unsplash.com
WELLNESS

Τι να φας πριν κοιμηθείς, για να καταφέρεις όντως να κοιμηθείς

Οι 5 top τροφές που θα σε βοηθήσουν να κλείσεις ένα γεμάτο 8ωρο ύπνου και ξεκούρασης.

Υπάρχουν φαινομενικά δεκάδες μέθοδοι που υπόσχονται να σου χαρίσουν έναν καλό ύπνο, με την πιο πρακτική μάλλον απ’ αυτές να σε συμβουλεύει να μένεις μακριά από οθόνες (κινητά, tablet) για κάμποση ώρα πριν κοιμηθείς. Πέρα απ’ αυτούς τους τρόπους όμως, υπάρχουν και οι κατάλληλες τροφές που μπορούν να σου υποσχεθούν έναν ωραίο χαλαρό ύπνο μέχρι το πρωί και όταν ερχόμαστε στο φαγητό, αυτό τα σβήνει όλα. Έτσι;

Έτσι.

Σύμφωνα με τον Sammy Margo όμως, συγγραφέα του ‘The Good Sleep Guide’, όπως υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να μας βοηθήσουν να κοιμηθούμε, έτσι υπάρχουν και εκείνα που μπορούν να μάς κρατήσουν ξάγρυπνους. Τα πικάντικα φαγητά, η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορεί να είναι μερικά από αυτά, γι’ αυτό πριν προσθέσεις στη διατροφή σου αυτά που θα σου πούμε στη συνέχεια, φρόντισε πρώτα να αποβάλλεις αυτά. Αλλιώς δεν θα έχει κανένα νόημα η προσπάθειά σου.

Ακολουθούν οι πέντε τροφές που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς σαν μικρό παιδί:

1. Μπανάνες

Αν και γενικά θεωρούνται τροφή που ενισχύει την ενέργεια, οι μπανάνες είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, το οποίο χαλαρώνει τους μυς. Παράλληλα περιέχουν σεροτονίνη και μελατονίνη, που ανεβάζουν την όρεξή σου για ύπνο.

2. Αμύγδαλα

Γνωστό ως μια εξαιρετική πηγή υγιεινών λιπών, τα αμύγδαλα είναι γεμάτα με τρυπτοφάνη και μαγνήσιο, “τα οποία βοηθούν στη μείωση της λειτουργίας των μυών και των νεύρων, ενώ παράλληλα σταθεροποιούν τον καρδιακό ρυθμό σας”, σύμφωνα με τον Sammy Margo.

3. Μέλι

Μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι είναι αρκετό για να διεγείρει την απελευθέρωση της μελατονίνης στον εγκέφαλο και να διακόψει την ορεξίνη (η οποία μας κρατά σε εγρήγορση), βοηθώντας σας έτσι να χαλαρώσετε.

4. Βρώμη

Εκτός από μια ακόμη τροφή πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα που αυξάνουν τη μελατονίνη που προκαλεί τον ύπνο, η βρώμη ενθαρρύνει την παραγωγή ινσουλίνης και αυξάνει με φυσικό τρόπο το σάκχαρο στο αίμα.

5. Γαλοπούλα

Μία από τις πιο διάσημες πηγές τρυπτοφάνης, η γαλοπούλα είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και θα σας κάνει να νιώσετε γεμάτοι, ώστε να μην ξυπνήσετε τη νύχτα πεινασμένοι.