνεις τις παρατηρήσεις και, για μένα, υπάρχει πάντα μια πρώτη αντίδραση του τύπου «δεν ξέρεις τι λες, ηλίθιε!».

Και μετά, πρέπει να τις αφήσω στην άκρη για μία ώρα, και μετά επιστρέφεις και τις διαβάζεις ξανά, και ψάχνεις για τις καλές παρατηρήσεις εκεί μέσα. Σχεδόν πάντα θα βρεις ότι, αν κάποιος παρακολούθησε όντως κάτι προσεκτικά και έδωσε μία ειλικρινή αντίδραση, θα υπάρχει και κάτι καλό στις παρατηρήσεις.

Μερικές φορές θα πάρεις μία παρατήρηση που θα λέει, «δεν κατάλαβα τη σκηνή, τι θα έλεγες αν δοκίμαζες αυτό;». Αν υπάρχει σύγχυση από έναν έξυπνο θεατή, αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβεις υπόψιν. Όλοι μας έχουμε πάρει σημειώσεις από διάφορους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των τριών συζύγων μας, από τα στελέχη του στούντιο, από φίλους μας που είναι σεναριογράφοι και εργάζονται στον χώρο. Εξετάζεις αυτά που προκαλούν σύγχυση λοιπόν, βλέπεις αυτά που τους είναι βαρετά, αυτά που σου λένε ότι τους άρεσαν και από τα οποία θα ήθελαν να δουν περισσότερα. Δεν είναι τόσο το να κάνεις δοκιμαστικές προβολές, τις οποίες δεν βρίσκω ιδιαίτερα χρήσιμες, αλλά το να βρεις έξυπνους θεατές που ξέρεις ότι είναι πρόθυμοι να είναι ειλικρινείς μαζί σου.

Αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα για τους νέους σεναριογράφους εκεί έξω. Το να παίρνεις πίσω μία παρατήρηση όπως «αυτή η ιστορία είναι καταπληκτική, είναι τέλεια» είναι άχρηστο. Η πιο σκληρή κριτική, όπου διαλύεται κάτι που δημιούργησες, είναι πραγματικά οδυνηρή, αλλά τότε λες, πώς μπορούμε να το διορθώσουμε αυτό; Εμείς αλλάξαμε πολλά πράγματα με την πάροδο του χρόνου.

Με την παραγωγό Bernadette Caulfield (Cr. Macall Polay/Netflix © 2024)

Από την Κίνα, στο Ηνωμένο Βασίλειο

Weiss: Μεταφέραμε μέρος της δράσης στο Ηνωμένο Βασίλειο για αρκετούς διαφορετικούς λόγους. Ένας από αυτούς ήταν ότι είχαμε τα δικαιώματα για αγγλόφωνη μεταφορά του υλικού, οπότε δεν μπορούσαμε να κάνουμε κινεζική εκδοχή του. Και κανένας από εμάς, ίσως ο Alex μιλάει λίγο –

Woo: Μιλάω καντονέζικα, αλλά δεν μιλάω μανδαρινικά.

Weiss: Ακριβώς, οπότε κάτι τέτοιο δεν θα ήταν στα σχέδιά μας. Ο κύριος λόγος όμως που το αλλάξαμε ήταν ότι πρόκειται για μία σειρά που αφορά κάτι που συμβαίνει παντού και έχει συνέπειες για ολόκληρο τον κόσμο. Με αυτό το δεδομένο, υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες στη σειρά με ιστορίες που είναι μοναδικά και αναπόσπαστα κινεζικές, και τους κρατήσαμε όλους, είτε από την ηπειρωτική Κίνα είτε από την κινεζική διασπορά, ανάλογα με την περίπτωση.

Οι ιστορίες γενικά είναι πολύ πιστές σε ό,τι υπάρχει στο βιβλίο, και με κάποιους από τους χαρακτήρες ανοίξαμε τη σειρά σε όλο τον κόσμο. Έτσι εκπροσωπείται η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Νότια ή Κεντρική Αμερική, η Ινδία και η νοτιοδυτική ασιατική υποήπειρος, ακόμα και η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία. Είναι όλοι εκεί, έτσι ώστε να έχουμε μία πιο ακριβή εικόνα για το πώς είναι ο κόσμος.

Benioff: Έχουμε μία απίστευτη ομάδα VFX. Έτσι, πολλά από αυτά έπεσαν στους ώμους τους, στον Steve Kullback και στον Stefan Fangmeier, οι οποίοι ήταν μαζί μας για το μεγαλύτερο μέρος του Game of Thrones. Ο Steven είχε έρθει στη δεύτερη σεζόν και ήταν ο επικεφαλής της ομάδας οπτικών εφέ από εκείνο το σημείο και μετά. Ξέραμε ότι είχαμε αυτή την απίστευτη σεκάνς από το βιβλίο που διαδραματιζόταν στη Διώρυγα του Παναμά και θέλαμε να την κρατήσουμε εκεί.

Δεν καταφέραμε να κάνουμε γυρίσματα στη Διώρυγα του Παναμά – δεν θα ήταν μόνο πάρα πολύ ακριβό, αλλά και οι υπεύθυνοι της Διώρυγας δεν θέλουν να υπάρχουν αναπαραστάσεις τρομακτικών περιστατικών εκεί. Συζητήσαμε σχετικά με την τοποθεσία κάποιου άλλου καναλιού, όμως ήταν τόσο εμβληματική η σκηνή από τα βιβλία που θέλαμε πραγματικά να είναι η Διώρυγα του Παναμά. Αυτό όμως σήμαινε ότι θα το κάναμε με οπτικά εφέ.

Γυρίσαμε επίσης τη βάση Red Coast στην κορυφή ενός λόφου στην Ισπανία, μία κορυφή λόφου που είναι στρατιωτική εγκατάσταση και σίγουρα όχι η Εσωτερική Μογγολία. Εκτός από δύο εβδομάδες στην Ισπανία, όλα γυρίστηκαν στην Αγγλία. Γυρίσαμε επίσης στη Νέα Υόρκη και στη Φλόριντα. Οπότε τα Ηνωμένα Έθνη είναι αληθινά, δεν είναι οπτικά εφέ, και στη Φλόριντα, έχουν προστεθεί μερικά οπτικά εφέ.

Weiss: Στη σκηνή στο τέλος της σεζόν στη Φλόριντα όπου οι δύο άνθρωποι περπατούν σε μια παραλία και υπάρχουν ίχνη πυραύλων στον ουρανό, φτάσαμε πολύ κοντά στο να έχουμε πραγματικά ίχνη πυραύλων από μία αληθινή πραγματική εκτόξευση στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ για αυτό το πλάνο. Η εκτόξευση είχε προγραμματιστεί να γίνει στο πλάνο ακριβώς την ώρα που το γυρίζαμε. Και τότε, την τελευταία στιγμή, κάτι πήγε στραβά με την εκτόξευση, και τη ματαίωσαν, οπότε αναγκαστήκαμε να τα βάλουμε με VFX. Έτσι, κάτι καταπληκτικό και αληθινό παραλίγο να μπει στη σειρά, και αντ’ αυτού αντικαταστάθηκε από κάτι καταπληκτικό και εντελώς ψεύτικο.

Benioff: Και στο 3 Body Problem και στο Game of Thrones, έχουμε γράψει πολλές σκηνές που διαδραματίζονται σε πλοία, και πάντα, δυστυχώς για εμάς, γυρίζονταν κάπου σε κάποιο πάρκινγκ.

Weiss: Συζητήσαμε το να προσπαθήσουμε να το γυρίσουμε σε ένα πετρελαιοφόρο, αλλά, για διάφορους βαρετούς λόγους, δεν ήταν εφικτό.

Woo: Τα γυρίσματα σε ένα πραγματικό πλοίο είναι πραγματικά, πραγματικά άθλια, ειδικά αν είσαι επιρρεπής στη ναυτία. Είναι στ’ αλήθεια φρικτά.

Από αριστερά στα δεξιά: Eiza González, Jess Hong, Saamer Usmani, Jovan Adepo, Alex Sharp, Derek Tsang, John Bradley (Cr. Ed Miller/Netflix © 2024)

Χτίζοντας το καστ του 3 Body Problem

Benioff: Ήμασταν απίστευτα τυχεροί που βρήκαμε τη Jin Cheng στη Jess Hong. Είναι απλά ένα φαινόμενο.

Woo: Και είναι η πρώτη της δουλειά στην οθόνη.

Benioff: Τη βρήκαμε, παραδόξως, στο Λος Άντζελες, στο USC. Νομίζω ότι έχει ένα απίστευτο μέλλον μπροστά της, γιατί έδωσε μια από τις πιο δυνατές ερμηνείες που έχω δει. Και ήταν ένα είδος δοκιμασίας μέσα από φωτιά για εκείνη, επειδή έπρεπε να κάνουμε την οντισιόν της μέσω Zoom. Ήμασταν ήδη στο Λονδίνο και ετοιμαζόμασταν για τα γυρίσματα. Ήμασταν πολύ κοντά στην ώρα που πραγματικά, έπρεπε οπωσδήποτε πια να επιλέξουμε άνθρωπο αυτόν τον ρόλο. Ήταν στο Zoom μαζί μας και έκανε μια πολύ συναισθηματική σκηνή, και το Zoom πάγωνε συνεχώς, και έπρεπε να σταματάει στη μέση αυτής της συναισθηματικής σκηνής, να συγκεντρώνεται, να περιμένει να ξαναμπούν οι άλλοι συμμετέχοντες και να το ξανακάνει.

Για μία ηθοποιό είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να διατηρήσει αυτή την ένταση, και εκείνη το έκανε ξανά και ξανά και ξανά. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος να δω τι θα συμβεί σε αυτήν και τους μελλοντικούς της ρόλους. Γιατί μια από τις μεγάλες χαρές του να κάνεις μία σειρά όπως το 3 Body Problem, ή μία σειρά όπως το Game of Thrones, ή το True Blood, ή το The Terror, είναι να ανακαλύπτεις νέους ηθοποιούς και μετά να βλέπεις την καριέρα τους να ξεδιπλώνεται.

Woo: Ήταν μια από τις καλύτερες οντισιόν που έχουμε δει ποτέ. Νομίζω ότι ήταν ίσως στην τελευταία φουρνιά ηθοποιών που είχαμε δει για αυτόν τον ρόλο. Και θυμάμαι, κάθε φορά που το Zoom πάγωνε, απλά έβγαινε εκτός κάμερας, εμείς αναρωτιόμασταν «τι συμβαίνει», και μετά επέστρεφε με την ίδια ένταση. Ήταν απίστευτο.

Weiss: Θα ήταν πάντα πρόκληση το να συγκεντρώσουμε αυτό το καστ. Λόγω της πανδημίας δεν υπήρχε τρόπος να βρεθούμε, ήταν απλά άνθρωποι σε οθόνες. Και δεν θα πω ψέματα, ήταν πρόκληση γιατί δεν ξέρεις και τη διαφορά ύψους και μεγέθους όταν είναι ο ένας δίπλα στον άλλον. Ευτυχώς το ύψος όλων ήταν περίπου σωστό. Και, το πιο σημαντικό, η χημεία μεταξύ τους. Στο Zoom, όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχει πάντα μία μικρή αμηχανία με τη γλώσσα του σώματος να μην είναι ξεκάθαρη και την καθυστέρηση του ήχου να κάνει τα πάντα λίγο περίεργα.

Αλλά ευτυχώς, η Jess έκανε την οντισιόν της. Νομίζω ότι θα έπαιζε τη Χιονάτη σε μια παραγωγή για παιδιά Δευτέρας Δημοτικού στη Νέα Ζηλανδία, αμέσως μετά την ακρόασή της. Υπήρχαν κοστούμια της Χιονάτης στα ράφια πίσω της. Έκαναν όλοι το καθήκον τους κάτω από όχι και τόσο ιδανικές συνθήκες και συναντήθηκαν για πρώτη φορά αφού είχαν πάρει τους ρόλους τους. Και δεν κάναμε το πρώτο μας δείπνο με τους ηθοποιούς μέχρι να φτάσουμε όλοι στο Λονδίνο και να ξεκινήσουμε. Και όταν καταφέραμε να τους βγάλουμε όλους έξω για φαγητό, τέσσερα άτομα κόλλησαν COVID, και έπρεπε να σταματήσουμε για δύο εβδομάδες. Σίγουρα έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα, αλλά, επίσης, όταν ξεπερνάς κάτι τέτοιο μαζί τους άλλους, σε φέρνει πιο κοντά τους.

Benioff: Ο ρόλος της Eiza είχε γραφτεί ως Βραζιλιάνα. Και έτσι βλέπαμε όλες αυτές τις Βραζιλιάνες ηθοποιούς, μερικές από τις οποίες ήταν εξαιρετικές, και μετά, με κάποιο τρόπο, η Eiza μπήκε στο παιχνίδι, αλλά είπαμε, «κάτσε, η Eiza Gonzalez δεν είναι Μεξικάνα;». Αλλά έκανε μία απίστευτη ακρόαση. Ήταν ακριβώς αυτό που ψάχναμε. Είπαμε, «αυτός είναι ο χαρακτήρας, ας την ξαναγράψουμε ως Μεξικανή αντί για Βραζιλιάνα».

Η Eiza όμως είναι ήδη επιτυχημένη. Μόλις δεσμευτείς σε μία σειρά, δεσμεύεσαι ενδεχομένως για πολλές σεζόν της ζωής σου. Έτσι συναντηθήκαμε μαζί της για να προσπαθήσουμε να την πείσουμε. Της είπαμε, «έκανες τόσο καλή οντισιόν, έλα στο πρότζεκτ». Και είχε πολλές πραγματικά έξυπνες ερωτήσεις σχετικά με τη σειρά και με το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας της. Η κατάσταση έγινε λίγο σαν φλερτ όπου προσπαθούσαμε απεγνωσμένα να την πείσουμε γιατί δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε, μόλις την είδαμε, καλύτερη Auggie. Είμαστε τυχεροί που το καταφέραμε.

Μια από τις πρώτες σκηνές που γυρίσαμε ήταν η σκηνή στα σκαλιά με εκείνη και τη Marlo, όπου η Marlo ανάβει το τσιγάρο της και μιλάνε για την αντίστροφη μέτρηση. Και νομίζω ότι θυμάμαι ότι συνάντησα τη μητέρα της Eiza αμέσως μετά το γύρισμα αυτής της σκηνής και της είπα, «η κόρη σας είναι αστέρι». Υπάρχει κάτι σε ορισμένους ανθρώπους. Απλά έχουν το star quality. H Eiza είναι μία από αυτούς. Έχουν το χάρισμα, έναν τρόπο που σε αιχμαλωτίζει. Η Eiza είναι στην οθόνη και απλά θέλεις να την κοιτάς. Δεν μπορείς να εκπαιδευτείς σε αυτό. Είναι κάτι με το οποίο γεννιέσαι.

Cr. Ed Miller/Netflix © 2024

Οι ασιατικές ευαισθησίες του 3 Body Problem

Woo: Tο βιβλίο έχει πολλή φιλοσοφία. Υπάρχουν πολλές ιδέες εκεί, και αυτό είναι κάτι που μας είχε πει ο Cixin Liu όταν τον συναντήσαμε, ότι το πρωταρχικό του ενδιαφέρον ήταν οι ιδέες. Μας είπε πολύ ειλικρινά, «ίσως χρειαστεί να αναπτύξετε λίγο περισσότερο κάποιους από τους χαρακτήρες» (γέλια).

Για όλους εμάς που προερχόμαστε από διαφορετικά μέσα, το μυστικό του τρόπου με τον οποίο προσεγγίσαμε όλες τις σειρές μας είναι ότι γράφουμε μέσα από τους χαρακτήρες. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι με τους οποίους ασχολείσαι από την αρχή και σε πηγαίνουν από επεισόδιο σε επεισόδιο, από σεζόν σε σεζόν, και ξαφνικά τους γνωρίζεις πια εδώ και 10 χρόνια.

Νιώθεις σαν να είναι φίλοι που ζουν στο σαλόνι σου εδώ και μία δεκαετία. Για να λειτουργήσει αυτό, νομίζω ότι πρέπει να τους γνωρίσεις από νωρίς, οπότε αυτό ήταν μέρος της ιδέας, να τραβήξουμε μερικούς από τους χαρακτήρες του δεύτερου και του τρίτου βιβλίου στην πρώτη σεζόν, ώστε να τους γνωρίσουμε καλά.

Έτσι, όταν συμβαίνουν τρελά πράγματα στη σειρά, δεν είναι απλώς ένα σοκ. Πραγματικά νοιάζεσαι για το τι συμβαίνει στους ανθρώπους που τα βιώνουν. Με την ίδια λογική, πολλές από τις φιλοσοφίες που υπάρχουν στη σειρά πρέπει να ενσαρκώνονται μέσα από αυτούς τους χαρακτήρες. Σε περιπτώσεις ορισμένων όπως χαρακτήρας της Jin, ο χαρακτήρας του Da Shi και προφανώς της Ye, έπρεπε να ενσαρκώσουν κάτι πολύ έντονα κινεζικό, τους πολύ διαφορετικούς τύπους φιλοσοφίας και προοπτικής για τη ζωή.

Αυτό οδήγησε στην επιθυμία να παραμείνουν Κινέζοι στην ιστορία. Όμως πολλοί από τους υπόλοιπους χαρακτήρες, οι κουλτούρες τους, το υπόβαθρό τους και οι ιστορίες τους, ενσαρκώνουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τον κόσμο. Αυτό μας έδωσε πολλές ευκαιρίες να παγκοσμιοποιήσουμε την ιστορία και το καστ.

Cr. Ed Miller/Netflix © 2024

Επιστημονική Φαντασία: Ελευθερία κινήσεων ή δεμένα χέρια;

Weiss: Υπάρχει πολλή επιστημονική φαντασία εκεί έξω και είμαστε οπαδοί της. To 3 Body Problem φαινόταν πολύ διαφορετικό από πολλές απόψεις. Ήταν σκληρή επιστημονική φαντασία, αλλά πολύ πιο γειωμένη από την περισσότερη σκληρή επιστημονική φαντασία. Μας έδωσε την ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε πολύ διαφορετικά είδη καταστάσεων επιστημονικής φαντασίας από ό,τι είχαμε δει ποτέ στο παρελθόν. Έχω δει πολύ υλικό για την εισβολή εξωγήινων στον κινηματογράφο, μερικές ταινίες είναι εξαιρετικές. Στην τηλεόραση δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο, δεν είχα ξαναδεί κάτι που να είναι θεμελιώδες, όπου οι εξωγήινοι δεν είναι καν στην εικόνα αυτή τη στιγμή και το θέμα είναι πώς αντιδρούμε εμείς, ως ανθρώπινα όντα, σε μία κατάσταση όπως αυτή, η οποία έχει έναν σκληρό απόηχο σε πολλές καταστάσεις που έχουν συμβεί στην ιστορία, ακόμα και μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια συγκεκριμένα.

Αυτό σήμαινε επίσης ότι δεν είχαμε κανέναν οδικό χάρτη. Δεν είναι ότι μπορούσαμε να κοιτάξουμε τον τρόπο με τον οποίο κάποιος άλλος είχε αντιμετωπίσει αυτού του είδους τις καταστάσεις στο παρελθόν στον κινηματογράφο ή στην τηλεόραση, γιατί πραγματικά δεν υπήρχε κάποιος. Δεν θέλω να προδώσω τίποτα, αλλά υπάρχουν πολλά πράγματα στα βιβλία και στη σειρά που δεν έχουν καμία σχέση με οτιδήποτε έχουμε δει στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο στο παρελθόν.

Οπότε υπήρξε πολλή δουλειά από το μηδέν. Σκεφτόμασταν, «Ok, με τι μοιάζει αυτό; Θα μπορούσε κάποιος να μας ζωγραφίσει μία εικόνα του; Και αν δεν πετύχουμε αυτή την εικόνα σωστά, θα σχεδιάσουμε μερικές εικόνες ακόμα, και θα συνεχίσουμε να κάνουμε κύκλους στη διαδικασία ανάπτυξης μέχρι να αρχίσουμε να μπαίνουμε στη ζώνη του πώς θα έμοιαζε ένα κράνος VR σχεδιασμένο από εξωγήινους, και του πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα πενταδιάστατο αντικείμενο που κινείται σε τρισδιάστατο χώρο». Δουλεύαμε με ένα καταπληκτικό τμήμα οπτικών εφέ και τέχνης που μας βοήθησε να κάνουμε αυτά τα πράγματα πραγματικότητα.

Αλλά δεν βλέπουμε τους εξωγήινους. Όποια επιστημονική φαντασία και αν κυκλοφορεί εκεί έξω που περιλαμβάνει εξωγήινους, το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς είναι «πώς μοιάζουν;». Πότε θα τους δούμε; Όταν τους δούμε, πώς θα τους πολεμήσουμε; Με ένα ρόπαλο του μπέιζμπολ; Τους ρίχνουμε νερό; Θα τους κολλήσουμε ένα κοινό κρυολόγημα; Πώς θα τους ξεφορτωθούμε;

Βγάζοντας από το κάδρο αυτή την άνετη κουβέρτα ασφαλείας αυτών των ερωτήσεων και των απαντήσεων, αναγκάζεις μία σειρά όπως το 3 Body Problem να κινηθεί προς μία εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, να βρει νέους τρόπους να εμπλέξει τους ανθρώπους σε αυτό που μοιάζει με παλιά και γνωστή ιστορία, την ιστορία των εξωγήινων που έρχονται στον κόσμο μας. Έτσι, αναγκάζεις τον εαυτό σου να απομακρύνει το δεκανίκι που αυτό το είδος έχει στηριχθεί για τόσο καιρό. Ανοίγει πραγματικά ένας εντελώς νέος κόσμος δυνατοτήτων.

Benioff: Αρχίσαμε πραγματικά να σχεδιάζουμε το 3 Body Problem εν μέσω της πανδημίας. Έτσι, ήμασταν στο Zoom από τρία διαφορετικά σπίτια για περίπου 18 μήνες πριν μπορέσουμε να βρεθούμε από κοντά μετά την πρώτη μας συνάντηση, και παρακολουθήσαμε σε πραγματικό χρόνο το πώς ο κόσμος ανταποκρίθηκε σε μια κρίση. Δεν νομίζω ότι θα έλεγε κανείς, «λοιπόν, καλά τα πήγαμε».

Ευτυχώς ο COVID δεν ήταν υπαρξιακή απειλή για το είδος μας, όμως με βάση αυτή την εμπειρία θα ήταν δύσκολο να είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι ότι αν υπήρχε μια υπαρξιακή απειλή, είτε περιβαλλοντική, είτε βασισμένη σε ασθένειες, είτε σε εξωγήινη φυλή που αποφασίζει ότι θέλει τον πλανήτη μας, θα γίνουμε ένα για να υπερασπιστούμε τον κόσμο μας και το είδος μας.

Προφανώς τα βιβλία γράφτηκαν πολύ πριν από το COVID, και νομίζω σε μία ίσως πιο ελπιδοφόρα εποχή όσον αφορά τις διεθνείς σχέσεις. Στο σήμερα, θα έλεγα ότι είχαμε έναν υγιή βαθμό σκεπτικισμού όσον αφορά τη διεθνή συνεργασία και ακόμη και τα βασικά, όπως αν πιστεύουν οι άνθρωποι στην επιστήμη. Και αυτό έγινε μεγάλη θεματική της σεζόν, οι αμφιβολίες για οποιαδήποτε επιστήμη.

Αν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι πύργοι 5G δημιουργούν τον COVID ή οτιδήποτε άλλο, τότε είναι επίσης πιθανό να πιστέψουν πως τα πάντα είναι φάρσα, ακόμη και κάτι όπως ένα μάτι στον ουρανό. Ίσως το δημιούργησε ο Elon Musk και είναι απλώς ένα τέχνασμα μάρκετινγκ για να πουλήσει το επόμενο μεγάλο του προϊόν. Όλα αυτά ήταν πράγματα για τα οποία μιλούσαμε επί 18 μήνες. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αποφύγεις την επιρροή των τρέχοντων γεγονότων στη δουλειά που κάνεις για μία σειρά.

Το 3 Body Problem στριμάρει αποκλειστικά στο Netflix.